Көз-оптикалық жүйе, көздің көру кемшіліктері және оларды түзету әдістері

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Көз-оптикалық жүйе, көздің көру кемшіліктері және оларды түзету әдістері

Материал туралы қысқаша түсінік
Тәжірибе алмасу
Материалдың қысқаша нұсқасы

Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: 8.5

Мектеп:

Күні:

Мұғалімнің аты-жөні:


Сынып: 8

Қатысқандар:

Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы

Көз-оптикалық жүйе, көздің көру кемшіліктері және оларды түзету әдістері

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

8.5.1.15-көздің алыстан көргіштігі мен жақыннан көргіштігін түзетуді сипаттау

Сабақтың мақсаты


Барлық оқушылар: Көз-оптикалық жүйе, көздің көру кемшіліктері және оларды түзету әдістері туралы мағлұмат алу

Көптеген оқушылар: Жақыннан және алыстан көргіштікті жасанды түзету жолдарын сипаттау

Кейбір оқушылар: Көз-оптикалық жүйе жайында күнделікті өмірде қолдану және кескінін сызуды үйрену

Бағалау критерийі


1.Көз-оптикалық жүйе, көздің көру кемшіліктері және оларды түзету әдістері туралы мағлұмат алады

2.Жақыннан және алыстан көргіштікті жасанды түзету жолдарын сипаттайды

3.Көз-оптикалық жүйе жайында күнделікті өмірде қолдану және кескінін сызуды үйренеді

Тілдік мақсаттар


Арнайы пәндік лексикалық терминология: оптикалық жүйе, линза, көзілдірік,

Қазақ тіліндегі аталуы

Орыс тіліндегі аудармасы

Ағылшын тіліндегі аудармасы

Көз

Глаза

eyes

Оптика

Оптика

optics

Көзілдірік

Очки

glasses

Линза

Линза

lens



Құндылықтарға баулу



Мәңгілік ел: «Жалпыға бірдей еңбек қоғамы» құндылығына сәйкес оқушыларды еңбексүйгіштікке, білімге, ізденімпаздыққа, мақсат қойып соған жетуге баулу.

Пәнаралық байланыс

Биология, геометрия

А лдыңғы білім



Біледі: жұқа линзаның формуласын есепте шығаруда пайдалана алады

Білуі керек: линзаның сызықтық ұлғаю формуласын сандық және графиктік есептер шығару үшін үшін қолдануды

Қосымша: теорияны практикамен байланыстырады

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақта жоспарланған қызмет (іс-әрекет)




Ресурстар

Сабақтың басы

10мин










































Сабақтың ортасы

25 мин















Кері байланыс







Ұйымдастыру кезеңі:

Ынтымақтастыру атмосферасын қалыптастыру.

Оқушалармен сәлемдесіп, түгелдеп, сыныптың тазалығына, оқушылардың формасына мән беру.

1,2,3 сандары арқылы топтарға біріктіру

Тақырыпқа байланысты тірек сөздер:

1-топ Ойыс линза

2-топ Дөңес линза

3-топ Оптика



Сабақта қарастырылатын мәселелер:

І. Үй тапсырмасын тексеру.

«Қар кесегі» (жеке жұмыс) әдісін пайдаланып түрлі сауалдар беру арқылы үй тапсырмасын тексеремін.

  1. «Линзаның сызықтық үлкейтуі» дегеніміз не?

  2. Линза дегеніміз не?

  3. Линзаның түрлер

  4. Линзаның оптикалық күші дегеніміз не?

  5. Дөңес линзаның сипаттамалары?

  6. Жұқа линзаның формуласын жазыңдар.

  7. Ол қандай шамаларды байланыстырады?

  8. Жинағыш линза беретін кескіндердің өзгеруі неге байланысты?

  9. Линзада кескін алу үшін қандай сәулелерді пайдаланған ыңғайлы?

