Цель: Развивать коммуникативных навыков, мышления, эмоций, внимания, памяти, воображения, умения слушать и воспроизводить иностранную речь.
Воспитывать интерес к изучению английского языка и любовь к животным.
Материалы и оборудование: картинки с изображением животных, фигурки животных, слайд, мяч
Билингвальный компонент: bear-аю- медведь, fox- түлкі-лиса, арыстан-lion-лев, monkey- маймыл-обезьяна, tiger-жолбарыс- тигр, wolf-қасқыр- волк, elephant-піл- слон, ball-доп- мяч , cat-мысық- кошка,
Teacher: Hello, my dear children! I am glad to see you! How are you?
Children: Hello teachers, Fine
Phonetic exercise:
Это язычек, его зовут [j] – jump, Jane,
Он любит играть в таких местах как
[t] – tiger, tea,
[d] – dear, dog
[n] – nose, no.
Наш язычек очень устал и уснул
[h] – horse, hen, have.
Он проснулся, потинулся.
[ng] – long, song, sing
Язычек умылся холодной водичкой и ему стала холодно
[Ө] – the, that
Он заболел
[k] – cat, cock,
Teacher: What season is it now?
Children: It is autumn
Teacher: Do you know any poems about autumn?
Children: Yes it is
Spring is green.
Summer is bright
Autumn is yellow,
Winter is white.
Teacher: thank you, sit down.
Game: “What is your name?” (отвечают на вопросы)
-What is your name?
- My name is Helen.
-How are you?
-I am fine, thank you.
-Thanks, children.
В гости к детям приходит лягушка здоровается с детьми и расказывает что хочет познакомить детей со своими друзьями Animals, только до них надо добраться
Teacher: А до наших друзей “Animals”, мы доберемся с помощью веселой физминутки
Physical minuts: «Сlap, clap, clap»
Teacher: Вот мы и добрались до животных, посмотрите сколько их много, давайте с ними познакомимся поближе и разместим по местам. (Работа по Лэпбуку)
Children: cow – сиыр-корова, cat –мысық-кошка, pig-доңыз-свинья , dog –ит-собака, a fox –түлкі- лиса, a wolf – қасқыр- волк, a bear –аю- медведь,
Teacher: cow domestic or wild animals?
Children: domestic animals
Teacher: wolf domestic or wild animals?
Children: wild animals
Teacher: Давайте узнаем сколько здесь животных?
Children: One, two, three, four, five,six, seven.
Rhyme:
One little, two little, three little Indians
Four little, five little, six little Indians
Seven little, eight little, nine little Indians
Ten little Indian boys!
Teacher: Давайте дети собираться в детский сад попращаемся с нашим маленьким другом Frog и подарим ему наш любимый стишок,
Children:
Little frog, little frog
Hop, hop, hop,
Little frog, little frog
Stop, stop, stop.
Good bye frog!
Teacher: А теперь возращаемся в детский сад
Физминутка: Сlap your hands together.
Сlap, clap, clap your hands,
Clap your hands together.
Stamp, stamp, stamp your feet,
Stamp your feet together.
Nod, nod, nod your head,
Nod your head together.
Dance, dance, dance a dance,
Dance a dance together.
Teacher: Good! Sit down!
Answer the questions:
Game: «Yes & No»
Teacher: Children:
Is it lion? – No it is,
Is it tiger? – No it is,
Is it fox? – Yes it is fox.
Teacher: Thank you children , the lesson is over, goodbey
Children:
Good bye Good bye.
Teacher: -Thank you for attention! Good bye!
ГККП «Ясли-сад №9 «Наурыз»
«Утверждаю»
Заведующая ГККП «Ясли-сад
№9 «Наурыз»:
Д.А.Айтимова________

“Animals”
«Пчелка» разновозрастная
(старшая, срелняя)группа
Учитель английского языка:
Байниязова А.К.
г.Аксай 2020год
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
"Little frog" тақырыбында ұйымдастырылған оқу қызметі
"Little frog" тақырыбында ұйымдастырылған оқу қызметі
Цель: Развивать коммуникативных навыков, мышления, эмоций, внимания, памяти, воображения, умения слушать и воспроизводить иностранную речь.
Воспитывать интерес к изучению английского языка и любовь к животным.
Материалы и оборудование: картинки с изображением животных, фигурки животных, слайд, мяч
Билингвальный компонент: bear-аю- медведь, fox- түлкі-лиса, арыстан-lion-лев, monkey- маймыл-обезьяна, tiger-жолбарыс- тигр, wolf-қасқыр- волк, elephant-піл- слон, ball-доп- мяч , cat-мысық- кошка,
Teacher: Hello, my dear children! I am glad to see you! How are you?
Children: Hello teachers, Fine
Phonetic exercise:
Это язычек, его зовут [j] – jump, Jane,
Он любит играть в таких местах как
[t] – tiger, tea,
[d] – dear, dog
[n] – nose, no.
Наш язычек очень устал и уснул
[h] – horse, hen, have.
Он проснулся, потинулся.
[ng] – long, song, sing
Язычек умылся холодной водичкой и ему стала холодно
[Ө] – the, that
Он заболел
[k] – cat, cock,
Teacher: What season is it now?
Children: It is autumn
Teacher: Do you know any poems about autumn?
Children: Yes it is
Spring is green.
Summer is bright
Autumn is yellow,
Winter is white.
Teacher: thank you, sit down.
Game: “What is your name?” (отвечают на вопросы)
-What is your name?
- My name is Helen.
-How are you?
-I am fine, thank you.
-Thanks, children.
В гости к детям приходит лягушка здоровается с детьми и расказывает что хочет познакомить детей со своими друзьями Animals, только до них надо добраться
Teacher: А до наших друзей “Animals”, мы доберемся с помощью веселой физминутки
Physical minuts: «Сlap, clap, clap»
Teacher: Вот мы и добрались до животных, посмотрите сколько их много, давайте с ними познакомимся поближе и разместим по местам. (Работа по Лэпбуку)
Children: cow – сиыр-корова, cat –мысық-кошка, pig-доңыз-свинья , dog –ит-собака, a fox –түлкі- лиса, a wolf – қасқыр- волк, a bear –аю- медведь,
Teacher: cow domestic or wild animals?
Children: domestic animals
Teacher: wolf domestic or wild animals?
Children: wild animals
Teacher: Давайте узнаем сколько здесь животных?
Children: One, two, three, four, five,six, seven.
Rhyme:
One little, two little, three little Indians
Four little, five little, six little Indians
Seven little, eight little, nine little Indians
Ten little Indian boys!
Teacher: Давайте дети собираться в детский сад попращаемся с нашим маленьким другом Frog и подарим ему наш любимый стишок,
Children:
Little frog, little frog
Hop, hop, hop,
Little frog, little frog
Stop, stop, stop.
Good bye frog!
Teacher: А теперь возращаемся в детский сад
Физминутка: Сlap your hands together.
Сlap, clap, clap your hands,
Clap your hands together.
Stamp, stamp, stamp your feet,
Stamp your feet together.
Nod, nod, nod your head,
Nod your head together.
Dance, dance, dance a dance,
Dance a dance together.
Teacher: Good! Sit down!
Answer the questions:
Game: «Yes & No»
Teacher: Children:
Is it lion? – No it is,
Is it tiger? – No it is,
Is it fox? – Yes it is fox.
Teacher: Thank you children , the lesson is over, goodbey
Children:
Good bye Good bye.
Teacher: -Thank you for attention! Good bye!
ГККП «Ясли-сад №9 «Наурыз»
«Утверждаю»
Заведующая ГККП «Ясли-сад
№9 «Наурыз»:
Д.А.Айтимова________

“Animals”
«Пчелка» разновозрастная
(старшая, срелняя)группа
Учитель английского языка:
Байниязова А.К.
г.Аксай 2020год
шағым қалдыра аласыз













