Материалдар / Көпмүше. Көпмүшенің стандарт түрі
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Көпмүше. Көпмүшенің стандарт түрі

Материал туралы қысқаша түсінік
Инновациялық оқу жұмысы оқу процесіне нәтижелі білім алуға бейімдейтін, жаңа технологияларды орынды енгізумен тұжырымдалады. Бұлар – кабельдік және спутниктік теледидарлар, бейнеконференциялар, телефорумдар, телемарафондар, партфолио сияқты инновациялық технологиялар, оқудағы және тәрбиелеудегі, өмірлік дағдыларды қалыптастыру жөніндегі тренингтер, соның ішінде әлеуметтік тәлімдегі және т.б. жеке-дара жетістіктер. Инновациялық тәсіл оқу процесіне – тіршілік және әрекет етудің даму динамикасы ерекшелігіне, дистанциялық оқудың өзгешелігіне және жеке тұлғалардың, қоғамның және мемлекеттің талаптары мен әлеуметтік пайдалы білім алуына, сеніміне, мінез-құлықтың сапасы мен өзгешелігіне, тәлім тәжірибесі мен қатынасына негізделген жаңалық енгізуге бағыттайды. Бүгінгі таңда жеке тұлғаны емес, оның даму процесін басқару қажеттігі айқындалып отыр.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
01 Маусым 2018
4042
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

сабақ

7- сынып

математика

Сабақ өтілетін уақыт:

Орны:

Барлық оқушы саны:

Қатысқаны:

12-13 жастағы оқушылар


Сабақ тақырыбы

Көпмүше. Көпмүшенің стандарт түрі


Сілтеме

Күнтізбелік жоспар 7- сынып алгебра


Жалпы мақсаттар

Көпмүшелерді қосу және азайту ұғымдарын енгізу, есеп шығару дағдыларын қалыптастыру


Түйінді идеялар

Сабақ барысында көпмүшелерді қосу және азайту қасиеттерін ұтымды, тиімді қолдануға дағдыландыру, есептерді тиімді әдіс-тәсілдермен шығаруға бағыттай отырып ой өрісін дамыту.


Оқыту нәтижелері

Сабақ барысында көпмүшелерді қосу және азайту қасиеттерін ұтымды, тиімді қолдануға дағдыландыру, есептерді тиімді әдіс-тәсілдермен шығаруға бағыттай отырып ой өрісін дамуы


Көрнекіліктер

Үлестірме материалдар, компьютер, оқулық, бояу қарындаштар


Әдіс- тәсілдер


Блум таксаномиясына негізделген


I кезең:

«КӨПІР» тапсырмалары (оқушылар үйде орындап, бүгінгі сабаққа дайындалып келеді)

Сұрақтарға жауап бер:

Бірмүше дегеніміз не?

Жауабы: Сандардан, айнымалылардан және олардың дәрежелерінен көбейту амалы арқылы құрастырылған өрнекті бірмүше деп атайды.

Бірмүшенің коэффициенті деген не?

Жауабы: Бірмүшенің сан көбейткіші оның коэффициенті деп аталады.

Бірмүшенің дәрежесі деген не?

Жауабы: Бірмүше құрамындағы айнымалылардың дәреже көрсеткіштерінің қосындысы бірмүшенің дәрежесі деп аталады.

Көпмүше деген не?

Жауабы: Бірмүшелердің қосындысы көпмүше деп аталады.

Ұқсас мүшелер деп нені айтады?

Жауабы: Бірдей немесе коэффициенттері ғана өзгеше бірмүшелерді ұқсас мүшелер деп атайды.

Ұқсас мүшелерді біріктіру деп нені айтамыз?

Жауабы: Ұқсас мүшеледің алгебралық қосындысын оған теңбе-тең бірмүшемен алмастыруды ұқсас мүшелерді біріктіру деп атайды.

Көпмүше дәрежесі?

Жауабы: Көпмүшенің дәрежесі деп оның құрамындағы бірмүше дәрежелерінің ең үлкенін айтады.



II кезең: жаңа тақырып бойынша тапсырмалар

Теориясы: «БІЛУ» (Кім? Не? Нені? Қашан? Қандай? Қалай? Не істеді?)

Бос орынға қажетті сөздерді жазып, сөйлемді толықтыр .

Көпмүшені құрайтын бірмүшелердің әрқайсысын көпмүшенің мүшелері деп атайды.


Ұқсас мүшелердің алгебралық қосындысын оған теңбе-тең бірмүшемен алмастыруды ұқсас мүшелерді біріктіру деп атайды.

Сонымен, ұқсас мүшелерді біріктіру теңбе – тең түрлендіру болады.

Көпмүшені стандарт түрінде жазу үшін:

Көпмүше құрамындағы ұқсас мүшелерді біріктіру керек;

Көпмүшені дәрежесінің кему ретімен жазу керек.

Екімүшелер – бином деп те аталады.


Теориясы: «ТҮСІНУ» (Неге? Неліктен? Себебі? Не үшін?)

Себебін түсіндіріп жаз:

Көпмүшенің дәрежесі деп оның құрамындағы бірмүше дәрежелерінің ең үлкенін айтады.

2 а2х+5 ах2 -5 көпмүшесін – үшінші дәрежелі көпмүше,

ал 5х 4 – 3 у 4 +2х2у3- 3х3-4ух2+5ху+7у-9

көпмүшесінің дәрежесі 5 –ке тең, себебі оның құрамындағы 2х2у3 бірмүшесінің дәрежесі ең үлкені 2+3 =5

осы көпмүшені дәрежесінің кему ретімен жазайық:


2у3 + 5х 4 – 3 у 4 - 3х3-4ух2+5ху+7у-9

Мұндай көпмүшені стандарт түрдегі көпмүше дейді. Бұл көпмүшенің ұқсас мүшелері жоқ.


Теориясы: «ТАЛДАУ» (Салыстыр, Айырмашылығы неде? Ұқсатығы неде? Тақырыптың басты идеясын жаз, деген болу керек)




Венн диаграммасын толтыр:


Бірмүше Екімүше - БИНОМ Үшмүше

Shape2

ах2 + вх+ с

Shape1

3a2

Shape3

х2- у2






Тақырыптың басты идеясын жаз:

Көпмүше – бірмүшелердің, екімүшелердің, үшмүшелердің қосындысынан тұратын алгебралық өрнек.

Теориясы «ЖИНАҚТАУ» (қорытынды шығар , анықтама бер, Мазмұнды жүйелі кесте, сызба, т. Б. түрінде)






ҰShape4

Көпмүше

ғымдарды жинақта:

Shape5

Екі бірмүшеден тұратын көпмүшені екімүше – бином деп атаймыз.

Shape6


Shape7


Shape8

Shape10

Сандардан, айнымалылардан және олардың дәрежелерінен көбейту амалы арқылы құрастырылған өрнекті бірмүше деп атайды аталады.

Shape9

Үш бірмүшеден тұратын көпмүше үшмүше деп аталады








Практикасы: «ҚОЛДАНУ» (қарапайым тапсырмалар)

Жазылған өрнектерді пайдаланып кестені толтыр:

Көпмүше

Көпмүшенің

стандарт түрі

Көпмүшенің

коэффициенті

Көпмүшенің

дәрежесі

 

 

 
















Практикасы : «БАҒА БЕРУ» (Сен қалай ойлайсың? Не істер едің)

СЕН ҚАЛАЙ ОЙЛАЙСЫҢ?

Көпмүшенің ұқсас мүшелерін біріктіру үшін не істеуіміз керек?

Ұқсас мүшелерді біріктірген соң көпмүше қандай түрге келеді?

Сұраққа жауап бер:

Көпмүше деген не?

Жауабы: Бірмүшелердің қосындысы көпмүше деп аталады.

Ұқсас мүшелер деп нені айтады?

Жауабы: Бірдей немесе коэффициенттері ғана өзгеше бірмүшелерді ұқсас мүшелер деп атайды.

Ұқсас мүшелерді біріктіру деп нені айтамыз?

