Материалдар / «Көркем еңбек пәнінде оқытудың жаңа әдіс-тәсілдері арқылы оқушыларды шығармашылыққа баулу»

«Көркем еңбек пәнінде оқытудың жаңа әдіс-тәсілдері арқылы оқушыларды шығармашылыққа баулу»

Материал туралы қысқаша түсінік
Авторлық бағдарлама балаларда көркемдік-шығармашылық әрекетінің құрылымдау, бейнелеу, сәндеу түрлері іске асырылатынын ұлттық мәдениетті, дүниетанымды, қоршаған ортаны тану дағдыларын жетілдіру,
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады



Тұрақтылау (мазмұндық) бөлім

(аптасына 1 сағат, барлығы – 34 сағат)



Тақырып

Сағат саны

Нәтиже

Визуалды өнер

1-2

Бейнелеу өнерінің түрлері мен жанрлары

2

Оқушылар бейнелеу өнерінің жанрлық әртүрлілігін түсініп, көркемдік стильдер мен техникаларды ажырата алатын болады.

3

Натюрморт өнері, оның түрлері

1

Оқушылар натюрморт салу дағдыларын меңгеріп, оның композициясын дұрыс құрастыруды үйренеді, жарық пен көлеңкені дұрыс қолдану тәсілдерін игереді.

4-5

Қазақстан суретшілерінің шығармашылығындағы пейзаж жанры

2

Оқушылар Қазақстан суретшілерінің ұлттық өнердегі пейзаждың маңыздылығын түсініп, туған жердің табиғатын бейнелеудің ерекшеліктерін таниды.

6

Жазғы табиғат көрінісі, Ә.Қастеев «Көк жайлау»

1

Оқушылар ұлттық өнердің көрнекті үлгісімен танысып, пейзаж саласындағы шеберлікті, түс пен жарықтың үйлесімін, кеңістік пен перспектива қолдану әдістерін үйренеді.

7

Пластикалық пішіндер өнері. «Тарихи тақырыптар»

1

тарихи оқиғаларға, атақты тұлғаларға немесе батырларға арналған мүсіндер жасауды біледі

8-9

Шығармашылық жұмыс: Абстрактілі мүсіндер

2

формалар мен пішіндерді еркін интерпретациялау арқылы жасалған, нақты тақырыпқа тәуелді емес туындыларды біледі

Сәндік-қолданбалы өнер

10-11

Ою-өрнек жасалу жолдары

2

Оқушылардың ұлттық өнерге қызығушылығы артып, шығармашылық ойлау қабілеттері дамиды, қолмен ою-өрнек жасау дағдылары қалыптасады

12

Сәндік-қолданбалы өнердегі заманауи және дәстүрлі емес материалдар

1

Оқушылар жаңа материалдармен жұмыс істеу дағдыларын меңгереді, олардың өнердегі қолданылу мүмкіндіктерін зерттейді.

13

Дәстүрлі емес материалдардан сәндік бұйым. Нобай орындау

1

Оқушылар дәстүрлі емес материалдарды (пластик, резеңке, қағаз, металл қалдықтары және т.б.) пайдаланып, өнер туындыларын жасауға машықтанады.

14

Жеңіл көйлек тігу

1

Оқушылар тігін ісі бойынша практикалық дағдыларды меңгереді, өз қолымен жеңіл көйлек тігу қабілетіне ие болады.

15

Өру өнерінің тарихы мен мәдени маңызы. Әртүрлі елдер мен аймақтардағы өру дәстүрлері

1

Өру өнерінің адамзат тарихындағы орны, ежелгі мәдениеттердегі маңызы, дәстүрлі өру әдістерін біледі

16

Қазақтың киіз және ши тоқу өнері

1

Жүннен немесе мақтадан жасалған жіптерді пайдаланып, кілемдер, мата және басқа да тоқыма бұйымдар өруді біледі

Дизайн және технология

17

Дизайн процесі: Идеялардан бастап, соңғы өнімге дейінгі қадамдар

1

Дизайнның мәні, тарихы және заманауи маңызын, оның қадамдарын біледі

18-19

Эскиздер мен жоспарлар жасау

2

Дизайн идеяларын қағазда немесе цифрлық форматта бейнелеуді біледі

20

Материалдарды таңдау және олармен жұмыс істеу. Табиғи және жасанды материалдар

1

Ағаш, металл, пластик, мата және т.б. материалдарды танып біледі, әртүрлі материалдардың беріктігі, икемділігі және қолдану аясын біледі

