Бөлім:
|
Көпмүшелер
|
Педагогтің
аты-жөні:
|
|
Күні:
|
|
Сынып:
7
|
Қатысқандар саны:
Қатыспағандар саны:
|
Сабақтың
тақырыбы:
|
Көпмүшені көбейткіштерге
жіктеу
|
Оқу бағдарламасына сәйкес
оқыту мақсаттары:
|
7.2.1.12 алгебралық өрнектерді
ортақ көбейткішті жақша сыртына шығару және топтау тәсілдері арқылы
көбейткіштерге жіктеу;
|
Сабақтың
мақсаты:
|
алгебралық өрнектерді ортақ
көбейткішті жақша сыртына шығару және топтау тәсілдері арқылы
көбейткіштерге жіктеу;
|
Сабақ
барысы:
|
Уақыты/
кезеңдері
|
Педагогтің
әрекеті
|
Оқушының
әрекеті
|
Бағалау
|
Ресурстар
|
Ұйымдас-
тыру
кезеңі
5мин
|
Сәлемдесу;
Сыныптағы
оқушылардың көңіл күйлерін сұрап, жағымды ахуал
туындату;
Оқушыларды
түгелдеу;
Сабақтың мақсатымен
таныстыру
|
Мұғаліммен
сәлемдесу;
Сыныпта жағымды
ахуал туындату, бір-біріне жақсы тілектерін
білдіру;
Сабақтың мақсатын мұғаліммен
бірге ашу, сұрақтар туындаса мұғалімнің көмегіне
жүгіну
|
Ауызша бағалауды
қоданамын
«Өте
жақсы»
«Жарайсың»
|
Тақта;
Оқулық;
|
Сабақтың
басы
10
минут
|
Жаңа
тақырыпты түсіндіру
Слайдтың
көмегімен түсіндіру
Бірмүшені көпмүшеге
бөлу
Бірмүшені бірмүшеге бөлу үшін
бөліндіні бөлшек түрінде жазып, қысқартуды орындау
керек.
Көпмүшені бірмүшеге бөлу
үшін көпмүшенің әрбір мүшесін берілген бірмүшеге бөліп, нәтижелерін
қосу керек.
Ортақ
көбейткішті жақша сыртына
шығару
Ортақ
көбейткішті жақшаның сыртына шығарғанда, айнымалының көпмүшенің
барлық мүшелерінің құрамында бар ең кіші
дәрежесі шығарылады.
6ax3+3x2–12bx көпмүшесінде мүшелердің ортақ
көбейткіші 3x, себебі:
6ax3=3x∙2ax2; 3x2=3x∙x; 12bx=3x∙4b, сонда 6ax3+3x2–12bx =
3x(2ax2+x–4b).
Көпмүшені ортақ көбейткішті жақшаның сыртына шығару арқылы
көбейткіштерге жіктеу — көпмүшені бірмүшеге көбейту амалына кері
амал.
|
Оқушылар мұғалімді тыңдайды; сұрақтарына жауап береді,
мысалдар келтіреді
Көпмүшені
көбейткіштерге жіктеудің 2
тәсілі бар. Олар топтау тәсілі, ортақ
көбейткішті жақша сыртына шығару.
Мысалдар:
1.
2xy-3xz+px=x(2y-3z+p)
2.
12a-24b=12(a-2b)
3.
5mn2+4np=n(5mn+4p)
4.
10ab+5b-30bc=5b(2a+1-6c)
5.
x(a-5)+(5-a)-a(5-a)=x(a-5)-(a-5)+a(a-5)=(a-5)(x-1+a)
6. 1)
x2-2x=0
x(x-2)=0
x=0,
x-2=0
x=2
|
Мактау мадақтау арқылы
бағалау:
Жарайсың!
Өте
жақсы!
Жақсы!
Керемет!
|
Тақта;
Слайд;
Оқулық
7-сынып, Алгебра,
авторы АЕ Әбілқасымова..-Алматы,Мектеп2017
|
Сабақтың
ортасы
25минут
|
Бекіту
тапсырмаларын орындату
№14.1 Бөлуді
орында
46a2b:
(2a)
50xy2:(-5y)
14x2y3:
(-7xy)
72cd3
:
(9cd2)
|
№14.3
Өрнекті
ықшамдаңдар
40x2y :
(8x)-6xy
2.8ab2:
(0.7b)+1.3ab
+8
|
Бағалау
Оқушылар жеке орындап
болған соң дайын жауаптар мен дескрипторлар бойынша
бағалайды.
