Мақсаттары:
Білімділік: Сан-го-ку, судоку, танграм
сияқты логикалық ойындармен, олардың тарихы, шешу жолдарымен
таныстыру.
Дамытушылық: Оқушылардың логикалық
қабілеттерін дамыту, пәнге деген қызығушылықтарын
арттыру.
Тәрбиелік: Табандылыққа, еңбекқорлыққа,
төзімділікке, өзара қарым-қатынаста болуға
тәрбиелеу.
Қажетті
құрал-жабдықтар: проектор, экран, дайындалған
презентация, үлестірме карточкалар, танграм тастары
(тандар).
Өту
барысы:
І.
Ұймдастыру
ІІ. Жаңа
тақырып
Бүгінгі сабағымызда САН-ГО-КУ,
СУДОКУ және ТАНГРАМ атты ойндардың пайда болу тарихы, ойын
ережелері және қалай ойналатындарымен таныс боламыз. Бұл ойындар
ойлауды қажет етеді. Бос уақыттарыңда ата-аналарыңмен, достарыңмен
ойнауға болады.
-
САН-ГО-КУ
Сан-го-ку - оңай логикалық
ойын. Төмендегі қара шарларды бос жерлерге әрбір тік бағандағы
цифрлардың қосындысы сол баған бойындағы төмендегі бесбұрыштағы
санға, ал әрбір көлденең бағандағы цифрлардың қосындысы оң жақтағы
бесбұрыштағы саңға тең болатындай етіп орналастыру
керек.
-
СУДОКУ
Судоку- жапон ойыны. Ойында
цифрлар пайдаланады. Бір қарағанда қиын болып көрінгенмен,
қарапайым ережені біліп алғаннан кейін оп-оңай. Судоку ойлау
қабілетін дамытып қана қоймай, мидың жұмыс істеуіндегі кедергілерді
жойып, миға байланысты ауруларды емдейді. Ғалымдардың ұсынысы
бойынша Судоку шешуді күнделікті әдетке айналдырған дұрыс. Ойынның
жеңілдетілген, қиын және өте қиын түрлері
бар.
Ойын 9х9торкөзді шаршыда
жүргізіледі. Бұл шаршы 3х3 торкөзді шаршыларға бөлінген. 9х9 шаршы
үлкен, ал 3х3 шаршылар кіші шаршылар деп
аталады.
Ойынның мақсаты- бос
торкөздерді 1-ден 9-ға дейінгі цифлармен мынадай 3 шарт
орындалатындай етіп толтыру қажет:
-
Кіші шаршыда цифрлар
қайталанбайды
-
Көлдененнен орналасқан цифрлар
қайталанбайды
-
-
Тігінен орналасқан цифрлар
қайталанбайды
Ойынның басында белгілі бір
торкөздегі
цифрлар белгілі
болады
|
8
|
|
2
|
|
9
|
7
|
1
|
|
|
6
|
2
|
3
|
|
7
|
9
|
4
|
|
|
7
|
9
|
5
|
|
1
|
|
3
|
|
5
|
3
|
8
|
|
7
|
|
|
|
2
|
2
|
9
|
6
|
|
1
|
|
4
|
|
3
|
|
|
|
6
|
3
|
2
|
8
|
|
9
|
6
|
|
4
|
1
|
5
|
|
|
|
|
9
|
|
3
|
|
2
|
|
5
|
8
|
4
|
8
|
|
|
|
9
|
|
6
|
2
|
1
|
3х3 шаршы
шаршы
9
-
ТАНГРАМ
Танграм-шамамен 4000 жылдық
тарихы бар қытай ойыны. Белгілі бір қатынаста кесілген 7 әр түрлі
фигуралар арқылы алдын ала білетін немесе жаңадан ойлап қалаған
бейнеңіздің кескінін келтіре аласыз. Дайын Танграм ойынын сатып
алуға болады немесе оңай дайындап аласыз. Ол үшін торкөз беттен
суретте өлшемдері көрсетілген қатынастағы 7 фигура кесіп
алынады.
Фураларды қатты қағаздан,
мүмкіндігі болса пластиктен, жұқа тегіс ағаштан немесе қаттырақ
қаңылтырдан жасаған дұрыс. Осы фигуралар, яғни Танграм
тастары тандар деп аталады. Бүгінгі сабақта
менің қатты қағаздан дайындаған тандарды
пайдаланамыз.
Танграм жиналмасынан бірнешеу
жасап алуға да болады. Бір-бірімен байланысқан бейнелерді
құрстырғанда бірнешеболғаны ыңғайлы. Танграм ойыны бейнелерінен
5000-нан астам түрлері алынған екен.
Ойын
шарты:
-
Әрбір құрастырылатын бейнеге
барлық жеті тан қатысуы тиіс. Жетіден аз таспен құрастырылған бейне
Танграм ойыны болып есептелмейді.
-
Тандар бірінің үстіне бірі
шығып кетпеу керек.
-
Тандар бір-біріне толықтай
немесе белгілі бір бөлігі тиіп тұрады. Ең болмағанда бір нүктеде
жанасып тұруі тиіс. Яғни қандай да бір тан қалғандарынан бөлек тұра
алмайды. Бұл жағдайда даойын шарты
бұзылады.
ІІІ. Жаңа тақырыпты
бекіту.
-
САН-ГО-Ку карточкалары
үлестіріледі. 10 мин ішінде оқушы 5 карточка толтыру керек (№2-6
карточкалар)
-
СУДОКУ карточкалары
үлестіріледі. 15 мин ішінде 2 судоку толтыру
керек.
-
Оқушылар 3 топқа бөлінеді. Әр
топқа тандар үлестіріледі. 15 мин ішінде 2 бейне құрастыру
керек.
IV.Сабақты
қорытындылау - Балалар бүгінгі сабағымыз
ұнады ма? Несімен ұнады? (әр бала өз ойларын
айтады)
Жәнібек аудандық
мектептен тыс жұмыстар орталығы
ЛОГИКАЛЫҚ ОЙЫНДАР МЕН
ҚҰРАСТЫРМАЛАР
Өткізген: «Математика»
үйірмесінің жетекшісі Б.Картенова