21

3D-принтинг және цифрлық технологиялар

1

Жаңа технологияларды қолдану арқылы өнімдерді жобалау және жасау дыбіледі

22-23

Түс және композиция: түстер мен композицияны дұрыс қолдану принциптері

2

Түстер мен композицияны дұрыс қолдану принциптерін біледі

Тамақтану мәдениеті

24

Денсаулық пен тамақтанудың байланысы. Тағам топтарын теңгерімді тұтыну (ақуыздар, көмірсулар, майлар, дәрумендер мен минералдар)

1

Тамақтану мен денсаулық арасындағы өзара байланыс, оның ішінде дұрыс тамақтанудың артықшылықтарын (энергия, иммунитетті нығайту, созылмалы аурулардың алдын алу) біледі

25

Ас мәзірін әзірлеу. Балалар мен жасөспірімдерге арналған мәзір

1

Балалар мен жасөспірімдердің жас ерекшеліктерін ескеретін тағамдар әзірлеуді біледі

26

Тамақтану әдебі және этикет: әр түрлі мәдениеттерде ас ішу этикеті, дастархан басында өзін дұрыс ұстау ережелері

1

Үйде және қоғамдық орындарда дастархан басындағы тәртіп пен әдеп ережелерін біледі

28

Заманауи тағам әзірлеу технологиялары: төмен температурада пісіру (су-виде) және бумен пісіру

1

тағамның қоректік заттарын сақтауға мүмкіндік беретінтехнологиялар артықшылықтарын (пайдалы заттардың сақталуы) біледі

29

Ұлттық тағамдар: әлем халықтарының тағамдары. Қазақтың ұлттық тағамдары

1

Әртүрлі елдердің ұлттық тағамдарымен танысу және оларды дайындау технологиясымен, қазақтың ұлттық тағамдарымен, бауырсақ, қазы, қымыз сияқты қазақ тағамдарын әзірлеу технологиясымен танысу

30

Десерттер мен кондитерлік өнімдер әзірлеу

1

Жеміс-жидектерден дайындалған десерттер, жеміс-жидектерден дәмді әрі пайдалы десерттер жасау.

Үй мәдениеті

31

Тұрмыстық заттарды күту және сақтау. Сау дене және салауатты өмір салты

1

Үй ішіндегі заттарды (мебель, киім, ыдыс-аяқ) дұрыс сақтау мен күту әдістерін біледі. Жеке гигиенаның салауатты өмір салтын сақтауға қосатын үлесін меңгереді

32

Бау-бақша шаруашылығы: Жеміс-жидек, көкөніс және гүлдер өсіру. Үй өсімдіктері және олардың күтімі

1

Көшет отырғызу, көктемде көкөніс, жеміс және гүл көшеттерін отырғызу әдістерін меңгереді

33

Топырақты дайындау және тыңайту: Көктемгі топырақты өңдеу, тыңайтқыштарды енгізу және өсімдіктерді егу

1

Көктемгі өсімдіктерді күтуді, суару ережелерін, күн мен ылғалдың рөлін біледі

34

Қорытынды сабақ

1

Қорытындылау

Барлығы – 34 сағат





Нормативтік бөлім

(аптасына 1 сағат, барлығы – 36 сағат)

Тақырып

Оқу мақсаты

Сағат саны

Барлығы

Теория

Тәжірибе

Білім өнімі

1-2

Бейнелеу өнерінің түрлері мен жанрлары

Оқушыларды бейнелеу өнерінің әртүрлі жанрлары және түрлерімен таныстыру, олардың ерекшеліктерін түсіндіру.

2

1

1

Оқушылар бейнелеу өнерінің жанрлық әртүрлілігін түсініп, көркемдік стильдер мен техникаларды ажырата алатын болады.

3

Натюрморт өнері, оның түрлері

Натюрморт жанрының ерекшеліктерін түсіндіру, оның түрлері мен құрылымын талдау арқылы оқушыларды сурет салу дағдыларын дамытуға үйрету.

1


1

Оқушылар натюрморт салу дағдыларын меңгеріп, оның композициясын дұрыс құрастыруды үйренеді, жарық пен көлеңкені дұрыс қолдану тәсілдерін игереді.

4-5

Қазақстан суретшілерінің шығармашылығындағы пейзаж жанры

Қазақстан суретшілерінің пейзаж жанрындағы туындыларын зерттеу, ұлттық көркем өнердегі пейзаж жанрының рөлін түсіну және елдің табиғатын бейнелеудің өзіндік стилін тану.

2

1

1

Оқушылар Қазақстан суретшілерінің ұлттық өнердегі пейзаждың маңыздылығын түсініп, туған жердің табиғатын бейнелеудің ерекшеліктерін таниды.

6

Жазғы табиғат көрінісі, Ә.Қастеев «Көк жайлау»

Ә.Қастеевтің «Көк жайлау» шығармасын талдау арқылы пейзаж жанрының көркемдік құндылығын түсіну және табиғатты бейнелеу техникасымен танысу.

1

1


Оқушылар ұлттық өнердің көрнекті үлгісімен танысып, пейзаж саласындағы шеберлікті, түс пен жарықтың үйлесімін, кеңістік пен перспектива қолдану әдістерін үйренеді.

7

Пластикалық пішіндер өнері. «Тарихи тақырыптар»

тарихи оқиғаларға, атақты тұлғаларға немесе батырларға арналған мүсіндер жасау

1


1

тарихи оқиғаларға, атақты тұлғаларға немесе батырларға арналған мүсіндер жасауды біледі

8-9

Шығармашылық жұмыс: Абстрактілі мүсіндер

формалар мен пішіндерді еркін интерпретациялау арқылы жасалған, нақты тақырыпқа тәуелді емес туындыларды білу

2



формалар мен пішіндерді еркін интерпретациялау арқылы жасалған, нақты тақырыпқа тәуелді емес туындыларды біледі

10-11

Ою-өрнек жасалу жолдары

Оқушылардың ұлттық өнерге қызығушылығы артып, шығармашылық ойлау қабілеттері дамиды, қолмен ою-өрнек жасау дағдыларын қалыптастыру

2

1

1

Оқушылардың ұлттық өнерге қызығушылығы артып, шығармашылық ойлау қабілеттері дамиды, қолмен ою-өрнек жасау дағдылары қалыптасады

12

Сәндік-қолданбалы өнердегі заманауи және дәстүрлі емес материалдар

Оқушылар жаңа материалдармен жұмыс істеу дағдыларын меңгереді, олардың өнердегі қолданылу мүмкіндіктерін зерттеу

1

1


Оқушылар жаңа материалдармен жұмыс істеу дағдыларын меңгереді, олардың өнердегі қолданылу мүмкіндіктерін зерттейді.

13

Дәстүрлі емес материалдардан сәндік бұйым. Нобай орындау

Оқушылар дәстүрлі емес материалдарды (пластик, резеңке, қағаз, металл қалдықтары және т.б.) пайдаланып, өнер туындыларын жасау

1


1

Оқушылар дәстүрлі емес материалдарды (пластик, резеңке, қағаз, металл қалдықтары және т.б.) пайдаланып, өнер туындыларын жасауға машықтанады.

14

Жеңіл көйлек тігу

Оқушылар тігін ісі бойынша практикалық дағдыларды меңгереді, өз қолымен жеңіл көйлек тігу

1


1

Оқушылар тігін ісі бойынша практикалық дағдыларды меңгереді, өз қолымен жеңіл көйлек тігу қабілетіне ие болады.

15

Өру өнерінің тарихы мен мәдени маңызы. Әртүрлі елдер мен аймақтардағы өру дәстүрлері

Өру өнерінің адамзат тарихындағы орны, ежелгі мәдениеттердегі маңызы, дәстүрлі өру әдістерін білу

1

1


Өру өнерінің адамзат тарихындағы орны, ежелгі мәдениеттердегі маңызы, дәстүрлі өру әдістерін біледі

16

Қазақтың киіз және ши тоқу өнері

Жүннен немесе мақтадан жасалған жіптерді пайдаланып, кілемдер, мата және басқа да тоқыма бұйымдар өруді білу

1


1

Жүннен немесе мақтадан жасалған жіптерді пайдаланып, кілемдер, мата және басқа да тоқыма бұйымдар өруді біледі

17

Дизайн процесі: Идеялардан бастап, соңғы өнімге дейінгі қадамдар

Дизайнның мәні, тарихы және заманауи маңызын, оның қадамдарын білу

1

1


Дизайнның мәні, тарихы және заманауи маңызын, оның қадамдарын біледі

18-19

Эскиздер мен жоспарлар жасау

Дизайн идеяларын қағазда немесе цифрлық форматта бейнелеу

2

1

1

Дизайн идеяларын қағазда немесе цифрлық форматта бейнелеуді біледі

20

Материалдарды таңдау және олармен жұмыс істеу. Табиғи және жасанды материалдар

Ағаш, металл, пластик, мата және т.б. материалдарды танып біледі, әртүрлі материалдардың беріктігі, икемділігі және қолдану

