Логикалық есептерді
шығаруға үйрету жолдары
Алматы
облысы,Балқаш ауданы, Бақбақты
ауылы
«№1 Жамбыл
атындағы
орта мектебі»
МКМ
Сатиева
Роза Абубековна
бастауыш
сынып мұғалімі
Қазіргі
таңда бастауыш сынып оқушыларын
логикалық есептерді шығаруға үйрету математиканы оқытудың негізгі
құрамдас бөлігі болып табылады.
Бастауыш сыныптардағы сабақтарда тәрбиелік мәселелерді шешуде
балалар логикалық ойлаудың салыстыру сияқты тәсілдерін
қалыптастырады, пәннің маңызды емес белгілерінен алшақтатумен
байланысты жалпылаудың әр түрлі қасиеттері мен белгілерін бөліп
көрсетуге және ауызша белгілеуге байланысты және оларды маңызды
белгілердің ортақтығы негізінде
біріктіру.
Логикалық есептер қарапайым
есептерден ерекшеленеді, өйткені олар есептеуді қажет етпейді;
олардан сандарды да, геометриялық фигураларды да таппаймыз;
көбінесе мұндай есептерде жағдайды мұқият зерттеп, логикалық
пайымдау арқылы логикалық әдіспен басқаша айтқанда, бірқатар
қорытындылар шығарсақ, одан шығудың жолын табуға болатын жағдай
жасалады. Логикалық есеп — бұл берілген шартқа сәйкес өңделіп
қана қоймай, сонымен бірге орындалғысы келетін арнайы ақпарат деп
айта аламыз.
Логикалық есеп логикамен –
пайымдау ғылымымен байланысты, сондықтан логикалық математикалық
есепте, менің ойымша, есептің шарты қызықты болуы керек; егер есеп
геометриялық болса, онда оның сызбасы әдемі
болады.
Логикалық есептерді шығаруда
жасанды әдістердің қолданылмағаны жөн, шешім қызықты, кейде тіпті
күтпеген жауапқа әкелетін пайымдауларға негізделуі
керек.
Логикалық тапсырма - бұл,
әдетте, жоғары деңгейдегі арнайы білімді емес, логикалық ойлауды,
ұшқырлықты, ойлауды қолдануды қажет ететін
тапсырма.
Логикалық есептерді шығаруға
үйрету, егер мәселені шешудің әрбір кезеңінде олардың рефлексиялық
әрекеттері тіркелсе, оқушылардың рефлексиялық әрекеттерін
қалыптастыруға көбірек ықпал етеді.
Бастауыш сынып оқушыларының
логикалық есептерді шығаруы танымдық процестердің қалыптасуы мен
дамуына, сонымен қатар оқушылардың рефлексиялық іс-әрекетіне ықпал
етеді.
Тәжірибелік жұмысты орындау
барысында оқушылар практикалық дағдыларды ғана емес, сонымен қатар
зияткерлік еңбек дағдыларын да бекіте алады: оқу тапсырмаларын өз
бетінше орындай білу, бақылау, тәжірибе жасау, пайымдау, жалпылау
және сыни тұрғыдан ойлау, қызықтыратын сұрақтарға өз бетінше жауап
іздеу және қорытынды жасай білу, тәжірибеге сүйене білу және оны
теориямен байланыстыра білу. Математиканы оқуда есептердің алатын ролі ерекше, оны
оқудың негізгі мақсаты —математикалық есептің белгілі бір жүйесін
шешу әдістемесін игеру. Сондықтан есепті шешу — оқудың мақсаты ғана
емес, сондай-ақ құралы.