Жауабы: Ұқсас мүшеледің алгебралық қосындысын оған теңбе-тең бірмүшемен алмастыруды ұқсас мүшелерді біріктіру деп атайды.

Көпмүше дәрежесі?

Жауабы: Көпмүшенің дәрежесі деп оның құрамындағы бірмүше дәрежелерінің ең үлкенін айтады.



III кезең: Деңгейлік тапсырмаларды орындап, балл жинау

I деңгей (5 балл) «Тас қақпа»

Теориясы: «БІЛУ» (Кім? Не? Қашан? Қандай? Қалай? Не істеді?)

Сұрақтарға жауап бер:

4 + 2а3 - а18 - көпмүше неге?


Себебі: бірнеше бірмүшелер қосындысынан тұрады.

Өрнектер тең, неге? (а2 а3)3 15

Себебі: өрнекті ықшамдау арқылы теңдікті тексереміз.

Практикасы «ҚОЛДАНУ» (қарапайым тапсырма)

Оқулық :№ 105. Ұқсас мүшелерді біріктіріңдер.

  1. 3 х2 -4х + 1 – х2 +3х – 7

3) 5+ 10 х – 6х2 – 3х2 + 10х - 4


II деңгей (5 балл + 4 балл= 9 балл) «Күміс қақпа»

Теориясы: «ТАЛДАУ» 1. Салыстыр.2. Айырмашылығы неде? 3. Ұқсатығы неде? 4. тақырыптың басты идеясын жаз, деген тапсырмалар болу керек. Немесе 1-3 тапсырмаларды Венн диаграммасы арқылы қамтуға болады.

Бірмүше мен көпмүше ұғымдарының арасында қандай байланыс бар?

Көпмүшенің дәреже көрсеткіші қалай анықталады?

Жақша ашу ережелерін еске түсірейік.

Тақырыптың басты идеясын жаз:

Табаққа тәтті тоқаштарды орналастырайық. Бірінші қабатқа 9 тоқаш, екінші қабатқа 4 тоқаш, үшінші қабатқа 1 тоқаш орналасса, тоқаштардың орналасу заңдылығын көпмүше түріндегі формуласы қалай жазылады?


9+4+1= 14 тоқаш

Жауабы:

Практикасы: «ҚОЛДАНУ» (2- кезең қарапайым тапсырмаларының өзгертілген жағдайдағы

нұсқалары орындалады)








Өзіндік жұмыстар. (Жұптық тексеру)


Карточка 1.

Ықшамда:

Карточка 2.

Ықшамда:


Карточка 3.

Ықшамда:

Карточка 4.

Ықшамда:



III деңгей; (5 балл+ 4 балл+ 3 балл= 12 балл) «Алтын қақпа»

Теориясы:

«ЖИНАҚТАУ» (қорытынды шығаруға бағытталған: Мазмұнды жүйеле, анықтама бер, кесте, сызба толтыр, сөзжұмбақ, ребус шеш сияқты т.б. сөздер тапсырма шартарында болу керек.)


1. Қай өрнек көпмүшеге жатады?

1) х(5х + у3);

2) 5ху3;

3) 5 + х + у3

А. 3. Б. 2.

В. 1ж/е З.


2.

1) 4 + Зу - у2;

2) (х + у):(х - у);

3) 7 - х.

А. 2 мен 3.

Б. 1 мен 3.

В. 1, 3 және 4.


3. Өрнекті стандартты көпмүше түріне келтір

6 а а а а 1,5 + 0,4 а3 5 - а6 а3

  1. 4+5а3. Б. - а9 + 9а4 + 20а3. B.- а9 + 9а4 + 2а3.


Практикасы: «БАҒА БЕРУ» (сен қалай ойласың? Не істер едің? )

Сұраққа жауап бере отырып түсіндір:

Сен қалай ойлайсың ? Алгебра пәні бізге керек бе?

Жауабы:

Менің ойымша -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


ҮЙГЕ ТАПСЫРМА:

  • 102, 103 ТАПСЫРМАЛАРЫН ОРЫНДАП КЕЛУ;

  • 6 – тақырып. АНЫҚТАМАЛАРМЕН ЖҰМЫС


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!