Қазақстан тарихы 5-сынып, аптасына 2 сағат, жылына 68 сағат Атамұра баспасы
№
Ұзақ мерзімді жоспардың бөлімдері
Тақырыптар/ Ұзақ мерзімді жоспардың мазмұны
Оқу мақсаты
Cағат саны
Мерзімі
Ескерту
1-тоқсан (16 сағат)
1
5.1 А Қазақстандағы ежелгі адамдардың өмірі 16 сағат
ТЖБ №1
Күні ________
Кіріспе сабақ
Зерттеу сұрағы: Қазақстанның ежелгі тарихында не оқытылады?
Ежелгі Қазақстан тарихына жалпы шолу
1
5.09
2
Алғашқы адамдардың өмірі
Зерттеу сұрағы: Алғашқы адамдар қалай өмір сүрді?
5.1.1.1 – алғашқы адамдардың антропологиялық белгілерін сипаттау;
1
7.09
3
5.1.2.1 – алғашқы адамдардың тұрмыс-тіршілігін шығармашылық түрде көрсету
1
12.09
4
Қазақстан территориясындағы тас дәуірінің тұрақтары
Зерттеу сұрағы: Археологтар Қазақстан жерінен тас дәуіріне жататын қандай олжаларды тапты?
5.2.3.1 – қазақстандық ғалымдардың археологиялық жаңалықтарын білу;
1
14.09
5
5.2.2.1 – археологиялық ескерткіштерді сипаттау;
1
19.09
6
5.4.2.1 – еңбек құралдары мен қару түрлерін сипаттау
1
21.09
7
Адамдардың шаруашылық өміріндегі өзгерістер және еңбек құралдарының жетілдірілуі
Зерттеу сұрағы: Мезолит пен неолит дәуірлерінде алғашқы адамдардың өмірі қалай өзгерді?
5.4.1.1 – ежелгі адамдардың кәсібін сипаттау
1
26.09
8
5.4.2.1 – еңбек құралдары мен қару түрлерін сипаттау
1
28.09
9
Ботай мәдениеті
Зерттеу сұрағы: Не себепті ботайлықтарды жылқыны алғашқы қолғаы үйретушілер деп атайды?
5.4.1.1 – ежелгі адамдардың кәсібін сипаттау
1
3.10
10
Қазақстан территориясында металлургияның пайда болуы
Зерттеу сұрағы: Қазақстан жерінде металды өндіру ежелгі адамдардың өмірін қалай өзгертті?
5.4.2.2 – металл өндірісі жетілуінің шаруашылық салаларына тигізген ықпалын түсіндіру
1
5.10
11
Андронов және Беғазы-Дәндібай мәдениеттері
Зерттеу сұрағы:
Қазақстандағы қола дәуірі ескерткіштерінің қандай ерекшеліктері бар?
БЖБ №1
5.2.2.2 – археологиялық деректерге сүйене отырып, андронов және беғазы-дәндібай мәдениеттерінің белгілерін анықтау;
1
10.10
12
5.2.2.5 – Ә.Марғұланның Қазақстан археологиясының дамуына қосқан үлесін айқындау.
1
12.10
13
Қазақстанның жартастарға салынған ежелгі суреттері
Зерттеу сұрағы: Тасқа салынған суреттер ежелгі адамдардың дүниетанымын қалай бейнелейді?
5.2.1.1 – алғашқы адамдардың наным-сенімдерін сипаттау;
1
17.10
14
5.2.2.1 – археологиялық ескерткіштерді сипаттау
1
19.10
15
Ежелгі адамдардың өміріне саяхат
(Туған ел бағдарламасы: Мұражайға саяхат: Туған өлкенің аңыз - ертегілері )
5.1.2.1 – алғашқы адамдардың тұрмыс- тіршілігін шығармашылық түрде көрсету
1
24.10
16
1
26.10
2-тоқсан
17
5.2А
Ежелгі көшпелілер өмірі 10 сағат
Қазақстан территориясында темірдің игерілуі
Зерттеу сұрағы: Темір өндіру адам өмірін қалай өзгертті?
5.4.2.2 – металл өндірісі жетілуінің шаруашылық салаларына тигізген ықпалын түсіндіру
1
7.11
18
1
9.11
19
Көшпелі мал шаруашылығының қалыптасуы
Зерттеу сұрағы: Көшпелі мал шаруашылығы неліктен шаруашылықтың негізгі түріне айналды?
5.4.1.2 – көшпелі мал шаруашылығы мен егіншіліктің қалыптасуын түсіндіру
1
14.11
20
5.2.2.6 – көшпелілердің әлемдік өркениетке қосқан үлесін білу
1
16.11
21
1
21.11
22
Ежелгі көшпелілердің материалдық мәдениеті
Зерттеу сұрағы: Көшпелілер баспанасының ерекшелігі неде?
5.2.2.3 – ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау;
1
23.11
23
5.2.2.6 – көшпелілердің әлемдік өркениетке қосқан үлесін түсіну
1
28.11
24
1
30.11
25
Ежелгі көшпелілердің дүниетанымы
Зерттеу сұрағы: Көшпелілердің қандай салт-дәстүрлері бүгінгі күнге дейін сақталды?
БЖБ №2
5.2.1.2 – ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау
1
5.12
26
1
7.12
27
5.2В
Сақтар 6 сағат
ТЖБ №2
Күні ________
Сақтар туралы тарихи мәліметтер
Зерттеу сұрағы: Қандай дереккөздер сақтар туралы мәлімет береді?
5.3.1.1 – картадан тайпалық одақтардың орналасуын көрсету;
1
12.12
28
5.3.1.2 – ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру
1
14.12
29
1
19.12
30
Алтын адам археологиялық олжасы
Зерттеу сұрағы: Есік обасынан табылған Алтын адам кім болды?
БЖБ №3
(Туған ел бағдарламасы: Біздің айналамыздағы тарихи ескерткіштер)
5.2.3.1 – қазақстандық ғалымдардың археологиялық жаңалықтарын білу;
1
21.12
31
5.2.2.4 – Есік обасынан табылған Алтын адам археологиялық олжасының ерекшеліктерін анықтау;
1
26.12
32
5.2.1.2 – ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау
1
28.12
3-тоқсан (20 сағат)
33
5.3А
Сақтар
12 сағат
Шілікті және Бесшатыр патша қорғандары
Зерттеу сұрағы: Неліктен Шілікті мен Бесшатыр патша қорғандары деп аталады?
5.2.2.1 – археологиялық ескерткіштерді сипаттау;
1
34
5.1.2.2 – әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру;
1
35
5.2.1.2 – ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау
1
36
Берел қорғандары
Зерттеу сұрағы. Берел қорымынан табылған олжалар сақтардың мәдениетін қалай сипаттайды?
5.2.2.1 – археологиялық ескерткіштерді сипаттау;
1
37
5.2.1.2 – ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау;
1
38
5.2.2.3 – ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау
1
39
Тасмола археологиялық мәдениеті
Зерттеу сұрағы: Мұртты обалардың ерекшелігі неде?
5.2.2.1 – археологиялық ескерткіштерді сипаттау;
1
40
5.2.1.2 – ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау;
1
41
Сақ патшайымы Томирис
Зерттеу сұрағы: Тарихи деректерде Томиристің бейнесі қалай сипатталған?
5.3.2.1 – Қазақстан территориясындағы ерте көшпелілердің халықаралық сахнадағы орнын анықтау
1
42
Шырақтың ерлігі
Зерттеу сұрағы: Сақтар тәуелсіздік үшін қалай күресті?
(Туған ел бағдарламасы: Өңірдің тарихи тұлғалары: батырлар, билер, палуандар)
5.3.2.1 – Қазақстан территориясындағы ерте көшпелілердің халықаралық сахнадағы орнын анықтау
1
43
1
44
Сақтардың Александр Македонский әскеріне қарсы күресі
Зерттеу сұрағы: Неліктен Александр Македонскийдің сақтарға жасаған жорығы сәтсіз аяқталды?
БЖБ №4
5.3.2.1 – Қазақстан территориясындағы ерте көшпелілердің халықаралық сахнадағы орнын анықтау
1
45
5.3В
Үйсіндер мен қаңлылар
8 сағат
ТЖБ №3
Күні ________
Үйсіндер туралы жазба деректер
Зерттеу сұрағы: Қытай авторлары үйсіндердің өмірін қалай сипаттады?
5.3.1.2 – ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру ;
5.1.2.2 – әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру;
1
46
5.3.2.2 – Қазақстан территориясындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау
1
47
Қаңлылардың қалалық мәдениетінің дамуы
Зерттеу сұрағы: Қаңлыларда қала мәдениетінің дамуы немен байланысты?
5.4.2.3 – Ұлы Жібек жолының пайда болуын түсіндіру;
1
48
5.3.2.2 – Қазақстан территориясындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау
1
49
Қаңлылардың қоғамдық құрылысы
Зерттеу сұрағы: Сыма Цянь қаңлы қоғамын қалай сипаттады?
5.1.2.2 – әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру
1
50
5.3.1.2 - ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру
1
51
Үйсіндер мен қаңлылардың материалдық және рухани мәдениеті
Зерттеу сұрағы: Үйсіндер мен қаңлылар мәдениетінің ерекшеліктері қандай?
БЖБ №5
5.2.2.3 – ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау;
1
52
5.2.2.6 – көшпелілердің әлемдік өркениетке қосқан үлесін түсіну
1
4-тоқсан (16 сағат)
53
54А Ғұндар
8 сағат
Ғұн тайпаларының бірігуі
Зерттеу сұрағы:Неге Мөде шаньюй Жер - мемлекеттің негізі деді?
5.1.1.3 – ғұндардың қоныс аудару бағыттарын тарихи картадан көрсету;
1
54
5.3.1.2 – ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру
1
55
Ғұндардың көрші мемлекеттермен қарым-қатынастары
Зерттеу сұрағы:Ғұндармен Ұлы Қытай қорғанының салынуы арасында қандай байланыс бар?
5.3.2.2 – Қазақстан территориясындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау
1
56
1
57
Ғұндардың Батысқа қоныс аударуы
Зерттеу сұрағы: Ғұндардың Батысқа қоныстануы қандай өзгерістерге әкелді?
5.1.1.3 – ғұндардың қоныс аудару бағыттарын тарихи картадан көрсету
1
58
1
59
Аттила және оның жаулаушылық жорықтары
Зерттеу сұрағы: Ежелгі авторлар Аттилаға қандай баға береді?
БЖБ №6
5.1.1.3 – ғұндардың қоныс аудару бағыттарын тарихи картадан көрсету;
1
60
5.3.2.2 – Қазақстан территориясындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау
1
61
5.4В Сарматтар
4 сағат
Сарматтардың қоғамдық құрылысы мен шаруашылық өмірі
Зерттеу сұрақтары: Сармат қоғамы несімен ерекшеленеді?
(Туған ел бағдарламасы: Жәдігерлер сыр шертеді)
5.2.2.1 - археологиялық ескерткіштерді сипаттау;
5.2.2.3 – ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау;
1
62
5.3.1.1 – картада тайпалық одақтардың орналасуын көрсету;
5.1.2.2 – әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру
1
63
Сарматтардың саяси тарихы
Зерттеу сұрағы: Сарматтар қандай мемлекеттермен қарым-қатынаста болды?
БЖБ №7
5.3.2.1 – Қазақстан территориясындағы ерте көшпелілердің халықаралық сахнадағы орнын анықтау
1
64
1
65
5.4 С
Ежелгі Қазақстан тарихына шолу
4 сағат
ТЖБ №4
Күні ________
Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпаты
Зерттеу сұрағы: Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпаты қалай өзгерді?
5.1.1.2 – Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпатын анықтау
1
66
1
67
Ежелгі Қазақстанға саяхат
БЖБ №8
5.4.1.1 – ежелгі адамдардың алғашқы кәсібін сипаттау;
5.4.1.2 – көшпелі мал шаруашылығы мен егіншіліктің қалыптасуын түсіндіру;
1
68
5.4.2.1 – еңбек құралдары мен қару түрлерін сипаттау;
5.4.2.3 – Ұлы Жібек жолының пайда болуын түсіндіру
1
Қазақстан тарихы 7-сынып, аптасына 2 сағат, жылына 68 сағат
№
Ұзақ мерзімді жоспардың бөлімдері
Тақырыптар/ Ұзақ мерзімді жоспардың мазмұны
Оқу мақсаты
Cағат саны
Мерзімі
Ескерту
1-тоқсан
1
7.1А
VI – IX ғасырлардағы Қазақстан
16 сағат
ТЖБ №1
Күні ________
Кіріспе сабақ
Зерттеу сұрағы: Орта ғасырлар тарихы нені оқытады?
Қазақстанның орта ғасырлар тарихына жалпы шолу
1
4.09
2
Қазақстан территориясындағы ерте ортағасырлық мемлекеттер
Зерттеу сұрағы: VI-IX ғасырларда билік құрған қай қағандардың есімдері тарихта сақталды?
6.3.1.1 – оқиғалардың өзара байланысын табу арқылы Түрік қағанаты құрылуының тарихи маңызын анықтау;
1
8.09
3
6.3.1.2 – VI-IX ғасырлардағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау;
1
11.09
4
6.3.2.2 – ерте түрік қағанаттарының сыртқы саясатының негізгі бағыттарын анықтау ;
1
15.09
5
6.2.1.3 – тарихи оқиғалар мен процестердің сабақтастығын сипаттау үшін Ұлы Дала ұғымын қолдану
1
18.09
6
Ежелгі түріктердің жазуы
Зерттеу сұрағы: Білге қаған мен Күлтегіннің мемлекетті нығайтудағы саясаты бізге қандай деректерден белгілі?
6.3.1.2 – VI-IX ғасырлардағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау;
1
22.09
7
6.2.3.1 – көне түркі жазуының маңызын түсіндіру
1
25.09
8
Атлах шайқасы
Зерттеу сұрағы: Неліктен Атлах шайқасын халықтар шайқасы деп атайды?
6.3.2.3 – Атлах шайқасының тарихи маңызын талдау;
1
29.09
9
6.2.2.3 – көшпелілердің әскери өнеріндегі жетістіктерін сипаттау
1
2.10
10
Оғыз мемлекеті
Зерттеу сұрағы: Қазақстанның орта ғасырлар тарихында Оғыз мемлекетінің алатын орны қандай?
6.3.1.2 – VI-IX ғасырлардағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау
1
6.10
11
Қимақ қағанаты
Зерттеу сұрағы: Қимақтарда қалалық мәдениетінің дамуын қандай деректер дәлелдейді?
БЖБ №1
6.4.2.1 – Ұлы Жібек жолының қала мәдениетінің дамуына әсерін анықтау;
1
9.10
12
6.4.1.1 – көшпелілер мен отырықшылар арасындағы өзара экономикалық байланыстарын анықтау
1
13.10
13
Түріктер туралы тарихи деректер
Зерттеу сұрағы: Қытай және араб деректері түркілер туралы қандай ақпарат береді?
6.2.2.3 – көшпелілердің әскери өнеріндегі жетістіктерін сипаттау;
6.4.1.2 – көшпелілердің шаруашылық өмірінің ерекшеліктерін анықтау;
1
16.10
14
6.2.1.1 – түркілердің дүниетанымдық ерекшеліктерін түсіндіру
1
20.10
15
Түркі әлемі қалыптасуының басталуы
Зерттеу сұрағы: Түрік тілдес халықтардың миграциясы Еуразия тарихына қаншалықты әсерін тигізді?
6.3.2.1– тарихи оқиғалардың өзара байланысын табу арқылы түркі тілдес тайпалардың миграциясын түсіндіру;
1
23.10
16
6.1.1.1 – түркі тілдес тайпаларды атап, олардың картада территориялық орналасуын көрсету
1
27.10
2-тоқсан (16 сағат)
17
7.2А
X ғ. – XІІІ ғ. басындағы Қазақстан
16 сағат
ТЖБ №2
Күні ________
X ғ. – XIII ғ. басындағы Қазақстан территориясындағы саяси үдерістер
Зерттеу сұрағы: X ғ. – XIII ғ. басында саяси карта қаншалықты өзгерді?
6.3.1.3 – X ғ. – XIII ғ. басындағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау;
1
6.11
18
6.3.1.7 – ортағасырлық мемлекеттердің ыдырауының негізгі және жанама себептерін анықтау
1
10.11
19
Қарахан мемлекеті
Зерттеу сұрағы: Неліктен Қарахан мемлекеті ислам дінін мемлекеттік дін деп жариялады?
6.3.1.3 – X ғ. – XIII ғ. басындағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау;
1
13.11
20
6.2.1.2 – ислам дінінің қоғамдық өмірге ықпалын анықтау;
1
17.11
21
6.3.1.4 – тарихи ұғымдарды қолданып, Қарахан мемлекетіндегі жер иелену ерекшеліктерін түсіндіру
1
20.11
22
Наймандар, керейіттер және жалайырлар
Зерттеу сұрағы:Найман, керейіт пен жалайырлардың ортағасырлардағы саяси сахнадағы рөлі қандай болды?
6.3.1.3 – X ғ. – XIII ғ. басындағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау
1
24.11
23
Қыпшақ хандығы
Зерттеу сұрағы: Не себепті Еуразия даласы Дешті Қыпшақ деп аталды?
6.3.1.3 – X ғ. – XIII ғ. басындағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау;
6.3.2.4 – қыпшақтардың Еуразия тарихындағы орнын анықтау;
1
27.11
24
6.2.2.3 – көшпелілердің әскери өнеріндегі жетістіктерін сипаттау;
6.2.1.3 – тарихи оқиғалар мен процестердің сабақтастығын сипаттауда Ұлы Дала ұғымын қолдану
1
4.12
1.12
25
Халықаралық байланыстардың дамуындағы Ұлы Жібек жолының рөлі
Зерттеу сұрағы: Ұлы Жібек жолы халықаралық байланыстардың дамуына ықпал етті ме?
(Туған ел бағдарламасы: Туристік маршруттар)
6.4.2.2 – Ұлы Жібек жолының халықаралық қатынастардың дамуындағы орнын анықтау
1
4.12
26
Ортағасырлық Қазақстанның экономикалық және мәдени дамуына Ұлы Жібек жолының ықпалы
Зерттеу сұрағы: Ұлы Жібек жолы ортағасырлық Қазақстанның экономикалық және мәдени дамуына қалай әсер етті?
6.4.2.1 – Ұлы Жібек жолының қала мәдениетінің дамуына әсерін анықтау;
1
8.12
27
6.4.1.1 – көшпелілер мен отырықшылар арасындағы өзара экономикалық байланыстарын анықтау;
1
11.12
28
6.2.2.2 – ортағасырлық сәулет өнері ескерткіштерінің ерекшеліктерін түсіндіру
1
15.12
29
Түріктердің материалдық және рухани мәдениеті
Зерттеу сұрағы: Әлем өркениетінің дамуына түрік мәдениеті қандай үлес қосты?
БЖБ №2
6.2.2.5 – көшпелілердің қолданбалы өнер жетістіктерін сипаттау;
1
18.12
30
6.2.2.2 – ортағасырлық сәулет өнері ескерткіштерінің ерекшеліктерін түсіндіру;
1
22.12
31
6.2.3.2 – Әл-Фарабидің және басқа да ғалымдардың ортағасырлық ғылымның дамуына қосқан үлесін анықтау;
1
25.12
32
6.2.2.4 – түркі кезеңіндегі қоғамды бейнелеуде М.Қашғари, Ж.Баласағұни және А.Яссауи еңбектерінің тарихи құндылығын түсіндіру;
6.2.3.3 – Кодекс Куманикус сөздігінің халықаралық байланыстардағы рөлін анықтау
1
29.12
3-тоқсан (20 сағат)
33
7.3А
XIII – XV ғасырдың
I жартысындағы Қазақстан
16 сағат
Моңғол империясының құрылуы
Зерттеу сұрағы: Моңғолдар мемлекеттілік деңгейге қалай жетті?
6.2.2.3 – көшпелілердің әскери өнеріндегі жетістіктерін сипаттау;
1
34
6.3.1.6 – картаны қолдану арқылы XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердегі саяси үдерістерді түсіндіру
1
35
Қазақстандағы моңғол шапқыншылығы
Зерттеу сұрағы: Неліктен Шыңғыс хан әскерлері Отырарды алты ай бойы ала алмады?
6.3.1.6 – картаны қолдану арқылы XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердегі саяси үдерістерді түсіндіру
1
36
6.3.1.5 – Отырарды қорғаудағы қала халқының ерлігін сипаттау
1
37
Моңғол шапқыншылықтарының салдарлары
Зерттеу сұрағы: Орталық Азияға ең үлкен өзгерісті әкелген кімдер: қыпшақтар ма, әлде моңғолдар ма?
6.1.1.2 – XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердің этноәлеуметтік құрылымын анықтау;
1
38
6.3.1.8 – Қазақстан аумағындағы мемлекеттердің басқару жүйесінің ерекшеліктерін анықтау
1
39
Қазақстан территориясында ұлыстардың құрылуы
Зерттеу сұрағы: Моңғол ұлыстарының құрылуы нәтижесінде саяси картада қандай өзгерістер болды?
6.3.1.6 – картаны қолдану арқылы XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердегі саяси үдерістерді түсіндіру;
1
40
6.1.1.2 – XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердің этноәлеуметтік құрылымын анықтау;
1
41
6.3.1.7 – ортағасырлық мемлекеттердің ыдырауының негізгі және жанама себептерін анықтау
1
42
Ақ Орда
Зерттеу сұрағы: Қазақ мемлекеттілігінің қалыптасуындағы Ақ Орданың рөлі қандай болды?
6.3.1.6 – картаны қолдану арқылы XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердегі саяси үдерістерді түсіндіру;
6.1.1.2 – XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердің этноәлеуметтік құрылымын анықтау
1
43
6.3.2.5 – тарихи оқиғалардың өзара байланысын анықтап, Қазақстан аумағында XIII – XV ғасырларда құрылған мемлекеттердің сыртқы саясатын түсіндіру
1
44
Моғолстан. Әбілқайыр хандығы
Зерттеу сұрағы: Моғолстан мен Әбілқайыр мемлекеттеріндегі оқиғалар қандай саяси өзгерістерге әкелді?
