Актуалдау.
-
Көпмүше дегеніміз не
?
-
Көпмүшені көбейткіштерге жіктеу деп нені
айтамыз?
-
Жақша сыртына шығаратын ортақ көбейткішті қалай анықтауға
болады?
Демек, оқушылар, бүгінгі сабағымыздың тақырыбы қандай деп
ойлайсыздар? /Оқушылар жауап
береді/
Ендеше, сабағымыздың мақсаты: көпмүшелерді көбейткіштерге
жіктей алу.
Бүгінгі сабақтағы жетістік критерийлерін анықтаймыз.
/Оқушылар өздері жетістік критерийлерін ұсынады, олардың жауаптарын
ескеріп, тақтада жетістік критерийлерін
көрсетемін/.
Балалар, сабағымызға кіріспе ретінде ұжымдық тапсырма
орындайық. Сөзжұмбақ
шешейік.
Ұ.
-
Сандардан, айнымалылардан және
олардың дәрежелерінен көбейту амалы арқылы құрастырылған өрнек
қалай аталады? бірмүше
-
Белгісіз саны бар теңдік?
теңдеу
-
Бірінші орында сан көбейткіш,
ал оған жалғаса айнымалылар мен олардың дәрежелері жазылған
бірмүшені түрі оның қандай түріне жатады?
Стандарт
-
Бірмүше құрамындағы
айнымалылардың дәреже көрсеткіштерінің қосындысы – бірмүшенің
.......................... деп аталады.
Дәреже
-
4ху бірмүшесінің дәрежесі
қаншаға тең? Екі
-
Бірмүшенің сан көбейткіші
қалай аталады? Коэффициент
-
Бірдей немесе коэффициенттері
ғана өзгеше бірмүшелердің аталуы? Ұқсас
мүшелер
-
Бірмүшелердің қосындысын қалай
атаймыз? көпмүше
-
Көбейту амалының компоненті -
........................... ?
көбейткіш
Дескриптор.
1
|
Әр сұраққа дұрыс жауап
береді
|
5
балл
|
2
|
Жылдамдығы,
тапқырлығы
|
4
балл
|
Жалпы есеппен жоғары
балл жинаған оқушы, жеңімпаз болып
табылады.
көпмүшесін
көбейткіштерге жіктейік. Ортақ көбейткішін жақша сыртына шығару
арқылы көбейткіштерге жіктеу мүмкін емес, себебі, бұл
қосылғыштардың барлығына ортақ көбейткіш жоқ.
және әрбір топтағы
ортақ көбейткіштерді жақша сыртына
шығарамыз:
алынған
өрнекте екімүшесі ортақ
көбейткіш болады. Сонда .
Сонымен, .
Көбейткіштерге
жіктеудің бұл тәсілін топтау тәсілі деп
атайды.
Келесі бейнероликке
назар аударайық:
Көпмүшенің түбірлері
туралы физикалық
есеп.
Видеоматериалды
көбейткіштерге жіктеу мысалы ретінде
көрсету.
Дифференциация
тапсырмасы:
Ұ.
Амалдарды
орындаңыз.
Дескриптор.
Өте жақсы, оқушылар.
Енді тапсырманы сәл күрделендіреміз. Ол үшін жұп құруымыз
керек.
Жұптасу. Ұсынылған
қораптан түрлі-түсті қағаздың бірін суыру арқылы, геометриялық
фигуралар бойынша жұптасып
орналасады.
Ж.
Көпмүшені
көбейткіштерге жіктеудің топтау тәсілін меңгергендігін тексеру
мақсатында аралық қалыптастырушы бағалау
жүргізіледі.
Оқулықпен
жұмыс.
Көпмүшені
көбейткіштерге жіктеңіз.
Дескриптор:
Интербелсенді тақтада
көрсетілген жауаппен сәйкестендіріп, әрбір жұп бірін-бірі тексеру
арқылы жүргізіледі.
Өте жақсы жауап беріп
жатырсыздар. Ендігі тапсырмалар санын көбейтемін және
күрделендіремін және топтық жұмыс түрінде
көрсетесіздер.
Топтасу: ол үшін
түрлі-түсті қағаздарыңыздың артқы бетінде бірмүшелер мен көпмүшелер
жазылған болатын. Сол бойынша «Бірмүшелер» және «Көпмүшелер» тобына
бөлінеді.
Т.
Қалыптастырушы
бағалау.
Бірмүшені көпмүшеге,
көпмүшені көпмүшеге көбейту бойынша көпбұрыш құрастыру. /
Тарсия/
Дескриптор.
«Ротация» әдісі
негізінде екі топ оқушылары бір-бірінің жұмыстарын тексереді,
туындыған қиындықтар туралы, жетістіктері туралы
айтады.
1
|
Жақшаларды дұрыс
ашады
|
1
балл
|
2
|
Ұқсас мүшелерді
біріктіреді
|
1
балл
|
3
|
Топтық тапсырманы бірге
орындайды
|
1
балл
|
4
|
Дұрыс жауап
жазады
|
1
балл
|
Қалыптастырушы бағалау
. Шығармашылық тапсырма. Төмендегі өрнектер шығатындай етіп 2x - 3x
- 5 өрнегіне жақша қойыңдар.
а) 15 –
x;
|
б) - 4x –
10;
|
в) 5 –
x;
|
г)
2x2
– 13x +15.
|
Жауабы: а) 2x – 3(x -5 );
|
б) 2(x
-3x -5);
|
в) 2x –
(3x -5);
|
г) (2x
-3)(x -5).
|
|