МАТЕМАТИКА САБАҒЫНДА ЦИФРЛЫҚ ПЛАТФОРМАЛАРДЫ ТИІМДІ ПАЙДАЛАНЫП ОҚУШЫЛАРДЫҢ САБАҚҚА ДЕГЕН ҚЫЗЫҒУШЫЛЫҒЫН АРТТЫРУ
Жетписова Аяулы Тасболатқызы
Ғылыми жетекші:Ермаганбетова Сауле Каировна
Ш.Уалиханов атындағы Көкшетау мемлекеттік университеті, Көкшетау қаласы
auka_boztal@mail.ru
Оқушылардың сыни ойлауын, логикалық талдауын және есептер шығаруын дамытуда математиканы оқу басты рөл атқарады. Дегенмен, көптеген оқушылар математика пәнін меңгеруде қиындықтар мен қанағаттанбаушылықты бастан кешіреді. Осы орайда заманауи білім оқу процесін жақсарту үшін белсенді қолданылатын цифрлық дәуірге енді. Мұның негізгі аспектілерінің бірі-оқушылардың сабаққа деген қызығушылығын арттыру, әсіресе математика сияқты күрделі пәндерде. Бұл мақалада біз сандық платформалардың математиканы қызықты және тиімді үйренуге қалай ықпал ететінін қарастырамыз.
Математика пәнін цифрлық платформалар көмегімен оқытуды дидактика тұрғысында қарастырып өтетін болсақ, төмендегі ерекешелікті байқаймыз.
Жеке (дара) оқыту
Дидактиканың негізгі принциптерінің бірі – оқытуды дараландыру. Цифрлық платформалар әрбір оқушының жеке қажеттіліктері мен дайындық деңгейін ескере отырып, дербестендірілген оқу материалдарын жасауға мүмкіндік береді. Мысалы, бағдарламалық жасақтама студенттердің үлгерімі негізінде тапсырмалардың қиындық деңгейін автоматты түрде реттей алады, тереңдетілген оқу үшін қосымша материалдарды ұсына алады немесе жекелендірілген кері байланысты қамтамасыз ете алады.
Интерактивті және геймификациялық әдістер
Белсенділіктің дидактикалық принципіне сәйкес цифрлық платформалар викториналар, ойындар және симуляциялар сияқты оқытудың интерактивті әдістерін қолдана алады. Жетістіктер, рейтингтер және марапаттар сияқты ойын элементтерін пайдалану оқушыларды белсенді қатысуға және жақсы нәтижелерге жетуге ынталандыруы мүмкін.
Көрнекілік және нақты мысалдар
Көрнекіліктің дидактикалық принципі математиканы оқытуда көрнекілік пен нақты мысалдарды қолданудың маңыздылығын атап көрсетеді. Цифрлық платформалар абстрактілі математикалық ұғымдарды графиктер, диаграммалар, анимациялар және басқа көрнекі құралдар арқылы визуализациялау мүмкіндігін береді. Нақты мысалдар мен есептерді нақты өмірлік жағдайларға немесе қызықты шынайы есептерге негіздеу математиканы оқушыларға қолжетімді және қолайлы етеді.
Кері байланыс және бағалау
Кері байланыстың дидактикалық принципі оқу-тәрбие процесін үздіксіз бағалау мен түзету қажеттілігін білдіреді. Цифрлық платформалар мұғалімдер мен студенттерге түсінуді жылдам бағалауға және жұмыстарын реттеуге мүмкіндік беретін жылдам кері байланысты қамтамасыз ете алады. Бейімделу тестілері мен тапсырмалары да оқушы білімін тиімді диагностикалауға және оқытуды дараландыруға ықпал етеді.
Сандық платформаларды сәтті пайдалану мысалдары
Математика сабақтарында цифрлық платформаларды қолданудың практикалық жағын жақсы түсіну үшін оларды сәтті қолданудың бірнеше мысалын қарастырайық:
Қазіргі заманғы білім беру технологиялары мектеп орталарында, әсіресе математиканы оқыту контекстінде кең таралған. Qalan kz, Khan Academy және Math Playground сияқты цифрлық платформалар оқушылардың математикаға қызығушылығын арттыру үшін бірегей ресурстар мен құралдарды ұсынады.(Кесте 1).
Кесте 1 - Математиканы оқыту контекстінде кең таралған цифрлық платформаларға талдау
|
|
Атауы |
Сипаттамасы |
Мүмкіндіктері |
|
1 |
Qalan kz: математиканы оқытудағы инновациялық әдіс |
Қазақ мектептері үшін арнайы әзірленген, қазақ тілінде білім беру ресурстарын ұсынатын платформа. Qalan kz-тің математиканы оқу контекстіндегі негізгі артықшылықтарының қатарында: |
Жергілікті мазмұн: Qalan kz қазақстандық оқу бағдарламаларына бейімделген оқу материалдарын ұсынады, бұл оларды елдегі мектеп оқушылары үшін өзекті және қолжетімді етеді. Интерактивті сабақтар мен тапсырмалар: Платформа интерактивті материалдардың кең ауқымын ұсынады, соның ішінде бейне сабақтар, онлайн тесттер және тапсырмалар оқу процесін қызықты әрі тиімді етеді. Бейімделу тәсілі: Qalan kz оқытудың бейімді әдістерін қолданады, бұл мұғалімдер мен студенттерге оқу процесін әр оқушының дайындық деңгейіне және қажеттіліктеріне сәйкес жекелендіруге мүмкіндік береді. |
|
2 |
Khan Academy: барлығына қолжетімді білім |
Әртүрлі пәндер, соның ішінде математика бойынша тегін білім беру ресурстарын ұсынатын әйгілі халықаралық платформа. |
Оқу материалдарының алуан түрі: Khan Academy мыңдаған бейне сабақтарды, жаттығуларды және әртүрлі тақырыптар мен қиындық деңгейлерін қамтитын математикалық есептерді ұсынады. Мотивация және марапаттау жүйесі: Платформа студенттерді жақсы нәтижелерге қол жеткізуге және оқуды жалғастыруға ынталандыратын жетістік пен марапаттау жүйесін пайдаланады. Жекелендірілген тәсіл: Khan Academy әр студенттің табыс деңгейі мен оқу жылдамдығына қарай автоматты түрде реттелетін бейімделген сабақтар мен тапсырмалар ұсынады. |
|
3 |
Math Playground: математиканы үйренуге ойынға негізделген тәсіл |
математиканы оқытуда ойынға негізделген тәсілді пайдаланатын платформа. Оқушылардың қызығушылығын арттыруға көмектесетін математикалық ойын алаңы. |
Интерактивті математикалық ойындар: Math Playground студенттерге есептерді шешу және логикалық ойлау қабілеттерін дамытуға көмектесетін көптеген математикалық ойындар мен басқатырғыштарды ұсынады. Егжей-тегжейлі түсініктемелер мен кеңестер: Егер студенттерде қиындықтар туындаса, оларға материалды түсінуге және ойынды жалғастыруға көмектесу үшін егжей-тегжейлі түсіндірмелер мен кеңестер беріледі. Ынталандырушы атмосфера: ойын форматы бәсекелестік пен көңілді атмосфера жасайды, бұл математиканы оқуды қызықтырақ және ынталандырады. |
Математикалық ойындар мен тапсырмалар. Khan Academy немесе Math Playground сияқты платформаларда студенттерге дағдыларды қызықты түрде шыңдауға көмектесетін әртүрлі математикалық ойындар мен тапсырмалар бар. Мысалы, "Prodigy" ойыны математикалық тапсырмаларды қиял элементтерімен біріктіреді, бұл оқу процесін қызықты және ынталандырады.
