Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары
|
4.5.1.1 есепті сызба, алгоритм, дөңгелек диаграмма,
график түрінде модельдеу
4.5.1.2 есептерді шығаруда жұмысқа жіберілген уақыт, атқарылған жұмыс; өнімділік/ егіннің
түсімділігі; ауданы мен
массасы/ жылдамдық, арақашықтық, уақыт шамаларының өзара тәуелділігін пайдалану
|
Басы
|
- Сәлеметсіз бе,
4-сынып оқушысы. Математика сабағына қош келдіңіз. - Бүгінгі
сабағымызда Түсімділік тақырыбымен жұмыс жасаймыз. Түсімділікке
берілген есептерді шығаруды үйренесіз. Сонымен қатар «Сабантой»
мерекесімен танысамыз
«Сабантой» – ұлттық
салт-дәстүр ішінде жомарттық пен қайырымдылықтың ынтымақтың,
еңбексүйгіш елдің тағы бір қырын көрсететін еңбек мерекесі, әрі
той. Мұны егінші ел жасайды. Егін бітік шығып, қырманын қызылдап,
оны төкпей-шашпай, суыққа ұрындармай мезгілінде жинап алған ел
күзде «Сабантой» өткізеді. Әрине мұнда да кең дастарқан жайылып,
ақсақалдар бата береді. Палуан күрес, ойын-сауық түрлері
өткізіледі. Не керек, жұрт қауырт жұмыстан кейін кең тыныс алып бір
жасап қалады. «Сабантой» мереке әрі егіншілердің еңбек қорытындысы
десе де болады.
Оқулықтағы 1-тапсырмаға көңіл
бөліңіз.
- Егіннің түсімділігін
өлшейтін өлшем бірліктерді анықта (кг, т,
ц).
- Cалыстыру үшін
алдымен не істеу керек? (Бірдей өлшем бірлікке келтіру қажет.)
Бірдей өлшем бірлікке келтіріп,
салыстырайық.
ӨЗІҢДІ
ТЕКСЕР
8т = 8
000кг
8 000кг > 6 100кг,
яғни 8т > 6 100кг
5ц 500кг =1000кг, яғни
8т >5ц500кг
№2
тапсырма Егіннің түсімділігі,
ауданы, массасының формулаларын пайдаланып, белгісіз шаманы
анықтаңыз
ӨЗІҢДІ
ТЕКСЕР
M = m
∙
S
S = M : m
m = M :
S
20 ∙ 35 = 700
ц
810 : 18 = 45
га
1000 : 100=10
ц/га
№3 тапсырма. Есепте
егістіктерінің ауданы қандай екенін
тап.
1) 5 320 : 14 = 380
(га) – 1 егін алқабы
2) 5 320 : 19 = 280
(га) – 2 егін алқабы
3) 380 + 280 = 660 (га) – екі фермерге бөлінген
жер
|
Не меңгеретінін білу
үшін
Көптаңбалы санға бір
таңбалы санды көбейту
|
Қалыптастырушы
бағалау;
Жарайсың, Ақылдым,
Керемет!
|
Слайд
1-3
|
Ортасы
|
№5 Есепті теңдеу
құрып шығар
х – әр түптен алынатын
таңқурай түсімділігі болсын.
Шешуі: 480 кг = 480 000
г
(700 + 900)x=
480 000
1600х =
480 000
х = 480 000 :
1600
х =
300
Жауабы: 300г – әр түптен алынған таңқурай
түсімділігі
|
Жаңа тақырыпты
меңгеру
Егіннің түсімділігіне
берілген есептерді талдайды және
шығарады
|
|
Слайд
4-6
|
Соңы
|
№6 Есептің қай
сұрағына жауапты әртүрлі тәсілмен алуға
болады?
Қызылшаның түсімділігі
орташа есеппен 25 т/га-ны құрады. Егер жақсы күтім жасалса және
суарылса, 50 т/га алуға болады. Жақсы күтім жасалған жағдайда 30 га
жерден қызылшаны (тоннамен) қанша есе артық жинауға болады? Жақсы
күтім жасалған жағдайда қанша тонна қызылшаны артық жинауға
болады?
Шешуі: 25 · 30 = 750 т
(орташа есеппен алынған түсім)
30 · 50 = 1500 т (күтім
жасалған жағдайда алынған түсім)
1500 : 750 = 2
т
Жауабы: Жақсы күтім
жасалған жағдайда 30 га жерден 2 есе тонна қызылша артық жинауға
болады.
|
Жаңа тақырыпты
тәжірибе арқылы меңгеру
Алған білімін қолдана
алу
|
Бағалау
критерийлерін ұсыну
егіннің түсімділігі, ауданы мен массасы шамаларының өзара
тәуелділігін пайдаланады
|
Слайд
7-10
|
Бекіту
Кері
байланыс
|
9-тапсырма Диаграмма бойынша
кестені толтырып, әрбір жемістің массасын
табады.
Атауы
|
алма
|
шабдалы
|
алмұрт
|
қараөрік
|
Мөлшері
|
500 кг
|
125 кг
|
250 кг
|
125 кг
|
Оқушылар диаграмма
бойынша есептер құрастырады.
Дескриптор
- диаграмма бойынша кестені
толтырады;
- әрбір жемістің
массасын анықтайды;
- диаграмма бойынша
есеп құрастырады.
«Жеміс
ағашы»
Жемістер – сабақ
пайдалы, жемісті болды;
Гүл – сабақ жақсы
өтті;
Жасыл жапырақ – сабақ
бойынша сұрақтарым бар;
Сары жапырақ – сабақты
түсінбедім.
|
Тақырыпты
меңгергенін анықтау
Өздік жұмыс жаңа
тақырыпты пысықтауға бағытталған.
|
Бағалау
критерийлерін ұсыну
|
Слайд
11-14
|