1


1

Ағаш, металл, пластик, мата және т.б. материалдарды танып біледі, әртүрлі материалдардың беріктігі, икемділігі және қолдану аясын біледі

21

3D-принтинг және цифрлық технологиялар

Жаңа технологияларды қолдану арқылы өнімдерді жобалау және жасау

1

1


Жаңа технологияларды қолдану арқылы өнімдерді жобалау және жасауды біледі

22-23

Түс және композиция: түстер мен композицияны дұрыс қолдану принциптері

Түстер мен композицияны дұрыс қолдану принциптерін білу

2

1

1

Түстер мен композицияны дұрыс қолдану принциптерін біледі

24

Денсаулық пен тамақтанудың байланысы. Тағам топтарын теңгерімді тұтыну (ақуыздар, көмірсулар, майлар, дәрумендер мен минералдар)

Тамақтану мен денсаулық арасындағы өзара байланыс, оның ішінде дұрыс тамақтанудың артықшылықтарын (энергия, иммунитетті нығайту, созылмалы аурулардың алдын алу) білу

1


1

Тамақтану мен денсаулық арасындағы өзара байланыс, оның ішінде дұрыс тамақтанудың артықшылықтарын (энергия, иммунитетті нығайту, созылмалы аурулардың алдын алу) біледі

25

Ас мәзірін әзірлеу. Балалар мен жасөспірімдерге арналған мәзір

Балалар мен жасөспірімдердің жас ерекшеліктерін ескеретін тағамдар әзірлеу

1


1

Балалар мен жасөспірімдердің жас ерекшеліктерін ескеретін тағамдар әзірлеуді біледі

26

Тамақтану әдебі және этикет: әр түрлі мәдениеттерде ас ішу этикеті, дастархан басында өзін дұрыс ұстау ережелері

Үйде және қоғамдық орындарда дастархан басындағы тәртіп пен әдеп ережелерін білу

1

1


Үйде және қоғамдық орындарда дастархан басындағы тәртіп пен әдеп ережелерін біледі

28

Заманауи тағам әзірлеу технологиялары: төмен температурада пісіру (су-виде) және бумен пісіру

Тағамның қоректік заттарын сақтауға мүмкіндік беретінтехнологиялар артықшылықтарын (пайдалы заттардың сақталуы) білу

1


1

Тағамның қоректік заттарын сақтауға мүмкіндік беретінтехнологиялар артықшылықтарын (пайдалы заттардың сақталуы) біледі

29

Ұлттық тағамдар: әлем халықтарының тағамдары. Қазақтың ұлттық тағамдары

Әртүрлі елдердің ұлттық тағамдарымен танысу және оларды дайындау технологиясымен, қазақтың ұлттық тағамдарымен, бауырсақ, қазы, қымыз сияқты қазақ тағамдарын әзірлеу технологиясымен танысу

1

1


Әртүрлі елдердің ұлттық тағамдарымен танысу және оларды дайындау технологиясымен, қазақтың ұлттық тағамдарымен, бауырсақ, қазы, қымыз сияқты қазақ тағамдарын әзірлеу технологиясын біледі

30

Десерттер мен кондитерлік өнімдер әзірлеу

Жеміс-жидектерден дайындалған десерттер, жеміс-жидектерден дәмді әрі пайдалы десерттер жасау.

1


1

Жеміс-жидектерден дайындалған десерттер, жеміс-жидектерден дәмді әрі пайдалы десерттер жасай алады

31

Тұрмыстық заттарды күту және сақтау. Сау дене және салауатты өмір салты

Үй ішіндегі заттарды (мебель, киім, ыдыс-аяқ) дұрыс сақтау мен күту әдістерін біледі. Жеке гигиенаның салауатты өмір салтын сақтауға қосатын үлесін меңгереді

1

1


Үй ішіндегі заттарды (мебель, киім, ыдыс-аяқ) дұрыс сақтау мен күту әдістерін біледі. Жеке гигиенаның салауатты өмір салтын сақтауға қосатын үлесін меңгереді

32

Бау-бақша шаруашылығы: Жеміс-жидек, көкөніс және гүлдер өсіру. Үй өсімдіктері және олардың күтімі

Көшет отырғызу, көктемде көкөніс, жеміс және гүл көшеттерін отырғызу әдістерін білу

1


1

Көшет отырғызу, көктемде көкөніс, жеміс және гүл көшеттерін отырғызу әдістерін меңгереді

33

Топырақты дайындау және тыңайту: Көктемгі топырақты өңдеу, тыңайтқыштарды енгізу және өсімдіктерді егу

Көктемгі өсімдіктерді күтуді, суару ережелерін, күн мен ылғалдың рөлін білу

1


1

Көктемгі өсімдіктерді күтуді, суару ережелерін, күн мен ылғалдың рөлін біледі

34

Қорытынды сабақ

Қорытындылау

1



Қорытындылау






12

Дауысты Юю дыбысы

1

Сауатты, көркем жазу.

