|
Қазақстан Республикасы |
Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-6-сыныптарына арналған "Жаратылыстану" оқу пәні бойынша үлгілік оқу бағдарламасы
Ескерту. 56-қосымша жаңа редакцияда - ҚР Оқу-ағарту министрінің 21.11.2022 № 467 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.
1-тарау. Жалпы ережелер
1. Оқу бағдарламасы "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта және жалпы орта білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығымен бекітілген Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта және жалпы орта білімнің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарынасәйкес әзірленді., техникалық және кәсіптік, (нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 29031 болып тіркелген) сәйкес жүзеге асырылады.
2. Осы оқу бағдарламасы бастауыш мектепке арналған "Жаратылыстану" пәні бағдарламасының логикалық жалғасы болып табылады.
3. 5-6-сыныптың оқушыларына жаратылыстану бағытында білім беру, олардың білім құмарлықтарының дамуына, әлем жайлы ой-өрістерінің кеңеюіне, ғылымды ұғыну мен қоршаған әлемді тұтастай қабылдауларының дамуына, қоршаған әлемді бағалай және қорғай білу біліктіліктерінің дамуына көмектеседі.
4. Негізгі мектепте "Жаратылыстану" пәнін оқу:
1) қоршаған әлемнің көп қырлылығын, табиғи құбылыстар мен үдерістердің өзара байланысын және себептерін;
2) көптүрлі табиғат құбылыстары мен нысандарын жүйелеу принциптерін түсінуге мүмкіндік береді;
5. "Жаратылыстану" пәнінен оқу бағдарламасы негізгі мектепте зерттеу, ойлау, коммуникативтік дағдылар мен біліктіліктер негіздерінің қалыптасуына бағытталған:
1) гипотеза құру және оларды тексерудің жолдарын ұсыну, эксперименттер арқылы алынған мәліметтер негізінде қорытынды жасау;
2) зерттеу мәселелерін дұрыс алу, зерттеу жұмысының жоспарын құру, бақылаулар мен эксперименттер нәтижелерін бағалау және сипаттау, қорытынды шығару;
3) бұқаралық ақпараттық құралдары хабарламаларындағы, интернет желісі ресурстарындағы, ғылыми-көпшілік әдебиеттердегі жаратылыстану бағытындағы ақпараттармен жұмыс: іздеу әдістерін игеру, ақпараттың мағыналық негізін анықтау және ақпараттың растығын бағалау;
4) зерттеу қорытындыларын түрлі формада ұсыну;
5) жаратылыстану ғылымы бағытындағы маңызды жетістіктердің қолданбалы мәнін түсіндіру.
6. "Жаратылыстану" пәні негізгі мектептегі "Биология", "География", "Химия", "Физика" пәндерін зерделеу, негізін қалауға бағытталған кіріктірілген курс болып табылады.
7. Бағдарламаның мақсаты оқушыларды жаратылыстану ғылымы тұрғысынан табиғат пен қоғамның өзара байланысы, табиғаттағы заңдылықтардың біртұтастығы туралы білім, ұғым, түсінік қалыптастыру және білімдерін күнделікті өмірде кездесетін табиғат құбылыстары мен үдерістерін түсіндіру, сипаттау, болжау үшін қолдану білігін дамытуға бағытталған.
8. Пән бағдарламасы келесі міндеттерді шешуге бағытталған:
1) әлемнің қазіргі заманғы жаратылыстану ғылымы тұрғысынан қалыптасқан бейнесі мен жаратылыстану ғылымдарының әдістері туралы білім негіздерін қалыптастыру; жаратылыстанудың техника мен технология дамуына елеулі ықпал еткен маңызды идеяларымен, жетістіктерімен таныстыру;
2) білімдерін қоршаған әлемнің құбылыстарын түсіндіру үшін қолдану және бұқаралық ақпараттық құралдары, интернет ресурстары, арнайы және ғылыми-көпшілік әдебиеттерден алынған жаратылыстану ғылымы тұрғысынан және өмірлік маңызды мазмұны бар ақпаратты қабылдау біліктіліктеріне ие болу;
3) зияткерлік, шығармашылық қабілеттерді, сын тұрғысынан ойлау қабілетін қарапайым зерттеулер, құбылыстарды талдау, жаратылыстану ғылымдық ақпаратты қабылдау және түсіндіру барысында дамыту;
4) күнделікті өмірде тіршілік қауіпсіздігін қамтамасыз ету, заманауи технологияларды сауатты пайдалану, денсаулық пен қоршаған ортаны қорғау үшін жаратылыстану ғылымдары бойынша білімдерін қолдану.
2-тарау. "Жаратылыстану" оқу пәнінің мазмұнын ұйымдастыру 1-параграф. "Жаратылыстану" оқу пәнінің мазмұны
9. "Жаратылыстану" пәні бойынша оқу жүктемесінің жоғары шекті көлемі:
1) 5-сыныпта аптасына 2 сағат, оқу жылында 68 сағат;
2) 6-сыныпта аптасына 2 сағат, оқу жылында 68 сағатты құрайды.
Ескерту. 9-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Оқу-ағарту
министрінің
31.10.2023 №
328 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін қолданысқа
енгізіледі)
бұйрығымен.
10. Оқу пәні бойынша оқу жүктемесінің көлемі "Қазақстан Республикасындағы бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің үлгілік оқу жоспарларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2012 жылғы 8 қарашадағы № 500 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерін мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 8170 тіркелген) бекітілген Үлгілік оқу жоспарына байланысты болады.
Ескерту. 10-тармақ жаңа редакцияда - ҚР
Оқу-ағарту министрінің
31.10.2023 №
328 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін қолданысқа
енгізіледі)
бұйрығымен.
11. "Жаратылыстану" оқу пәні бойынша оқу бағдарламасының мазмұны оқу бөлімдерінен тұрады. Бөлімдер сыныптар бойынша күтілетін нәтижелер түріндегі оқу мақсаттарынан құралған бөлімшелерден тұрады.
Ескерту. 11-тармақ жаңа редакцияда - ҚР
Оқу-ағарту министрінің
31.10.2023 №
328 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін қолданысқа
енгізіледі)
бұйрығымен.
