ҚЫЗЫЛОРДА ОБЛЫСЫНЫҢ
БІЛІМ БАСҚАРМАСЫ
«Болашақ» Университетінің
колледжі» мекемесі
Келісемін:
Әдіскер______А.Қ.Рахметова
«_____»__________2017ж.
|
«Бекітемін»
Колледж директорының
оқу жұмыстары жөніндегі
орынбасары
_______ Г.С.Каденова
«_____»__________2017ж.
|
«Техникалық мамандықтар»
пәндері циклдық комиссиясының
«Білікті маман - тәуелсіз
елдің болашағы» атты апталық аясында
өткізілетін
«Болашақ
математиктер»
атты облыстық олимпиада
сценарийі
«Техникалық
мамандықтар» пәндері
циклдық комиссиясында
талқыланып мақұлданды
Хаттама № ___
«______»__________2017ж.
ПЦК жетекшісі
___________ Жубаниязова В.А.
Қызылорда,
2017ж.
«Болашақ
математиктер»
атты облыстық
олимпиада
Өтілетін
орны:
«Болашақ» университеті колледжі» мекемесі,
320с - аудитория
Өтілетін
уақыты: 16.11.2017ж, сағат
14-00
Мақсаты:
Білімділігі: Теориялық білім мен
тәжірибелік шеберлігін ұштастыру. Оқушылардың ғылымға деген қызығушылығын
дамыту, пәндік білімдерін тереңдету, дарынды балаларды анықтау,
дамыту, қолдау.
Дамытушылығы: Оқушылардың математикалық
сөйлеу, ойлау қабілетінің дамуына, ақпараттық мәдениеттің сауатты
қалыптасуына ықпал ету. Тапқырлық, ізденімпаздық қасиеттерге
жетелеу, ойы орамды, тілі бай, мәдени өрісі кең, адамгершілігі мол
азамат қалыптастыру.
Тәрбиелілігі:
Оқушыларды дәлдікке,
нақтылыққа, ұқыптылыққа, шыдамдылыққа, еңбекті сүюге тәрбиелеу.
Алға қойған мақсатқа жетуге шыңдау.
Көрнекілігі:
Интербелсенді тақта, слайд, тест
тапсырмалары.
Барысы:
Жүргізуші:
Атақты француз оқымыстысы С.Д.Пуассон «Өмір
екі нәрсемен ғана көркемделеді – ол математикамен айналысу және оны
оқыту» деген болатын. Біздің заманымыздан бірнеше ғасыр бұрын
айтылған бұл ұлағатты сөз бүгінгі күні де өз дәрежесін жойған емес.
Біздің елімізде де математика пәні мен оны оқытуға көп көңіл
бөлінеді. Соның айғағы ретінде
бүгін «Болашақ» университеті колледжі» мекемесінде
откізіліп жатқан «Болашақ
математиктер» атты облыстық олимпиадаға қош
келдіңіздер!
Олай болса, ғылым мен білімді ең басты
қазынам, байлығым деп есептеп, білімнің биік шыңдарын бағындыруға
жасаған алғашқы қадамдарымен құттықтап, ақ тілегін арнау үшін сөз
колледжіміздің директоры Паридинова Бота Жаппарқызына
беріледі.
Жүргізуші:
Қазіргі кезде ғылым мен техниканың даму
деңгейі әрбір адамды сапалы және терең білім мен іскерліктің
болуын, ойлау қабілетінің жоғары, шығармашылықпен жұмыс істеуін
талап етеді. Оқушылардың қабілетін дамытудың жолдары көп. Соның
ішінде олимпиадалардың ролі ерекше. Оқушылардың пәнге қызығушылығын
оятатын, олардың матемтикалық ой-өрісінің, шығармашылық қабілетінің
дамуына дәнекер болатын қосымша тақырыптар көп әсерін
тигізеді.
Келесі кезекте олимпиадамыздың әділ казылар
алқасымен таныстырып өтейік:
Әділ казылар алқасының төрайымы «Болашақ»
университеті, «Математика, информатика, ақпараттық жүйелер және
дизайн» кафедрасының профессоры, физика-математика ғылымдарының
кандидаты Баекова Серік Оменовна.
«Болашақ» университеті, «Математика,
информатика, ақпараттық жүйелер және дизайн» кафедрасының аға
оқытушысы, ақпараттық жүйелер мамандығының магистрі Аймбетова Мария
Маратқызы.
№11 мектеп-лицейінің бірінші дәрежелі
математика пән мұғалімі Шыналиев Орынбек
Тәңірбергенұлы.
