Қысқа мерзімді жоспарлар
Оқу сабағының жоспары №
Логикалық амалдар мен өрнектер
Модуль /пән атауы ЖББП 8 Информатика
Педагог ____________ дайындады
20_ жылғы "___" ____________
1. Жалпы мәліметтер
Курс, топ __________________
Сабақтың түрі практикалық
Өткізу формасы: жаңа білімді, дағдыларды бекіту сабағы
2. Мақсаты:
-
Логикалық амалдар мен өрнектерді дұрыс құрастыруды және оларды талдауды меңгеру;
-
Логикалық амалдардың математикалық және программалау тіліндегі қолданысын түсіну.
Міндеттері:
-
Негізгі логикалық амалдармен (ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС) танысу және олардың кестелерін құрастыру;
-
Логикалық өрнектерді құрастырып, оларды ықшамдау жолдарын меңгеру;
-
Логикалық схемалармен жұмыс жасап, оларды шынайы өмірмен байланыстыру (мысалы: жарық қосқыштары, сигнал беру жүйелері).
3. Күтілетін нәтижелер
-
Негізгі логикалық амалдарды біледі және оларды логикалық өрнектер құруда қолдана алады;
-
Логикалық өрнектердің ақиқаттық кестесін жасай алады және нәтижесін талдай алады;
-
Теориялық білімін практикалық тапсырмаларда, соның ішінде программалау мен схемаларда қолдана алады.
4. Қажетті ресурстар
презентация, стикерлер, үлестірме қағаздар,оқулық,компьютер
5. Сабақтың барысы
1. Ұйымдастыру бөлімі (5 мин)
-амандасу
-аудитория дайындығын тексеру
-студенттерді түгендеу
2. Білімді бақылау (5 мин)
Сұрақтарға жауап беріңдер.
-
Санау жүйесі дегеніміз не?
-
Екілік, ондық және оналтылық санау жүйелерінің айырмашылығы қандай?
-
1011₂ санын ондық санау жүйесіне қалай түрлендіреміз?
-
Ондық санды екілік санау жүйесіне ауыстыру алгоритмін атаңдар.
Білімді бағалау критерийлері:
-
Санау жүйесі туралы негізгі түсініктерді біледі;
-
Әртүрлі санау жүйелеріндегі сандарды ажырата алады;
-
Сандарды бір санау жүйесінен екіншісіне түрлендіру жолдарын түсінеді және түсіндіріп бере алады.
3. Жаңасын баяндау әдісі. Ауызша (4 мин)
Логикалық амалдар мен өрнектер – бұл информатика мен математикада ақиқат (1) немесе жалған (0) мәндерге негізделген тұжырымдарды сипаттайтын құралдар. Негізгі логикалық амалдарға ЖӘНЕ (AND), НЕМЕСЕ (OR) және ЕМЕС (NOT) жатады. Бұл амалдар арқылы әртүрлі логикалық шарттарды сипаттап, олардың ақиқат немесе жалған екенін анықтауға болады. Логикалық амалдар электронды схемаларда, программалау тілдерінде және алгоритмдерде жиі қолданылады.
Логикалық өрнектер — бірнеше логикалық айнымалылар мен амалдардың тіркесінен тұратын математикалық сөйлемдер. Бұл өрнектердің нәтижесін анықтау үшін ақиқаттық кесте қолданылады, онда барлық мүмкін мәндер есептеліп, нәтиже көрсетіледі. Мысалы, «А ЖӘНЕ В» өрнегі тек екі айнымалы да ақиқат болғанда ғана ақиқат нәтиже береді. Логикалық өрнектерді меңгеру арқылы оқушылар күрделі шарттарды талдай алады және шешім қабылдау процесін автоматтандыруға үйренеді.
