Ұлттық құндылықты математика сабағында қолдану
Бүгінгі таңда білім беру жүйесінің басты мақсаттарының бірі – оқушылардың бойында ұлттық сана-сезімді, ұлттық рухты қалыптастыру. Бұл тұрғыда әрбір пән мұғалімі өз сабағы барысында ұлттық құндылықтарды дәріптеп, оны пән мазмұнымен шебер ұштастыра білуі қажет. Әсіресе, нақты ғылымдардың бірі – математика сабағында ұлттық құндылықтарды қолдану – оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттырып қана қоймай, олардың дүниетанымын кеңейтеді, туған еліне деген сүйіспеншілігін арттырады.
Математика және ұлттық құндылық
Математика – логикалық ойлау мен нақты дәлелдерге негізделген ғылым. Алайда бұл пәнді де ұлттық болмысымызбен байланыстыра оқытуға болады. Мысалы, есептерде қазақ халқының тұрмысы, салт-дәстүрі, тарихы мен мәдениеті қамтылған мәтіндерді пайдалану – оқушының тек математикалық білімін ғана емес, рухани дүниесін де байытады.
Қолдану жолдары:
1. Ұлттық мазмұндағы есептер
Сабақта қолданылатын есептердің мәтініне қазақ халқының өмірінен алынған деректерді енгізу. Мысалы:
“Қымыз дайындау үшін бір сабаға 50 литр қымыз құйылады. Бір үйде осындай 3 саба болса, барлығы неше литр қымыз болады?”
Бұл тапсырма арқылы оқушы қымыздың ұлттық сусын екенін, оның қандай ыдыстарда сақталатынын да меңгереді.
2. Ұлттық өлшем бірліктерін қолдану
Қазақтың дәстүрлі өлшем бірліктері – қарыс, сүйем, қадам, қанар, тай, арқан бойы сияқты ұғымдарды математика сабақтарында салыстыру, түрлендіру тапсырмаларында пайдалану – тарихи біліммен ұштастыруға мүмкіндік береді.
3. Ұлы тұлғалардың математикалық ойлары
Әл-Фараби, Қадырғали Жалайыри сынды ұлы бабаларымыздың ғылымға қосқан үлесін таныстыра отырып, оқушыларға олардың еңбектерінен мысалдар келтіру де – ұлттық құндылықты дәріптеудің жолы.
4. Математикалық ұлттық ойындар
Қазақтың дәстүрлі ойындары – тоғызқұмалақ, асық ойыны сынды логикалық ойлауға негізделген ұлттық ойындарды сабақта қолдану арқылы оқушының қызығушылығы артады, әрі зияткерлік қабілеті дамиды.
Қорытынды
Ұлттық құндылық – ұлттың жаны. Оны әрбір пән мұғалімі өз сабақтарында пайдалана білсе, өскелең ұрпақ ұлттық болмысын ұмытпай, заман талабына сай білімді де, тәрбиелі тұлға болып өседі. Математика сабағында ұлттық құндылықтарды тиімді қолдану – тек білім берудің емес, ұлтты тәрбиелеудің де жолы.
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Қазақстан Республикасының “Білім туралы” Заңы. – Астана, 2007.
2. Қазақстан Республикасында білім беруді және ғылымды дамытудың 2020–2025 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы.
3. Жұмабекова, С.Ж. Ұлттық құндылықтарды білім мазмұнына енгізу жолдары. – Алматы: Рауан, 2019.
4. Әбілқасымова, А.Е. Математиканы оқыту әдістемесі. – Алматы: Мектеп, 2016.
5. Әл-Фараби. Ғылымдар классификациясы. – Алматы: Ғылым, 1993.
6. Нұрахметов, Н. Оқушылардың танымдық қызығушылығын дамыту жолдары. – Астана: Фолиант, 2020.
7. Мүсілімов, Н. Ұлттық тәрбиені математикалық біліммен ұштастыру. // “Білім – Образование” журналы, №4, 2021.
8. Жаңабекова, А. Математика және ұлттық тәрбие: сабақтағы интеграция. // “Мектептегі математика” журналы, №3, 2022.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
мақала. Ұлттық құндылықты математика сабағында қолдану
мақала. Ұлттық құндылықты математика сабағында қолдану
Ұлттық құндылықты математика сабағында қолдану
Бүгінгі таңда білім беру жүйесінің басты мақсаттарының бірі – оқушылардың бойында ұлттық сана-сезімді, ұлттық рухты қалыптастыру. Бұл тұрғыда әрбір пән мұғалімі өз сабағы барысында ұлттық құндылықтарды дәріптеп, оны пән мазмұнымен шебер ұштастыра білуі қажет. Әсіресе, нақты ғылымдардың бірі – математика сабағында ұлттық құндылықтарды қолдану – оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттырып қана қоймай, олардың дүниетанымын кеңейтеді, туған еліне деген сүйіспеншілігін арттырады.
Математика және ұлттық құндылық
Математика – логикалық ойлау мен нақты дәлелдерге негізделген ғылым. Алайда бұл пәнді де ұлттық болмысымызбен байланыстыра оқытуға болады. Мысалы, есептерде қазақ халқының тұрмысы, салт-дәстүрі, тарихы мен мәдениеті қамтылған мәтіндерді пайдалану – оқушының тек математикалық білімін ғана емес, рухани дүниесін де байытады.
Қолдану жолдары:
1. Ұлттық мазмұндағы есептер
Сабақта қолданылатын есептердің мәтініне қазақ халқының өмірінен алынған деректерді енгізу. Мысалы:
“Қымыз дайындау үшін бір сабаға 50 литр қымыз құйылады. Бір үйде осындай 3 саба болса, барлығы неше литр қымыз болады?”
Бұл тапсырма арқылы оқушы қымыздың ұлттық сусын екенін, оның қандай ыдыстарда сақталатынын да меңгереді.
2. Ұлттық өлшем бірліктерін қолдану
Қазақтың дәстүрлі өлшем бірліктері – қарыс, сүйем, қадам, қанар, тай, арқан бойы сияқты ұғымдарды математика сабақтарында салыстыру, түрлендіру тапсырмаларында пайдалану – тарихи біліммен ұштастыруға мүмкіндік береді.
3. Ұлы тұлғалардың математикалық ойлары
Әл-Фараби, Қадырғали Жалайыри сынды ұлы бабаларымыздың ғылымға қосқан үлесін таныстыра отырып, оқушыларға олардың еңбектерінен мысалдар келтіру де – ұлттық құндылықты дәріптеудің жолы.
4. Математикалық ұлттық ойындар
Қазақтың дәстүрлі ойындары – тоғызқұмалақ, асық ойыны сынды логикалық ойлауға негізделген ұлттық ойындарды сабақта қолдану арқылы оқушының қызығушылығы артады, әрі зияткерлік қабілеті дамиды.
Қорытынды
Ұлттық құндылық – ұлттың жаны. Оны әрбір пән мұғалімі өз сабақтарында пайдалана білсе, өскелең ұрпақ ұлттық болмысын ұмытпай, заман талабына сай білімді де, тәрбиелі тұлға болып өседі. Математика сабағында ұлттық құндылықтарды тиімді қолдану – тек білім берудің емес, ұлтты тәрбиелеудің де жолы.
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Қазақстан Республикасының “Білім туралы” Заңы. – Астана, 2007.
2. Қазақстан Республикасында білім беруді және ғылымды дамытудың 2020–2025 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы.
3. Жұмабекова, С.Ж. Ұлттық құндылықтарды білім мазмұнына енгізу жолдары. – Алматы: Рауан, 2019.
4. Әбілқасымова, А.Е. Математиканы оқыту әдістемесі. – Алматы: Мектеп, 2016.
5. Әл-Фараби. Ғылымдар классификациясы. – Алматы: Ғылым, 1993.
6. Нұрахметов, Н. Оқушылардың танымдық қызығушылығын дамыту жолдары. – Астана: Фолиант, 2020.
7. Мүсілімов, Н. Ұлттық тәрбиені математикалық біліммен ұштастыру. // “Білім – Образование” журналы, №4, 2021.
8. Жаңабекова, А. Математика және ұлттық тәрбие: сабақтағы интеграция. // “Мектептегі математика” журналы, №3, 2022.
шағым қалдыра аласыз













