Материалдар / Көркем еңбек пәнінен 472 бұйрықпен жазылған қмж.1-2-3-4 тоқсан
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Көркем еңбек пәнінен 472 бұйрықпен жазылған қмж.1-2-3-4 тоқсан

Материал туралы қысқаша түсінік
қмж
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
20 Ақпан 2024
107
2 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қысқа мерзімді сабақ жоспары


Көркем еңбек

Мектеп:

Күні:

Оқытушының аты-жөні:

Сынып:

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар:

Бөлім:

Сәндік қолданбалы өнер

Сабақтың тақырыбы:

Қазақтың ұлттық сәндік қолданбалы бұйымдары (ши тоқу, киіз бас) Әр түрлі ұлттық бұйымдар.

Құрал-саймандар мен материалдар

Сабақта меңгерілетін оқу мақсаттары


8.1.2.1-Тарихи және мәдени шығу тегі әртүрлі өнер, қолөнер мен дизайн туындыларының ерекшеліктері туралы түсінігін көрсету

8.1.3.1-Шығармашылық идеяларды дамыту мен іске асыруда өз бетінше таңдаған ақпарат көздерін қолдану (оның ішінде ақпараттық-коммуникативтік технологияларды қолдану арқылы

Сабақтың мақсаты:


Оқушылар: · Қазақ халқының қолданбалы өнерінің түрлерін білу; · Қазақ халқының қолданбалы өнер шығармаларының ерекшеліктері ажырату; · Қазақ халқының ұлттық ою-өрнек түрлерінің айырмашылықтарын айқындау; · Алған білімдерін шығармашылық идеяларын іскк асыруда тиімді пайдалану.

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушылардың әрекеті

Бағалау


Ресурстар

Басталуы

















1. Ұйымдастыру кезеңі Сәлемдесу. Оқушылардың сабаққа дайындығын анықтау, оқушыларға сабақ тақырыбын, сабақтың мақсатын таныстыру. - Балалар, менің сізге сұрағым: қазақ халқының мәдениеті туралы не білеміз? - Слайдқа қарап біздің бүгінгі сабақтың тақырыбын анықтаңыз. Сабақтың мақсатымен танысу. - Бізге мұра болып қалған аталарымыз бен әкелеріміздің өз еліміздің тарихын, салт-дәстүрін, еліміздің әрбір азаматы білуі тиіс. Сондықтан, бүгін сабақта біз сіздермен қазақ халқының дәстүрлі сәндік-қолданбалы өнер түрлері туралы айтатын боламыз

Оқушылар амандасып ,бір-біріне сәттілік тілейді.




Ойлан , бірік, бөліс әдісі арқылы оқушылар қайталау сұрақтарына жауап береді




















Қалыптастырушы бағалау: Бірін –бірі бағалау.