12. Әрбір бөлімшенің ішінде бірізділікті сақтай отырып құрастырылған оқу мақсаттары мұғалімдерге өз жұмысын жоспарлауға және оқушылардың жетістіктерін бағалауға, сонымен қатар оларға оқудың келесі кезеңдерінен хабардар болуға мүмкіндік береді.
13. Оқу пәнінің мазмұны 7 бөлімді қамтиды:
1) ғылым әлемі;
2) ғалам. Жер. Адам;
3) заттар және материалдар;
4) тірі және өлі табиғаттағы үдерістер;
5) энергия және қозғалыс;
6) экология және тұрақты даму;
7) әлемді өзгертетін жаңалықтар.
14. "Ғылым әлемі" бөлімі келесі бөлімшелерді қамтиды:
1) ғылымның рөлі;
2) зерттеу мәселесі;
3) зерттеуді жоспарлау;
4) деректерді жинау және жазу;
5) деректерді талдау;
6) қорытынды және талқылау.
15. "Ғалам. Жер. Адам" бөлімі келесі бөлімшелерді қамтиды:
1) макро- және микроәлем;
2) жер туралы жалпы мағлұматтар;
3) жер қабықтары және олардың құрамдас бөліктері;
4) жердегі тіршілік;
5) жер бетін бейнелеу тәсілдері;
6) материктер мен мұхиттар;
7) халық географиясы.
16. "Заттар және материалдар" бөлімі келесі бөлімшелерді қамтиды:
1) заттардың құрылысы мен қасиеттері;
2) заттардың жіктелуі;
3) заттардың пайда болуы және заттарды алу.
17. "Тірі және өлі табиғаттағы үдерістер" бөлімі келесі бөлімшелерді қамтиды:
1) өлі табиғаттағы үдерістер;
2) тірі табиғаттағы үдерістер.
18. "Энергия және қозғалыс" бөлімі келесі бөлімшелерді қамтиды:
1) энергия түрлері мен көздері;
2) қозғалыс.
19. "Экология және тұрақты даму" бөлімі келесі бөлімшелерді қамтиды:
1) экожүйелер;
2) тірі ағзалардың саналуандылығы;
3) табиғатты қорғау.
20. "Әлемді өзгертетін ашылулар" бөлімі келесі бөлімшелерді қамтиды:
1) әлемді өзгерткен жаңалықтар;
2) болашақ жаңалықтары.
2-параграф. Оқыту мақсаттарының жүйесі
21. Бағдарламада оқыту мақсаттарын пайдалану ыңғайлылығы үшін кодтау енгізілді. Кодта бірінші сан сыныпты, екінші және үшінші сандар – бөлім мен бөлімшенің, төртінші сан – оқыту мақсатының реттік санын білдіреді.
|
Білім алушылар білуі тиіс: |
|||
|
Бөлімдер |
Бөлімшелер |
5-сынып |
6-сынып |
|
1. Ғылым әлемі |
1.1. Ғылымның рөлі |
5.1.1.1 ғылымның қызметтерін адам іс-әрекетінің түрі ретінде анықтау |
6.1.1.1 жаратылыстану ғылымдарының зерттеу нысандарын атау |
|
1.2. Зерттеу сұрағы |
5.1.2.1 зерттеу сұрағы мен болжамды тұжырымдау |
6.1.2.1 тәуелді, тәуелсіз және бақыланатын айнымалыларды анықтау |
|
|
1.3. Зерттеуді жоспарлау |
5.1.3.1
зерттеу жоспарын құрастыру; |
6.1.3.1
жоспар бойынша зерттеу жұмысын жүргізу; |
|
|
1.4. Деректерді жинау және жазу |
5.1.4.1
нысандар параметрлерін өлшем бірліктермен анықтау; |
6.1.4.1 Халықаралық бірліктер жүйесінің өлшем бірліктерін пайдалану |
|
|
1.5. Деректерді талдау |
5.1.5.1 қайталанған өлшеулер кезіндегі арифметикалық орташа шаманы есептеу және тенденцияларын анықтау |
6.1.5.1 алынған деректерді графикалық түрде көрсету |
|
|
1.6. Қорытынды және талқылау |
5.1.6.1 зерттеу сұрағы бойынша қорытынды тұжырымдау |
6.1.6.1 алынған қорытындыларды түрлі формада көрсету |
|
|
2. Ғалам. Жер. Адам |
2.1. Макро-және микроәлем |
5.2.1.1 макро- және микроәлем нысандарын ажырата білу және мысалдар келтіру |
6.2.1.1 макро- және микроәлем нысандарының параметрлерін атау |
|
2.2. Жер туралы жалпы мағлұматтар |
5.2.2.1 жер
ғаламшарының пайда болуын түсіндіру; |
6.2.2.1 жер
бетіндегі бақыланатын үдерістер мен құбылыстарды түсіндіру; |
|
|
2.3. Жер қабықтары және олардың құрамдас бөліктері |
5.2.3.1 жер қабықтары және олардың құрамдас бөліктерін сипаттау |
6.2.3.1 жердің сыртқы қабықтарының өзара байланысын түсіндіру |
|
|
2.4. Жердегі тіршілік |
5.2.4.1 жерде
тіршіліктің пайда болуын сипаттау; |
6.2.4.1
жердегі тіршіліктің пайда болуы туралы ғылыми болжамдарды
салыстыру; |
|
|
2.5 Жер бетін бейнелеу тәсілдері |
5.2.5.1
"план" және "шартты белгілер" ұғымдарын түсіндіру; |
6.2.5.1
географиялық карталар мен шартты белгілерді жіктеу; |
|
|
2.6 Материктер мен мұхиттар |
5.2.6.1
материктер мен дүние бөліктерін игеру және зерттеу тарихын
сипаттау; |
6.2.6.1
жоспар бойынша материктер мен олардың физикалық-географиялық
аймақтарының табиғат ерекшеліктерін анықтау; |
|
|
2.7 Халық географиясы |
5.2.7.1
дүниежүзі халқының нәсілдік құрамын және негізгі нәсілдер мен
нәсіларалық топтардың таралу аймақтарын анықтау; |
6.2.7.1
халықтың қоныстану заңдылықтарын анықтау; |
|
|
3. Заттар және материалдар |