Мұғалім оқушылар жұмысын бақылап, оларға кері байланыс
береді
|
7-сынып, Алгебра,
авторы АЕ Әбілқасымова..-Алматы,Мектеп2017
|
|
№14.5 өрнектің мәнін
табыңдар
100b4 -5b мұндағы
b=0.2
99c+2c5:
(0.2c4) мұндағы
c=-1|5
68t3:
(3.4t2)-t мұндағы
t=-4\7
-21.4y+7y5:
(5y4) мұндағы
y=-0.03
|
№14.7 тепе-теңдікті
дәлелдеңдер
-
(200x4y3-55x3y2)+11=40xy
-
1.1a-(12.1a3b2-44a2b2): (11
a2b2)=4
|
ҚБ: Жұпта өзара
бағалау «+», « -
», қызықты
|
7-сынып, Алгебра,
авторы АЕ Әбілқасымова..-Алматы,Мектеп2017
|
Қосымша
тапсырмалар
|
№1Ортақ көбейткішті жақша
сыртына шығар
-
3x2-9x2y+6xy2
-
15a2-25a2b2-10a3
-
6ab2-9b3+12b4
-
14m2n-21mn2-35mn3
|
Берілген
тапсырмалары орындайды
№2көбейткішке
жіктеңдер
-
a3+5a2+a
-
8b2-4b3+10b4
-
x2-3x3-4x4
-
6a5-72a4-48a2
|
«Басбармақ» әдісімен
бір – бірін бағалау жүргізіледі
|
Тақта;
Слайд;
Оқулық
7-сынып, Алгебра, авторы АЕ
Әбілқасымова..-Алматы,Мектеп2017
|
|
Әр топтан топ
басшысы ортаға шығады арнайы тапсырмалар
беріледі
Топ басшылары өзара
жарысады, ойларын ортаға салады, тақырыпты
жинақтайды
1)Көбейтуді
орындаңдар:
(2-х)(3-х)=(х+2)(х-5)
а)-12а^2-5а+2
б)12а^2-5а+2
в)-12а^2+2
г)-12а^2+11а+2
|
Топ жетекшілеріне
топ мүшелерін бағалау үшін критерийлер
беріледі.
(а+9)2+2а(а+9)=(a+9)(a+9)+
2a(a+9)=(a+9)(a+9+2a)=
(a+9)(3a+9)
30x80+80x30=2x30(15x50+40)
x2(b-2)+y(2-b)=x2(b-2)-y(b-2)=
(b-2)(x2-y)
|
ҚБ: Жұпта өзара
бағалау «+», « -
», қызықты
|
7-сынып, Алгебра,
авторы АЕ Әбілқасымова..-Алматы,Мектеп2017
|
|
|
ҚБ: Жұпта өзара
бағалау «+», « -
», қызықты
|
Слайд
Тақта
Бор
Кітап
Дәптер
|
|
|
Бағалау
Оқушылар жеке орындап
болған соң дайын жауаптар мен дескрипторлар бойынша
бағалайды.
Мұғалім оқушылар жұмысын бақылап, оларға кері байланыс
береді.
|
Слайд
Тақта
Бор
Кітап
Дәптер
|
Сабақтың
соңы
5
минут
|
Қорытындылау.
Рефлексия.
Тіркесті
толықтырыңыз:
«Бүгін мен сабақта ...
білдім»
«Бүгін мен сабақта ...
үйрендім»
«Бүгін мен сабақта ...
таныстым»
«Бүгін мен сабақта ...
қайталадым»
«Бүгін мен сабақта ...
бекіттім»
Үй тапсырмасын
беремін
|
Сабақты
қорытындылау:
Өтілген мақсат
бойынша сұрақтар қою арқылы сабақты
қорытындылаймын.
1.Сабақтың мақсаты
қандай болды?
2.Сабақтың мақсатына
жету үшін нені білу керек?
3.Нені
түсінбедіңдер?
Сабақ соңында
оқушылардан рефлексия алу:
- тақырып бойынша не
білемін?
- тағы не білгім
келеді?
- не істей
аламын?
Үйге
тапсырма:№
|
Ынталандыру сөздерін
қолдану «жақсы», «жарайсың», «өте
жақсы»
1-10 баллдық жүйеде
бағаланады.
|
Бағалау
парақтары;
оқулық;
|