Интерактивті сабақтар және оқу бейнелері. YouTube, Coursera және EDX сияқты сайттар мен платформалар математика бойынша көптеген интерактивті сабақтар мен оқу бейнелерін ұсынады. Оқушылар бейне сабақтарды көре алады, нақты уақыттағы тапсырмаларды орындай алады және басқа оқушылармен және мұғалімдермен желіде сөйлесе алады.
Онлайн конкурстар мен жобалар. Көптеген білім беру платформалары математика бойынша онлайн конкурстар мен жобаларды ұйымдастырады, онда оқушылар өз білімдерін іс жүзінде қолдана алады және басқа оқушылармен бәсекелесе алады. Мысалы," Math Olympiad " жарыстарға қатысу үшін әртүрлі деңгейдегі математикалық тапсырмалар сериясын ұсынады.
Бейімделетін оқу платформалары. DreamBox және IXL сияқты заманауи білім беру платформалары әр оқушының білім деңгейін талдайтын және максималды жетістікке жету үшін жекелендірілген тапсырмалар мен сабақтарды ұсынатын жауап беретін математикалық оқу бағдарламаларын ұсынады.
Қиындықтар мен перспективалар
Математика сабақтарында цифрлық платформалардың көптеген артықшылықтарына қарамастан, ескеру қажет қиындықтары да бар. Оларға мыналарды жатқызуға болады:
Техникалық мәселелер. Оқушылар әрдайым жоғары жылдамдықты интернетке немесе заманауи технологияларға қол жеткізе бермейді, бұл сандық платформаларды пайдалануды қиындатады.
Мұғалімдерді оқыту. Оқу процесіне цифрлық технологияларды сәтті енгізу үшін мұғалімдерді оқыту және білім беру мекемелерінің қолдауы қажет.
Дәстүрлі әдістермен тепе-теңдік. Оңтайлы оқу нәтижелеріне қол жеткізу үшін цифрлық платформаларды пайдалану мен дәстүрлі оқыту әдістері арасындағы тепе-теңдікті сақтау маңызды.
Алайда, сын-тегеуріндерге қарамастан, цифрлық платформалар білім беруді дамытудың перспективалы бағытын білдіреді. Олардың көмегімен оқушылардың қызығушылығын ояту және олардың пәнді оқудағы жетістіктеріне ықпал ету арқылы қызықты және тиімді математика сабақтарын жасауға болады.
Қорытынды
Математика сабақтарында цифрлық платформаларды пайдаланудың білім сапасын жақсартудың көптеген артықшылықтары мен әлеуеті бар.Qalan kz, Khan Academy және Math Playground сияқты цифрлық платформалар оқушылардың мектептегі математиканы оқуға деген қызығушылығын арттырудың тиімді құралы болып табылады. Осы платформалардың әрқайсысы оқуды қызықты, қолжетімді және тиімді етуге көмектесетін бірегей әдістер мен тәсілдер ұсынады. Мұндай цифрлық ресурстарды оқу үдерісіне енгізу оқу нәтижелерін және мектеп оқушыларының математиканы оқуға деген ынтасын айтарлықтай жақсартуға мүмкіндік береді. Одан да тиімді және ынталандыратын оқу ортасын құру үшін білім беруде цифрлық технологияларды дамытуды және жетілдіруді жалғастыру маңызды
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
-
Абилхасимова, А. Е. Цифрлық білім беру ресурстарын білім беру үдерісінде қолдану / А. Е. Абилхасимова. — Текст : непосредственный // Молодой ученый. — 2020. — № 14 (304). — С. 292-295. — URL: https://moluch.ru/archive/304/68503/
-
Цифрлық платформаларадың математика сабағында қолданудың тиімділігі Цифрлық платформаларадың математика сабағында қолданудың тиімділігі (ust.kz)
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
"Математика сабағында цифрлық платформаларды тиімді пайдаланып оқушылардың сабаққа деген қызығушылығын арттыру"
"Математика сабағында цифрлық платформаларды тиімді пайдаланып оқушылардың сабаққа деген қызығушылығын арттыру"
МАТЕМАТИКА САБАҒЫНДА ЦИФРЛЫҚ ПЛАТФОРМАЛАРДЫ ТИІМДІ ПАЙДАЛАНЫП ОҚУШЫЛАРДЫҢ САБАҚҚА ДЕГЕН ҚЫЗЫҒУШЫЛЫҒЫН АРТТЫРУ
Жетписова Аяулы Тасболатқызы
Ғылыми жетекші:Ермаганбетова Сауле Каировна
Ш.Уалиханов атындағы Көкшетау мемлекеттік университеті, Көкшетау қаласы
auka_boztal@mail.ru
Оқушылардың сыни ойлауын, логикалық талдауын және есептер шығаруын дамытуда математиканы оқу басты рөл атқарады. Дегенмен, көптеген оқушылар математика пәнін меңгеруде қиындықтар мен қанағаттанбаушылықты бастан кешіреді. Осы орайда заманауи білім оқу процесін жақсарту үшін белсенді қолданылатын цифрлық дәуірге енді. Мұның негізгі аспектілерінің бірі-оқушылардың сабаққа деген қызығушылығын арттыру, әсіресе математика сияқты күрделі пәндерде. Бұл мақалада біз сандық платформалардың математиканы қызықты және тиімді үйренуге қалай ықпал ететінін қарастырамыз.
Математика пәнін цифрлық платформалар көмегімен оқытуды дидактика тұрғысында қарастырып өтетін болсақ, төмендегі ерекешелікті байқаймыз.
Жеке (дара) оқыту
Дидактиканың негізгі принциптерінің бірі – оқытуды дараландыру. Цифрлық платформалар әрбір оқушының жеке қажеттіліктері мен дайындық деңгейін ескере отырып, дербестендірілген оқу материалдарын жасауға мүмкіндік береді. Мысалы, бағдарламалық жасақтама студенттердің үлгерімі негізінде тапсырмалардың қиындық деңгейін автоматты түрде реттей алады, тереңдетілген оқу үшін қосымша материалдарды ұсына алады немесе жекелендірілген кері байланысты қамтамасыз ете алады.
Интерактивті және геймификациялық әдістер
Белсенділіктің дидактикалық принципіне сәйкес цифрлық платформалар викториналар, ойындар және симуляциялар сияқты оқытудың интерактивті әдістерін қолдана алады. Жетістіктер, рейтингтер және марапаттар сияқты ойын элементтерін пайдалану оқушыларды белсенді қатысуға және жақсы нәтижелерге жетуге ынталандыруы мүмкін.
Көрнекілік және нақты мысалдар
Көрнекіліктің дидактикалық принципі математиканы оқытуда көрнекілік пен нақты мысалдарды қолданудың маңыздылығын атап көрсетеді. Цифрлық платформалар абстрактілі математикалық ұғымдарды графиктер, диаграммалар, анимациялар және басқа көрнекі құралдар арқылы визуализациялау мүмкіндігін береді. Нақты мысалдар мен есептерді нақты өмірлік жағдайларға немесе қызықты шынайы есептерге негіздеу математиканы оқушыларға қолжетімді және қолайлы етеді.
Кері байланыс және бағалау
Кері байланыстың дидактикалық принципі оқу-тәрбие процесін үздіксіз бағалау мен түзету қажеттілігін білдіреді. Цифрлық платформалар мұғалімдер мен студенттерге түсінуді жылдам бағалауға және жұмыстарын реттеуге мүмкіндік беретін жылдам кері байланысты қамтамасыз ете алады. Бейімделу тестілері мен тапсырмалары да оқушы білімін тиімді диагностикалауға және оқытуды дараландыруға ықпал етеді.
Сандық платформаларды сәтті пайдалану мысалдары
Математика сабақтарында цифрлық платформаларды қолданудың практикалық жағын жақсы түсіну үшін оларды сәтті қолданудың бірнеше мысалын қарастырайық:
Қазіргі заманғы білім беру технологиялары мектеп орталарында, әсіресе математиканы оқыту контекстінде кең таралған. Qalan kz, Khan Academy және Math Playground сияқты цифрлық платформалар оқушылардың математикаға қызығушылығын арттыру үшін бірегей ресурстар мен құралдарды ұсынады.(Кесте 1).
Кесте 1 - Математиканы оқыту контекстінде кең таралған цифрлық платформаларға талдау
|
|
Атауы |
Сипаттамасы |
Мүмкіндіктері |
|
1 |
Qalan kz: математиканы оқытудағы инновациялық әдіс |
Қазақ мектептері үшін арнайы әзірленген, қазақ тілінде білім беру ресурстарын ұсынатын платформа. Qalan kz-тің математиканы оқу контекстіндегі негізгі артықшылықтарының қатарында: |
Жергілікті мазмұн: Qalan kz қазақстандық оқу бағдарламаларына бейімделген оқу материалдарын ұсынады, бұл оларды елдегі мектеп оқушылары үшін өзекті және қолжетімді етеді. Интерактивті сабақтар мен тапсырмалар: Платформа интерактивті материалдардың кең ауқымын ұсынады, соның ішінде бейне сабақтар, онлайн тесттер және тапсырмалар оқу процесін қызықты әрі тиімді етеді. Бейімделу тәсілі: Qalan kz оқытудың бейімді әдістерін қолданады, бұл мұғалімдер мен студенттерге оқу процесін әр оқушының дайындық деңгейіне және қажеттіліктеріне сәйкес жекелендіруге мүмкіндік береді. |
|
2 |
Khan Academy: барлығына қолжетімді білім |
Әртүрлі пәндер, соның ішінде математика бойынша тегін білім беру ресурстарын ұсынатын әйгілі халықаралық платформа. |
Оқу материалдарының алуан түрі: Khan Academy мыңдаған бейне сабақтарды, жаттығуларды және әртүрлі тақырыптар мен қиындық деңгейлерін қамтитын математикалық есептерді ұсынады. Мотивация және марапаттау жүйесі: Платформа студенттерді жақсы нәтижелерге қол жеткізуге және оқуды жалғастыруға ынталандыратын жетістік пен марапаттау жүйесін пайдаланады. Жекелендірілген тәсіл: Khan Academy әр студенттің табыс деңгейі мен оқу жылдамдығына қарай автоматты түрде реттелетін бейімделген сабақтар мен тапсырмалар ұсынады. |
|
3 |
Math Playground: математиканы үйренуге ойынға негізделген тәсіл |
математиканы оқытуда ойынға негізделген тәсілді пайдаланатын платформа. Оқушылардың қызығушылығын арттыруға көмектесетін математикалық ойын алаңы. |
Интерактивті математикалық ойындар: Math Playground студенттерге есептерді шешу және логикалық ойлау қабілеттерін дамытуға көмектесетін көптеген математикалық ойындар мен басқатырғыштарды ұсынады. Егжей-тегжейлі түсініктемелер мен кеңестер: Егер студенттерде қиындықтар туындаса, оларға материалды түсінуге және ойынды жалғастыруға көмектесу үшін егжей-тегжейлі түсіндірмелер мен кеңестер беріледі. Ынталандырушы атмосфера: ойын форматы бәсекелестік пен көңілді атмосфера жасайды, бұл математиканы оқуды қызықтырақ және ынталандырады. |
Математикалық ойындар мен тапсырмалар. Khan Academy немесе Math Playground сияқты платформаларда студенттерге дағдыларды қызықты түрде шыңдауға көмектесетін әртүрлі математикалық ойындар мен тапсырмалар бар. Мысалы, "Prodigy" ойыны математикалық тапсырмаларды қиял элементтерімен біріктіреді, бұл оқу процесін қызықты және ынталандырады.
Интерактивті сабақтар және оқу бейнелері. YouTube, Coursera және EDX сияқты сайттар мен платформалар математика бойынша көптеген интерактивті сабақтар мен оқу бейнелерін ұсынады. Оқушылар бейне сабақтарды көре алады, нақты уақыттағы тапсырмаларды орындай алады және басқа оқушылармен және мұғалімдермен желіде сөйлесе алады.
Онлайн конкурстар мен жобалар. Көптеген білім беру платформалары математика бойынша онлайн конкурстар мен жобаларды ұйымдастырады, онда оқушылар өз білімдерін іс жүзінде қолдана алады және басқа оқушылармен бәсекелесе алады. Мысалы," Math Olympiad " жарыстарға қатысу үшін әртүрлі деңгейдегі математикалық тапсырмалар сериясын ұсынады.
Бейімделетін оқу платформалары. DreamBox және IXL сияқты заманауи білім беру платформалары әр оқушының білім деңгейін талдайтын және максималды жетістікке жету үшін жекелендірілген тапсырмалар мен сабақтарды ұсынатын жауап беретін математикалық оқу бағдарламаларын ұсынады.
Қиындықтар мен перспективалар
Математика сабақтарында цифрлық платформалардың көптеген артықшылықтарына қарамастан, ескеру қажет қиындықтары да бар. Оларға мыналарды жатқызуға болады:
Техникалық мәселелер. Оқушылар әрдайым жоғары жылдамдықты интернетке немесе заманауи технологияларға қол жеткізе бермейді, бұл сандық платформаларды пайдалануды қиындатады.
Мұғалімдерді оқыту. Оқу процесіне цифрлық технологияларды сәтті енгізу үшін мұғалімдерді оқыту және білім беру мекемелерінің қолдауы қажет.
Дәстүрлі әдістермен тепе-теңдік. Оңтайлы оқу нәтижелеріне қол жеткізу үшін цифрлық платформаларды пайдалану мен дәстүрлі оқыту әдістері арасындағы тепе-теңдікті сақтау маңызды.
Алайда, сын-тегеуріндерге қарамастан, цифрлық платформалар білім беруді дамытудың перспективалы бағытын білдіреді. Олардың көмегімен оқушылардың қызығушылығын ояту және олардың пәнді оқудағы жетістіктеріне ықпал ету арқылы қызықты және тиімді математика сабақтарын жасауға болады.
Қорытынды
Математика сабақтарында цифрлық платформаларды пайдаланудың білім сапасын жақсартудың көптеген артықшылықтары мен әлеуеті бар.Qalan kz, Khan Academy және Math Playground сияқты цифрлық платформалар оқушылардың мектептегі математиканы оқуға деген қызығушылығын арттырудың тиімді құралы болып табылады. Осы платформалардың әрқайсысы оқуды қызықты, қолжетімді және тиімді етуге көмектесетін бірегей әдістер мен тәсілдер ұсынады. Мұндай цифрлық ресурстарды оқу үдерісіне енгізу оқу нәтижелерін және мектеп оқушыларының математиканы оқуға деген ынтасын айтарлықтай жақсартуға мүмкіндік береді. Одан да тиімді және ынталандыратын оқу ортасын құру үшін білім беруде цифрлық технологияларды дамытуды және жетілдіруді жалғастыру маңызды
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
-
Абилхасимова, А. Е. Цифрлық білім беру ресурстарын білім беру үдерісінде қолдану / А. Е. Абилхасимова. — Текст : непосредственный // Молодой ученый. — 2020. — № 14 (304). — С. 292-295. — URL: https://moluch.ru/archive/304/68503/
-
Цифрлық платформаларадың математика сабағында қолданудың тиімділігі Цифрлық платформаларадың математика сабағында қолданудың тиімділігі (ust.kz)
шағым қалдыра аласыз