Дескриптор

  • «Линзаның сызықтық үлкейтудің» анықтамасын біледі;

  • Линзаның түрлерін біледі;

  • Дөңес линзаны сипаттай алады;

  • Жұқа линзаның формуласын біледі;

  • Сәулелердің түрін ажырата алады.

Қалыптастырушы бағалау



Жаңа тақырып.

«Ой қозғау» әдісін пайдаланып, топтарға тақырыпқа байланысты сұрақтар қойып, сабақтың мақсатын талқылау сұрақтары арқылы бүгінгі сабақтың не жайында айтылатынын оқушылардың өздері ұғынуға үйретемін.

1-топ Ойыс линза

Көз жайында не білесің?

2-топ Дөңес линза

Бір көзбен көрудің екі көзбен көруден айрмашылықтары білесің бе?

3-топ Оптика

Жақыннан және алыстан көргіштікті қалай түсінесіңдер?

Білемін Білгім келеді Білдім



«Кинометафора» әдісі – бұл әдісті қолданудағы мақсатым тақырыпқа байланысты бейнефильм көрсетемін. Көз - оптикалық жүйе жайлы түсінік бере отырып, оқушы бойында тыңдалым, айтылым дағдысын қалыптыстырамын.

АКТ

Плакат

Стикер

Маркер

Суреттер

Флипчарт













































«Ойлан, жұптас, бөліс» әдісі. (оқулықпен, мәтінмен жұмыс) Әр топқа жаңа тақырыпты бөліп беремін және тақырыпшаға сай суреттер беріледі.

І топ: Көздің құрылысы.

ІІ топ: Көру анализаторының қызметі.

ІІІ топ: Көрудің бұзылуы.

Берілген тапсырма бойынша әрбір оқушы жеке жұмыс жасау арқылы өз ойын қорытып, жұп болып пікірлерімен бөліседі. Бұл бүкіл топтық талқылауға ұласады.

Әр топ берілген тапсырманы постер бетіне түсіріп, үлкен топқа қорғайды. Бұл тақырыпты жеңіл түсінуге көмектеседі.

Оқушылар ақпаратты меңгереді, шығармашылық ойлау дағдысы қалыптасады.


1 Критерий:

Көз-оптикалық жүйе, көздің көру кемшіліктері және оларды түзету әдістері туралы мағлұмат алады

Дескриптор:

  • Көздің құрылысын біледі

  • Көру анализаторының қызметін біледі



2 Критерий:

Жақыннан және алыстан көргіштікті жасанды түзету жолдарын сипаттайды

Дескриптор:

  • Жақыннан және алыстан көргіштіктің анықтамасын біледі.

  • Жақыннан және алыстан көргіштікті жасанды түзету үшін қандай көзілдіріктер қолданатынын біледі.

Б
ас бармақ арқылы бағалау



Жаңа тақырыпқа байланысты «Айналмалы бекет» әдісімен деңгейлік тапсырмалар орындайды:

А5-конечная звезда 1 -деңгей:

  1. Адамның ең жақсы көретін қашықтығы? (25 см)

  2. К5-конечная звезда 2 5-конечная звезда 3 өз фокусының басқа қашықтыққа бейімделуін ғылымда не деп атайды? (Аккомодация)

В-деңгей:

  1. Көздегі кескін қандай болады? (Нақты, кішірейтілген, төңкерілген)

С5-конечная звезда 6 5-конечная звезда 7 5-конечная звезда 8 -деңгей:

  1. Жақыннан көргіш көздің кескіні қайда болады? (торламаның алдында)

  2. Алыстан көргіш көздің кескіні қайда болады? (торламаның сыртында)



3 критерий

Көз-оптикалық жүйе жайында күнделікті өмірде қолдану және кескінін сызуды үйренеді

Дескриптор

  • Көздегі кескіннің қандай болатынын біледі

  • Жақыннан және алыстан көргіш көздің кескіні қайда болатынын білед

  • Аккомодацияның адам организіміне әсері болатынын біледі



Сабақтың соңы

5 мин

Рисунок 1























«Қызық екен» әдісі бойынша оқушыларға қызықты мәліметтер айту арқылы сабақты қорытындылаймын.

  1. Жағымды заттарды көргенде адамының қарашығы 45 пайызға дейін ұлғаяды екен;

  2. Көзді ашып тұрып түшкіру мүмкін емес;

  3. Әрбір 12-еркек дальтоник

  4. Адамның көзінің көлемі туғанда қандай болса, қартайғанша сол қалыпты сақтайды;

  5. Біздің көзіміз бір секунд ішінде шамамен 50 заты көре алады;

  6. Ғарышкерлер гравитацияның әсерінен ғарышта жылай алмайды. Жас кішкентай шарға жиналып көзді жыбырлата бастайды.

  7. Теңіз қарақшылары көзге байлауышты кеменің асты мен үстіндегі ортаны көруді жылдам бейімдеу үшін таққан. Осылайша олардың бір көзі жарыққа, ал екіншісі қараңдылыққа үйренеді

Дескриптор:

  • Көз туралы қызықты фактілерді біледі;

.

Оқушылар өздерін «Ауа райы» тәсілі арқылы бағалайды

Толық түсіндім

Аздап түсіндім

Өзіме сенімді емеспін



Үйге :тақырыпты оқу



Саралау – Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?

Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау


Сабақ барысындағы қолданған тапсырмалар оқушылардың жас ерекшеліктерін ескеріп, сараланған. «Ой қозғау» әдісін пайдаланып, топтарға тақырыпқа байланысты сұрақтар қойып, сабақтың мақсатын талқылау сұрақтары арқылы бүгінгі сабақтың не жайында айтылатынын оқушылардың өздері ұғыну арқылы жаңа сабақтың мазмұнын ашады.

«Кинометафора» әдісімен жаңа тақырыпқа байланысты бейнефильм көрсетемін. Көз - оптикалық жүйе жайлы түсінік бере отырып, оқушы бойында тыңдалым, айтылым дағдысын қалыптыстырамын.

«Ойлан, жұптас, бөліс» әдісін пайдаланып оқушылар жаңа тақырыпты жұптасып, топпен талқылау арқылы оларда тыңдалым, айтылым дағдылары қалыптасады. Оқушылар көздің құрылысын, көру анализаторының қызметін, көрудің бұзылуын түсінеді.

«Айналмалы бекет» әдісін қолданып, деңгейлік тапсырмалар беру арқылы оқушылардың жаңа тақырыпты қай дәрежеде меңгергенін анықтаймын.








Сабақтың мақсатын басшылыққа алып бағалау критерийін құрып, критерийге сәйкес тапсырмалар дайындаймын. Тапсырмаларға негізделген дескриптор құрып, ұсынамын. Тапсырмаларды орындау кезінде оқушылар дес-крипторларға қарап өз білімінің деңгейін бағамдай алады. Са-бақтың өне бойында ауызша, бес бармақ, смайлктер және смайлктермен кері байланыс ұсынына отырып, қалыптастырушы бағалау жүгіземін, оқушылардың оқуына қолдау көрсетемін.

Физика кабинетіндегі қауіпсіздік техникасы ережелерін еске түсіру және сақтау



Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттары шынайы, қолжетімді болды ма?

Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме?

Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз?

Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландыңыз ба? Сабақ жоспарынан ауытқулар болды ма және неліктен?





Жалпы баға



Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:Оқушылардың белсенділігі жоғары



2:Жылдам жұмыс атқарады



Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1: Уақытты тиімді бөлу



2:Тапсырмалардың түрін көбейту



Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?Оқушылар туралы ,олардың қабілеттілік деңгейі туралы бақылау жасадым.Келесі абақта оқушылардың жауапкешілігіне көңіл бөлемін,яғни үй тапсырмасының орындалуын қадағалаймын.







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
26.01.2019
5268
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі