Математика пәнін оқытуда оқушылардың
қызығушылығын арттыру жолдары
Кіріспе
Математика – оқушылардың логикалық
ойлауын, есте сақтауын, дәлелдеуге қабілетін дамытатын ғылым.
Алайда көп жағдайда оқушылар бұл пәнді «қиын» деп қабылдайды, соның
салдарынан пәнге деген қызығушылығы төмендейді. Сондықтан бүгінгі
күні математика сабағын тиімді ұйымдастыру арқылы оқушылардың пәнге
қызығушылығын арттыру – мұғалімнің басты міндеті болып отыр.
Негізгі бөлім
Менің тәжірибемде оқушылардың
пәнге қызығушылығын арттыру үшін ең алдымен математиканы өмірмен
байланыстыруға тырысамын. Мысалы, алгебрада пайыздық есептерді
банктегі несие, дүкендегі жеңілдіктермен байланыстырамыз.
Геометрияда бөлме аумағын немесе жер телімінің ауданын есептеп
көреміз. Мұндай тапсырмалар оқушылардың пәнге деген ынтасын
күшейтеді.
Сонымен қатар сабақта заманауи
ақпараттық технологияларды қолдану жақсы нәтиже береді. GeoGebra,
Kahoot, Quizizz платформалары арқылы интерактивті тапсырмалар
орындау оқушыларға өте қызықты. Бұл құралдар арқылы күрделі
ұғымдарды көзбен көріп, түсінуге мүмкіндік туады.
Ойын элементтерін енгізу де
маңызды. Мысалы, математикалық викторина, жарыс түріндегі есеп
шығару, «ең үздік есепші» ойыны оқушылар арасында бәсекелестік
тудырып, пәнге деген қызығушылықтарын арттырады.
Оқушылардың деңгейіне қарай жеке
жұмыс жүргізу де нәтижелі. Қабілеті жоғары оқушыларға күрделі
олимпиадалық есептер беремін, ал қиналып жүрген оқушыларға
жеңілдетілген тапсырмалар ұсынамын. Бұл әдіс әр баланың мүмкіндігін
ескеруге мүмкіндік береді.
Сабақта топтық жұмыс пен жобалық
тапсырмалар қолдану да өз тиімділігін көрсетіп жүр. Мысалы,
оқушыларды шағын топтарға бөліп бір есепті бірге талдау, өмірлік
жобаларды математикалық тұрғыда шешу олардың ынтымақтастығын
дамытады.
Практикадан мысалдар
1. Алгебра сабағында пайыздық
есептер – 7-сыныпта «Пайыздық есептер» тақырыбын өткенде оқушыларға
дүкендегі жеңілдік, банктегі несие бойынша өмірлік есептер берілді.
Нәтижесінде 25 оқушының 20-сы (80%) есепті дұрыс шығарды, бұл өткен
жылмен салыстырғанда 15%-ға жоғары нәтиже көрсетті.
2. Геометрияда кеңістік ойлау –
8-сыныпта «Призма және пирамиданың көлемі» тақырыбын GeoGebra
бағдарламасы арқылы визуалды түрде түсіндірдім. Сабақ соңындағы
рефлексияда оқушылардың 90%-ы «тақырыпты түсіндім» деп жауап берді.
Бұрын бұл көрсеткіш 65–70% шамасында болатын.
3. Ойын технологиясы (Quizizz,
Kahoot) – 6-сыныпта «Бөлшектерді қосу және азайту» тақырыбында
Quizizz платформасын пайдаланып, онлайн жарыс өткіздім. Қатысқан 28
оқушының 25-і (89%) тапсырмаларды уақытылы әрі дұрыс орындады,
сабақтағы белсенділік 2 есеге артты.
4. Топтық жұмыс – 9-сыныпта
оқушыларды 4 топқа бөліп, «Квадрат теңдеулерді шешу әдістерін»
постер арқылы қорғауды тапсырдым. Нәтижесінде оқушылардың пікір
білдіру белсенділігі 70%-дан 95%-ға дейін өсті.
Қорытынды
Қорытындылай келе, математика
пәнін оқытуда оқушылардың қызығушылығын арттыру – мұғалімнің
ізденісі мен шығармашылығына байланысты. Өмірмен байланысты
тапсырмалар, заманауи технологиялар, ойын элементтері мен топтық
жұмыс түрлері оқушылардың пәнге деген ынтасын күшейтеді. Практика
көрсеткендей, мұндай әдістер нәтижесінде үлгерім көрсеткіштері
айтарлықтай жақсарады. Оқушылардың логикалық ойлауы дамып,
сабақтағы белсенділігі артады. Сондықтан әр мұғалім өз
тәжірибесінде жаңа технологияларды енгізіп, өмірмен байланысты
тапсырмаларды көбірек қолдануы тиіс.
Автор: Ынтымақ Щарбат
Жұмыс орны: Жетісу облысы, Қаратал
ауданы, Үштөбе қаласы
Мекеме: Бикен Римова атындағы МДШО
бар орта мектеп-гимназиясы
Қызметі: математика пәні
мұғалімі