Мағынасын ашу,мақалдар жаттау.

28

13

Дауысты Яя Дыбысы

1

Көшіріп жазуға төселдіру

Сөзжұмбақты шешу.

5/12


Дауыссыз дыбыстар.

1. Қатаң дауыссыз дыбыстар

14

Дауыссыз Кк дыбысы

1

Көшіріп жазу кезінде әріп элементтерін дұрыс жаза

білу.

Өлеңнің

мағынасын ашу.

12

15

Дауыссыз Ққ

дыбысы

1

Әрбір әріп элементтерінің

емлесін дұрыс салу

Жаңылтпашты

жатқа жазу.

19

16

Дауыссыз Пп дыбысы

1

Сөздер арасындағы қашықтықты сақтап көшіріп

жазу.

Буындардан сөз құрап жазу.

26

17

Дауыссыз Сс дыбысы

1

Әріп элементтері

арасындағы қашықтықты сақтап жазу.

Жұмбақтың шешуін табу.

9/01

18

Дауыссыз Тт

дыбысы

1

Көркем жазуға төселдіру.

Тест жұмысына

дайындық.

16

19

Дауыссыз Фф

дыбысы

1

Әрбір әріп элементтерінің

емлесін дұрыс салу.

Жұмбақты

шеше білу.

23

20

Дауыссыз Хх

дыбысы

1

Әріп элементтерінің емлесін

дұрыс салу.

Кейіпкерге хат

жолдау.

30

21

Дауыссыз Һһ

дыбысы

1

Әріп емлесін үлгі бойынша

орындау

«Сөз терім»

ойынын ойнау.

6/02

22

Дауыссыз Шш және Щщ

дыбыстары


Жазу кезінде әріп

ұқсастықтарына көңіл бөлу.

Өлең мағына сын түсініп оқу.

13


2. Ұяң дауыссыз дыбыстар

23

Дауыссыз Б б

дыбысы

1

Әрбір әріп элементтерінің

емлесін дұрыс салу.

Тақырыпты ашу.

Жұмбақты шешу

20

24

Дауыссыз Вв дыбысы

1

Қол үзбей, тұтастыра жазу.

Тірек сөздерді пайдаланып

мәтін құрау.

27

25

Дауыссыз Г г

дыбысы

1

Әріптерді салу ережесіне

көңіл бөлу.

Өлеңнің

мағынасын ашу.

6/03

26

Дауыссыз Ғ ғ

дыбысы

1

Сауатты, көркем жазу.

Өлеңдер жаттау.

13

27

Дауыссыз Д д

дыбысы

1

Әріптердің әрқайсысының

жазылу емлесін білу.

Сурет бойынша

әңгіме құрау.

20

28

Дауыссыз Ж

ж дыбысы

1

Әр әріпті өз емлесімен

салуды үйрету.

Сурет бойынша

мәтін жазу

3/04


29

Дауыссыз З з

дыбысы

1

Партада отыру, дәптерді қою

ережелерін еске түсіру.

Өз ой-пікірін

жазу

10


3. Үнді дауыссыз дыбыстар

30

Дауыссыз Лл дыбысы

1

Сөздер арасындағы қашықтықты сақтап көшіріп

жазу.

Сипаттау мәтінін құрау.

17

31

Дауыссыз Мм

дыбысы

1

Әріптерді салу ережесіне

көңіл бөлу.

Сурет бойынша

сөйлем құрау.

24

32

Дауыссыз Нн және ң

дыбысы

1

Сөздерді қатесіз, көркем етіп жазу.

Әңгіме

құрастыру.

8/05

33

Дауыссыз Рр

дыбысы

1

Сөздерді байланыстырып

жазуға үйрету.

Дыбыстық

талдау жасау.

15

34

Көркем етіп жазайық.

1

Әріп емлесін үлгі бойынша жазып шығу.

Сурет бойынша әңгіме

құрастыру.

22


Барлығы:

34





ЖИ арқылы жасау
11 Ақпан 2025
142
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі