0112000-Исламтану
мамандығы бойынша
«Исламдағы бала тәрбиесі» пәнінен
ЖҰМЫС ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ
Үшқоңыр медресе колледжі - 04. 04.
ҮШҚОҢЫР 2017
-
Түсіндірме жазба
« Исламдағы бала тәрбиесі» пәнінен осы жұмыс оқу бағдарламасы техникалық және кәсіптік білім беру бойынша эксперименттік оқу жоспарларымен білім беретін оқу бағдарламасына (ҚР Білім және ғылым министрлігінің 2015 жылғы 24 тамыздағы № 3 хаттамасымен бекітіліп, қолданысқа енгізілді) сәйкес 0112000 – « Исламтану» мамандығының 01202 3 – «Исламтану негізінің мұғалімі» біліктері бойынша әзірленген.
Бағдарлама Қазақстан Республикасының Президенті, Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың «Қазақстан – 2050» стратегиясы қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты» атты Қазақстан халқына Жолдауындағы: «Біз елдің дәстүрлері мен мәдени нормаларына сәйкес келетін діни сана қалптастыруымыз керек».- деген ұсыныстарын ескере отырып, жасалды.
Осы жұмыс оқу бағдарламасында тәрбие, білім беру, оқыту, жеке тұлға, даму ұғымжарын меңгерту; тәрбие жұмыстарын өткізу әдіс – тәсілдерімен таныстыру, тәрбиенің негізгі мақсат міндеттерін тәжірибеде, педагогикалық жағдаяттарда қолдануға үйрету; педогогикалық этикаға және өз бетіндік жұмысқа үйрету, мұсылмандық тәлім тәрбиені талдауды оқып зерделеуді қарастырады.
«Исламдағы бала тәрбиесі» пәні бойынша жұмыс оқу бағдарламасын іске асыру үшін оқытуды ұйымдастырудың дәрістер, практикалық сабақтар және т.б түрлері ұсынылады.
Оқу материалы мазмұнын ерекшелігі мен күрделілігне байланысты әңгіме, пікір сайыс, жағдайлық мәселелерді шешу, рольдік және іскерлік ойындар, материалды рәсімдеу, шағын топтардағы жұмыс және т.б оқыту дәрістері ұсынылған.
Танымдық әрекеттерді ұйымдастыру нысаны ұсыныстық сипатта болады.
Дәрістерді оқытуға арналған сағаттар саны дәріс мазмұнының минимумын сақтау кезінде өзгертілуі мүмкін.
Жұмыс оқу бағдарламасы « Педагогика», « Психология», «Ислам әдебі және ахлағы», « Ислам мәдениеті және өркениеті», «Қазақ ойшылдары және ислам құндылықтары» пәндерімен байланыстырылып оқыту ұсынылады.
« Исламдағы бала тәрбиесі» пәнінің жұмыс оқу бағдарламасы білім ұйымының жұмыс оқу бағдарламасын әзірлеу үшін негіз болып табылады.
Техникалық жіне кәсіптік білім ұйымдарының жұмыс оқу бағдарламаларын әзірлеу кезінде:
-кәсіптік оқу бағдарламасын меңгеруге бөлінген оқу уақытының жиынтық көлемін сақтаған кезде пәндер үшін оқу уақыты көлемін 25% дейін өзгертуге ( ҚР Үкіметінің 2012 жылғы 23 тамыздағы №1080 қаулысымен бекітілген)
-оқыту процесінің әртүрлі технологияларын,оқу процесін ұйымдастыру мен бақылаудың нысандарын, әдістерін таңдауға құқылы.
Бөлімдер мен дәрістердің тізімі (соның ішінде резервті уақыт есебінде) жергілікті шарттарды және жұмыс берушілердің талаптарын ескеретін аймақтық компонентерді енгізу арқылы тереңдетілген және/немесе кеңейтілген жағына өзгеруі мүмкін
2.Пәнді оқытуда жоспарланған нәтижелер
-
Эксперименттік оқу жоспарлары мен білім беретін оқу бағдарламасында жоспарланған құзыреттер
Жұмыс оқу бағдарламасында жоспарланған нәтижелер
Білім алушылар төмендегі құзыреттілікті меңгеруі қажет
БҚ 2 Адами қасиеттер үлгілеріне негізделгенрухани құндылықтар мен нормаларды түсіну және қолдану.
БҚ 4 Әртүрлі жағдайдағы мәселелерді аныұтай білу, жауапты шешімдер қабылдау, өз білімін жетілдіру.
БҚ 5 Топтағы көзқарастары әртүрлі адамдармен этикет нормаларына сәйкес байланыс (коммуникация) орната білу.
ҚК 3.2.5 Исламдық білім мен тәрбиеге негізделген халықтық педагогика принциптеріне сүйене отырып, әр түрлі жас деңгейдегі оқушылардың білімі мен тәрбиесін дамытудың сан алуан теорияларын қолдану , ұлттық санаға сіңіскен этикалық құндылықтарға негізделген ислами ұстанымдардың ерекшеліктерін жан-жақты түсіну.
КҚ 3.2.19 Отансүйгіштік, адамның құқықтары мен бостандықтарына құрметпен қарауға, толеранттылыққа бейімдеу.
Пәнді оқыту нәтижесінде білімалушылар
біледі:
-
Отбасы құрудың мақсаты, маңыздылығы;
-
Бала тәрбиесіндегі кезеңдер, бала тәрбиеге қатысты кеңестер, әке-шешенің орны және жауапкершілігі;
-
Тәлім-тәрбиенің қайнар көзі, үйлесімділігі;
-
Көркем мінезді насизаттау.
-
Салт – дәстүр бойынша үйлену ерекшеліктерін білу
меңгереді:
-
Бала тәрбиесіне қатысты әдістерді меңгеру.
дағдысын қалыптастырады:
-
Өзінің және басқаның әрекетін сыни тұрғыда ойлау,бағалау;
құзіретті:
-адамдармен қарым-қатынас жасау және өзара іс-әрекет үдерісінде жалпыадамзаттық құндылықтарды қолдануға.
-
3. Пәннің дәрістік жоспары мен мазмұны
-
Пәннің дәрістік жоспары
-
№
Күндізгі оқыту нысаны кезіндегі оқу уақытының көлемі (сағ.)
Бөлімдер мен тақырыптардың атауы
Орта буын маманы
Жалпы орта білім базасында
жалпы
теория
практика
1 бөлім. Отбасы – тәрбие бесігі
1.
-
Тақырып.Отау тігу
2
1
1
2.
1.2 -тақырып.Болашақ күйеу мен қалыңдық
2
1
1
3.
1.3 -тақырып.Ұрпақ сүю
2
1
1
4.
1.4 -тақырып. Дұғаның маңызы
2
1
1
2 бөлім. Тәрбие тармақтары
5.
2.1- тақырып. Балаға деген сүйіспеншілік
2
1
1
6.
2.2- тақырып. Бала тәрбиесінде ойынның рөлі
2
1
1
7.
2.3- тақырып. Мінез-құлық тәрбиесі
2
1
1
2.4- тақырып. Тазалық иманның жартысы
2
1
1
8.
3 бөлім. Тәрбие ұстанымдары
9.
3.1-тақырып. Баланың таным деңгейін дұрыс анықтау. Байыптылық пен Жұмсақтық
4
2
2
10.
3.2- тақырып. Жақсы көру мен қорқыту
4
2
2
Барлығы пән бойынша:
24
12
12
-
2,2 Пән бойынша жұмыс оқу бағдарламасының мазмұны
1-бөлім. Отбасы – тәрбие бесігі
1.1 - Тақырып.Отау тігу. Ата ананың мұсылмандыұ міндеттері. Үйлену әрі ғибадат, әрі сүннет
1.2 -тақырып.Болашақ күйеу мен қалыңдық . Ұрпақ тәрбиесі. Ақ неке. Парыз. Сүннет. Харам. Мәкрүһ. Мүбах.
1.3 -тақырып.Ұрпақ сүю. Қайырлы ұрпақ қайтсе туады. Мүбарак күйеу бала.
1.4 -тақырып. Дұғаның маңызы. Дұға – мұсылмандағы асқақ арман- тілектің көрінісі.
2 бөлім. Тәрбие тармақтары
2.1- тақырып. Балаға деген сүйіспеншілік. Әкемді құшақтар едім. Сүйіспеншілік, табысжәне байлық.
2.2- тақырып. Бала тәрбиесінде ойынның рөлі. Әке естелігі. Періштелер де ойынға қосылады.
2.3- тақырып. Мінез-құлық тәрбиесі. Балаға жынысына сай тәрбие беру. Еңбекке баулу.
2.4- тақырып. Тазалық иманның жартысы. Ас адамның арқауы.
3 бөлім. Тәрбие ұстанымдары
3.1-тақырып. Баланың таным деңгейін дұрыс анықтау. Байыптылық пен Жұмсақтық. Тәрбиедегі жұмсақтық пен жылылық.
3.2- тақырып. Жақсы көру мен қорқыту.Жақсы сөз –жарым ырыс.
-
Оқытудың жоспарланған нәтижесі.
Пән бойынша жұмыс оқу бағдарламасын меңгеруді бақылаудың негізг түрлері: сынақ, тестілеу болып табылатын аралық аттестауды өткізуді қарастырады.
Осы жұмыс оқу бағдарламасын жүзеге асыруда қарастырылған:
Сынақ-1
Білім ұйымдары жұмыс оқу бағдарламасын әзірлеуде құзыретті- бағытталған практикалық жұмыстар мен тест түрінде тапсырмалар құрастыруы қажет.
Кәсіби біліктіліктің деңгейіне сәйкес тест тапсырмаларының күрделілігі негізгі үш деңгейде (ең төмен, орташа және күрделі) болуы керек.
Тесттік тапсырмалар келесі бөлімдер бойынша орындалады.
|
Бөлімдер атауы |
Ең төменгі |
Орташа |
Күрделі |
|
1-бөлім. Отбасы- тәрбие бесігі |
16% |
8% |
6% |
|
2-бөлім. Тәрбие тармақтары |
18% |
12% |
8% |
|
3- бөлім. Тірбие ұстанымдары |
16% |
10% |
6% |
|
Барлығы: |
100% |
||
5. Әдебиеттер мен оқыту құралдары:
Ұсынылатын негізгі әдебиеттер:
-
Құдайберді Бағашар « Исламдағы бала тәрбиесі» - Алматы: « Көкжиек – Б» баспасы, 2011 ж.
-
Құран Кәрім. Қазақша мағына және түсінігі. Халифа Алтай
-
Әділбаева Ш. «Исламдағы жанұя» - Алматы: «Көкжиек – Б» баспасы, 2011.
-
Құдайберді Бағашар « Ислам және өнеге» - Алматы: «Көкжиек – Б» баспасы, 2010.
Ұсынылатын қосымша әдебиеттер:
-
М. Исаұлы Отбасы ғылымхалы – Алматы «Нұр – Мүбарак» баспасы, 2011
-
Шәмшат Әділбаева «Хадис – ғұрпымыз, сүннет салтымыз»- Алматы: 2011
-
«Ислам мәдениеті мен білімін қолдау қоры» - Алматы: 2011ж.
-
Құдайберді Бағашар «Исламдағы тазалық» - Алматы: «Көкжиек – Б» баспасы, 2010.
Ұсынылатын оқу құралдары:
-
Дәрістер бойынша слайдтар;
-
Білім тексеруге арналған тест;
-
Бейнефильмдер;
-
Электрондық құралдар.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
КТЖ (Исламдағы бала тәрбиесі)
КТЖ (Исламдағы бала тәрбиесі)
0112000-Исламтану
мамандығы бойынша
«Исламдағы бала тәрбиесі» пәнінен
ЖҰМЫС ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ
Үшқоңыр медресе колледжі - 04. 04.
ҮШҚОҢЫР 2017
-
Түсіндірме жазба
« Исламдағы бала тәрбиесі» пәнінен осы жұмыс оқу бағдарламасы техникалық және кәсіптік білім беру бойынша эксперименттік оқу жоспарларымен білім беретін оқу бағдарламасына (ҚР Білім және ғылым министрлігінің 2015 жылғы 24 тамыздағы № 3 хаттамасымен бекітіліп, қолданысқа енгізілді) сәйкес 0112000 – « Исламтану» мамандығының 01202 3 – «Исламтану негізінің мұғалімі» біліктері бойынша әзірленген.
Бағдарлама Қазақстан Республикасының Президенті, Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың «Қазақстан – 2050» стратегиясы қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты» атты Қазақстан халқына Жолдауындағы: «Біз елдің дәстүрлері мен мәдени нормаларына сәйкес келетін діни сана қалптастыруымыз керек».- деген ұсыныстарын ескере отырып, жасалды.
Осы жұмыс оқу бағдарламасында тәрбие, білім беру, оқыту, жеке тұлға, даму ұғымжарын меңгерту; тәрбие жұмыстарын өткізу әдіс – тәсілдерімен таныстыру, тәрбиенің негізгі мақсат міндеттерін тәжірибеде, педагогикалық жағдаяттарда қолдануға үйрету; педогогикалық этикаға және өз бетіндік жұмысқа үйрету, мұсылмандық тәлім тәрбиені талдауды оқып зерделеуді қарастырады.
«Исламдағы бала тәрбиесі» пәні бойынша жұмыс оқу бағдарламасын іске асыру үшін оқытуды ұйымдастырудың дәрістер, практикалық сабақтар және т.б түрлері ұсынылады.
Оқу материалы мазмұнын ерекшелігі мен күрделілігне байланысты әңгіме, пікір сайыс, жағдайлық мәселелерді шешу, рольдік және іскерлік ойындар, материалды рәсімдеу, шағын топтардағы жұмыс және т.б оқыту дәрістері ұсынылған.
Танымдық әрекеттерді ұйымдастыру нысаны ұсыныстық сипатта болады.
Дәрістерді оқытуға арналған сағаттар саны дәріс мазмұнының минимумын сақтау кезінде өзгертілуі мүмкін.
Жұмыс оқу бағдарламасы « Педагогика», « Психология», «Ислам әдебі және ахлағы», « Ислам мәдениеті және өркениеті», «Қазақ ойшылдары және ислам құндылықтары» пәндерімен байланыстырылып оқыту ұсынылады.
« Исламдағы бала тәрбиесі» пәнінің жұмыс оқу бағдарламасы білім ұйымының жұмыс оқу бағдарламасын әзірлеу үшін негіз болып табылады.
Техникалық жіне кәсіптік білім ұйымдарының жұмыс оқу бағдарламаларын әзірлеу кезінде:
-кәсіптік оқу бағдарламасын меңгеруге бөлінген оқу уақытының жиынтық көлемін сақтаған кезде пәндер үшін оқу уақыты көлемін 25% дейін өзгертуге ( ҚР Үкіметінің 2012 жылғы 23 тамыздағы №1080 қаулысымен бекітілген)
-оқыту процесінің әртүрлі технологияларын,оқу процесін ұйымдастыру мен бақылаудың нысандарын, әдістерін таңдауға құқылы.
Бөлімдер мен дәрістердің тізімі (соның ішінде резервті уақыт есебінде) жергілікті шарттарды және жұмыс берушілердің талаптарын ескеретін аймақтық компонентерді енгізу арқылы тереңдетілген және/немесе кеңейтілген жағына өзгеруі мүмкін
2.Пәнді оқытуда жоспарланған нәтижелер
-
Эксперименттік оқу жоспарлары мен білім беретін оқу бағдарламасында жоспарланған құзыреттер
Жұмыс оқу бағдарламасында жоспарланған нәтижелер
Білім алушылар төмендегі құзыреттілікті меңгеруі қажет
БҚ 2 Адами қасиеттер үлгілеріне негізделгенрухани құндылықтар мен нормаларды түсіну және қолдану.
БҚ 4 Әртүрлі жағдайдағы мәселелерді аныұтай білу, жауапты шешімдер қабылдау, өз білімін жетілдіру.
БҚ 5 Топтағы көзқарастары әртүрлі адамдармен этикет нормаларына сәйкес байланыс (коммуникация) орната білу.
ҚК 3.2.5 Исламдық білім мен тәрбиеге негізделген халықтық педагогика принциптеріне сүйене отырып, әр түрлі жас деңгейдегі оқушылардың білімі мен тәрбиесін дамытудың сан алуан теорияларын қолдану , ұлттық санаға сіңіскен этикалық құндылықтарға негізделген ислами ұстанымдардың ерекшеліктерін жан-жақты түсіну.
КҚ 3.2.19 Отансүйгіштік, адамның құқықтары мен бостандықтарына құрметпен қарауға, толеранттылыққа бейімдеу.
Пәнді оқыту нәтижесінде білімалушылар
біледі:
-
Отбасы құрудың мақсаты, маңыздылығы;
-
Бала тәрбиесіндегі кезеңдер, бала тәрбиеге қатысты кеңестер, әке-шешенің орны және жауапкершілігі;
-
Тәлім-тәрбиенің қайнар көзі, үйлесімділігі;
-
Көркем мінезді насизаттау.
-
Салт – дәстүр бойынша үйлену ерекшеліктерін білу
меңгереді:
-
Бала тәрбиесіне қатысты әдістерді меңгеру.
дағдысын қалыптастырады:
-
Өзінің және басқаның әрекетін сыни тұрғыда ойлау,бағалау;
құзіретті:
-адамдармен қарым-қатынас жасау және өзара іс-әрекет үдерісінде жалпыадамзаттық құндылықтарды қолдануға.
-
3. Пәннің дәрістік жоспары мен мазмұны
-
Пәннің дәрістік жоспары
-
№
Күндізгі оқыту нысаны кезіндегі оқу уақытының көлемі (сағ.)
Бөлімдер мен тақырыптардың атауы
Орта буын маманы
Жалпы орта білім базасында
жалпы
теория
практика
1 бөлім. Отбасы – тәрбие бесігі
1.
-
Тақырып.Отау тігу
2
1
1
2.
1.2 -тақырып.Болашақ күйеу мен қалыңдық
2
1
1
3.
1.3 -тақырып.Ұрпақ сүю
2
1
1
4.
1.4 -тақырып. Дұғаның маңызы
2
1
1
2 бөлім. Тәрбие тармақтары
5.
2.1- тақырып. Балаға деген сүйіспеншілік
2
1
1
6.
2.2- тақырып. Бала тәрбиесінде ойынның рөлі
2
1
1
7.
2.3- тақырып. Мінез-құлық тәрбиесі
2
1
1
2.4- тақырып. Тазалық иманның жартысы
2
1
1
8.
3 бөлім. Тәрбие ұстанымдары
9.
3.1-тақырып. Баланың таным деңгейін дұрыс анықтау. Байыптылық пен Жұмсақтық
4
2
2
10.
3.2- тақырып. Жақсы көру мен қорқыту
4
2
2
Барлығы пән бойынша:
24
12
12
-
2,2 Пән бойынша жұмыс оқу бағдарламасының мазмұны
1-бөлім. Отбасы – тәрбие бесігі
1.1 - Тақырып.Отау тігу. Ата ананың мұсылмандыұ міндеттері. Үйлену әрі ғибадат, әрі сүннет
1.2 -тақырып.Болашақ күйеу мен қалыңдық . Ұрпақ тәрбиесі. Ақ неке. Парыз. Сүннет. Харам. Мәкрүһ. Мүбах.
1.3 -тақырып.Ұрпақ сүю. Қайырлы ұрпақ қайтсе туады. Мүбарак күйеу бала.
1.4 -тақырып. Дұғаның маңызы. Дұға – мұсылмандағы асқақ арман- тілектің көрінісі.
2 бөлім. Тәрбие тармақтары
2.1- тақырып. Балаға деген сүйіспеншілік. Әкемді құшақтар едім. Сүйіспеншілік, табысжәне байлық.
2.2- тақырып. Бала тәрбиесінде ойынның рөлі. Әке естелігі. Періштелер де ойынға қосылады.
2.3- тақырып. Мінез-құлық тәрбиесі. Балаға жынысына сай тәрбие беру. Еңбекке баулу.
2.4- тақырып. Тазалық иманның жартысы. Ас адамның арқауы.
3 бөлім. Тәрбие ұстанымдары
3.1-тақырып. Баланың таным деңгейін дұрыс анықтау. Байыптылық пен Жұмсақтық. Тәрбиедегі жұмсақтық пен жылылық.
3.2- тақырып. Жақсы көру мен қорқыту.Жақсы сөз –жарым ырыс.
-
Оқытудың жоспарланған нәтижесі.
Пән бойынша жұмыс оқу бағдарламасын меңгеруді бақылаудың негізг түрлері: сынақ, тестілеу болып табылатын аралық аттестауды өткізуді қарастырады.
Осы жұмыс оқу бағдарламасын жүзеге асыруда қарастырылған:
Сынақ-1
Білім ұйымдары жұмыс оқу бағдарламасын әзірлеуде құзыретті- бағытталған практикалық жұмыстар мен тест түрінде тапсырмалар құрастыруы қажет.
Кәсіби біліктіліктің деңгейіне сәйкес тест тапсырмаларының күрделілігі негізгі үш деңгейде (ең төмен, орташа және күрделі) болуы керек.
Тесттік тапсырмалар келесі бөлімдер бойынша орындалады.
|
Бөлімдер атауы |
Ең төменгі |
Орташа |
Күрделі |
|
1-бөлім. Отбасы- тәрбие бесігі |
16% |
8% |
6% |
|
2-бөлім. Тәрбие тармақтары |
18% |
12% |
8% |
|
3- бөлім. Тірбие ұстанымдары |
16% |
10% |
6% |
|
Барлығы: |
100% |
||
5. Әдебиеттер мен оқыту құралдары:
Ұсынылатын негізгі әдебиеттер:
-
Құдайберді Бағашар « Исламдағы бала тәрбиесі» - Алматы: « Көкжиек – Б» баспасы, 2011 ж.
-
Құран Кәрім. Қазақша мағына және түсінігі. Халифа Алтай
-
Әділбаева Ш. «Исламдағы жанұя» - Алматы: «Көкжиек – Б» баспасы, 2011.
-
Құдайберді Бағашар « Ислам және өнеге» - Алматы: «Көкжиек – Б» баспасы, 2010.
Ұсынылатын қосымша әдебиеттер:
-
М. Исаұлы Отбасы ғылымхалы – Алматы «Нұр – Мүбарак» баспасы, 2011
-
Шәмшат Әділбаева «Хадис – ғұрпымыз, сүннет салтымыз»- Алматы: 2011
-
«Ислам мәдениеті мен білімін қолдау қоры» - Алматы: 2011ж.
-
Құдайберді Бағашар «Исламдағы тазалық» - Алматы: «Көкжиек – Б» баспасы, 2010.
Ұсынылатын оқу құралдары:
-
Дәрістер бойынша слайдтар;
-
Білім тексеруге арналған тест;
-
Бейнефильмдер;
-
Электрондық құралдар.
шағым қалдыра аласыз