3.1. Заттардың құрылысы мен қасиеттері |
5.3.1.1
бөлшектердің сұйық және газ тектес заттарда таралуын түсіндіру; |
6.3.1.1
атомдар мен молекулаларды, жай және күрделі заттарды ажырату; |
|
3.2. Заттардың жіктелуі |
5.3.2.1
қоспалардан таза заттарды ажырату; |
6.3.2.1
заттарды органикалық және бейорганикалық заттарға жіктеу; |
|
|
3.3. Заттардың түзілуі және алынуы |
5.3.3.1
табиғатта түзілген және жасанды жолмен алынған заттарға мысалдар
келтіру; |
6.3.3.1
табиғи және жасанды материалдардың артықшылықтары мен кемшіліктерін
анықтау; |
|
|
4. Тірі және өлі табиғаттағы үдерістер |
4.1. Өлі табиғаттағы үдерістер |
5.4.1.1 өлі
табиғатта болатын үдерістерді атау (табиғатта заттардың айналымы,
тау түзілу, үгілу, климаттық үдерістер); |
6.4.1.1 өлі
табиғаттағы болып жатқан үдерістерді модельдеу (тау түзілу, үгілу,
заттардың табиғаттағы айналымы); |
|
4.2. Тірі табиғаттағы үдерістер |
5.4.2.1 тірі
ағзалардың ортақ қасиеттерін сипаттау; |
6.4.2.1
жасуша компоненттерін анықтау |
|
|
5. Энергия және қозғалыс |
5.1. Энергия түрлері мен көздері |
5.5.1.1
энергия түрлерін ажырату; |
6.5.1.1
энергия көздерін атау; |
|
5.2. Қозғалыс |
5.5.2.1 тірі
және өлі табиғатта қозғалыстың маңыздылығына мысалдар келтіру және
түсіндіру; |
6.5.2.1
қозғалыстың салыстырмалылығына мысалдар келтіру және түсіндіру; |
|
|
6. Экология және тұрақты даму |
6.1 Экожүйелер |
5.6.1.1
экожүйенің құрамдас бөліктерін анықтау; |
6.6.1.1
экожүйе құрамдас бөліктерінің өзара байланысын графикалық түрде
көрсету және түсіндіру; |
|
6.2. Тірі ағзалардың сан алуандығы |
5.6.2.1
ағзаларды тірі табиғат дүниесіне жіктеу; |
6.6.2.1
өсімдіктер мен жануарлардың түрлерін анықтау үшін ағзалардың
өзіндік ерекшеліктерін қолдану; |
|
|
6.3. Табиғатты қорғау |
5.6.3.1 ҚР
экологиялық мәселелерін атау; |
6.6.3.1 өз
аймағындағы кейбір экологиялық мәселелердің себептерін талдау; |
|
|
7. Әлемді өзгертетін жаңалықтар |
7.1. |
5.7.1.1 әлемді өзгерткен ғылыми жаңалықтарға мысалдар келтіру |
6.7.1.1
әлемді өзгерткен жаңалықтардың маңызын талқылау; |
|
7.2 |
5.7.1.2 болашақ ғылыми зерттеулер үшін идеялар ұсыну |
6.7.1.3 ғылыми зерттеулер бағыттарының болашақтағы дамуына болжам жасау Жүктеу |
|
22. Бөлімді және тақырыптарды оқытуға арналған сағат санын мұғалім бөледі.
23. Осы оқу бағдарламасы негізгі орта білім беру деңгейінің 5-6-сыныптарына арналған "Жаратылыстану" оқу пәні бойынша үлгілік оқу бағдарламасын іске асыру жөніндегі ұзақ мерзімді жоспарына сәйкес іске асырылады.
3-параграф. Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-6-сыныптарына арналған "Жаратылыстану" оқу пәні бойынша үлгілік оқу бағдарламасын жүзеге асыру бойынша ұзақ мерзімді жоспар
1) 5-сынып:
|
Ұзақ мерзімді жоспардың бөлімдері |
Ұзақ мерзімді жоспардың мазмұны |
Оқыту мақсаттары. Білім алушылар: |
|
1-тоқсан |
||
|
5.1 |
Ғылымның рөлі |
5.1.1.1 ғылымның қызметтерін адам іс-әрекетінің түрі ретінде анықтау |
|
Зерттеу сұрағы |
5.1.2.1 зерттеу сұрағы мен болжамды тұжырымдау |
|
|
Зерттеуді жоспарлау |
5.1.3.1
зерттеу жоспарын құрастыру; |
|
|
Деректерді жинау және жазу |
5.1.4.1
нысандар параметрлерін өлшем бірліктермен анықтау; |
|
|
Деректерді талдау |
5.1.5.1 қайталанған өлшеулер кезіндегі арифметикалық орташа шаманы есептейді және тенденцияларын анықтау |
|
|
Қорытынды және талқылау |
5.1.6.1 зерттеу сұрағы бойынша қорытынды тұжырымдау |
|
|
5.2 |
Макро- және микроәлем |
5.2.1.1 макро- және микроәлем нысандарын ажырата білу және мысалдар келтіру |
|
Жер туралы жалпы мағлұматтар |
5.2.2.1 Жер
ғаламшарының пайда болуын түсіндіру |
|
|
Жер қабықтары және олардың құрамдас бөліктері |
5.2.3.1 Жер қабықтарын және олардың құрамдас бөліктерін сипаттау |
|
|
Жердегі тіршілік |
5.2.4.1 Жерде
тіршіліктің пайда болуын сипаттау; |
|
|
Жер бетін бейнелеу тәсілдері |
5.2.5.1
"жоспар" және "шартты белгілер" ұғымдарын түсіндіру; |
|
|
Материктер мен мұхиттар |
5.2.6.1
материктер мен дүние бөліктерін игеру және зерттеу тарихын
сипаттау; |
|
|
Халық географиясы |
5.2.7.1
дүниежүзі халқының нәсілдік құрамын, негізгі нәсілдер мен
нәсіларалық топтардың таралу аймақтарын анықтау; |
|
|
2-тоқсан |
||
|
5.3 |
Заттардың құрылысы мен қасиеттері |
5.3.1.1
бөлшектердің сұйық және газтектес заттарда таралуын түсіндіру; |
|
Заттардың жіктелуі |
5.3.2.1
