Материалдар / кунделикти сабак жоспары
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

кунделикти сабак жоспары

Материал туралы қысқаша түсінік
Дала: Алтын қазына. және нақты ақпаратты тыңдау және оқу, жануарлар мен олардың мекендеу ортасын білу, көсемше тіркестерді үйрену Кейбір оқушылар орындай алады: тыңдау және оқу, негізгі және нақты мәліметтерді білу, жануарлар мен олардың мекендейтін жерлерін білу, көсемше тіркестерді меңгеру, дала туралы әңгімелеу, даламызда мекендейтін өсімдіктер мен жануарлар туралы постер дайындау
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
26 Қаңтар 2022
428
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Lesson title: The steppe: A golden treasure.

Unit of a long term plan:

Module 1 Our world

Teacher’s name

Kamalova S.K

Date:


Grade: 8

Number present:

absent:

Theme of the lesson


Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

8.1.9.1 – C9 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings

8.1.8.1 – C8 develop intercultural awareness through reading and discussion

8.4.2.1 – R2 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiargeneral and curricular topics, includingsome extended texts of familiargeneraland curricular topics, includingsome extended texts

Lesson objectives

All learners will be able to:

listen and read for gist and for specific information

Most learners will be able to:

listen and read for gist and specific information, to learn animals and their habitats, to learn prepositional phrases

Some learners will be able to:

listen and read for gist and specific information, to learn animals and their habitats, to learn prepositional phrases, talk about the steppe, prepare a poster of plants and animals that live on our steppe

Plan

Planned timings

Teacher’s activities

Pupil’s activities

Assessment

Resources

Beginning the lesson

To introduce the topic

Ask Ss to look at the pictures and then imagine they are there on the steppe. Ask various Ss to describe to the class what they can see and feel using their imagination.

Ex. 1, p.6 (SB)

Suggested Answer Key

I can see the big blue sky above me and the wide, open grassland of the steppe in front of me. I feel alone.

Self assessment

Presentation and practice



















8.4.2.1 – R2













8.4.8.1 – R8









8.3.3.1 – S3



8.5.8.1 – W8

To read for specific information

Explain the task. Allow Ss time to read the

statements and then read the text again and

complete the task. Check Ss’ answers.

To read for specific information

Explain the task. Allow Ss time to read the

statements and then read the text again and

complete the task. Check Ss’ answers.

To consolidate new vocabulary

Allow Ss time to look up the meanings of

the words in bold in the text in their

dictionaries or in an online dictionary.

Elicit definitions from Ss around the class.

Ex. 2, p.6 (SB)

Recording

Answer Key

The steppe is important

because it is a treasure of

natural resources and provides

everything for Kazakhstan’s

cities

Ex. 3, p.6 (SB)

Answer Key

1 F 3 T 5 DS

7 F 2 T 4 F

6 T 8 DS





Ex. 4, p.7 (SB)

Answer Key

harsh (adj): severe, difficult

drop (v): to fall suddenly

habitat (n): the place where an

animal/plants grows/lives

endangered (adj): at risk

pollution (n): the presence of

sth which has harmful/

poisonous effects on the

environment









https://youtu.be/j_lIE4jm7qQ















Ending the lesson

Student’s Book: Language Review 1a

Task 1

Tornado

Rain

Desert

.



Additional information

Differentiation - how do you plan to give more support?

Assessment - how are you planning to check learners` learning?

Health and safety check ICT links

More support will be given to weaker learners by giving them a modified worksheets in some tasks with greater support

-through questioning and the redirecting of questioning in feedback activities

-through observation in group and end performance activities

-through formative task



-Health promoting techniques

-Breaks and physical activities used.

-Points from Safety rules used at this lesson.

REFLECTION


Answer the most relevant questions to reflect on your lesson.

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

What did the learners learn? What did/didn’t you like? What was difficult?





Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!