«Математика сабағында жобалық оқытудың тиімділігі: бастауыш мектеп тәжірибесі»
Исабекова Нургул Нургазыкызы
Тараз қаласы М.Мәметова атындағы №27 орта мектебінің
бастауыш сынып мұғалімі
Аңдатпа
Бұл мақалада бастауыш мектептегі математика сабақтарында жобалық оқыту әдісін қолданудың маңыздылығы мен тиімділігі қарастырылады. Жобалық оқыту оқушылардың зерттеушілік дағдыларын дамытып, шығармашылық ойлауын жетілдіреді және білімді өмірлік жағдаяттарда қолдануға мүмкіндік береді. Автор бастауыш буын тәжірибесінде жүргізілген жобалық жұмыстардың нәтижелерін талдап, олардың оқу үдерісіндегі рөлін айқындайды.
Түйінді сөздері: жобалық оқыту, бастауыш мектеп, математика, шығармашылық, зерттеушілік дағды.
Аннотация
В статье рассматривается значимость и эффективность применения метода проектного обучения на уроках математики в начальной школе. Проектная деятельность способствует развитию исследовательских навыков учащихся, стимулирует творческое мышление и обеспечивает возможность применения знаний в реальных жизненных ситуациях. Автор анализирует результаты проектных работ, проведенных на практике, и определяет их роль в образовательном процессе.
Ключевые слова: проектное обучение, начальная школа, математика, творчество, исследовательские навыки.
Annotation
This article examines the importance and effectiveness of using project-based learning in primary school mathematics lessons. Project activities develop students' research skills, stimulate creative thinking, and enable the application of knowledge in real-life situations. The author analyzes the results of project work conducted in practice and identifies their role in the educational process.
Keywords: project-based learning, primary school, mathematics, creativity, research skills.
Кіріспе
Қазіргі білім беру жүйесінде оқушылардың жеке қабілеттерін дамытуға бағытталған әдістерді қолдану өзекті болып отыр. Солардың ішінде жобалық оқыту әдісі бастауыш мектеп оқушылары үшін ерекше маңызға ие. Себебі бастауыш сынып оқушылары оқу әрекетінде белсенділік танытып, практикалық дағдыларды меңгеруге бейім келеді. Математика сабағында жобалық оқытуды енгізу олардың логикалық ойлауын, өмірлік жағдаяттарды шешу қабілетін жетілдіреді.
Әдебиеттерге шолу
Ғалымдар жобалық оқытудың басты артықшылықтарының бірі ретінде білімді тәжірибеде қолдану мүмкіндігін атап өтеді [1; 2]. Бастауыш мектеп жағдайында цифрлық және зерттеушілік дағдыларды қалыптастыру жобалық оқыту арқылы жүзеге асатыны айқындалған [3].
Зерттеу әдіснамасы
Зерттеу барысында бастауыш сынып оқушыларына арналған математика сабақтарында жобалық жұмыстар жүргізілді. Әдіснамалық негіз ретінде проблемалық жағдаяттар, топтық зерттеулер, практикалық тапсырмалар қолданылды. Жобалардың тақырыптары оқушылардың жас ерекшелігіне және күнделікті өмірмен байланысына сәйкес таңдалды (мысалы: «Мектеп асханасының мәзірін есептейміз», «Отбасылық бюджет», «Қаладағы көліктерді санау»).
Нәтижелер
Жүргізілген жобалық сабақтардың нәтижесінде:
* оқушылардың математикалық сауаттылығы артты;
* топпен жұмыс жасау, бір-бірін тыңдау дағдылары дамыды;
* практикалық есептерді шешуде белсенділік байқалды;
* шығармашылық қабілеттері мен зерттеушілік қызығушылығы күшейді.
Талқылау
Алынған нәтижелер жобалық оқыту әдісінің бастауыш сынып оқушыларына қолайлы әрі тиімді екенін көрсетті. Әсіресе математика сабағында қолдану оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттырып, оқу мотивациясын күшейтті. Алайда жобалық оқытуды тиімді ұйымдастыру үшін мұғалім тарапынан дұрыс бағыт-бағдар беру, уақытты тиімді жоспарлау қажет екендігі анықталды.
Қорытынды
Математика сабағында жобалық оқытудың тиімділігі бастауыш мектеп тәжірибесінде нақты дәлелденді. Бұл әдіс оқушылардың логикалық ойлауын, зерттеушілік дағдыларын және өмірлік құзыреттілігін дамытуда маңызды рөл атқарады. Сондықтан жобалық оқытуды оқу бағдарламасына жүйелі енгізу қазіргі білім берудің басты бағыттарының бірі болуы тиіс.
Зерттеуді қаржыландыру туралы ақпарат
Бұл зерттеу қандай да бір қаржылық қолдау негізінде жүргізілген жоқ.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
1. Игибаева А. К., Толеуханова А. Д. Киберпедагогика – педагогика ғылымының инновациялық саласы ретінде // Вестник КазНПУ имени Абая, серия «Педагогические науки». – 2020. – Т. 68. – №. 4. – С. 12-17.
2. Aitbaeva A., Shaigozova Z. Педагогиканы цифрлық дәуірде қайта зерделеу немесе оқыту дизайны мәселелері // Вестник КазНУ. Серия педагогическая. – 2022. – Т. 71. – №. 2. – С. 4-12.
3. Иксатова Б. К., Колумбаева Ш. Ж., Еримова А. Ж. Болашақ бастауыш білім педагогтерінде цифрлық дағды қалыптастырудың басымдықтары // Вестник КазНПУ имени Абая, серия «Педагогические науки». – 2022. – Т. 73. – №. 1. – С. 86-96.
4. Сухова Г.М. Планирование в экономике / Г.М. Сухова, А.А. Григорян. – М. : Печатное слово, 2012. – 248 с.
5. Гранович Д.М. Занимательная теорема Пифагора // Математика в школе. – 2005. – № 3. – С. 15–17.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Математика сабағында жобалық оқытудың тиімділігі: бастауыш мектеп тәжірибесі
Математика сабағында жобалық оқытудың тиімділігі: бастауыш мектеп тәжірибесі
«Математика сабағында жобалық оқытудың тиімділігі: бастауыш мектеп тәжірибесі»
Исабекова Нургул Нургазыкызы
Тараз қаласы М.Мәметова атындағы №27 орта мектебінің
бастауыш сынып мұғалімі
Аңдатпа
Бұл мақалада бастауыш мектептегі математика сабақтарында жобалық оқыту әдісін қолданудың маңыздылығы мен тиімділігі қарастырылады. Жобалық оқыту оқушылардың зерттеушілік дағдыларын дамытып, шығармашылық ойлауын жетілдіреді және білімді өмірлік жағдаяттарда қолдануға мүмкіндік береді. Автор бастауыш буын тәжірибесінде жүргізілген жобалық жұмыстардың нәтижелерін талдап, олардың оқу үдерісіндегі рөлін айқындайды.
Түйінді сөздері: жобалық оқыту, бастауыш мектеп, математика, шығармашылық, зерттеушілік дағды.
Аннотация
В статье рассматривается значимость и эффективность применения метода проектного обучения на уроках математики в начальной школе. Проектная деятельность способствует развитию исследовательских навыков учащихся, стимулирует творческое мышление и обеспечивает возможность применения знаний в реальных жизненных ситуациях. Автор анализирует результаты проектных работ, проведенных на практике, и определяет их роль в образовательном процессе.
Ключевые слова: проектное обучение, начальная школа, математика, творчество, исследовательские навыки.
Annotation
This article examines the importance and effectiveness of using project-based learning in primary school mathematics lessons. Project activities develop students' research skills, stimulate creative thinking, and enable the application of knowledge in real-life situations. The author analyzes the results of project work conducted in practice and identifies their role in the educational process.
Keywords: project-based learning, primary school, mathematics, creativity, research skills.
Кіріспе
Қазіргі білім беру жүйесінде оқушылардың жеке қабілеттерін дамытуға бағытталған әдістерді қолдану өзекті болып отыр. Солардың ішінде жобалық оқыту әдісі бастауыш мектеп оқушылары үшін ерекше маңызға ие. Себебі бастауыш сынып оқушылары оқу әрекетінде белсенділік танытып, практикалық дағдыларды меңгеруге бейім келеді. Математика сабағында жобалық оқытуды енгізу олардың логикалық ойлауын, өмірлік жағдаяттарды шешу қабілетін жетілдіреді.
Әдебиеттерге шолу
Ғалымдар жобалық оқытудың басты артықшылықтарының бірі ретінде білімді тәжірибеде қолдану мүмкіндігін атап өтеді [1; 2]. Бастауыш мектеп жағдайында цифрлық және зерттеушілік дағдыларды қалыптастыру жобалық оқыту арқылы жүзеге асатыны айқындалған [3].
Зерттеу әдіснамасы
Зерттеу барысында бастауыш сынып оқушыларына арналған математика сабақтарында жобалық жұмыстар жүргізілді. Әдіснамалық негіз ретінде проблемалық жағдаяттар, топтық зерттеулер, практикалық тапсырмалар қолданылды. Жобалардың тақырыптары оқушылардың жас ерекшелігіне және күнделікті өмірмен байланысына сәйкес таңдалды (мысалы: «Мектеп асханасының мәзірін есептейміз», «Отбасылық бюджет», «Қаладағы көліктерді санау»).
Нәтижелер
Жүргізілген жобалық сабақтардың нәтижесінде:
* оқушылардың математикалық сауаттылығы артты;
* топпен жұмыс жасау, бір-бірін тыңдау дағдылары дамыды;
* практикалық есептерді шешуде белсенділік байқалды;
* шығармашылық қабілеттері мен зерттеушілік қызығушылығы күшейді.
Талқылау
Алынған нәтижелер жобалық оқыту әдісінің бастауыш сынып оқушыларына қолайлы әрі тиімді екенін көрсетті. Әсіресе математика сабағында қолдану оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттырып, оқу мотивациясын күшейтті. Алайда жобалық оқытуды тиімді ұйымдастыру үшін мұғалім тарапынан дұрыс бағыт-бағдар беру, уақытты тиімді жоспарлау қажет екендігі анықталды.
Қорытынды
Математика сабағында жобалық оқытудың тиімділігі бастауыш мектеп тәжірибесінде нақты дәлелденді. Бұл әдіс оқушылардың логикалық ойлауын, зерттеушілік дағдыларын және өмірлік құзыреттілігін дамытуда маңызды рөл атқарады. Сондықтан жобалық оқытуды оқу бағдарламасына жүйелі енгізу қазіргі білім берудің басты бағыттарының бірі болуы тиіс.
Зерттеуді қаржыландыру туралы ақпарат
Бұл зерттеу қандай да бір қаржылық қолдау негізінде жүргізілген жоқ.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
1. Игибаева А. К., Толеуханова А. Д. Киберпедагогика – педагогика ғылымының инновациялық саласы ретінде // Вестник КазНПУ имени Абая, серия «Педагогические науки». – 2020. – Т. 68. – №. 4. – С. 12-17.
2. Aitbaeva A., Shaigozova Z. Педагогиканы цифрлық дәуірде қайта зерделеу немесе оқыту дизайны мәселелері // Вестник КазНУ. Серия педагогическая. – 2022. – Т. 71. – №. 2. – С. 4-12.
3. Иксатова Б. К., Колумбаева Ш. Ж., Еримова А. Ж. Болашақ бастауыш білім педагогтерінде цифрлық дағды қалыптастырудың басымдықтары // Вестник КазНПУ имени Абая, серия «Педагогические науки». – 2022. – Т. 73. – №. 1. – С. 86-96.
4. Сухова Г.М. Планирование в экономике / Г.М. Сухова, А.А. Григорян. – М. : Печатное слово, 2012. – 248 с.
5. Гранович Д.М. Занимательная теорема Пифагора // Математика в школе. – 2005. – № 3. – С. 15–17.
шағым қалдыра аласыз