6.3.1.6 – картаны қолдану арқылы XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердегі саяси үдерістерді түсіндіру;
6.1.1.2 – XIII-XV ғасырлардағы мемлекеттердің этноәлеуметтік құрылымын анықтау;
1
45
6.3.2.5 – тарихи оқиғалардың өзара байланысын анықтап, Қазақстан аумағында XIII – XV ғасырларда құрылған мемлекеттердің сыртқы саясатын түсіндіру
1
46
XIII – XV ғасырлардағы Қазақстанның мәдениеті
Зерттеу сұрағы: XIII – XV ғасырлардағы өнер мен әдебиет ортағасырлық қоғамды қалай бейнелейді?
(Туған ел бағдарламасы: Жомарт жүрек, ғұламалар)
6.2.2.1 – күй, аңыз, шежіре, эпостық жырлардың тарихи дереккөзі ретіндегі маңыздылығын айқындау
1
47
Ортағасырлық саяхатшылардың Қазақстан туралы мәліметтері
Зерттеу сұрағы: Ортағасырлық саяхатшылар Қазақстанды қалай сипаттады?
БЖБ №3
6.4.1.2 – көшпелілердің шаруашылық өмірінің ерекшеліктерін анықтау;
1
48
6.2.2.5 – көшпелілердің қолданбалы өнер жетістіктерін сипаттау
1
49
7.3В Қазақ халқының қалыптасуы
2 сағат
Қазақ халқының қалыптасу үдерісінің аяқталуы
Зерттеу сұрағы:Ұлы Дала мұрагері – қазақ халқы қалай қалыптасты?
БЖБ №4
6.1.1.3 – ежелгі және ортағасырлар тарихының оқиғалары арасында байланыс орнату арқылы қазақ халқы қалыптасуының негізгі кезеңдерді анықтау;
1
50
6.1.1.4 – қазақ этнонимінің мағынасын түсіндіру
1
51
7.3С Біртұтас қазақ мемлекетінің құрылуы
2 сағат
ТЖБ №3
Күні ________
Қазақ хандығының құрылуы
Зерттеу сұрағы:Неліктен Қазақ хандығы Орталық Азиядағы алғашқы ұлттық мемлекет деп саналады?
БЖБ №5
6.3.1.9 – Қазақ хандығы құрылуының тарихи маңызын анықтау;
6.2.3.4 – М.Х.Дулатидің Тарихи-Рашиди еңбегінің маңыздылығын түсіндіру;
1
52
6.3.1.10 – қазақ хандарының мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;
6.2.1.3 – тарихи оқиғалар мен процестердің сабақтастығын сипаттауда Ұлы Дала ұғымын қолдану
1
4-тоқсан (16 сағат)
53
7.4А
Қазақ хандығының XVI – XVII ғасырлардағы дамуы 13 сағат
Қасым хан тұсындағы Қазақ хандығының күшеюі
Зерттеу сұрағы: Не себепті Қадырғали Жалайыр: Жәнібек ханның ұлдарының арасында аса белгілі болғаны Қасым хан еді... деп жазды?
6.3.1.10 – қазақ хандарының мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;
1
54
6.3.2.6 – қазақ хандарының сыртқы саясатын талдау
1
55
Хақназар хан кезіндегі Қазақ хандығының сыртқы саясаты
Зерттеу сұрағы:Неліктен Хақназар хан билеген кезеңді Қазақ хандығының қайта жаңғыруы деп атайды?
6.3.1.10 – қазақ хандарының мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;
1
56
6.3.2.6 – қазақ хандарының сыртқы саясатын талдау
1
57
Тәуекел хан тұсындағы Қазақ хандығының оңтүстік шекараларының нығаюы
Зерттеу сұрағы: Тәуекел хан қазақ жерлерін біріктіру мақсатында қандай саясат ұстанды?
6.3.1.10 – қазақ хандарының мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;
6.3.2.6 – қазақ хандарының сыртқы саясатын талдау
1
58
Есім хан билігі кезіндегі Қазақ хандығы бірлігінің нығаюы
Зерттеу сұрағы: Есім хан Қазақ хандығының біртұтастығын қалай сақтап қалды?
6.3.1.10 – қазақ хандарының мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;
1
59
6.3.2.6 – қазақ хандарының сыртқы саясатын талдау
1
60
Жәңгір хан және қазақ-жоңғар қарсылығы
Зерттеу сұрағы:Орбұлақ шайқасының әлемдік әскери өнер тарихындағы алатын орны қандай?
6.2.2.3 – көшпелілердің әскери өнері жетістіктерін сипаттау;
1
61
6.3.2.7 – Орбұлақ шайқасындағы қазақ жасағының әскери өнердегі шеберлігі мен ерлігін бағалау
1
62
Тәуке хан тұсындағы қазақтардың қоғамдық-құқықтық жүйесі
Зерттеу сұрағы: Неліктен А.Левшин Тәуке ханды Дала Ликургі деп атады?
6.3.1.10 – қазақ хандарының мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;
1
63
6.3.2.6 – қазақ хандарының сыртқы саясатын талдау
1
64
Қазақ хандығының әлеуметтік құрылымы
Зерттеу сұрағы: Әлеуметтік топтар қазақ қоғамында қандай рөл атқарды?
БЖБ №6
6.1.2.1 – Қазақ хандығындағы әлеуметтік топтардың орнын анықтау;
1
65
6.3.1.11 – қоғамдық-саяси өмірдегі сұлтан, би, батыр, жыраулардың қызметтерін сипаттау
1
66
7.4В
XVI – XVII ғасырлардағы экономика мен мәдениет 3 сағат
ТЖБ №4
Күні ________
XVI – XVII ғасырлардағы қазақтардың рухани мәдениеті
Зерттеу сұрағы:XVI – XVII ғасырлардағы қазақтардың рухани мәдениетінде халық өмірі қалай көрініс табады?
(Туған ел бағдарламасы: Туған өлке мәдениеті)
6.2.2.1 – күй, аңыз, шежіре, эпостық жырлардың тарихи дереккөзі ретіндегі маңыздылығын айқындау
1
67
XVI – XVII ғасырлардағы қазақтардың материалдық мәдениеті
Зерттеу сұрағы:Неліктен киіз үй көшпелілердің материалдық мәдениетінің ең жоғарғы үлгісі деп саналады?
БЖБ №7
6.2.2.5 – көшпелілердің қолданбалы өнер жетістіктерін сипаттау
1
68
Қазақтардың дәстүрлі шаруашылығы
Зерттеу сұрағы: Көшпелілердің дәстүрлі шаруашылығының ерекшелігі неде?
(Туған ел бағдарламасы: Туған өлке жылнамасы)
6.4.1.2 – көшпелілердің шаруашылық өмірінің ерекшеліктерін анықтау
1
Дүние жүзі тарихы 5-сынып, аптасына 1 сағат, жылына 34 сағат
№
Бөлімдері
Тақырыптар
Оқу мақсаттары
Сағат саны
Мерзімі
Ескерту
1-тоқсан (8 сағат)
1
1А бөлімі – Терімшілер-аңшылардан бастап жер иеленушілер мен мал өсірушілерге дейін
Алғашқы адам қалай пайда болды
5.1.1.1 – түрлі теориялар негізінде адамның пайда болуын түсіндіру;
5.1.1.2 – адамдар тобыры, ру, қауым, тайпа секілді алғашқы бірлестік формаларын және олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын түсіндіру
1
6.09
2
Неліктен ежелгі адамдар Ласко үңгірінің қабырғаларына сурет салған
5.2.2.1– ежелгі адамдардың тұрмыс салтын сипаттау үшін алғашқы қауымдық өнер ұғымын пайдалану;
5.2.1.2 – тотемизм, анимизм, фетишизм, магия сияқты ежелгі діни наным-сенімдерді білу
1
13.09
3
Неліктен адамдар егіншілік және мал шаруашылығымен айналыса бастады
БЖБ №1
5.4.1.1 – кәсіп және шаруашылық түрлерін (терімшілік, аңшылық, балық аулау, егіншілік, мал шаруашылығы, металл өңдеу, айырбас сауда) сипаттау;
5.4.1.2 – неолиттік төңкеріс ұғымын түсіндіру, оның мәнін ашу;
5.4.2.1– экономикалық ілгерілеуді түсіну үшін шаруашылықтың иемденуші және өндіруші түрлерін салыстыру
1
20.09
4
1 В бөлімі –
Өзен алқаптары өркениеттері
Неліктен ежелгі өркениеттер өзен алқаптарында дамыды
5.4.1.3 – ежелгі өркениеттердің шаруашылық жүйесін сипаттау
1
27.09
5
Өзен алқаптарындағы өркениеттер туралы қалай біле аламыз
БЖБ №2
5.4.1.3 – ежелгі өркениеттердің шаруашылық жүйесін сипаттау;
5.2.2.3 – ежелгі дүниенің өнеріне сипаттама беру
1
4.10
6
1 С бөлімі –
Ежелгі Египет тарихы
ТЖБ №1
Күні ________
Неліктен Египет Қара жер деп аталған
5.2.4.2 – ғылымдардың (арифметика, геометрия, астрономия, медицина) пайда болып, дамуына шаруашылық іс-әрекет пен әлеуметтік өзгерістердің ықпалын сипаттау;
5.4.1.3 – ежелгі өркениеттердің шаруашылық жүйесін сипаттау
1
11.10
7
Ежелгі Египет пирамидалары қалай салынғаны туралы қайдан білеміз
Ежелгі Египет тұрғындарының өмірі туралы Тутанхамон мазары қандай сыр шертеді
Пунт жеріне перғауын Хатшепсут кемелерін не үшін жіберді
БЖБ №3
5.2.1.2 – тотемизм, анимизм, фетишизм, магия сияқты ежелгі діни наным-сенімдерді білу;
5.2.2.2 – Ежелгі Египет ғибадатханалары мен пирамидаларын сипаттау
5.1.2.1 ежелгі қоғамның әлеуметтік ұйымдасуын сипаттау 5.4.1.3 – ежелгі өркениеттердің шаруашылық жүйесін сипаттау
1
18.10
8
1
25.10
2-тоқсан (8 сағат)
9
2 А бөлімі –
Қос дөңгелекті арбалар және империялар
Қос дөңгелекті арбаның пайда болуы әлемді қалай өзгертті
5.3.2.1 – ежелгі заман тарихындағы мемлекетаралық қатынастарды түсіндіру үшін империя ұғымын білу және пайдалану;
5.3.2.2 – басқыншылық соғыстар мен империялардың пайда болуы мемлекеттердің шекараларын қалай өзгергерткенін талдау
1
8.11
10
Хаммурапи патша Вавилонды қалай қуатты империяға айналдырды
5.3.2.1 – ежелгі заман тарихындағы мемлекетаралық қатынастарды түсіндіру үшін империя ұғымын білу және пайдалану;
5.3.2.2 – басқыншылық соғыстар мен империялардың пайда болуы мемлекеттердің шекараларын қалай өзгергерткенін талдау
1
15.11
11
Таяу және Орта Шығыстағы ежелгі империялар неліктен қуатты болды
5.3.2.2 – басқыншылық соғыстар мен империялардың пайда болуы мемлекеттердің шекараларын қалай өзгергерткенін талдау;
5.1.2.1 – ежелгі қоғамның әлеуметтік ұйымдасуын сипаттау;
5.4.1.3 – ежелгі өркениеттердің шаруашылық жүйесін сипаттау
1
22.11
12
Орта Азия империялары Таяу және Орта Шығыс империялары сияқты қуатты болды ма
БЖБ №4
5.3.2.2 – басқыншылық соғыстар мен империялардың пайда болуы мемлекеттердің шекараларын қалай өзгергерткенін талдау;
5.3.1.1 - ежелгі мемлекеттердің саяси құрылымының ерекшеліктерін сипаттау
5.4.1.3 – ежелгі өркениеттердің шаруашылық жүйесін сипаттау
1
29.11
13
2 В бөлімі –
Ежелгі Үндістан: буддизмнің гүлденуі мен индуизмнің триумфі
ТЖБ №2
Күні ________
Ежелгі Мохенджо-Даро қаласы қалай жойылып кетті
5.4.1.3 – ежелгі өркениеттердің шаруашылық жүйесін сипаттау
5.2.2.3 – ежелгі дүниенің өнеріне сипаттама беру
1
6.12
14
Император Ашока буддизмді қабылдаса да, неліктен индуизм басым болып қала берді
5.1.2.3 – қоғамның әлеуметтік құрылымын түсіндіру үшін касталық жүйе ұғымын қолдану;
5.2.1.3 – ежелгі қоғамның дамуына діндердің ықпалын сипаттау
1
13.12
15
Үндістанның Тынық мұхит пен Жерорта теңізі аралығындағы сауда орталығы ретіндегі рөлі қаншалықты маңызды болды
БЖБ №5
5.4.1.3 – ежелгі өркениеттердің шаруашылық жүйесін сипаттау;
5.2.4.2 – ғылымдардың (арифметика, геометрия, астрономия, медицина) пайда болып, дамуына шаруашылық іс-әрекет пен әлеуметтік өзгерістердің ықпалын сипаттау
1
20.12
16
Ежелгі Үндістанда ғылыми білімдер қаншалықты дамыды
5.2.4.2 – ғылымдардың (арифметика, геометрия, астрономия, медицина) пайда болып, дамуына шаруашылық іс-әрекет пен әлеуметтік өзгерістердің ықпалын анықтау
1
27.12
3-тоқсан (10 сағат)
17
3 Абөлімі –
Ежелгі Қытай
Ежелгі Қытайдың ойшылдары нені үйретті
5.2.3.1 – ежелгі философтардың көзқарастарына қарапайым түсіндірме беру
1
18
Терракот әскері Ежелгі Қытай туралы қандай ақпарат береді
5.3.1.1– ежелгі мемлекеттердің саяси құрылымының ерекшеліктерін сипаттау
1
19
Ежелгі қытайлықтар ғылыми білімдерін қалай пайдаланды
БЖБ №6
5.2.4.2 – ғылымдардың (арифметика, геометрия, астрономия, медицина) пайда болып, дамуына шаруашылық іс-әрекет пен әлеуметтік өзгерістердің ықпалын сипаттау
1
20
3 В бөлімі –
ЕжелгіГрекия
Крит-микендік мәдениет туралы мифтер не айтады
5.2.2.3 – ежелгі дүниенің өнеріне сипаттама беру
1
21
Ежелгі афиндықтар қаншалықты еркін болды
5.3.1.1 – ежелгі мемлекеттердің саяси құрылымының ерекшеліктерін сипаттау;
5.3.1.2 – Афина мемлекетінде демократияның пайда болуын түсіндіру;
5.1.2.1 – ежелгі қоғамның әлеуметтік ұйымдасуын сипаттау
1
22
Ежелгі Спарта Афинадан несімен ерекшеленді
5.3.1.1– ежелгі мемлекеттердің саяси құрылымының ерекшеліктерін сипаттау;
5.1.2.1 – ежелгі қоғамның әлеуметтік ұйымдасуын сипаттау
1
23
Неліктен Александр Македонский скифтерді бағындыра алмады
БЖБ №7
5.3.2.1 – ежелгі заман тарихындағы мемлекетаралық қатынастарды түсіндіру үшін империя ұғымын білу және пайдалану;
5.3.2.2 – басқыншылық соғыстар мен империялардың пайда болуы мемлекеттердің шекараларын қалай өзгергерткенін талдау;
1
24
3 С бөлімі –
Ежелгі Грекия мәдениеті
ТЖБ №3
Күні ________
Ежелгі Грек философтары мінсіз қоғамды қалай елестетті
5.2.3.1 – ежелгі философтардың көзқарастарына қарапайым түсіндірме беру
1
25
Ежелгі Грекия өнерінде мифтер қандай көрініс тапқан
5.2.2.3 – Ежелгі дүниенің өнеріне сипаттама беру
1
26
Ежелгі Грекияның гимназия, лицей, академиялары нені үйретті
БЖБ №8
5.2.4.2 – ғылымдардың (арифметика, геометрия, астрономия, медицина) пайда болып, дамуына шаруашылық іс-әрекет пен әлеуметтік өзгерістердің ықпалын сипаттау;
5.2.4.1– ежелгі қоғамның дамуындағы жазудың рөлін сипаттау;
5.1.2.1 – ежелгі қоғамның әлеуметтік ұйымдасуын сипаттау
1
4-тоқсан (8 сағат)
27
4 А бөлімі –Рим империясының гүлденуі
Рим ежелгі дүниенің ең қуатты империясына қалай айналды
5.3.2.1 – ежелгі заман тарихындағы мемлекетаралық қатынастарды түсіндіру үшін империя ұғымын білу және пайдалану;
5.3.1.1– ежелгі мемлекеттердің саяси құрылымының ерекшеліктерін анықтау;
1
28
5.3.2.2 – басқыншылық соғыстар мен империялардың пайда болуы мемлекеттердің шекараларын қалай өзгергерткенін талдау
1
29
Ежелгі Рим қоғамы Рим мәдениетінде қалай көрініс тапқан
5.1.2.1 – ежелгі қоғамның әлеуметтік ұйымдасуын сипаттау;
5.2.2.3 – ежелгі дүниенің өнеріне сипаттама беру;
1
30
Спартактың көтерілісі ежелгі Римдегі құлдықты қалай сипаттайды
БЖБ №9
5.1.2.2 – ежелгі дүниедегі құлдықтың ерекшеліктерін анықтау;
5.3.2.3 – Ежелгі Римдегі Спартак көтерілісін сипаттау, себептерін анықтау
1
31
4В бөлімі –
Рим дәуірлер тоғысында
4 А бөлімі –Рим империясының гүлденуі
ТЖБ №4
Күні ________
Ұлы Константин кезінде Рим империясы қалай өзгерді
5.3.2.2 - басқыншылық соғыстар мен империялардың пайда болуы мемлекеттердің шекараларын қалай өзгергерткенін түсіндіру
5.2.1.1 – негізгі діни ұғымдарды (Құдай, ғибадатхана, абыз, қасиетті жазбалар, пұт) түсіндіру
5.2.1.3 – ежелгі қоғамның дамуына діндердің ықпалын сипаттау
1
32
Ежелгі дүниенің мәдени мұрасы қандай
5.2.2.3 – Ежелгі дүниенің өнеріне сипаттама беру;
5.2.4.2 – ғылымдардың (арифметика, геометрия, астрономия, медицина) пайда болып, дамуына шаруашылық іс-әрекет пен әлеуметтік өзгерістердің ықпалын сипаттау;
5.2.4.1 – ежелгі қоғамның дамуындағы жазудыңрөлін сипаттау
1
33
Рим ежелгі дүниенің ең қуатты империясына қалай айналды
БЖБ №10
5.3.2.1 – ежелгі заман тарихындағы мемлекетаралық қатынастарды түсіндіру үшін империя ұғымын білу және пайдалану;
5.3.1.1– ежелгі мемлекеттердің саяси құрылымының ерекшеліктерін анықтау;
1
34
5.3.2.2 – басқыншылық соғыстар мен империялардың пайда болуы мемлекеттердің шекараларын қалай өзгергерткенін талдау
1
Дүние жүзі тарихы 7-сынып, аптасына 1 сағат, жылына 34 сағат
№
Бөлімдер
Тақырыптыр
Оқу мақсаттары
Сағат саны
Мерзімі
Ескерту
1-тоқсан (8 сағат)
1
1 А бөлімі - Рим империясының құлауы
Кіріспе. Неліктен Батыс Рим империясы құлады
6.3.1.1 – ерте, орта, кейінгі орта ғасырлар хронологиялық шегін білу және уақыт сызығында белгілеу;
6.3.2.1 – Рим империясының ыдырау себептерін анықтау және жіктеу
1
6.09
2
Рим империясы Шығыста неліктен сақталды
6.3.2.3 – Византияның ішкі саясатын сипаттап, оның ұзақ өмір сүруінің себептерін анықтау және жіктеу
1
13.09
3
Түрік қағаны Истемиге 568 жылы Византия неліктен елші жіберді
Княгиня Ольганың Константинопольге сапары Киев Русін қалай өзгертті
БЖБ №1
6.3.2.4 – Византияның дипломатиялық саясатын оның көршілес елдермен қарым-қатынасының мысалында қарастырып, сипаттау
1
20.09
4
1В бөлімі -Феодализм
Феодалдық экономика ерекшеліктері неде
6.4.2.1 – экономикалық қатынастардың формаларын түсіндіру арқылы феодалдық шаруашылықтың ерекшеліктерін сипаттау;
6.4.1.1 – қолөнер мен сауданың рөлін анықтай отырып, ортағасырлық қалалардың даму ерекшеліктерін сипаттау;
6.1.1.1 – феодалдық қоғамның әлеуметтік құрылымын сипаттау
1
27.09
5
Феодалдық қоғам қалай ұйымдасқан
6.1.1.1 – феодалдық қоғамның әлеуметтік құрылымын сипаттау;
6.1.2.1 – үстемдік етушілер мен бағыныштылардың (феодалдар мен шаруалардың) өзара қатынасын сипаттау
1
4.10
6
Ортағасырлық қоғамды қаланың сәулеті мен өнері қалай бейнелейді
БЖБ №2
6.4.1.1 – қолөнер мен сауданың рөлін анықтай отырып, ортағасырлық қалалардың даму ерекшеліктерін сипаттау;
6.2.2.2 – өнердің (сәулет, сурет өнері) дамуына қоғамдағы өзгерістердің ықпалын анықтау
1
11.10
7
1С бөлімі – Ислам тарихы
ТЖБ №1
Күні ________
Исламның тарихында 610 және 1258 жылдар аралығында қандай басты оқиғалар орын алды
6.3.2.5 – ортағасырлық шапқыншылықтар кезіндегі халықаралық қатынастардың сипатын түсіндіру
1
18.10
8
Неліктен VIII-XII ғасырды ислам мәдениетінің "алтын ғасыры" деп атайды
БЖБ №3
6.2.2.1 – тарихи оқиғалардың өзара байланысын орнату арқылы діндерің әлемдік мәдениетке ықпалын анықтау;
6.2.2.4 – Шығыстың ортағасырлық мәдениетінің ерекшеліктерін сипаттау;
6.2.3.1 – Шығыс ойшылдары жетістік