Оқулықтағы түсініктемелер мен иллюстрациялық суреттер

Мен қосымша тапсырмалар















Ортасы





2. Жаңа материалды зерттеу кезеңі. Қазақтардын халық кәсіпшілігі мен қолөнер бастауы тұңғиық ғасырларға кетеді. Мына суреттерге қараңызшы. Өнер түрлерін қарастырыңыз және анықтаңыз. Оқушылар сәндік-қолданбалы өнер үлгілер атауын анықтайды. - теріні өңдеу өнері - зергерлік өнер. - суйек кесу өнері. - тасты өңдеу өнері - ағаш өңдеу. -кілем тоқу, ши току және киіз бұйымдарын жасау - киіз басу. Кілемдердін түрлерін зерттейік: басылған (киіз), өрме (қамысты) және тоқыма. - Тоқыма кілемдер түкті, алаша және тақыр түрлерімен ерекшеленеді. - Басылған кілемдерге киіздер, тұскиіздер, сырмақ, сырдақ, текемелер жатады. - Өрме кілемдер - бұл шым ши, өре ши және шабақ ши. Ши тоқу үшін ши талдарынан қамыс өріледі - Алдымен әр талды жеке берілген ою бойынша түрлі-түсті жіппен орайды. Талдарды бірге орағанда ерекше кілем шыгады. Ал киіз басу өндірісі де қызықты қажет ететін күрделі үдеріс, белгілі бір дағдыларды қажет етеді. Ал қазір, біз киіз басу тарихы жөнінде мультфильм көреміз ..... Киіз басу және өндіру, бірнеше кезеңдерден тұрады: * жүн дайындау; * оны жаю; * ыстық су шашу; * дайын киіз жасау. - Қазақ халқы жүнді тұрмыста қалай қолданған? - Дұрыс, жүн жылуды сақтайды? Сондықтан оны киім, көрпенің арасына салған және бесікке де төсеген. - Жүннің қандай түрлерін білесіндер? - Көктермде қырыған және күзде қырқылған жүндердін атаулары бар (жүннің жабағы, күзем). - Киіз үйдің ішкі көрінісің зерттейк. Киіз үйдің ішіндегі заттар туралы оқушыларымен талқылау жұмысын жүргізу. - Балалар, киіз уйде қандай заттар көріп тұрсындар? - Кілемнің ерекше сырмақ түрін туралы әңгімелесейік. - Алғашқы сырмақ пішінінің қалыптасуына қазақ елінің ежелгі тұрмысында кездесетін қарапайым жағдайлар себеп болған. Мысалы, көнерген киіздерді қабаттап төсеу, одан соң оны қобырай бермеу үшін қабаттап көктеу. Осындай жағдайдан бара-бара қабаттауды белгілі бір пішінге келтіріп, төсеп, көктеген. Бұдан әрі басылған киіздерден қалаған мөлшерде кесіп алып, оны қабаттап сырып, шағын төсеніштер жасала бастаған. - Шеберлер саз балшықтан, ағаштан, металдан музыкалық аспаптар (шертер, сыбызғы, асатаяқ, саз сырнай, шыңдауыл, т. б.) жасау білген, олардың көпшілігі енді экспозицияларда көруге ғана болады Интерактивті тақта, слайдтар 3-Слайд. 4-5 слайдтар 6-Слайд. Киіз басу өнерінің шығу тарихы туралы мультфильм көру https://youtu.be/D1qoET0oQI0 7-Слайд. Киіз үй туралы видеофильм көру 1 фильм https://youtu.be/yu_2aAQEUsY 2 фильм https://youtu.be/3W_PZ2KFLcY Заманауи қазақ үй https://youtu.be/eGxqIBrdsWI

17 мин (Ұлттық музыкалық аспаптар мұражайында, Алматы қ.) - Кендір өңдеу кәсібін умытылған деп айтуға болады. Ешкі жүнімен немесе түйе жүнімен берік кендір талшықтарынан құралған кілем, киім-кешек жасаған. - Казақ сәндік-қолданбалы өнерінің тарихын зерттей отырып, әр заттын ою-өрнекпен әшекейленгенін көреміз. - Киіз үй кейінгі қола дәуір б. з. б. XII—IX пайда болып, тарихшылардың кейбір ой-пікірлерінше андрондық тұрақ үйлеріне ұқсаған. - Киіз үй жабдықтарын зерттеніз: түскиіздер (қабырға кілемдер), сырмактар (төсеніш), аяққаптар ( ыдыстар үшін сөмкелер), кереге-қаптар (кереге үшін футлярлар), әр түрлі ши және т. б. (Видеофильмді көру) - Киіз бұйымдарын дайындауға тек бір отбасынын әйелдері ғана емес, бүкіл ауыл тұрғындары қатысты. Киіз үйдін әр түрлі бөліктерін киізбен жабу көшпенді қазақтардын бірнеше ғасырлар бойы бірінші қажеттілігі болған. - Балалар, киіз тұрмыста пайдалану сәнді болама ? Тәжірбиелік жұмысты бастамас бұрын оқушыларға қауіпсіздік техникасымен таныстырыңыз. Көркем еңбек сабақтарына арналған қауіпсіздік техникасы: · жұмысты тек қана мұғалімнің рұқсатымен бастау; · оқытушының рұқсатынсыз оқу, жұмыс орнын тастап кетпеу; · құрал-саймандарды тек қажетті жағдайда ғана пайдалану; · жұмыс орнын таза ұстап, материалдар мен құралдарды тиімді жұмыс істеу; · жұмыс кезінде бөтен жаққа назар аудармау; · басқа оқушылардың жұмысына кедергі жасамау; · жұмыс бітісімен материалдар мен құралдарды өз орындарына жиып қою. 3. Тәжірбиелік жұмыс кезеңі. Тапсырма: - Балалар, сынып 2 командаға бөлінеді. Әр топ зерттеу орындайтын болады. * Бірінші командаға киізден жасалған бұйымдардын атауларын анықтау қажет * Екінші команда қазақ ұлттық ою-өрнек түрлерін зерттейді. 1ші топқа арналған дескрипторлар: · Киіз басу өнерін зерттейді; · Киізден орындалатын бұйымдардын атауларын анықтайды; · Киіздің емдік қасиеттерін анықтайды · Бұйымдардын атаулары мен суреттерін тұскиіз (киіз үй туралы видеофильм) Слайд 8-9. Кітаптар, журналдар, зерттеу үшін мәтін, фотосуреттер, суреттер.

скетчбукке түсіреді; · Өзіңің зерттеу жұмысы туралы баяндайды; · Атқарылған жұмыстар туралы қорытындылар жасайды. 2 ші топқа арналған дескрипторлар: · Қазақ халқының ұлттық ою-өрнектерін зерттейді (космогониялық, зооморфтық, өсімдік, геометриялық); · Қазақ халқының ұлттық ою-өрнек түрлері мен айырмашылықтарын анықтайды; · Ою атаулары мен суреттерін скетчбукке түсіреді;; · Өзіңің зерттеу жұмысы туралы баяндайды; · Атқарылған жұмыстар туралы қорытындылар жасайды. - Балалар, сабақтың соңында әр команда өзінің зерттеу нәтижелерімен бөліседі. Оқушыларға интернетке қосылған ноутбуктер таратылады немесе кітаптар мен журналдар, материалдар ішінен оқушылар тапсырмаға жауаптар таба алады (мәтінді зерттеу үшін суреттер мен парақтарды таратуға болады). Көз физминуткасы. (Көзді демалту үшін, орнынан тұрмай жоғары, төмен, оңға, солға, көзімен шеңбер немесе өз атынын бірінші әрпін салу керек). - Дұрыс, балалар, жарайсыңдар, киізден жасалатын заттар: токым, ер-тұрман, бас киімдер (қалпақ), киіз етік (байпак) т. б. Киіз кілем – текеметті зерттеніз. - Дұрыс, қазақтың ою-өрнектерінің түрлері: зооморфтық, космогониялық, геометриялық, өсімдік. 1. Космогониялық (күн, жұлдыздар, ай); 2. Зооморфтық (жануарлар бейнелерінің элементтері, құстардың бөлшектер); 3. Өсімдік (жапырақтар, гүлдер); 4. Геометриялық ою-өрнек (ромбтар, ирек, үшбұрыш). - Казақтың ою-өрнектері - Халық ою тілі - бай. Әрбір өрнектін өз тарихы бар. Ислам адамдарды бейнелеуге тыйым салды сондықтан, өз дүниетанымын қазақ ою-өрнекпен көрсеткен. Мысалы: күйеуге шыккан қыз, ата-аналарына өз қолымен жасаған сыйлық жіберуге тиісті болған. Жиі онда ою-өрнек көмегімен қыз өзінің өмірін суреттеген. Егер ою-өрнектегі бейнелерде арық адам жанында толық адам болса, онда мұндай сыйлық қызының шамалы тұрғанын корсеткен Ал егер құс қанаттары болса – бұл қыз еркін құсы ретінде өмір сүреді екен, онда ата-аналары жиналып, барлық туыстарына той жасаған. - Киіз бұйымдарының емдік қасиеттерін зерттеніз



.

.