Олимпиаданың жүру тәртібі және
ережелері. Олимпиада 2 кезең бойынша
өткізіледі:
1-кезең: Тест тапсырмалары (30
минут);
2-кезең: Деңгейлік есептер (45
минут).
Бірінші кезең бойынша сайыс
қатысушыларына 30 сұрақтан құралған тест беріледі. Берілген барлық
сұрақтарды 30 минут ішінде белгілеп шығуы тиіс. Бір дұрыс жауап 1
балға тең болады. 1-кезең бойынша ережеге сай 20 балл жинаған
оқушылар ғана келесі кезеңге өтеді, яғни тесттен 20 баллдан төмен
жинаған оқушылар келесі кезеңге өте
алмайды.
Екінші кезеңге деңгейлік
есептер
Олай болса «Болашақ
математиктер» атты облыстық олимпиаданы
бастайық!
Қатысушыларға тест тапсырмасы
беріледі. Уақыты 30 минут.
2- кезеңде 1-ші кезеңнен өткен
оқушылар ғана қатыса алады.
Соңғы кезеңі қатысушыларды қорытындылап,
жеңімпаздарды марапаттау.
«БОЛАШАҚ МАТЕМАТИКТЕР» АТТЫ
ОБЛЫСТЫҚ ОЛИМПИАДА
Білім алушының аты-жөні
_________________________________________________________
Оқу орны
_________________________________________________________________________
Тест тапсырмалары
(1-кезең)
-
Айнымалының қандай мәндерінде
өрнектің мағынасы болады:
-
тек қана оң
сандар
-
барлық
мәндерінде
-
-
ешқандай жауап дұрыс
емес
-
-
Өрнекті
ықшамдаңыз:
-
-4
-
4
-
2
-
1
-
5
-
Өрнекті
ықшамдаңыз:
-
18
-
11
-
-18
-
-11
-
12
-
табу
керек: .
-
0
-
-4
-
-7
-
5
-
7
-
Бүлдіргеннің 6% құмшекер
болады. 27 кг бүлдіргеннің неше құмшекер
болады.
-
-1,26
-
1,25
-
1,26
-
1,1
-
1,2
-
санының 25%-ін
табыңыз.
-
-
12
-
13
-
14
-
15
-
х-ті
табыңыз:
-
1
-
2
-
5
-
4
-
8
-
Теңдеуді
шешіңіз:
-
5
-
2
-
3
-
7
-
1
-
Теңдеуді
шешіңіз:
-
0
-
2
-
3
-
7
-
5
-
Теңдеуді
шешіңіз:
-
-0,5; 0;
0,5
-
20,2
-
3, 12
-
7,1,2
-
5, 12,
4
-
Теңдеулер жүйесін
шешіңіз:
-
(30;4)
-
(36;4)
-
(36;5)
-
(37;4)
-
(38;4)
-
Теңдеулер жүйесін
шешіңіз:
-
(81;10)
-
(80;16)
-
(81;14)
-
(71;16)
-
(81;16)
-
Теңдеуді
шешіңіз:
-
-9
-
-8
-
8
-
-7
-
1
-
Теңдеуді
шешіңіз:
-
-
1,5
-
1,2
-
1
-
0,5
-
Теңдеуді
шешіңіз:
-
-5
-
6
-
3
-
-6
-
2
-
Өрнектің мәнін
табыңыз: егер
-
20,5
-
-445,97
-
40,5
-
99,6
-
-523,6
-
Егер
теңдеуінің және
үлкен және кіші
түбірлері болса, онда есептеңіз.
-
33
-
-
2
-
22
-
3
-
теңдеуінің
түбірлері және
болса,
онда есептеңіз.
-
46
-
45
-
-
44
-
4
-
Амалдарды
орындаңыз:
-
7
-
5
-
4
-
6
-
-1
-
Теңдеуді
шешіңіз:
-
-6
-
-5
-
-3
-
1
-
2
-
Теңдеуді
шешіңіз:
-
15
-
20
-
10
-
30
-
40
-
Тік төртбұрыштың әрбір
қабырғасы 50%-ке ұзартылған. Тік төртбұрыштың ауданы қанша
процентке көбейді?
-
120%
-
125%
-
115%
-
145%
-
100%
-
Түбірді тауып,
оның болғандағы мәнін
есептеңіз:
-
-
1
-
0,1
-
1,5
-
16
-
Бөлімін иррационалдықтан
құтқарыңыз:
-
-
-
-
-
-
Өрнектің мәнін
табыңыз:
-
-
5
-
2
-
-
6
-
Теңдеуді
шешіңіз:
-
-1
-
-1;1
-
5;6
-
0
-
1
-
теңдеулер жүйесін
шешіңіз.