4. Тапсырма (10 мин)
Берілген логикалық айтылымдар үшін ақиқат кестесін құрыңдар:

Білімді бағалау критерийлері:
-
Логикалық айнымалылар комбинациясын толық және дұрыс құрастыра алады;
-
Терістеу (ЕМЕС), ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ сияқты логикалық амалдарды дұрыс қолдана алады;
-
Ақиқат кестесін дұрыс және нақты толтыра алады;
-
Өз шешімін мысалмен түсіндіріп, дәлелдей алады;
-
Шығармашылық пен топтық жұмыс қабілетін танытады (ұйымшылдық, креативтілік, белсенділік, түсіндіру шеберлігі).
5. Материалды бекіту Жеке жұмыс. Деңгейленген есептер шығару (15 мин)
Логикалық амалдарды орындаңыз:
-
(1 ∧ 0) ∨ ¬1 өрнегінің мәнін табыңыз.
Жауап: 0
-
Өрнектің ақиқат кестесін құрыңыз:
F(x1, x2) = ¬x1 ∨ x2
-
Берілген шартты логикалық түрде жазыңыз:
"Оқушы үй тапсырмасын орындады және уақытында тапсырды"
(A – орындады, B – уақытында тапсырды)
Жауап: A ∧ B
-
Келесі сөйлемнің логикалық мәнін анықтаңыз:
"Егер интернет жұмыс істесе немесе роутер қосулы болса, байланыс бар."
(I – интернет, R – роутер, B – байланыс)
Жауап: I ∨ R → B
Кесте құрыңыз.
-
Өрнекті ықшамдаңыз:
x ∧ (¬x ∨ y)
Жауап: x ∧ y
-
Шығармашылық тапсырма:
Өз өміріңізден (мектеп, сабақ, үй т.б.) бір логикалық жағдай ойлап тауып, оны логикалық өрнекпен жазыңыз және ақиқат кестесін құрыңыз.
Білімді бағалау критерийлері:
-
Ақиқат кестесін толық және дұрыс құрастырады;
-
Шартты сөйлемдерді логикалық өрнекке түрлендіреді және керісінше түсіндіре алады;
-
Өрнекті ықшамдау мен Де Морган заңын қолдана алады;
-
Шығармашылық тапсырмада логикалық ойлау қабілетін көрсетеді (мысал келтіру, кесте құру);
-
Жауаптың дұрыстығын тексере алады (кері есептеу арқылы);
-
Терминдер мен символдарды (∧, ∨, ¬, →) дұрыс қолданады.
6. Сабақтың қорытындысын шығару Бағалау парағы бойынша (5 мин)
Рефлексия: «Көңіл-күй»
Студенттерге үш түсті белгілер беріледі.
Қызыл түс – «Мен тапсырманы орындай алмадым, көңіл-күйім жоқ»
Көк түс - «Көңіл-күйім жақсы, сыныптастарымның көмегімен тапсырманы орындадым.»
Жасыл түс – «Мен бәрін жақсы орындадым деп ойлаймын: менің көңіл–күйім тамаша.»
Сабақ соңында әр тапсырманың бағалау критериилері бойынша жалпы баллдық жүйемен бағалау
7. Үй тапсырмасы. (1 мин)
Тақырып: Логикалық амалдар мен өрнектер
Оқу:Оқулықтан логикалық амалдар (ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС) мен ақиқат кестелері тақырыптарын оқып, олардың қолдану ережелері мен мысалдарын қайталау.
Тапсырма:
1.Келесі логикалық өрнектің ақиқат кестесін құрыңыз:
F(x,y)=¬x∨y
2.Өрнектің логикалық мәнін есептеңіз:
(1∧0)∨¬0=?
3.Өз ойыңыздан бір логикалық жағдай құрастырыңыз (2–3 сөйлем), оны логикалық өрнекпен жазыңыз және ақиқат кестесін құрыңыз.
(Мысалы: "Егер мен ерте тұрсам немесе уақытында шықсам, мектепке кешікпей барамын.")
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Логикалық амалдар мен өрнектер
Логикалық амалдар мен өрнектер
Қысқа мерзімді жоспарлар
Оқу сабағының жоспары №
Логикалық амалдар мен өрнектер
Модуль /пән атауы ЖББП 8 Информатика
Педагог ____________ дайындады
20_ жылғы "___" ____________
1. Жалпы мәліметтер
Курс, топ __________________
Сабақтың түрі практикалық
Өткізу формасы: жаңа білімді, дағдыларды бекіту сабағы
2. Мақсаты:
-
Логикалық амалдар мен өрнектерді дұрыс құрастыруды және оларды талдауды меңгеру;
-
Логикалық амалдардың математикалық және программалау тіліндегі қолданысын түсіну.
Міндеттері:
-
Негізгі логикалық амалдармен (ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС) танысу және олардың кестелерін құрастыру;
-
Логикалық өрнектерді құрастырып, оларды ықшамдау жолдарын меңгеру;
-
Логикалық схемалармен жұмыс жасап, оларды шынайы өмірмен байланыстыру (мысалы: жарық қосқыштары, сигнал беру жүйелері).
3. Күтілетін нәтижелер
-
Негізгі логикалық амалдарды біледі және оларды логикалық өрнектер құруда қолдана алады;
-
Логикалық өрнектердің ақиқаттық кестесін жасай алады және нәтижесін талдай алады;
-
Теориялық білімін практикалық тапсырмаларда, соның ішінде программалау мен схемаларда қолдана алады.
4. Қажетті ресурстар
презентация, стикерлер, үлестірме қағаздар,оқулық,компьютер
5. Сабақтың барысы
1. Ұйымдастыру бөлімі (5 мин)
-амандасу
-аудитория дайындығын тексеру
-студенттерді түгендеу
2. Білімді бақылау (5 мин)
Сұрақтарға жауап беріңдер.
-
Санау жүйесі дегеніміз не?
-
Екілік, ондық және оналтылық санау жүйелерінің айырмашылығы қандай?
-
1011₂ санын ондық санау жүйесіне қалай түрлендіреміз?
-
Ондық санды екілік санау жүйесіне ауыстыру алгоритмін атаңдар.
Білімді бағалау критерийлері:
-
Санау жүйесі туралы негізгі түсініктерді біледі;
-
Әртүрлі санау жүйелеріндегі сандарды ажырата алады;
-
Сандарды бір санау жүйесінен екіншісіне түрлендіру жолдарын түсінеді және түсіндіріп бере алады.
3. Жаңасын баяндау әдісі. Ауызша (4 мин)
Логикалық амалдар мен өрнектер – бұл информатика мен математикада ақиқат (1) немесе жалған (0) мәндерге негізделген тұжырымдарды сипаттайтын құралдар. Негізгі логикалық амалдарға ЖӘНЕ (AND), НЕМЕСЕ (OR) және ЕМЕС (NOT) жатады. Бұл амалдар арқылы әртүрлі логикалық шарттарды сипаттап, олардың ақиқат немесе жалған екенін анықтауға болады. Логикалық амалдар электронды схемаларда, программалау тілдерінде және алгоритмдерде жиі қолданылады.
Логикалық өрнектер — бірнеше логикалық айнымалылар мен амалдардың тіркесінен тұратын математикалық сөйлемдер. Бұл өрнектердің нәтижесін анықтау үшін ақиқаттық кесте қолданылады, онда барлық мүмкін мәндер есептеліп, нәтиже көрсетіледі. Мысалы, «А ЖӘНЕ В» өрнегі тек екі айнымалы да ақиқат болғанда ғана ақиқат нәтиже береді. Логикалық өрнектерді меңгеру арқылы оқушылар күрделі шарттарды талдай алады және шешім қабылдау процесін автоматтандыруға үйренеді.
4. Тапсырма (10 мин)
Берілген логикалық айтылымдар үшін ақиқат кестесін құрыңдар:

Білімді бағалау критерийлері:
-
Логикалық айнымалылар комбинациясын толық және дұрыс құрастыра алады;
-
Терістеу (ЕМЕС), ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ сияқты логикалық амалдарды дұрыс қолдана алады;
-
Ақиқат кестесін дұрыс және нақты толтыра алады;
-
Өз шешімін мысалмен түсіндіріп, дәлелдей алады;
-
Шығармашылық пен топтық жұмыс қабілетін танытады (ұйымшылдық, креативтілік, белсенділік, түсіндіру шеберлігі).
5. Материалды бекіту Жеке жұмыс. Деңгейленген есептер шығару (15 мин)
Логикалық амалдарды орындаңыз:
-
(1 ∧ 0) ∨ ¬1 өрнегінің мәнін табыңыз.
Жауап: 0
-
Өрнектің ақиқат кестесін құрыңыз:
F(x1, x2) = ¬x1 ∨ x2
-
Берілген шартты логикалық түрде жазыңыз:
"Оқушы үй тапсырмасын орындады және уақытында тапсырды"
(A – орындады, B – уақытында тапсырды)
Жауап: A ∧ B
-
Келесі сөйлемнің логикалық мәнін анықтаңыз:
"Егер интернет жұмыс істесе немесе роутер қосулы болса, байланыс бар."
(I – интернет, R – роутер, B – байланыс)
Жауап: I ∨ R → B
Кесте құрыңыз.
-
Өрнекті ықшамдаңыз:
x ∧ (¬x ∨ y)
Жауап: x ∧ y
-
Шығармашылық тапсырма:
Өз өміріңізден (мектеп, сабақ, үй т.б.) бір логикалық жағдай ойлап тауып, оны логикалық өрнекпен жазыңыз және ақиқат кестесін құрыңыз.
Білімді бағалау критерийлері:
-
Ақиқат кестесін толық және дұрыс құрастырады;
-
Шартты сөйлемдерді логикалық өрнекке түрлендіреді және керісінше түсіндіре алады;
-
Өрнекті ықшамдау мен Де Морган заңын қолдана алады;
-
Шығармашылық тапсырмада логикалық ойлау қабілетін көрсетеді (мысал келтіру, кесте құру);
-
Жауаптың дұрыстығын тексере алады (кері есептеу арқылы);
-
Терминдер мен символдарды (∧, ∨, ¬, →) дұрыс қолданады.
6. Сабақтың қорытындысын шығару Бағалау парағы бойынша (5 мин)
Рефлексия: «Көңіл-күй»
Студенттерге үш түсті белгілер беріледі.
Қызыл түс – «Мен тапсырманы орындай алмадым, көңіл-күйім жоқ»
Көк түс - «Көңіл-күйім жақсы, сыныптастарымның көмегімен тапсырманы орындадым.»
Жасыл түс – «Мен бәрін жақсы орындадым деп ойлаймын: менің көңіл–күйім тамаша.»
Сабақ соңында әр тапсырманың бағалау критериилері бойынша жалпы баллдық жүйемен бағалау
7. Үй тапсырмасы. (1 мин)
Тақырып: Логикалық амалдар мен өрнектер
Оқу:Оқулықтан логикалық амалдар (ЖӘНЕ, НЕМЕСЕ, ЕМЕС) мен ақиқат кестелері тақырыптарын оқып, олардың қолдану ережелері мен мысалдарын қайталау.
Тапсырма:
1.Келесі логикалық өрнектің ақиқат кестесін құрыңыз:
F(x,y)=¬x∨y
2.Өрнектің логикалық мәнін есептеңіз:
(1∧0)∨¬0=?
3.Өз ойыңыздан бір логикалық жағдай құрастырыңыз (2–3 сөйлем), оны логикалық өрнекпен жазыңыз және ақиқат кестесін құрыңыз.
(Мысалы: "Егер мен ерте тұрсам немесе уақытында шықсам, мектепке кешікпей барамын.")
шағым қалдыра аласыз