Алуан түрлі қағаздар мен картон қағаз т.б табиғи сәндік бұйымдар



https://www.youtube.com/watch?v=b5PNNpuyrdg







(қазақ ұлттық киімдері)

http://wlooks.ru/nacionalnye-kostyumy/belorusskie/

(белорусь ұлттық киімі)

http://wlooks.ru/nacionalnye-kostyumy/tatarskie/

(татар ұлттық киімдері)























Интерактивті тақта, слайдтар 3-Слайд. 4-5 слайдтар 6-Слайд. Киіз басу өнерінің шығу тарихы туралы мультфильм көру https://youtu.be/D1qoET0oQI0 7-Слайд. Киіз үй туралы видеофильм көру 1 фильм https://youtu.be/yu_2aAQEUsY 2 фильм https://youtu.be/3W_PZ2KFLcY Заманауи қазақ үй https://youtu.be/eGxqIBrdsWI












Сергіту сәті











«Жылы сөз» жылулық шеңбері



Оқушылар сабақ өту барысында өз сыныптастарына жылулық сөздерін айтады .





















Аяқталуы











Кері байланыс

  • Өз көзқарасымды ..........................өзгерттім.

  • Мен білімімді ..................толықтырдым.

  • Мен.............. таңқалдым.

  • Мен .................сезіндім.

Мен өзге пікірде .......................болдым.






Оқушылардың жасаған жұмыстарына пікір қалдыру.




Қосымша ақпарат

Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары/оқыту мақсаттары жүзеге асырымды болды ма?

Бүгін оқушылар нені үйренді?

Оқыту ортасы қандай болды?

Менің бөліп оқытқаным өз мәнінде жүзеге асты ма?

Мен өз уақытымды ұтымды пайдалана алдым ба?

Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім және неліктен?


Қорытынды бағалау

Ең жақсы өткен екі тапсырманы атап көрсетіңіз (оқытуға және үйренуге қатысты)

1:

2:

Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді (оқытуға және үйренуге қатысты)?

1:

2:

Осы сабақтың барысында барлық сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағыма қажет болуы мүмкін қандай ақпаратты білдім?

1:

2:














Қысқа мерзімді сабақ жоспары


Көркем еңбек

Мектеп:

Күні:

Оқытушының аты-жөні:

Сынып:

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар:

Бөлім:

Сәндік қолданбалы өнер

Сабақтың тақырыбы:

Бұйымдарға нобайлар дайындау.


Сабақта меңгерілетін оқу мақсаттары

8.1.5.2-Әртүрлі графика тәсілдерін қолданып, бұйым дайындаудың реттілігі мен тиімді тәсілін анықтай отырып (оның ішінде ақпараттық-коммуникативтік технологияларды қолданып), графикалық және технологиялық құжаттар дайындау

8.1.4.-Болашақ іс-әрекеттерді анықтауда өздерінің алған білімдері мен тәжірибесін қолдана отырып шығармашылық әркеттерін жоспарлайды

Сабақтың мақсаты:

Оқушылар: · әртүрлі дереккөздерді қолдана отырып, ақпаратты зерттейді; · белгілі бір мәдениет элементі негізінде киім моделінің дизайнын дайындау

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушылардың әрекеті

Бағалау


Ресурстар

Басталуы

















Ұйымдастыру кезеңі: - мұғалім оқушыларды белсенді оқу іс-әрекетіне және жаңа білім алуға бағыттайды; - оқу барысында ынталандыру үшін «Айырмашылығын тап» әдісі қолданылады. Оқушылар жұптасып электронды презентация слайдтарын көреді немесе мұғалімнің ұсынған әртүрлі стильдегі киім, кеудешелердің модельдері бейнеленген суреттер немесе фотосуреттерді қарастырады. Мұғалім оқушыларға жұмыстың ережелерін түсіндіреді, белгілі уақыт ішінде суреттердің арасындағы ең көп айырмашылықты табуы тиіс. Уақыт өткен соң әр жұп кезекпен өз идеяларын айтады. Мұғалім тақтаға немесе алдын ала дайындалған үлкен қағазға оқушылардың барлық жауабын жазады (қайталанғандарынан басқасын). 2. Мақсатты тұжырымдау. Бұл тапсырмада мұғалім оқушылар назарын «Айырмашылығын тап» әдісімен өткізілген жұмыс жазбасына аударып, сабақ тақырыбын анықтауды сұрайды. Бірлескен талқылауда оқушылар сабақ мақсатын анықтайды.

Оқушылар амандасып ,бір-біріне сәттілік тілейді.

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!