қоспалар мен таза заттарды ажырату; |
|
|
Заттардың түзілуі және алынуы |
5.3.3.1
кейбір табиғатта түзілген және жасанды жолмен алынған заттарға
мысалдар келтіру; |
|
|
3-тоқсан |
||
|
5.4 |
Өлі табиғаттағы үдерістер |
5.4.1.1 өлі
табиғатта болатын үдерістерді атау (табиғатта заттардың айналымы,
тау түзілу, үгілу, климаттық үдерістер); |
|
Тірі табиғаттағы үдерістер |
5.4.2.1 тірі
ағзалардың ортақ қасиеттерін сипаттау; |
|
|
5.5 |
Энергия түрлері мен көздері |
5.5.1.1
энергия түрлерін ажырату; |
|
Қозғалыс |
5.5.2.1 тірі
және өлі табиғатта қозғалыстың маңыздылығына мысалдар келтіреді
және түсіндіру; |
|
|
4-тоқсан |
||
|
5.6 |
Экожүйелер |
5.6.1.1
экожүйенің құрамдас бөліктерін анықтау; |
|
Тірі ағзалардың сан алуандығы |
5.6.2.1
ағзаларды тірі табиғат дүниелеріне жіктеу; |
|
|
Табиғатты қорғау |
5.6.3.1
Қазақстан Республикасының экологиялық мәселелерін атау; |
|
|
5.7 |
Әлемді өзгертетін жаңалықтар |
5.7.1.1 әлемді өзгерткен ғылыми жаңалықтарға мысалдар келтіру |
|
Болашақ жаңалықтары |
5.7.1.2 болашақ ғылыми зерттеулер үшін зерттеу идеяларын ұсыну Жүктеу |
|
2) 6-сынып:
|
Ұзақ мерзімді жоспардың бөлімдері |
Ұзақ мерзімді жоспардың мазмұны |
Оқыту мақсаттары. Білім алушылар: |
|
1-тоқсан |
||
|
6.1 |
Ғылым рөлі |
6.1.1.1 жаратылыстану ғылымдарының зерттеу нысандарын тізіп атау |
|
Зерттеу сұрағы |
6.1.2.1 тәуелді, тәуелсіз және бақыланатын айнымалыларды анықтау |
|
|
Зерттеуді жоспарлау |
6.1.3.1
жоспар бойынша зерттеу жұмысын жүргізу; |
|
|
Деректерді жинау және тіркеу |
6.1.4.1 Халықаралық бірліктер жүйесінің өлшем бірліктерін пайдалану |
|
|
Мәліметтерді талдау |
6.1.5.1 алынған деректерді графикалық түрде көрсету |
|
|
Қорытынды және талқылау |
6.1.6.1 алынған қорытындыларды түрлі формада көрсету |
|
|
6.1 |
Макро- және микроәлем |
6.2.1.1 макро- және микроәлем нысандарының параметрлерін атау |
|
Жер туралы жалпы мағлұматтар |
6.2.2.1 Жер
бетіндегі бақыланатын үдерістер мен құбылыстарды түсіндіру; |
|
|
Жер өрістері және олардың құрамдас бөліктері |
6.2.3.1 Жер қабықтарының өзара байланыс тәсілдерін түсіндіру |
|
|
Жердегі тіршілік |
6.2.4.1
Жердегі тіршіліктің пайда болуы туралы ғылыми болжамдарды
салыстыру; |
|
|
Жер бетін бейнелеу тәсілдері |
6.2.5.1
географиялық карталар мен шартты белгілерді жіктеу; |
|
|
Материктер мен мұхиттар |
6.2.6.1
жоспар бойынша материктер мен олардың физикалық-географиялық
аймақтарының табиғат ерекшеліктерін анықтау; |
|
|
Халық географиясы |
6.2.7.1
халықтың қоныстану заңдылықтарын анықтау; |
|
|
2-тоқсан |
||
|
6.2 |
Заттардың құрылысы мен қасиеттері |
6.3.1.1 атом
мен молекулаларды, қарапайым және күрделі заттарды айыра білу; |
|
Заттардың жіктелуі |
6.3.2.1
заттарды органикалық және бейорганикалық заттар күйінде жіктеу; |
|
|
Заттардың пайда болуы мен оларға қол жеткізу |
6.3.3.1
жасанды материалдардың артықшылықтары мен кемшіліктерін
анықтау; |
|
|
3-тоқсан |
||
|
6.3 |
Өлі табиғаттағы үдерістер |
6.4.1.1 өлі
табиғаттағы болып жатқан үдерістерді модельдеу (таудың жасалу,
мүжілу үдерістері, табиғатта заттардың айналымы); |
|
Тірі табиғаттағы үдерістер |
6.4.2.1
жасуша компоненттерін анықтау |
|
|
6.3 |
Энергия түрлері мен көздері |
6.5.1.1
энергия көздерін атау; |
|
Қозғалыс |
6.5.2.1
қозғалыстың салыстырмалылығына мысалдар келтіру және түсіндіру; |
|
|
4-тоқсан |
||
|
6.4 |
Экожүйелер |
6.6.1.1
экожүйе құрамдас бөліктерінің өзара байланысын график түрінде
көрсету және түсіндіру; |
|
Тірі ағзалардың сан алуандығы |
6.6.2.1
өсімдіктер мен жануарлардың түрлерін анықтау үшін ағзалардың
өзіндік ерекшеліктерін қолдану; |
|
|
Табиғатты қорғау |
6.6.3.1
өзінің аймағындағы кейбір экологиялық мәселелердің себептерін
талдау; |
|
|
6.4 |
Әлемді өзгерткен жаңалықтар |
6.7.1.1
әлемді өзгерткен жаңалықтардың маңызын талқылау; |
|
Болашақ жаңалықтары |
6.7.1.3 ғылыми зерттеулердің бағыттарының болашақтағы дамуына болжам жасау |
|
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Күнтізбелік тақырыптық жоспарлар
Күнтізбелік тақырыптық жоспарлар
|
Қазақстан Республикасы |
Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-6-сыныптарына арналған "Жаратылыстану" оқу пәні бойынша үлгілік оқу бағдарламасы
Ескерту. 56-қосымша жаңа редакцияда - ҚР Оқу-ағарту министрінің 21.11.2022 № 467 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.
1-тарау. Жалпы ережелер
1. Оқу бағдарламасы "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта және жалпы орта білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығымен бекітілген Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта және жалпы орта білімнің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарынасәйкес әзірленді., техникалық және кәсіптік, (нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 29031 болып тіркелген) сәйкес жүзеге асырылады.
2. Осы оқу бағдарламасы бастауыш мектепке арналған "Жаратылыстану" пәні бағдарламасының логикалық жалғасы болып табылады.
3. 5-6-сыныптың оқушыларына жаратылыстану бағытында білім беру, олардың білім құмарлықтарының дамуына, әлем жайлы ой-өрістерінің кеңеюіне, ғылымды ұғыну мен қоршаған әлемді тұтастай қабылдауларының дамуына, қоршаған әлемді бағалай және қорғай білу біліктіліктерінің дамуына көмектеседі.
4. Негізгі мектепте "Жаратылыстану" пәнін оқу:
1) қоршаған әлемнің көп қырлылығын, табиғи құбылыстар мен үдерістердің өзара байланысын және себептерін;
2) көптүрлі табиғат құбылыстары мен нысандарын жүйелеу принциптерін түсінуге мүмкіндік береді;
5. "Жаратылыстану" пәнінен оқу бағдарламасы негізгі мектепте зерттеу, ойлау, коммуникативтік дағдылар мен біліктіліктер негіздерінің қалыптасуына бағытталған:
1) гипотеза құру және оларды тексерудің жолдарын ұсыну, эксперименттер арқылы алынған мәліметтер негізінде қорытынды жасау;
2) зерттеу мәселелерін дұрыс алу, зерттеу жұмысының жоспарын құру, бақылаулар мен эксперименттер нәтижелерін бағалау және сипаттау, қорытынды шығару;
3) бұқаралық ақпараттық құралдары хабарламаларындағы, интернет желісі ресурстарындағы, ғылыми-көпшілік әдебиеттердегі жаратылыстану бағытындағы ақпараттармен жұмыс: іздеу әдістерін игеру, ақпараттың мағыналық негізін анықтау және ақпараттың растығын бағалау;
4) зерттеу қорытындыларын түрлі формада ұсыну;
5) жаратылыстану ғылымы бағытындағы маңызды жетістіктердің қолданбалы мәнін түсіндіру.
6. "Жаратылыстану" пәні негізгі мектептегі "Биология", "География", "Химия", "Физика" пәндерін зерделеу, негізін қалауға бағытталған кіріктірілген курс болып табылады.
7. Бағдарламаның мақсаты оқушыларды жаратылыстану ғылымы тұрғысынан табиғат пен қоғамның өзара байланысы, табиғаттағы заңдылықтардың біртұтастығы туралы білім, ұғым, түсінік қалыптастыру және білімдерін күнделікті өмірде кездесетін табиғат құбылыстары мен үдерістерін түсіндіру, сипаттау, болжау үшін қолдану білігін дамытуға бағытталған.
8. Пән бағдарламасы келесі міндеттерді шешуге бағытталған:
1) әлемнің қазіргі заманғы жаратылыстану ғылымы тұрғысынан қалыптасқан бейнесі мен жаратылыстану ғылымдарының әдістері туралы білім негіздерін қалыптастыру; жаратылыстанудың техника мен технология дамуына елеулі ықпал еткен маңызды идеяларымен, жетістіктерімен таныстыру;
2) білімдерін қоршаған әлемнің құбылыстарын түсіндіру үшін қолдану және бұқаралық ақпараттық құралдары, интернет ресурстары, арнайы және ғылыми-көпшілік әдебиеттерден алынған жаратылыстану ғылымы тұрғысынан және өмірлік маңызды мазмұны бар ақпаратты қабылдау біліктіліктеріне ие болу;
3) зияткерлік, шығармашылық қабілеттерді, сын тұрғысынан ойлау қабілетін қарапайым зерттеулер, құбылыстарды талдау, жаратылыстану ғылымдық ақпаратты қабылдау және түсіндіру барысында дамыту;
4) күнделікті өмірде тіршілік қауіпсіздігін қамтамасыз ету, заманауи технологияларды сауатты пайдалану, денсаулық пен қоршаған ортаны қорғау үшін жаратылыстану ғылымдары бойынша білімдерін қолдану.
2-тарау. "Жаратылыстану" оқу пәнінің мазмұнын ұйымдастыру 1-параграф. "Жаратылыстану" оқу пәнінің мазмұны
9. "Жаратылыстану" пәні бойынша оқу жүктемесінің жоғары шекті көлемі:
1) 5-сыныпта аптасына 2 сағат, оқу жылында 68 сағат;
2) 6-сыныпта аптасына 2 сағат, оқу жылында 68 сағатты құрайды.
Ескерту. 9-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Оқу-ағарту
министрінің
31.10.2023 №
328 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін қолданысқа
енгізіледі)
бұйрығымен.
10. Оқу пәні бойынша оқу жүктемесінің көлемі "Қазақстан Республикасындағы бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің үлгілік оқу жоспарларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2012 жылғы 8 қарашадағы № 500 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерін мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 8170 тіркелген) бекітілген Үлгілік оқу жоспарына байланысты болады.
Ескерту. 10-тармақ жаңа редакцияда - ҚР
Оқу-ағарту министрінің
31.10.2023 №
328 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін қолданысқа
енгізіледі)
бұйрығымен.
11. "Жаратылыстану" оқу пәні бойынша оқу бағдарламасының мазмұны оқу бөлімдерінен тұрады. Бөлімдер сыныптар бойынша күтілетін нәтижелер түріндегі оқу мақсаттарынан құралған бөлімшелерден тұрады.
Ескерту. 11-тармақ жаңа редакцияда - ҚР
Оқу-ағарту министрінің
31.10.2023 №
328 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін қолданысқа
енгізіледі)
бұйрығымен.
12. Әрбір бөлімшенің ішінде бірізділікті сақтай отырып құрастырылған оқу мақсаттары мұғалімдерге өз жұмысын жоспарлауға және оқушылардың жетістіктерін бағалауға, сонымен қатар оларға оқудың келесі кезеңдерінен хабардар болуға мүмкіндік береді.
13. Оқу пәнінің мазмұны 7 бөлімді қамтиды:
1) ғылым әлемі;
2) ғалам. Жер. Адам;
3) заттар және материалдар;
4) тірі және өлі табиғаттағы үдерістер;
5) энергия және қозғалыс;
6) экология және тұрақты даму;
7) әлемді өзгертетін жаңалықтар.
14. "Ғылым әлемі" бөлімі келесі бөлімшелерді қамтиды:
1) ғылымның рөлі;
2) зерттеу мәселесі;
3) зерттеуді жоспарлау;
4) деректерді жинау және жазу;
5) деректерді талдау;
6) қорытынды және талқылау.
15. "Ғалам. Жер. Адам" бөлімі келесі бөлімшелерді қамтиды:
1) макро- және микроәлем;
2) жер туралы жалпы мағлұматтар;
3) жер қабықтары және олардың құрамдас бөліктері;
4) жердегі тіршілік;
5) жер бетін бейнелеу тәсілдері;
6) материктер мен мұхиттар;
7) халық географиясы.
16. "Заттар және материалдар" бөлімі келесі бөлімшелерді қамтиды:
1) заттардың құрылысы мен қасиеттері;
2) заттардың жіктелуі;
3) заттардың пайда болуы және заттарды алу.
17. "Тірі және өлі табиғаттағы үдерістер" бөлімі келесі бөлімшелерді қамтиды:
1) өлі табиғаттағы үдерістер;
2) тірі табиғаттағы үдерістер.
18. "Энергия және қозғалыс" бөлімі келесі бөлімшелерді қамтиды:
1) энергия түрлері мен көздері;
2) қозғалыс.
19. "Экология және тұрақты даму" бөлімі келесі бөлімшелерді қамтиды:
1) экожүйелер;
2) тірі ағзалардың саналуандылығы;
3) табиғатты қорғау.
20. "Әлемді өзгертетін ашылулар" бөлімі келесі бөлімшелерді қамтиды:
1) әлемді өзгерткен жаңалықтар;
2) болашақ жаңалықтары.
2-параграф. Оқыту мақсаттарының жүйесі
21. Бағдарламада оқыту мақсаттарын пайдалану ыңғайлылығы үшін кодтау енгізілді. Кодта бірінші сан сыныпты, екінші және үшінші сандар – бөлім мен бөлімшенің, төртінші сан – оқыту мақсатының реттік санын білдіреді.
|
Білім алушылар білуі тиіс: |
|||
|
Бөлімдер |
Бөлімшелер |
5-сынып |
6-сынып |
|
1. Ғылым әлемі |
1.1. Ғылымның рөлі |
5.1.1.1 ғылымның қызметтерін адам іс-әрекетінің түрі ретінде анықтау |
6.1.1.1 жаратылыстану ғылымдарының зерттеу нысандарын атау |
|
1.2. Зерттеу сұрағы |
5.1.2.1 зерттеу сұрағы мен болжамды тұжырымдау |
6.1.2.1 тәуелді, тәуелсіз және бақыланатын айнымалыларды анықтау |
|
|
1.3. Зерттеуді жоспарлау |
5.1.3.1
зерттеу жоспарын құрастыру; |
6.1.3.1
жоспар бойынша зерттеу жұмысын жүргізу; |
|
|
1.4. Деректерді жинау және жазу |
5.1.4.1
нысандар параметрлерін өлшем бірліктермен анықтау; |
6.1.4.1 Халықаралық бірліктер жүйесінің өлшем бірліктерін пайдалану |
|
|
1.5. Деректерді талдау |
5.1.5.1 қайталанған өлшеулер кезіндегі арифметикалық орташа шаманы есептеу және тенденцияларын анықтау |
6.1.5.1 алынған деректерді графикалық түрде көрсету |
|
|
1.6. Қорытынды және талқылау |
5.1.6.1 зерттеу сұрағы бойынша қорытынды тұжырымдау |
6.1.6.1 алынған қорытындыларды түрлі формада көрсету |
|
|
2. Ғалам. Жер. Адам |
2.1. Макро-және микроәлем |
5.2.1.1 макро- және микроәлем нысандарын ажырата білу және мысалдар келтіру |
6.2.1.1 макро- және микроәлем нысандарының параметрлерін атау |
|
2.2. Жер туралы жалпы мағлұматтар |
5.2.2.1 жер
ғаламшарының пайда болуын түсіндіру; |
6.2.2.1 жер
бетіндегі бақыланатын үдерістер мен құбылыстарды түсіндіру; |
|
|
2.3. Жер қабықтары және олардың құрамдас бөліктері |
5.2.3.1 жер қабықтары және олардың құрамдас бөліктерін сипаттау |
6.2.3.1 жердің сыртқы қабықтарының өзара байланысын түсіндіру |
|
|
2.4. Жердегі тіршілік |
5.2.4.1 жерде
тіршіліктің пайда болуын сипаттау; |
6.2.4.1
жердегі тіршіліктің пайда болуы туралы ғылыми болжамдарды
салыстыру; |
|
|
2.5 Жер бетін бейнелеу тәсілдері |
5.2.5.1
"план" және "шартты белгілер" ұғымдарын түсіндіру; |
6.2.5.1
географиялық карталар мен шартты белгілерді жіктеу; |
|
|
2.6 Материктер мен мұхиттар |
5.2.6.1
материктер мен дүние бөліктерін игеру және зерттеу тарихын
сипаттау; |
6.2.6.1
жоспар бойынша материктер мен олардың физикалық-географиялық
аймақтарының табиғат ерекшеліктерін анықтау; |
|
|
2.7 Халық географиясы |
5.2.7.1
дүниежүзі халқының нәсілдік құрамын және негізгі нәсілдер мен
нәсіларалық топтардың таралу аймақтарын анықтау; |
6.2.7.1
халықтың қоныстану заңдылықтарын анықтау; |
|
|
3. Заттар және материалдар |
3.1. Заттардың құрылысы мен қасиеттері |
5.3.1.1
бөлшектердің сұйық және газ тектес заттарда таралуын түсіндіру; |
6.3.1.1
атомдар мен молекулаларды, жай және күрделі заттарды ажырату; |
|
3.2. Заттардың жіктелуі |
5.3.2.1
қоспалардан таза заттарды ажырату; |
6.3.2.1
заттарды органикалық және бейорганикалық заттарға жіктеу; |
|
|
3.3. Заттардың түзілуі және алынуы |
5.3.3.1
табиғатта түзілген және жасанды жолмен алынған заттарға мысалдар
келтіру; |
6.3.3.1
табиғи және жасанды материалдардың артықшылықтары мен кемшіліктерін
анықтау; |
|
|
4. Тірі және өлі табиғаттағы үдерістер |
4.1. Өлі табиғаттағы үдерістер |
5.4.1.1 өлі
табиғатта болатын үдерістерді атау (табиғатта заттардың айналымы,
тау түзілу, үгілу, климаттық үдерістер); |
6.4.1.1 өлі
табиғаттағы болып жатқан үдерістерді модельдеу (тау түзілу, үгілу,
заттардың табиғаттағы айналымы); |
|
4.2. Тірі табиғаттағы үдерістер |
5.4.2.1 тірі
ағзалардың ортақ қасиеттерін сипаттау; |
6.4.2.1
жасуша компоненттерін анықтау |
|
|
5. Энергия және қозғалыс |
5.1. Энергия түрлері мен көздері |
5.5.1.1
энергия түрлерін ажырату; |
6.5.1.1
энергия көздерін атау; |
|
5.2. Қозғалыс |
5.5.2.1 тірі
және өлі табиғатта қозғалыстың маңыздылығына мысалдар келтіру және
түсіндіру; |
6.5.2.1
қозғалыстың салыстырмалылығына мысалдар келтіру және түсіндіру; |
|
|
6. Экология және тұрақты даму |
6.1 Экожүйелер |
5.6.1.1
экожүйенің құрамдас бөліктерін анықтау; |
6.6.1.1
экожүйе құрамдас бөліктерінің өзара байланысын графикалық түрде
көрсету және түсіндіру; |
|
6.2. Тірі ағзалардың сан алуандығы |
5.6.2.1
ағзаларды тірі табиғат дүниесіне жіктеу; |
6.6.2.1
өсімдіктер мен жануарлардың түрлерін анықтау үшін ағзалардың
өзіндік ерекшеліктерін қолдану; |
|
|
6.3. Табиғатты қорғау |
5.6.3.1 ҚР
экологиялық мәселелерін атау; |
6.6.3.1 өз
аймағындағы кейбір экологиялық мәселелердің себептерін талдау; |
|
|
7. Әлемді өзгертетін жаңалықтар |
7.1. |
5.7.1.1 әлемді өзгерткен ғылыми жаңалықтарға мысалдар келтіру |
6.7.1.1
әлемді өзгерткен жаңалықтардың маңызын талқылау; |
|
7.2 |
5.7.1.2 болашақ ғылыми зерттеулер үшін идеялар ұсыну |
6.7.1.3 ғылыми зерттеулер бағыттарының болашақтағы дамуына болжам жасау Жүктеу |
|
22. Бөлімді және тақырыптарды оқытуға арналған сағат санын мұғалім бөледі.
23. Осы оқу бағдарламасы негізгі орта білім беру деңгейінің 5-6-сыныптарына арналған "Жаратылыстану" оқу пәні бойынша үлгілік оқу бағдарламасын іске асыру жөніндегі ұзақ мерзімді жоспарына сәйкес іске асырылады.
3-параграф. Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-6-сыныптарына арналған "Жаратылыстану" оқу пәні бойынша үлгілік оқу бағдарламасын жүзеге асыру бойынша ұзақ мерзімді жоспар
1) 5-сынып:
|
Ұзақ мерзімді жоспардың бөлімдері |
Ұзақ мерзімді жоспардың мазмұны |
Оқыту мақсаттары. Білім алушылар: |
|
1-тоқсан |
||
|
5.1 |
Ғылымның рөлі |
5.1.1.1 ғылымның қызметтерін адам іс-әрекетінің түрі ретінде анықтау |
|
Зерттеу сұрағы |
5.1.2.1 зерттеу сұрағы мен болжамды тұжырымдау |
|
|
Зерттеуді жоспарлау |
5.1.3.1
зерттеу жоспарын құрастыру; |
|
|
Деректерді жинау және жазу |
5.1.4.1
нысандар параметрлерін өлшем бірліктермен анықтау; |
|
|
Деректерді талдау |
5.1.5.1 қайталанған өлшеулер кезіндегі арифметикалық орташа шаманы есептейді және тенденцияларын анықтау |
|
|
Қорытынды және талқылау |
5.1.6.1 зерттеу сұрағы бойынша қорытынды тұжырымдау |
|
|
5.2 |
Макро- және микроәлем |
5.2.1.1 макро- және микроәлем нысандарын ажырата білу және мысалдар келтіру |
|
Жер туралы жалпы мағлұматтар |
5.2.2.1 Жер
ғаламшарының пайда болуын түсіндіру |
|
|
Жер қабықтары және олардың құрамдас бөліктері |
5.2.3.1 Жер қабықтарын және олардың құрамдас бөліктерін сипаттау |
|
|
Жердегі тіршілік |
5.2.4.1 Жерде
тіршіліктің пайда болуын сипаттау; |
|
|
Жер бетін бейнелеу тәсілдері |
5.2.5.1
"жоспар" және "шартты белгілер" ұғымдарын түсіндіру; |
|
|
Материктер мен мұхиттар |
5.2.6.1
материктер мен дүние бөліктерін игеру және зерттеу тарихын
сипаттау; |
|
|
Халық географиясы |
5.2.7.1
дүниежүзі халқының нәсілдік құрамын, негізгі нәсілдер мен
нәсіларалық топтардың таралу аймақтарын анықтау; |
|
|
2-тоқсан |
||
|
5.3 |
Заттардың құрылысы мен қасиеттері |
5.3.1.1
бөлшектердің сұйық және газтектес заттарда таралуын түсіндіру; |
|
Заттардың жіктелуі |
5.3.2.1
қоспалар мен таза заттарды ажырату; |
|
|
Заттардың түзілуі және алынуы |
5.3.3.1
кейбір табиғатта түзілген және жасанды жолмен алынған заттарға
мысалдар келтіру; |
|
|
3-тоқсан |
||
|
5.4 |
Өлі табиғаттағы үдерістер |
5.4.1.1 өлі
табиғатта болатын үдерістерді атау (табиғатта заттардың айналымы,
тау түзілу, үгілу, климаттық үдерістер); |
|
Тірі табиғаттағы үдерістер |
5.4.2.1 тірі
ағзалардың ортақ қасиеттерін сипаттау; |
|
|
5.5 |
Энергия түрлері мен көздері |
5.5.1.1
энергия түрлерін ажырату; |
|
Қозғалыс |
5.5.2.1 тірі
және өлі табиғатта қозғалыстың маңыздылығына мысалдар келтіреді
және түсіндіру; |
|
|
4-тоқсан |
||
|
5.6 |
Экожүйелер |
5.6.1.1
экожүйенің құрамдас бөліктерін анықтау; |
|
Тірі ағзалардың сан алуандығы |
5.6.2.1
ағзаларды тірі табиғат дүниелеріне жіктеу; |
|
|
Табиғатты қорғау |
5.6.3.1
Қазақстан Республикасының экологиялық мәселелерін атау; |
|
|
5.7 |
Әлемді өзгертетін жаңалықтар |
5.7.1.1 әлемді өзгерткен ғылыми жаңалықтарға мысалдар келтіру |
|
Болашақ жаңалықтары |
5.7.1.2 болашақ ғылыми зерттеулер үшін зерттеу идеяларын ұсыну Жүктеу |
|
2) 6-сынып:
|
Ұзақ мерзімді жоспардың бөлімдері |
Ұзақ мерзімді жоспардың мазмұны |
Оқыту мақсаттары. Білім алушылар: |
|
1-тоқсан |
||
|
6.1 |
Ғылым рөлі |
6.1.1.1 жаратылыстану ғылымдарының зерттеу нысандарын тізіп атау |
|
Зерттеу сұрағы |
6.1.2.1 тәуелді, тәуелсіз және бақыланатын айнымалыларды анықтау |
|
|
Зерттеуді жоспарлау |
6.1.3.1
жоспар бойынша зерттеу жұмысын жүргізу; |
|
|
Деректерді жинау және тіркеу |
6.1.4.1 Халықаралық бірліктер жүйесінің өлшем бірліктерін пайдалану |
|
|
Мәліметтерді талдау |
6.1.5.1 алынған деректерді графикалық түрде көрсету |
|
|
Қорытынды және талқылау |
6.1.6.1 алынған қорытындыларды түрлі формада көрсету |
|
|
6.1 |
Макро- және микроәлем |
6.2.1.1 макро- және микроәлем нысандарының параметрлерін атау |
|
Жер туралы жалпы мағлұматтар |
6.2.2.1 Жер
бетіндегі бақыланатын үдерістер мен құбылыстарды түсіндіру; |
|
|
Жер өрістері және олардың құрамдас бөліктері |
6.2.3.1 Жер қабықтарының өзара байланыс тәсілдерін түсіндіру |
|
|
Жердегі тіршілік |
6.2.4.1
Жердегі тіршіліктің пайда болуы туралы ғылыми болжамдарды
салыстыру; |
|
|
Жер бетін бейнелеу тәсілдері |
6.2.5.1
географиялық карталар мен шартты белгілерді жіктеу; |
|
|
Материктер мен мұхиттар |
6.2.6.1
жоспар бойынша материктер мен олардың физикалық-географиялық
аймақтарының табиғат ерекшеліктерін анықтау; |
|
|
Халық географиясы |
6.2.7.1
халықтың қоныстану заңдылықтарын анықтау; |
|
|
2-тоқсан |
||
|
6.2 |
Заттардың құрылысы мен қасиеттері |
6.3.1.1 атом
мен молекулаларды, қарапайым және күрделі заттарды айыра білу; |
|
Заттардың жіктелуі |
6.3.2.1
заттарды органикалық және бейорганикалық заттар күйінде жіктеу; |
|
|
Заттардың пайда болуы мен оларға қол жеткізу |
6.3.3.1
жасанды материалдардың артықшылықтары мен кемшіліктерін
анықтау; |
|
|
3-тоқсан |
||
|
6.3 |
Өлі табиғаттағы үдерістер |
6.4.1.1 өлі
табиғаттағы болып жатқан үдерістерді модельдеу (таудың жасалу,
мүжілу үдерістері, табиғатта заттардың айналымы); |
|
Тірі табиғаттағы үдерістер |
6.4.2.1
жасуша компоненттерін анықтау |
|
|
6.3 |
Энергия түрлері мен көздері |
6.5.1.1
энергия көздерін атау; |
|
Қозғалыс |
6.5.2.1
қозғалыстың салыстырмалылығына мысалдар келтіру және түсіндіру; |
|
|
4-тоқсан |
||
|
6.4 |
Экожүйелер |
6.6.1.1
экожүйе құрамдас бөліктерінің өзара байланысын график түрінде
көрсету және түсіндіру; |
|
Тірі ағзалардың сан алуандығы |
6.6.2.1
өсімдіктер мен жануарлардың түрлерін анықтау үшін ағзалардың
өзіндік ерекшеліктерін қолдану; |
|
|
Табиғатты қорғау |
6.6.3.1
өзінің аймағындағы кейбір экологиялық мәселелердің себептерін
талдау; |
|
|
6.4 |
Әлемді өзгерткен жаңалықтар |
6.7.1.1
әлемді өзгерткен жаңалықтардың маңызын талқылау; |
|
Болашақ жаңалықтары |
6.7.1.3 ғылыми зерттеулердің бағыттарының болашақтағы дамуына болжам жасау |
|
шағым қалдыра аласыз













