Материалдар / «Логикалық есептер арқылы бастауыш сынып оқушыларының математикалық сауаттылығын дамыту»

«Логикалық есептер арқылы бастауыш сынып оқушыларының математикалық сауаттылығын дамыту»

Материал туралы қысқаша түсінік
Бастауыш сынып оқушыларының математикалық сауаттылығын дамыту – қазіргі білім беру жүйесінің маңызды міндеттерінің бірі. Логикалық есептер арқылы оқушылардың математикалық білімдерін тереңдету, сыни тұрғыдан ойлау қабілеттерін арттыру, және практикалық дағдыларын қалыптастыру – бұл бағдарламада басты назарда. Математикалық сауаттылық – тек арифметикалық амалдарды меңгеру ғана емес, сонымен қатар, логикалық ойлау, проблемаларды шешу, және күнделікті өмірде математиканы қолдану қабілетін қамтиды. Логикалық есептер оқушылардың математикалық түсініктерін кеңейтіп, олардың пәнге деген қызығушылығын арттырады.– заман талабына сай жасалған өзекті әрі тиімді оқу құралы.
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады



Павлодар облысының білім басқармасы, Ертіс ауданының білім беру бөлімінің

«Қызылжар жалпы орта білім беру мектебі» КММ.







Автор: Азамат Гулбаршын, бастауыш сынып мұғалімі.



Бағдарлама



«Логикалық есептер арқылы бастауыш сынып оқушыларының математикалық сауаттылығын дамыту»



1-2-сынып оқушыларына арналған

(аптасына – 1 сағат, барлығы– 34 сағат)























2024 жыл


1-ҚҰРЫЛЫМ



    1. ТҮСІНДІРМЕ ЖАЗБА

  1. ӨЗЕКТІЛІГІ:

Бастауыш сынып оқушыларының математикалық сауаттылығын дамыту – қазіргі білім беру жүйесінің маңызды міндеттерінің бірі. Логикалық есептер арқылы оқушылардың математикалық білімдерін тереңдету, сыни тұрғыдан ойлау қабілеттерін арттыру, және практикалық дағдыларын қалыптастыру – бұл бағдарламада басты назарда. Математикалық сауаттылық – тек арифметикалық амалдарды меңгеру ғана емес, сонымен қатар, логикалық ойлау, проблемаларды шешу, және күнделікті өмірде математиканы қолдану қабілетін қамтиды. Логикалық есептер оқушылардың математикалық түсініктерін кеңейтіп, олардың пәнге деген қызығушылығын арттырады.– заман талабына сай жасалған өзекті әрі тиімді оқу құралы.



  1. ЖҰМЫСТЫҢ ҒЫЛЫМИ – ӘДІСТЕМЕЛІК ДЕҢГЕЙІ:

Теориялық негіздеме

Бағдарлама мазмұны балалардың математикалық сауаттылығын дамытуға бағытталған. Психологтар мен педагогтардың зерттеулеріне сүйене отырып, логикалық есептерді шешу барысында оқушылардың ойлау қабілеттері мен математикалық түсініктері біртіндеп дамиды.

Логикалық есептерді шешу барысында оқушылардың математикалық операцияларды қолдану дағдылары, талдау, салыстыру, және қорытынды жасау қабілеттері қалыптасады.



Әдістемелік ұстанымдар

Белсенді оқыту әдістері: Ойындар, топтық жұмыстар, және интерактивті тапсырмалар арқылы оқушылардың белсенділігін арттыру.

Көрнекілік принципі: Логикалық есептерді визуалды материалдар (суреттер, схемалар) арқылы беру, бұл оқушылардың ақпаратты қабылдауын жеңілдетеді.

Жүйелілік және бірізділік: Тапсырмалар біртіндеп күрделеніп, оқушылардың жас ерекшеліктеріне сай сұрыпталады.

Мәселеге негізделген оқыту: Оқушылардың күнделікті өмірдегі математикалық мәселелерді шешу дағдыларын дамыту.





Ғылыми-тәжірибелік маңыздылығы

Логикалық есептер арқылы оқушылардың математикалық сауаттылығы мен логикалық ойлау қабілеттері дамиды.

Оқушылардың алдағы сыныптарда математикалық пәндерді терең меңгеруіне негіз қалайды.

Зерттеушілік және практикалық жұмыстар оқушылардың шығармашылық қабілеттерін оятып, қолданбалы біліктерін шыңдайды.

  1. ЖАҢАШЫЛДЫҚ, ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ОРЫНДЫЛЫҚ:

ЖАҢАШЫЛДЫҚ

Бағдарламада логикалық есептер мен математикалық амалдарды ықпалдастыра отырып оқыту қарастырылған, бұл оқушылардың математикалық білімін кеңейтіп, сыни көзқарасын күшейтуге мүмкіндік береді.

Интерактивті әдістер (ойын, жобалық жұмыс, топтық тапсырмалар) сабақтарды қызықты етіп, балалардың оқу-танымдық белсенділігін арттырады.

Сандық технологияларды (электронды ресурстар, қысқа бейнесабақтар) қолдану арқылы материалды игеру аясы кеңейеді.



ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ОРЫНДЫЛЫҚ

Бағдарламаның мазмұны 1-2 сынып оқушыларының психологиялық және жас ерекшеліктерін ескереді.

Оқушылардың математикалық сауаттылығын дамытуда сабақтан тыс уақытты тиімді пайдалануға болады (үй тапсырмалары, отбасылық ойындар).

Бағдарлама барысында қолданылатын әдістемелік тәсілдер (көрнекілік, ойын элементтері) бастауыш сыныптағы білім берудің негізгі қағидаларымен толық сәйкес келеді.



  1. МАҚСАТЫ:

1-2 сынып оқушыларының математикалық сауаттылығын дамыту, логикалық ойлау дағдыларын қалыптастыру және жетілдіру.


  1. МІНДЕТТЕРІ:


Логикалық тапсырмалармен жұмыс

Қарапайым логикалық есептерді меңгере отырып, ойлау икемділігін арттыру.

Есептердің шартын түсіну, шешу жолдарын жоспарлау және нәтижені тексеру дағдысын дамыту.


Сыни ойлауды қалыптастыру

«Егер…, онда…» үлгісіндегі шартты ойлау тапсырмалары арқылы бірнеше нұсқаны салыстырып, ең қолайлы шешім қабылдауға үйрету.

Күрделірек есептердің бірнеше шешімі болуы мүмкін екенін түсіндіру.


Математикалық білімді тереңдету

Арифметикалық амалдарды (қосу, азайту) логикалық есептерде пайдалана білу қабілетін жетілдіру.

Сандық, геометриялық және комбинаторикалық мазмұндағы тапсырмалар арқылы математикалық білім аясын кеңейту.


Практикалық дағдыны дамыту

Тапсырмаларда берілген өмірлік мысалдар арқылы оқушылардың күнделікті тұрмыста есеп шығару тәжірибесін қалыптастыру.

Жобалық, топтық жұмыстар мен ойын түріндегі жаттығуларды енгізу.


Шығармашылық пен белсенділікті ояту

Өз бетінше логикалық есептер, жұмбақтар құрастыруға ынталандыру.

Оқушылардың бойындағы бастамашылдық, ізденімпаздық қасиеттерін дамыту.


Бағалау мен өзін-өзі бағалау дағдылары

Шешімнің дұрыстығын бағалау, нәтижені бірнеше көрсеткіш бойынша салыстыру дағдыларын қалыптастыру.

Оқушының өз оқу жетістіктерін саралап, жіберген қателерінен қорытынды шығара білуін жетілдіру.


  1. ТЕОРИЯЛЫҚ МАҢЫЗДЫЛЫҒЫ:


Бағдарлама мазмұны балалардың психикалық және танымдық процестерін зерттеген ғалымдардың тұжырымдарына сүйенеді. Бұл теориялар бала дамуының әр сатысында ойлау әрекеті біртіндеп күрделенетінін айқындайды.

Логикалық есептерді шешу кезінде оқушылардың талдау, салыстыру, қорытынды жасау, жалпылау сияқты ойлау операциялары іске қосылады.

Логикалық есептерді сыни тұрғыдан ойлаумен ұштастыру бастауыш сынып жасындағы баланың ойлау дағдыларын жан-жақты жетілдіруге ықпал етеді.

Теориялық маңызы жағынан бұл бағдарлама оқушы ойлауын ғана емес, бүкіл оқу үрдісін жетілдіретін әмбебап әдістерді ұсынады.


  1. ПРАКТИКАЛЫҚ МАҢЫЗДЫЛЫҒЫ:


Күнделікті өмірде қолдану: Логикалық есептер оқушылардың күнделікті өмірдегі математикалық қажеттіліктерін өтеуге көмектеседі.

Оқу жетістіктерін арттыру: Логикалық ойлау қабілеті дамыған бала басқа пәндерде де материалды жеңіл қабылдайды.

Әлеуметтік-коммуникативтік дағдылар: Топтық жұмыстар оқушыларды бірлесе әрекет етуге, пікір алмасуға тәрбиелейді.

Сабақты түрлендіру мүмкіндігі: Мұғалім логикалық ойындар мен әртүрлі тәсілдерді қолдана отырып, сабақты қызықты ете алады.

Бақылау және бағалау үдерісін жеңілдету: Логикалық есептер оқушының білім деңгейін ғана емес, оның ойлау тәсілі мен шешім қабылдау ерекшелігін де көрсете алады.


  1. КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕЛЕР ЖӘНЕ ОЛАРДЫ ТЕКСЕРУ ТӘСІЛДЕРІ:

Күтілетін нәтижелер

  • Логикалық ойлау дағдыларының қалыптасуы.

  • Математикалық қабілеттердің артуы.

  • Сыни ойлау мен шығармашылық белсенділіктің дамуы.

  • Пәнге деген қызығушылық пен оқу мотивациясының артуы.

  • Топта және жұпта жұмыс істеу дағдыларының қалыптасуы.

Оларды тексеру тәсілдері

  • Қалыптастырушы бағалау: Сабақ үстінде ауызша сұрақ-жауап, шағын топтық жұмыстар арқылы оқушылардың деңгейін анықтау.

  • Бақылау және жазбаша жұмыстар: Апта сайын шағын бақылау жұмыстары, тест тапсырмалары.

  • Жобалық жұмыстар мен шығармашылық тапсырмалар: Оқушылардың жеке немесе топпен дайындаған жобаларын қорғауы.

  • Қорытынды тестілеу және сұхбат: Бағдарлама соңында кешенді тест немесе логикалық викторина жүргізу.

  • Мұғалімнің және ата-ананың бақылауы: Сабақ үстіндегі оқушының белсенділігі, топтық жұмыстағы ынтымақтастығы, өзін-өзі бағалауы.


Осы тәсілдердің барлығы оқушылардың логикалық және математикалық біліктілігінің қаншалықты өскенін, сыни ойлау мен шығармашылық деңгейі қаншалықты дамығанын кешенді түрде бағалауға мүмкіндік береді.


2-ҚҰРЫЛЫМ


ТҰРАҚТЫЛАУ МАЗМҰНДЫҚ – БӨЛІМ


1 бөлім. Логикалық есептерге кіріспе. 6 тақырып

Логикалық есеп дегеніміз не?. 1-сағат. Логикалық есептің не екенін, оның маңызын ұғыну. Логикалық есептерді шешу арқылы ойлау дағдыларын жетілдірудің мәнін түсіну.

Қарапайым логикалық тапсырмалармен танысу. 1-сағат. Суреттер мен заттарды пайдалана отырып, қарапайым логикалық есептерді шешу; «Көп – аз», «Ұзын – қысқа», «Жоғары – төмен» сияқты салыстыру ұғымдарын меңгеру.

Дұрыс және бұрыс жауаптарды анықтау. 1-сағат. Шындық (дұрыс) және жалған (бұрыс) пікірлерді ажырата білу; Есептің шартына сай дұрыс және бұрыс жауаптарды сараптай алу.

Талдау және салыстыру дағдыларын қалыптастыру. 1-сағат. Кесте, диаграмма, сызба секілді көрнекіліктер арқылы есепті талдау; Заттарды немесе мәліметтерді қасиеттеріне қарай салыстырып, қорытынды шығару.

Логикалық есептерді шешудеші негізгі стратегиялар. 1-сағат. Есеп шешуде қолданылатын түрлі стратегиялармен (жорамал құру, бөліп қарастыру, т.б.) танысу; Шешім нұсқаларын салыстырып, таңдауды үйрену.

Есеп шарты мен сұрақты нақтылау. 1-сағат. Есептің шартын дұрыс түсініп, негізгі сұрақты айқындай білу; Сұраққа байланысты шешім жоспарын құрастыру.


2 бөлім. Арифметикалық амалдарды қолдануға негізделген логика. 5 тақырып

Қосу және азайту есептері. 1-сағат. 10 көлеміндегі сандарды қосу және азайту тәсілдерін бекіту; Арифметикалық амалдарды логикалық есептермен сабақтастыру.

Қосу және азайтуда белгісіз санды анықтау. 1-сағат. Белгісіз компоненті бар есептерді (мысалы, ? + 5 = 9) шешу жолдарын меңгеру; Кері амалдарды пайдаланып, белгісіз санды табу дағдыларын арттыру.

Сандарды салыстыру негізіндегі логика. 1-сағат. Сандарды «>», «<», «=» таңбаларымен салыстыруды практикалық есептерде қолдану; Теңдік пен теңсіздіктерді талдау арқылы қорытынды жасау.