-
-
-
-
-
(-3;3)
-
Тік төртбұрыштың
қабырғалары 5 және 19. Оның үлкен қабырғасының әрбір нүктесінен
30-ға тең тіктөртбұрышты үшбұрыш қиятын түзу жүргізілген. Қалған
бөлігі ауданының ең кіші мәнін
табыңыз.
-
41
-
23
-
65
-
59
-
61
-
ABC үшбұрышының
қабырғалары арифметикалық прогрессия
құрайды. екені белгілі,
мұндағы және
үшбұрышқа сәйкес сырттай және
іштей сызылған шеңберлердің радиустары. Есеп шартын
қанағаттандыратын натурал сандардың ең кіші үштігін
табыңыз.
-
-
-
-
-
a
= 23, b
= 29, c
= 32
-
Дұрыс үшбұрышты
пирамидаға іштей сызылған шар биіктігін
нүктесінде болатындай қияды. Шардың
көлемі - ке тең болса, онда
пирамиданың көлемін табыңыз.
-
65
-
30
-
12
-
25
-
22
«БОЛАШАҚ
МАТЕМАТИКТЕР» АТТЫ ОБЛЫСТЫҚ ОЛИМПИАДА
Білім алушының аты-жөні
_________________________________________________________
Оқу орны
________________________________________________________________________
Нұсқа
____I__
Деңгейлік
тапсырмалар (2-кезең)
-
Ермек базардан 2 кг
қияр, 3 кг қызанақ және 6 кг сарымсақ алғысы келді. Бірақ ол
шатасып 2 кг сарымсақ, 3 кг қияр және 6 кг қызанақ сатып алды. Оған
алғысы келген нәрселерге төлейтін соманы төледі. Қияр қызанақтан
қымбат. Қияр, қызанақ және сарымсақтың бағаларын өсу ретімен жазу
керек.
-
теңдеулер жүйесін
шешіңіз.
-
Трапецияның табандары 4
және 16. Оған іштей және сырттай шеңбер сызылған. Сырттай және
іштей сызылған шеңберлердің радиустарының көбейтіндісін
табыңыз.
Деңгейлік
тапсырмалар жауабы:
«БОЛАШАҚ
МАТЕМАТИКТЕР» АТТЫ ОБЛЫСТЫҚ ОЛИМПИАДА
Білім алушының аты-жөні
_________________________________________________________
Оқу орны
________________________________________________________________________
Нұсқа
____II
__
Деңгейлік
тапсырмалар (2-кезең)
-
Туристер дүкеннен 100
зат сатып алды: торт (500 тг), кекс (100 тг) және компот (10 тг).
Барлық сатып алынғандарға 5000 тг төледі. Әрбір затты қаншадан
сатып алды.
-
теңдеулер жүйесін
шешіңіз.
-
Тік бұрышты трапецияға
центрі бүйір қабырғасының шеткі нүктелерінен 9 және 12 қашықтықта
орналасқан шеңбер сырттай сызылған. Трапеция периметрін
табыңыз.
Деңгейлік
тапсырмалар жауабы:
Тест
жауаптары
№
|
жауаптары
|
№
|
жауаптары
|
1
|
C
|
1
|
C
|
2
|
B
|
2
|
B
|
3
|
A
|
3
|
A
|
4
|
E
|
4
|
E
|
5
|
C
|
5
|
C
|
6
|
A
|
6
|
A
|
7
|
C
|
7
|
C
|
8
|
E
|
8
|
E
|
9
|
A
|
9
|
A
|
10
|
A
|
10
|
A
|
11
|
B
|
11
|
B
|
12
|
E
|
12
|
E
|
13
|
D
|
13
|
D
|
14
|
A
|
14
|
A
|
15
|
D
|
15
|
D
|
16
|
B
|
16
|
B
|
17
|
B
|
17
|
B
|
18
|
C
|
18
|
C
|
19
|
E
|
19
|
E
|
20
|
A
|
20
|
A
|
21
|
D
|
21
|
D
|
22
|
B
|
22
|
B
|
23
|
A
|
23
|
A
|
24
|
C
|
24
|
C
|
25
|
E
|
25
|
E
|
26
|
E
|
26
|
E
|
27
|
A
|
27
|
A
|
28
|
C
|
28
|
C
|
29
|
A
|
29
|
A
|
30
|
D
|
30
|
D
|