Жаратылыстану 4- сынып.
Барлығы 34 сағат, аптасына 1 сағат
Түсінік хат
Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 16 қыркүйектегі № 399 бұйрығына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы 2024 жылғы 5 наурыздағы
№ 54 бұйрығына сәйкес 4-сыныпта «Жаратылыстану» оқу пәні 1 сағат көлемінде оқытылады
Бастауыш мектептегі «Жаратылыстану» пәнінің мақсаты – білім алушының жаратылыстану ғылымы негіздері туралы түсініктерін қалыптастыру және зерттеу біліктері мен дағдыларын дамыту.
Үлгілік оқу бағдарламасы пәннің базалық білім мазмұнынан, оқыту мақсаттары жүйесінен, ұзақ мерзімді жоспардан тұрады. Бұл оқу бағдарламаларында, ұзақ мерзімді жоспарда да тақырыптар мен бөлімшелерді меңгеруге қажетті сағат сандары көрсетілмеген. Бөлімшелердің арасында сағат сандарын бөлу құқығы практик-мұғалімге берілген, бірақ материал кестеде көрсетілгендей, сол тоқсанда игерілуі тиіс.
«Жаратылыстану» пәнін оқытудың ерекшеліктері:
-
пән мазмұнындағы деректер мен білімдер жүйесі оқушылардың қоршаған әлем туралы, атап айтқанда, әртүрлі денелер мен құбылыстар туралы алғашқы білімін қалыптастырады.
-
пән оқушының ғылыми-зерттеу дағдысын: сұрақ қою және сол сұраққа жауап табу, зерттеу жоспарын дайындау және болжам жасау, сұрақтарға жауап табу үшін зерттеулер жүргізу; зерттеу нәтижесінде алынған мәліметтерді жинақтау, өңдеу және түсіндіру дағдыларын қалыптастыруға бағытталған.
-
бастауыш сыныпта оқушылар пәнді меңгеру барысында дәстүрлі емес ойлау формаларына үйренеді, ақиқатпен байланысты іс-әрекеттердің жауабын табуға, сұрақтар қоюға дағдыланады, ғылыми-зерттеу тәсілдерін түсініп, ойлауға және бақылауға дағдыланады.
-
білім алушыны зерттеу жұмыстары мен тәжірибелер жасау арқылы тапсырманы өздігінен ізденіп орындауына және дұрыс тұжырым жасауына бағыттайды, баланың ойлау қабілетін дамытып, ғылыммен айналысуына ықыласын туғызады.
-
Жаратылыстану пәнін оқытуда қолданылатын зерттеудің негізгі принциптері мен әдістерін меңгеру жас ұрпақтың дүниетанымын, ойлаудың ғылыми тәсілін қалыптастыруға мүмкіндік береді.
Жиынтық бағалау рәсімдерінің саны
|
Сынып |
Бөлімдер бойынша жиынтық бағалаурәсімдері |
|||
|
Ітоқсанда |
ІІ тоқсанда |
ІІІ тоқсанда |
ІV тоқсанда |
|
|
4-сынып |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
№ |
№ |
Ауыспалы тақырып-тар |
Сабақтардың тақырыбы |
Оқудың мақсаттары |
Сағат саны |
Мерзімі |
Ескер-ту |
|
|
|
І тоқсан |
|||||||
|
1 |
1 |
Жанды табиғат Өсімдік-тер |
Төменгі және жоғарғы сатыдағы өсімдіктер |
4.1.1.1 Зерттеудің өзекті бағытын өз пайымдауы негізінде анықтау 4.2.1.5 төменгі және жоғарғы сатыдағы өсімдіктерді ажырату; |
1 |
04.09.2025 |
|
|
|
2 |
2 |
Өсімдік қалай дамиды? |
4.2.1.3 тозаңдану нәтижесінде тұқымның түзілуін сипаттау; 4.2.1.2 өсімдіктің тіршілік циклін сипаттау |
1 |
11.09 |
|
||
|
3 |
3 |
Өсімдік тұқымы қалай таралады? |
4.2.1.3 тозаңдану нәтижесінде тұқымның түзілуін сипаттау |
1 |
18.09 |
|
||
|
4 |
4 |
Өсімдіктерді қалай қорғаймыз? |
4.2.1.6 өсімдіктерді қорғау жолдарын ұсыну |
1 |
25.09 |
|
||
|
5 |
5 |
Жануар-лар |
Бунақденелілер қалай дамиды? |
4.2.2.2 бунақденелілердің тіршілік циклін сипаттау |
1 |
02.10 |
|
|
|
6 |
6 |
Тірі ағзалар қандай қарым-қатынасқа түседі? |
4.2.2.4. симбиоздық қарым-қатынасқа мысал келтіру |
1 |
09.10 |
|
||
|
7 |
7 |
Қоректік тізбек деген не? БЖБ №1 |
4.2.2.6 белгілі бір тіршілік ортасындағы қоректік тізбектің моделін құрастыру; |
1 |
16.10 |
|
||
|
8 |
8 |
Жануарларды қалай қорғауға болады? |
4.2.2.7 жойылу шегінде тұрған жануарларға мысал келтіру 4.2.2.8 ұлттық саябақтар мен қорықтарды құру мақсатын |
1 |
23.10 |
|
||
|
|
ІІ тоқсан |
|||||||
|
9 |
1 |
Жанды табиғат Адам |
Зәр шығару жүйесі қалай жұмыс істейді? |
4.2.3.1 Зәр шығару жүйесі мен оның адам ағзасындағы рөлін сипаттау; 4.1.2.2 алынған нәтижені оқушы таңдаған формада ұсыну |
1 |
06.11 |
|
|
|
10 |
2 |
Жүйке жүйесі қалай жұмыс істейді? |
4.2.3.2 Жүйке жүйесі мен оның адам ағзасындағы рөлін сипаттау |
1 |
13.11 |
|
||
|
11 |
3 |
Заттар және олардың қасиеттеріЗаттардың типтері Ауа мен су |
Заттың қасиеттері |
4.3.1.1 заттың
қасиетіне байланысты қолдану аясын анықтау |
1 |
20.11 |
|
|
|
12 |
4 |
Ауа қалай қозғалады? |
4.3.2.4 ауаның табиғаттағы орын ауыстыру процесін түсіндіру |
1 |
27.11 |
|
||
|
13 |
5 |
Заттардың қасиеті өзгере ме? |
4.3.1.1.заттың
қасиетіне байланысты қолдану аясын анықтау |
1 |
04.12 |
|
||
|
14 |
6 |
Табиғаттағы су айналымы |
4.3.3.1. табиғаттағы су айналымын сипаттау. 4.1.2.1 зерттеу әдісін (бақылау мен эксперимент) таңдау себебін оның артықшылығы мен кемшілігіне байланысты негіздеу |
1 |
11.12 |
|
||
|
15 |
7 |
Судың еріткіштік қасиеті БЖБ №2 |
4.3.3.5. түрлі заттардың судағы ерігіштігін зерттеу. |
1 |
18.12 |
|
||
|
16 |
8 |
Су қалай ластанады?
|
4.3.3.3. судың ластану көздерін анықтау. 4.3.3.4. судың ластануының түрлі ағзаларға әсерін түсіндіру |
1 |
25.12 |
|
||
|
|
ІІІ тоқсан |
|||||||
|
17 |
1 |
Табиғат физикасы Жарық. Дыбыс. Жылу. Электр |
Жарықтың шағылуының маңызы |
4.5.2.2 жарықтың шағылуы, жұтылуы сияқты қасиеттерін зерттеу және түсіндіру |
1 |
08.01.2026 |
|
|
|
18 |
2 |
Жарықтың жұтылуы деген не? |
4.5.2.2.жарықтың шағылуы, жұтылуы сияқты қасиеттерін зерттеу және түсіндіру. |
1 |
15.01 |
|
||
|
19 |
3 |
Көлеңкені өзгертуге бола ма? |
4.5.2.1 көлеңкенің кедергі өлшеміне және жарық көзінен кедергіге дейінгі қашықтыққа тәуелділігін зерттеу және түсіндіру |
1 |
22.01 |
|
||
|
20 |
4 |
Дыбыстың шағылуы деген не? |
4.5.3.1 белгілі бір кедергілердің дыбыстың қаттылығы мен таралуына әсерін зерттеу және түсіндіру |
1 |
29.01 |
|
||
|
21 |
5 |
Дыбысты бәсеңдетуге бола ма? |
4.5.3.1 белгілі бір кедергілердің дыбыстың қаттылығы мен таралуына әсерін зерттеу және түсіндіру 4.1.2.2 алынған нәтижені оқушы таңдаған формада ұсыну |
1 |
05.02 |
|
||
|
22 |
6 |
Жылуөткізгіштік деген не? |
4.5.4.1 түрлі материалдардың жылу өткізгіштігін зерттеу |
1 |
12.02 |
|
||
|
23 |
7 |
Электр тогын қандай денелер өткізеді? |
4.5.5.1. түрлі материалдардың электр өткізгіштігін зерттеу 4.1.2.2 алынған нәтижені оқушы таңдаған формада ұсыну |
1 |
19.02 |
|
||
|
24 |
8 |
Заттар және олардың қасиеттері Табиғат ресурста ры |
Пайдалы қазба деген не? |
4.3.4.1 кейбір пайдалы қазбалардың (бор, тұз, әктас,саз, мұнай, гранит, көмір, табиғи газ) қолданылу саласын анықтау |
1 |
26.02 |
|
|
|
25 |
9 |
Пайдалы қазбалар қалай қолданады? БЖБ №6 |
4.3.4.1 кейбір пайдалы қазбалардың (бор, тұз, әктас,саз, мұнай, гранит, көмір, табиғи газ) қолданылу саласын анықтау 4.3.4.2 Қазақстанның негізгі пайдалы қазбалары өндірілетін кен орындарын картадан көрсету |
1 |
05.03 |
|
||
|
26 |
10 |
Пайдалы қазбаларды қалай сақтауға болады? |
4.3.4.3 пайдалы қазбаларды сақтау және үнемді қолданудың жолдарын ұсыну |
1 |
12.03 |
|
||
|
|
4 ТОҚСАН |
|||||||
|
27 |
1 |
Жер және ғарыш Жер. Ғарыш. Кеңістік жәнеуақыт |
Жер ғаламшарлары қандай? |
4.4.1.1 жер бетінің ірі элементтерін атау және сипаттау |
1 |
02.04 |
|
|
|
28 |
2 |
Ғарышта не бар? |
4.4.2.1 жекелеген ғарыш денелерін сипаттау |
1 |
09.04 |
|
||
|
29 |
3 |
Жер Күнді айналғанда не өзгереді? |
4.4.3.1 жердің орбиталық айналуының салдарын түсіндіру |
1 |
16.04 |
|
||
|
30 |
4 |
Жыл мезгілдері |
4.4.2.2 Жердегі тіршілікке ғарыштың әсерін анықтау 4.4.3.2 жыл мезгілдерін сипаттау |
1 |
23.04 |
|
||
|
31 |
5 |
Табиғат физикасы Күш және қозғалыс |
Кері итеруші күш деген не? |
4.5.1.1 Архимед күшін сипаттау және оның білінуіне мысал келтіру 4.5.1.2 судағы әр түрлі денелерге әсер ететін Архимед күшін бақылау және болжау |
1 |
30.04 |
|
|
|
32 |
6 |
Архимед заңы қалай ашылды? |
4.5.1.1 Архимед күшін сипаттау және оның білінуіне мысал келтіру 4.5.1.2 судағы әр түрлі денелерге әсер ететін Архимед күшін бақылау және болжау |
1 |
07.05 |
|
||
|
33 |
7 |
Архимед заңын қалай қолданады? |
4.5.1.1 Архимед күшін сипаттау және оның білінуіне мысал келтіру 4.5.1.2 судағы әртүрлі денелерге әсер ететін Архимед күшін бақылау және болжау |
1 |
14.05 |
|
||
|
34 |
8 |
Біз не оқып үйрендік? |
4.1.2.2 алынған нәтижені оқушы таңдаған формада ұсыну |
1 |
21.05 |
|
||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
КТЖ ЖАРАТЫЛЫСТАНУ 2025-20264 ж 4 сынып.docx
КТЖ ЖАРАТЫЛЫСТАНУ 2025-20264 ж 4 сынып.docx
Жаратылыстану 4- сынып.
Барлығы 34 сағат, аптасына 1 сағат
Түсінік хат
Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 16 қыркүйектегі № 399 бұйрығына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы 2024 жылғы 5 наурыздағы
№ 54 бұйрығына сәйкес 4-сыныпта «Жаратылыстану» оқу пәні 1 сағат көлемінде оқытылады
Бастауыш мектептегі «Жаратылыстану» пәнінің мақсаты – білім алушының жаратылыстану ғылымы негіздері туралы түсініктерін қалыптастыру және зерттеу біліктері мен дағдыларын дамыту.
Үлгілік оқу бағдарламасы пәннің базалық білім мазмұнынан, оқыту мақсаттары жүйесінен, ұзақ мерзімді жоспардан тұрады. Бұл оқу бағдарламаларында, ұзақ мерзімді жоспарда да тақырыптар мен бөлімшелерді меңгеруге қажетті сағат сандары көрсетілмеген. Бөлімшелердің арасында сағат сандарын бөлу құқығы практик-мұғалімге берілген, бірақ материал кестеде көрсетілгендей, сол тоқсанда игерілуі тиіс.
«Жаратылыстану» пәнін оқытудың ерекшеліктері:
-
пән мазмұнындағы деректер мен білімдер жүйесі оқушылардың қоршаған әлем туралы, атап айтқанда, әртүрлі денелер мен құбылыстар туралы алғашқы білімін қалыптастырады.
-
пән оқушының ғылыми-зерттеу дағдысын: сұрақ қою және сол сұраққа жауап табу, зерттеу жоспарын дайындау және болжам жасау, сұрақтарға жауап табу үшін зерттеулер жүргізу; зерттеу нәтижесінде алынған мәліметтерді жинақтау, өңдеу және түсіндіру дағдыларын қалыптастыруға бағытталған.
-
бастауыш сыныпта оқушылар пәнді меңгеру барысында дәстүрлі емес ойлау формаларына үйренеді, ақиқатпен байланысты іс-әрекеттердің жауабын табуға, сұрақтар қоюға дағдыланады, ғылыми-зерттеу тәсілдерін түсініп, ойлауға және бақылауға дағдыланады.
-
білім алушыны зерттеу жұмыстары мен тәжірибелер жасау арқылы тапсырманы өздігінен ізденіп орындауына және дұрыс тұжырым жасауына бағыттайды, баланың ойлау қабілетін дамытып, ғылыммен айналысуына ықыласын туғызады.
-
Жаратылыстану пәнін оқытуда қолданылатын зерттеудің негізгі принциптері мен әдістерін меңгеру жас ұрпақтың дүниетанымын, ойлаудың ғылыми тәсілін қалыптастыруға мүмкіндік береді.
Жиынтық бағалау рәсімдерінің саны
|
Сынып |
Бөлімдер бойынша жиынтық бағалаурәсімдері |
|||
|
Ітоқсанда |
ІІ тоқсанда |
ІІІ тоқсанда |
ІV тоқсанда |
|
|
4-сынып |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
№ |
№ |
Ауыспалы тақырып-тар |
Сабақтардың тақырыбы |
Оқудың мақсаттары |
Сағат саны |
Мерзімі |
Ескер-ту |
|
|
|
І тоқсан |
|||||||
|
1 |
1 |
Жанды табиғат Өсімдік-тер |
Төменгі және жоғарғы сатыдағы өсімдіктер |
4.1.1.1 Зерттеудің өзекті бағытын өз пайымдауы негізінде анықтау 4.2.1.5 төменгі және жоғарғы сатыдағы өсімдіктерді ажырату; |
1 |
04.09.2025 |
|
|
|
2 |
2 |
Өсімдік қалай дамиды? |
4.2.1.3 тозаңдану нәтижесінде тұқымның түзілуін сипаттау; 4.2.1.2 өсімдіктің тіршілік циклін сипаттау |
1 |
11.09 |
|
||
|
3 |
3 |
Өсімдік тұқымы қалай таралады? |
4.2.1.3 тозаңдану нәтижесінде тұқымның түзілуін сипаттау |
1 |
18.09 |
|
||
|
4 |
4 |
Өсімдіктерді қалай қорғаймыз? |
4.2.1.6 өсімдіктерді қорғау жолдарын ұсыну |
1 |
25.09 |
|
||
|
5 |
5 |
Жануар-лар |
Бунақденелілер қалай дамиды? |
4.2.2.2 бунақденелілердің тіршілік циклін сипаттау |
1 |
02.10 |
|
|
|
6 |
6 |
Тірі ағзалар қандай қарым-қатынасқа түседі? |
4.2.2.4. симбиоздық қарым-қатынасқа мысал келтіру |
1 |
09.10 |
|
||
|
7 |
7 |
Қоректік тізбек деген не? БЖБ №1 |
4.2.2.6 белгілі бір тіршілік ортасындағы қоректік тізбектің моделін құрастыру; |
1 |
16.10 |
|
||
|
8 |
8 |
Жануарларды қалай қорғауға болады? |
4.2.2.7 жойылу шегінде тұрған жануарларға мысал келтіру 4.2.2.8 ұлттық саябақтар мен қорықтарды құру мақсатын |
1 |
23.10 |
|
||
|
|
ІІ тоқсан |
|||||||
|
9 |
1 |
Жанды табиғат Адам |
Зәр шығару жүйесі қалай жұмыс істейді? |
4.2.3.1 Зәр шығару жүйесі мен оның адам ағзасындағы рөлін сипаттау; 4.1.2.2 алынған нәтижені оқушы таңдаған формада ұсыну |
1 |
06.11 |
|
|
|
10 |
2 |
Жүйке жүйесі қалай жұмыс істейді? |
4.2.3.2 Жүйке жүйесі мен оның адам ағзасындағы рөлін сипаттау |
1 |
13.11 |
|
||
|
11 |
3 |
Заттар және олардың қасиеттеріЗаттардың типтері Ауа мен су |
Заттың қасиеттері |
4.3.1.1 заттың
қасиетіне байланысты қолдану аясын анықтау |
1 |
20.11 |
|
|
|
12 |
4 |
Ауа қалай қозғалады? |
4.3.2.4 ауаның табиғаттағы орын ауыстыру процесін түсіндіру |
1 |
27.11 |
|
||
|
13 |
5 |
Заттардың қасиеті өзгере ме? |
4.3.1.1.заттың
қасиетіне байланысты қолдану аясын анықтау |
1 |
04.12 |
|
||
|
14 |
6 |
Табиғаттағы су айналымы |
4.3.3.1. табиғаттағы су айналымын сипаттау. 4.1.2.1 зерттеу әдісін (бақылау мен эксперимент) таңдау себебін оның артықшылығы мен кемшілігіне байланысты негіздеу |
1 |
11.12 |
|
||
|
15 |
7 |
Судың еріткіштік қасиеті БЖБ №2 |
4.3.3.5. түрлі заттардың судағы ерігіштігін зерттеу. |
1 |
18.12 |
|
||
|
16 |
8 |
Су қалай ластанады?
|
4.3.3.3. судың ластану көздерін анықтау. 4.3.3.4. судың ластануының түрлі ағзаларға әсерін түсіндіру |
1 |
25.12 |
|
||
|
|
ІІІ тоқсан |
|||||||
|
17 |
1 |
Табиғат физикасы Жарық. Дыбыс. Жылу. Электр |
Жарықтың шағылуының маңызы |
4.5.2.2 жарықтың шағылуы, жұтылуы сияқты қасиеттерін зерттеу және түсіндіру |
1 |
08.01.2026 |
|
|
|
18 |
2 |
Жарықтың жұтылуы деген не? |
4.5.2.2.жарықтың шағылуы, жұтылуы сияқты қасиеттерін зерттеу және түсіндіру. |
1 |
15.01 |
|
||
|
19 |
3 |
Көлеңкені өзгертуге бола ма? |
4.5.2.1 көлеңкенің кедергі өлшеміне және жарық көзінен кедергіге дейінгі қашықтыққа тәуелділігін зерттеу және түсіндіру |
1 |
22.01 |
|
||
|
20 |
4 |
Дыбыстың шағылуы деген не? |
4.5.3.1 белгілі бір кедергілердің дыбыстың қаттылығы мен таралуына әсерін зерттеу және түсіндіру |
1 |
29.01 |
|
||
|
21 |
5 |
Дыбысты бәсеңдетуге бола ма? |
4.5.3.1 белгілі бір кедергілердің дыбыстың қаттылығы мен таралуына әсерін зерттеу және түсіндіру 4.1.2.2 алынған нәтижені оқушы таңдаған формада ұсыну |
1 |
05.02 |
|
||
|
22 |
6 |
Жылуөткізгіштік деген не? |
4.5.4.1 түрлі материалдардың жылу өткізгіштігін зерттеу |
1 |
12.02 |
|
||
|
23 |
7 |
Электр тогын қандай денелер өткізеді? |
4.5.5.1. түрлі материалдардың электр өткізгіштігін зерттеу 4.1.2.2 алынған нәтижені оқушы таңдаған формада ұсыну |
1 |
19.02 |
|
||
|
24 |
8 |
Заттар және олардың қасиеттері Табиғат ресурста ры |
Пайдалы қазба деген не? |
4.3.4.1 кейбір пайдалы қазбалардың (бор, тұз, әктас,саз, мұнай, гранит, көмір, табиғи газ) қолданылу саласын анықтау |
1 |
26.02 |
|
|
|
25 |
9 |
Пайдалы қазбалар қалай қолданады? БЖБ №6 |
4.3.4.1 кейбір пайдалы қазбалардың (бор, тұз, әктас,саз, мұнай, гранит, көмір, табиғи газ) қолданылу саласын анықтау 4.3.4.2 Қазақстанның негізгі пайдалы қазбалары өндірілетін кен орындарын картадан көрсету |
1 |
05.03 |
|
||
|
26 |
10 |
Пайдалы қазбаларды қалай сақтауға болады? |
4.3.4.3 пайдалы қазбаларды сақтау және үнемді қолданудың жолдарын ұсыну |
1 |
12.03 |
|
||
|
|
4 ТОҚСАН |
|||||||
|
27 |
1 |
Жер және ғарыш Жер. Ғарыш. Кеңістік жәнеуақыт |
Жер ғаламшарлары қандай? |
4.4.1.1 жер бетінің ірі элементтерін атау және сипаттау |
1 |
02.04 |
|
|
|
28 |
2 |
Ғарышта не бар? |
4.4.2.1 жекелеген ғарыш денелерін сипаттау |
1 |
09.04 |
|
||
|
29 |
3 |
Жер Күнді айналғанда не өзгереді? |
4.4.3.1 жердің орбиталық айналуының салдарын түсіндіру |
1 |
16.04 |
|
||
|
30 |
4 |
Жыл мезгілдері |
4.4.2.2 Жердегі тіршілікке ғарыштың әсерін анықтау 4.4.3.2 жыл мезгілдерін сипаттау |
1 |
23.04 |
|
||
|
31 |
5 |
Табиғат физикасы Күш және қозғалыс |
Кері итеруші күш деген не? |
4.5.1.1 Архимед күшін сипаттау және оның білінуіне мысал келтіру 4.5.1.2 судағы әр түрлі денелерге әсер ететін Архимед күшін бақылау және болжау |
1 |
30.04 |
|
|
|
32 |
6 |
Архимед заңы қалай ашылды? |
4.5.1.1 Архимед күшін сипаттау және оның білінуіне мысал келтіру 4.5.1.2 судағы әр түрлі денелерге әсер ететін Архимед күшін бақылау және болжау |
1 |
07.05 |
|
||
|
33 |
7 |
Архимед заңын қалай қолданады? |
4.5.1.1 Архимед күшін сипаттау және оның білінуіне мысал келтіру 4.5.1.2 судағы әртүрлі денелерге әсер ететін Архимед күшін бақылау және болжау |
1 |
14.05 |
|
||
|
34 |
8 |
Біз не оқып үйрендік? |
4.1.2.2 алынған нәтижені оқушы таңдаған формада ұсыну |
1 |
21.05 |
|
||
шағым қалдыра аласыз