Сан тізбектерін талдау. 1-сағат. Сан тізбегіндегі заңдылықтарды (өсіп, кеміп, бірқалыпты өзгеру) табу; Тізбектегі жетіспейтін санды немесе келесі санды анықтауды үйрену.

Математикалық ребустар. 1-сағат. 10 көлеміндегі қарапайым математикалық ребустарды шешуді үйрену; Жасырылған сандар мен таңбаларды табу арқылы ойлау көкжиегін кеңейту.


3 бөлім. Логикалық амалдар мен сөздік есептер. 6 тақырып

Сөздік есептердегі логикалық байланыс. 1-сағат. Сөздік есептің мәтінінен басты логикалық байланыстарды табу; «Көп – аз», «артық – кем» ұғымдарын анықтау арқылы шешімге келу.

Көптеген шешімдері бар есептер. 1-сағат. Бір есептің бірнеше шешім нұсқалары болатынын түсіну; Түрлі шешім жолдарын салыстырып, ең оңтайлысын таңдауға жаттығу.

Кестелік тәсілдермен шешу. 1-сағат. Есеп шартының мәліметтерін кестеге орналастырып, жүйелеу; Кесте арқылы есепті бірізді шешуге жаттығу.

Геометриялық пішіндерді қолдану. 1-сағат. Геометриялық фигуралар негізінде логикалық есептер құрастыру; Пішіндердің қасиеттерін ескеріп, тапсырмалар орындау арқылы кеңістіктік ойлау қабілетін дамыту.

Сюжетті суреттерді талдау. 1-сағат. Сюжетті суреттегі оқиғаны сипаттап, есепке қажетті деректерді табу; Логикалық байланыстарды суреттен анықтау арқылы қорытынды жасау.

Тармақталған есептер. 1-сағат. «Егер…, онда…» түріндегі шартты сөйлемдер арқылы есеп шығаруды үйрену; Әртүрлі жағдайларды салыстыра отырып дұрыс шешімді табу.


4 бөлім. Комбинаторикаға алғашқы қадам. 5 тақырып

Комбинаторикаға алғашқы қадам. 1-сағат. Қарапайым таңдау, орналастыру, реттеу сияқты комбинаториканың негізгі ұғымдарымен танысу; «Қанша түрлі тәсілмен орналастыруға болады?» деген сұрақтарға жауап іздеп көру.

Заттарды топтастыру және реттеу. 1-сағат. Заттарды белгісі (түсі, өлшемі, түрі) бойынша топтастыруды меңгеру; Топтастыру мен реттеу амалдары арқылы логикалық қорытынды шығару.

Бүтінді бөліктерге бөлу. 1-сағат. «Танграм», «Пазл» сияқты ойындар арқылы пішіндерді бөліктерге бөліп, қайта құрастыру; Бөлшектелген пішіндерді әртүрлі тәсілмен жинақтап, кеңістіктік ойлауын дамыту.

«Артық затты тап» әдісі. 1-сағат. Бір топтағы заттардың ішінен артық немесе сәйкес келмейтін элементті анықтау; «Артық элементті» табудағы логикалық дәлелді түсіндіру.

Орын ауыстыру және сәйкестендіру. 1-сағат. Әрбір элементті дұрыс орынға орналастыру, сәйкестендіру тәсілдерін меңгеру; Кестелік және суреттік сәйкестендіру дағдыларын қалыптастыру.

5 бөлім. Математикалық ойындар арқылы логиканы дамыту. 6 тақырып

Қарапайым шахмат элементтері. 1-сағат. Шахмат тақтасы мен негізгі фигуралармен танысып, олардың жүріс ерекшеліктерін білу; Фигуралардың мүмкіндіктерін логикалық тапсырмаларда қарастыру.

«Сандарды тап» ойыны. 1-сағат. Жасырылған санды сұрақтар қою арқылы табу (мысалы, «Бұл сан біртаңбалы ма, екітаңбалы ма?»); Сыни ойлау мен сұрақ қою ретін сақтай отырып, санды анықтау.

«Дұрыс реттілік» ойыны. 1-сағат. Сандар мен заттарды белгілі бір рет (өсу, кему, т.б.) бойынша орналастыру; Жетіспейтін немесе артық элементті тауып, тізбекті толықтыру.

«Логикалық балық аулау». 1-сағат. Белгілі бір белгілер бойынша «балықтарды» (не басқа нысандарды) логикалық ребус арқылы табу; Салыстыру, талдау, жорамал құру дағдыларын жетілдіру.

«Сиқырлы квадрат» элементі. 1-сағат. 3x3 сияқты шағын сиқырлы квадрат үлгілерін толықтырудың негізгі қағидаларын түсіну; Жолдар мен бағандардың қосындысын бірдей ету үшін қажетті сандарды қою.

Командалық ойындар. 1-сағат. Топпен жұмыс істеуге дағдылану, бірлесіп логикалық есептерді шешу; «Бірге ойлап, бірге шеш» қағидатын бекіту.


6 бөлім. Қорытынды және пысықтау. 6 тақырып

Өткен тақырыптарды қайталау. 1-сағат. Алдыңғы тарауларда алған білім мен білікті пысықтап, жүйелеу; Негізгі ұғымдарды еске түсіріп, бекіту.

Күрделі логикалық тапсырмаларды шешу. 1-сағат. Бұған дейінгі әдістерді кешенді түрде пайдаланып, күрделі есептерді шығару; Бірнеше қадамнан тұратын тапсырмаларды топпен немесе жеке орындау.

Шығармашылық есептер құрастыру. 1-сағат. Оқушылардың өз бетінше логикалық есептер мен тапсырмалар ойлап табуына жағдай жасау; Құрастырылған есептерді бір-біріне шешкізіп, тәжірибе алмасу.

Жобалық жұмыс: «Логикалық есептер әлемі». 1-сағат. Логика мен математика элементтерін біріктіріп, шағын жоба немесе презентация әзірлеу; Топтық немесе жеке жобаны сынып алдында қорғау.

Практикалық тапсырмалар «викторина/ олимпиада). 1-сағат. Барлық тарауларда алған білімді шапшаң есептеу мен ойлау тұрғысынан тексеру; Уақытпен санасып тапсырма орындауды меңгеру.

Қорытындылау, бағалау және ұсыныстар. 1-сағат. Барлық тақырыптар бойынша жетістіктерді бағалау, қорытынды жасау; Логикалық ойлауды әрі қарай дамытудың жолдары мен ресурстарын ұсыну.


3-ҚҰРЫЛЫМ


НОРМАТИВТІ БӨЛІМ

КҮНТІЗБЕЛІК -ТАҚЫРЫПТЫҚ ЖОСПАР


СЫНЫП 2, АПТАСЫНА 1-САҒАТ, БАРЛЫҒЫ-34 САҒАТ


Р/С

ТАҚЫРЫП

ОҚУ - МАҚСАТЫ

САҒАТ-САНЫ

КУРСТЫ

МЕҢГЕРУДЕГІ БІЛІМ ӨНІМІ МЕН НӘТИЖЕСІ




БАРЛЫҒЫ

ЛЕКЦИЯ

ТЕОРИЯ

ПРАКТИКА

ПРАКТИКА

ПРАКТИКА

1 БӨЛІМ. ЛОГИКАЛЫҚ ЕСЕПТЕРГЕ КІРІСПЕ. 6 ТАҚЫРЫП

1

Логикалық есеп дегеніміз не?

Логикалық есептің не екенін, оның маңызын ұғыну.

Логикалық есептерді шешу арқылы ойлау дағдыларын жетілдірудің мәнін түсіну.

1

1

1

Логикалық тапсырмалар

дың оқушыға беретін түсіне алады.

Логикалық есептерге деген қызығушылы

ғы артады.

2

Қарапайым логикалық тапсырмалар

мен танысу

Суреттер мен заттарды пайдалана отырып, қарапайым логикалық есептерді шешу;

«Көп – аз», «Ұзын – қысқа», «Жоғары – төмен» сияқты салыстыру ұғымдарын меңгеру.

1

1

1

Қарапайым логикалық есептерді суреттер арқылы шешуге дағдыланады;

Салыстыру амалдарын күнделікті өмірде қолдана білуге үйренеді.

3

Дұрыс және бұрыс жауаптарды анықтау

Шындық (дұрыс) және жалған (бұрыс) пікірлерді ажырата білу;

Есептің шартына сай дұрыс және бұрыс жауаптарды сараптай алу.

1

1

1

Есеп шартына негізделіп, жауаптардың дұрыстығы мен бұрыстығын тексереді;

Талдау дағдысы дамиды, өз бетінше қорытынды жасайды.

4

Талдау және салыстыру дағдыларын қалыптастыру

Кесте, диаграмма, сызба секілді көрнекіліктер арқылы есепті талдау;

Заттарды немесе мәліметтерді қасиеттеріне қарай салыстырып, қорытынды шығару.

1

1

1

Берілген ақпаратты жүйелеп, талдау жасауды үйренеді;

Салыстырудың әртүрлі тәсілдерін пайдаланып, нақты шешімге келеді.

5

Логикалық есептерді шешудеші негізгі стратегиялар

Есеп шешуде қолданылатын түрлі стратегиялармен (жорамал құру, бөліп қарастыру, т.б.) танысу;

Шешім нұсқаларын салыстырып, таңдауды үйрену.

1

1

1

Логикалық есептерді бірнеше әдіспен шешуге талпыныс жасайды;

Өз бетінше стратегия құрып, қорытындыға келуге машықтанады.

6

Есеп шарты мен сұрақты нақтылау

Есептің шартын дұрыс түсініп, негізгі сұрақты айқындай білу;

Сұраққа байланысты шешім жоспарын құрастыру.

1

1

1

Есептің шартын, талабын және сұрағын ажыратып оқуға дағдыланады;

Шешім жоспарын қадам-қадаммен реттеп орындайды.

2 БӨЛІМ. АРИФМЕТИКАЛЫҚ АМАЛДАРДЫ ҚОЛДАНУҒА НЕГІЗДЕЛГЕН ЛОГИКА. 5 ТАҚЫРЫП

7

Қосу және азайту есептері

10 көлеміндегі сандарды қосу және азайту тәсілдерін бекіту;

Арифметикалық амалдарды логикалық есептермен сабақтастыру.

1

1

1

10 көлеміндегі амалдарды шапшаң орындайды;

Қосу-азайту арқылы қарапайым логикалық есептерді шешеді.

8

Қосу және азайтуда белгісіз санды анықтау

Белгісіз компоненті бар есептерді (мысалы, ? + 5 = 9) шешу жолдарын меңгеру;

Кері амалдарды пайдаланып, белгісіз санды табу дағдыларын арттыру.

1

1

1

Белгісіз санды анықтау үшін әртүрлі әдістерді қолданып үйренеді;

Қарапайым логикалық есептерде белгісіз компонентті дұрыс табады.

9

Сандарды салыстыру негізіндегі логика

Сандарды «>», «<», «=» таңбаларымен салыстыруды практикалық есептерде қолдану;

Теңдік пен теңсіздіктерді талдау арқылы қорытынды жасау.

1

1

1

Екі санды салыстырып, дұрыс таңбаны қоя алады;

Теңдік пен теңсіздік негізіндегі логикалық есептерді шешуде ептілік танытады.

10

Сан тізбектерін талдау

Сан тізбегіндегі заңдылықтарды (өсіп, кеміп, бірқалыпты өзгеру) табу;

Тізбектегі жетіспейтін санды немесе келесі санды анықтауды үйрену.

1

1

1

Сан тізбектерін талдап, ережеге сай жалғастырады;

Тізбек құру мен толықтыру арқылы ойлау икемділігі дамиды.

11

Математика

лық ребустар

10 көлеміндегі қарапайым математикалық ребустарды шешуді үйрену;

Жасырылған сандар мен таңбаларды табу арқылы ойлау көкжиегін кеңейту.

1

1

1

Ребус шешімдерін іздеу барысында салыстыру және жорамал жасау дағдысы қалыптасады;

Ұшқыр ой мен тапқырлық танытып, нәтижеге тез жету қабілеті артады.

3 БӨЛІМ. ЛОГИКАЛЫҚ АМАЛДАР МЕН СӨЗДІК ЕСЕПТЕР.

6 ТАҚЫРЫП

12

Сөздік есептердегі логикалық байланыс

Сөздік есептің мәтінінен басты логикалық байланыстарды табу;

«Көп – аз», «артық – кем» ұғымдарын анықтау арқылы шешімге келу.

1

1

1

Сөздік есептердің шарты мен сұрағын мұқият талдауды үйренеді;

Мәтіндегі мәліметтерді дұрыс байланыс

тырып, қажетті амалдарды табады.

13

Көптеген шешімдері бар есептер

Бір есептің бірнеше шешім нұсқалары болатынын түсіну;

Түрлі шешім жолдарын салыстырып, ең оңтайлысын таңдауға жаттығу.

1

1

1

Есепті бірнеше тәсілмен шешіп, шығармашы

лық қабілетін көрсетеді;

Түрлі жолмен тапқан жауаптарын салыстырып, талдауға бейімделеді.

14

Кестелік тәсілдермен шешу

Есеп шартының мәліметтерін кестеге орналастырып, жүйелеу;

Кесте арқылы есепті бірізді шешуге жаттығу.

1

1

1

Мәліметтерді кесте түрінде беріп, ортақ қорытындыға келеді;

Күрделі есептерді жеңілдету үшін кестені тиімді пайдалануды меңгереді.

15

Геометриялық пішіндерді қолдану

Геометриялық фигуралар негізінде логикалық есептер құрастыру;

Пішіндердің қасиеттерін ескеріп, тапсырмалар орындау арқылы кеңістіктік ойлау қабілетін дамыту.

1

1

1

Геометриялық пішіндерді салыстырып, олардың ерекшеліктерін ажыратады;

Фигураларды пайдаланып есеп құрастыруда шығармашы

лық икемділік танытады.

16

Сюжетті суреттерді талдау

Сюжетті суреттегі оқиғаны сипаттап, есепке қажетті деректерді табу;

Логикалық байланыстарды суреттен анықтау арқылы қорытынды жасау.

1

1

1

Суреттегі мәліметтерді есеп формасына айналдыра алады;

Көргенін талдап, нақты нәтижеге қол жеткізеді.

17

Тармақталған есептер

«Егер…, онда…» түріндегі шартты сөйлемдер арқылы есеп шығаруды үйрену;

Әртүрлі жағдайларды салыстыра отырып дұрыс шешімді табу.

1

1

1

Тармақталған есептерді шешу барысында бірнеше нұсқаны қатар талдайды;

Шешімді логикалық тізбекпен құрып, қорытынды жасайды.

4 БӨЛІМ. КОМБИНАТОРИКАҒА АЛҒАШҚЫ ҚАДАМ. 5 ТАҚЫРЫП

18

Комбинаторикаға алғашқы қадам

Қарапайым таңдау, орналастыру, реттеу сияқты комбинаториканың негізгі ұғымдарымен танысу;

«Қанша түрлі тәсілмен орналастыруға болады?» деген сұрақтарға жауап іздеп көру.

1

1

1

Комбинаторикалық есептерді шешуде алғашқы дағдыларды қалыптастыра

ды;

Заттарды әртүрлі реттілікпен орналастыру

дың маңызын түсінеді.

19

Заттарды топтастыру және реттеу

Заттарды белгісі (түсі, өлшемі, түрі) бойынша топтастыруды меңгеру;

Топтастыру мен реттеу амалдары арқылы логикалық қорытынды шығару.

1

1

1

Негізгі белгілерді анықтап, заттарды дұрыс топтастыра біледі;

Топтастыру нәтижесінде алған мәліметтерді салыстырып, қорытындылайды.

20

Бүтінді бөліктерге бөлу

«Танграм», «Пазл» сияқты ойындар арқылы пішіндерді бөліктерге бөліп, қайта құрастыру;

Бөлшектелген пішіндерді әртүрлі тәсілмен жинақтап, кеңістіктік ойлауын дамыту.

1

1

1

Қарапайым пішіндерді бөлшектеу және құрастыруда шеберлік қалыптастыра

ды;

Әртүрлі комбинация

ларды байқап, шығармашы

лық қиялы артады.

21

«Артық затты тап» әдісі

Бір топтағы заттардың ішінен артық немесе сәйкес келмейтін элементті анықтау;

«Артық элементті» табудағы логикалық дәлелді түсіндіру.

1

1

1

Заттардың ортақ белгілерін таба отырып, артықты шығарып тастайды;

Өз шешімін жүйелі түрде дәлелдей алады.

22

Орын ауыстыру және сәйкестендіру

Әрбір элементті дұрыс орынға орналастыру, сәйкестендіру тәсілдерін меңгеру;

Кестелік және суреттік сәйкестендіру дағдыларын қалыптастыру.

1

1

1

Элементтердің орнын ауыстыру арқылы тапсырманың дұрыс шешімін табады;

Ұқыптылық пен логикалық дәйектілікке үйренеді.

5 БӨЛІМ. МАТЕМАТИКАЛЫҚ ОЙЫНДАР АРҚЫЛЫ ЛОГИКАНЫ ДАМЫТУ. 6 ТАҚЫРЫП

23

Қарапайым шахмат элементтері

Шахмат тақтасы мен негізгі фигуралармен танысып, олардың жүріс ерекшеліктерін білу;

Фигуралардың мүмкіндіктерін логикалық тапсырмаларда қарастыру.

1

1

1

Шахмат тақтасының құрылымы мен фигуралардың қозғалыс ережесін меңгереді;

Шахматтық ойлау бастауларына қызығушылық танытады.

24

«Сандарды тап» ойыны

Жасырылған санды сұрақтар қою арқылы табу (мысалы, «Бұл сан біртаңбалы ма, екітаңбалы ма?»);

Сыни ойлау мен сұрақ қою ретін сақтай отырып, санды анықтау.

1

1

1

Жасырылған санды табу үшін логикалық сұрақтар қоя алады;

Талдау, салыстыру арқылы тұжырым жасап, дәл шешімге жетеді.

25

«Дұрыс реттілік» ойыны

Сандар мен заттарды белгілі бір рет (өсу, кему, т.б.) бойынша орналастыру;

Жетіспейтін немесе артық элементті тауып, тізбекті толықтыру.

1

1

1

Реттік заңдылықтарды түсіне отырып, дұрыс тізбек құрастыра алады;

Қателерді анықтап, оларды түзетуге бейімделеді.

26

«Логикалық балық аулау»

Белгілі бір белгілер бойынша «балықтарды» (не басқа нысандарды) логикалық ребус арқылы табу;

Салыстыру, талдау, жорамал құру дағдыларын жетілдіру.

1

1

1

Әртүрлі сипаттамалар

ға сүйене отырып, тапсырманың жауабын анықтайды;

Байқағыштық пен талдау қабілеті күшейеді.

27

«Сиқырлы квадрат» элементі

3x3 сияқты шағын сиқырлы квадрат үлгілерін толықтырудың негізгі қағидаларын түсіну;

Жолдар мен бағандардың қосындысын бірдей ету үшін қажетті сандарды қою.

1

1

1

Сиқырлы квадратты толықтыру арқылы есептеу дағдысы жетіледі;

Математика

лық ойлау және зейін шоғырландыру деңгейі артады.

28

Командалық ойындар

Топпен жұмыс істеуге дағдылану, бірлесіп логикалық есептерді шешу;

«Бірге ойлап, бірге шеш» қағидатын бекіту.

1

1

1

Топта талқылау арқылы ортақ шешімге келуді үйренеді;

Өзара көмектесу мен ұйымдаса жұмыс істеу қабілетін дамытады.

6 БӨЛІМ. ҚОРЫТЫНДЫ ЖӘНЕ ПЫСЫҚТАУ. 6 ТАҚЫРЫП

29

Өткен тақырыптарды қайталау

Алдыңғы тарауларда алған білім мен білікті пысықтап, жүйелеу;

Негізгі ұғымдарды еске түсіріп, бекіту.

1

1

1

Барлық өткен материалды қайталай отырып, кем тұстарын толықтырады;

Жетістік деңгейін шағын тексеру тапсырмаларымен бағалай алады.

30

Күрделі логикалық тапсырмалар

ды шешу

Бұған дейінгі әдістерді кешенді түрде пайдаланып, күрделі есептерді шығару;

Бірнеше қадамнан тұратын тапсырмаларды топпен немесе жеке орындау.

1

1

1

Әртүрлі стратегиялар

ды ұштастырып, қиын есептерді шешуге дағдыланады;

Өз бетінше анализ жасау, шешім қабылдау икемі артады.

31

Шығармашы

лық есептер құрастыру

Оқушылардың өз бетінше логикалық есептер мен тапсырмалар ойлап табуына жағдай жасау;

Құрастырылған есептерді бір-біріне шешкізіп, тәжірибе алмасу.

1

1

1

Шығармашы

лық қабілеті жетіледі, ойлау көкжиегі кеңейеді;

Топта өзара қарым-қатынас жасай отырып, өз идеясын нақты ұсынады.

32

Жобалық жұмыс: «Логикалық есептер әлемі»

Логика мен математика элементтерін біріктіріп, шағын жоба немесе презентация әзірлеу;

Топтық немесе жеке жобаны сынып алдында қорғау.

1

1

1

Жоба кезінде зерттеу, іздену және топтасып жұмыс істеу дағдылары қалыптасады;

Жауапкершілік, өзін-өзі таныстыру білігі артады.

33

Практикалық тапсырмалар «викторина/ олимпиада)

Барлық тарауларда алған білімді шапшаң есептеу мен ойлау тұрғысынан тексеру;

Уақытпен санасып тапсырма орындауды меңгеру.

1

1

1

Оқушылар өз білімдерін нақты тәжірибеде сынап көреді;

Жылдам ойлап, тез шешім қабылдау дағдысын жетілдіреді.

34

Қорытындылау, бағалау және ұсыныстар

Барлық тақырыптар бойынша жетістіктерді бағалау, қорытынды жасау;

Логикалық ойлауды әрі қарай дамытудың жолдары мен ресурстарын ұсыну.

1

1

1

Оқушылардың жалпы даму деңгейі мен жетістіктері сараланады;

Логикалық тапсырмалармен жүйелі түрде айналысуға мотивация беріледі.









ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Азамат Гүлбаршын
13 Наурыз 2025
371
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі