ТҮРКІСТАН ОБЛЫСЫНЫҢ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ «Д.ҚОНАЕВ АТЫНДАҒЫ АГРАРЛЫҚ -ТЕХНИКАЛЫҚ КОЛЛЕДЖ» МКҚК
Д.Қонаев атындағы
аграрлық техникалық
колледждің ТІЖДО
_________ Р.Абдусаметов.
«_____» «______» 2024ж.
Топ сағаты
Тақырыбы: «Медиа-қауіпсіздік әлемінде»
Тобы: Асл 9-222
2024 жыл .
Тақырып: «Медиа-қауіпсіздік әлемінде»
Өткізілген күні: 17.10.2024ж

Бүгін “Біртұтас тәрбие” бағдарламасы аясында “Медиа қауіпсіздік әлемінде” тақырыбында тәрбие сағатын өткізді. Бұл іс-шараның мақсаты-студенттерге интернеттегі қауіп-қатерден және БАҚ қауіпсіздігінен қорғаудың негіздерін үйрету. Іс-шара барысында студенттерге алаяқтардың құрбаны болмау үшін қандай әрекеттерден сақ болу керектігін түсіндірді. Оларға белгісіз сайттарға кірмеу және күмәнді сілтемелерді ашпау туралы ескертулер берілді.
Медиа-қауіпсіздік: түсінік және маңызы
-
Медиа-қауіпсіздіктің анықтамасы:
-
Медиа-қауіпсіздік – бұл интернет пен басқа да ақпараттық кеңістіктердегі қауіптер мен тәуекелдерден қорғану шаралары. Мұнда жеке деректерді қорғау, ақпараттың дұрыстығы мен сенімділігіне тексеру жүргізу, киберқылмысқа қарсы тұру маңызды.
-
Ақпараттық манипуляция мен фейк жаңалықтар: Ақпараттық манипуляция, фейк жаңалықтар және жалған ақпараттардың таралуы – қазіргі қоғамда кездесетін басты қауіптердің бірі. Оқушыларды фейк жаңалықтарды қалай ажыратуға болатыны туралы ақпарат беру.
-
-
Медиа-қауіпсіздікке арналған негізгі ережелер:
-
Интернетте жеке мәліметтерді қорғау.
-
Интернетте тек сенімді ақпарат көздерінен ақпарат алу.
-
Әлеуметтік желілерде абай болу: таныс емес адамдардан келген хабарламалар мен сілтемелерге назар аудару.
-
Кибербуллинг пен онлайн алаяқтықтан сақтану.
-
Медиа-қауіпсіздік тәуекелдері мен қауіптері
-
Медиа-қауіпсіздік саласындағы қауіптер:
-
Жеке ақпараттың ұрлануы: Интернетте жеке ақпаратты сақтаудың қауіптілігі, оны ұрлап, жәбірлеушілердің пайдалану мүмкіндігі.
-
Фейк жаңалықтар: Интернет пен әлеуметтік желілерде тарайтын жалған ақпарат, соның ішінде саяси немесе әлеуметтік бағыттағы жаңалықтар.
-
Кибербуллинг: Интернет арқылы адамға психологиялық қысым көрсету немесе қорлау.
-
Вирустар мен зиянды бағдарламалар: Кибершабуылдар, вирустар, зиянды бағдарламалар арқылы компьютерлер мен мобильді құрылғыларға зиян келтіру.
-
-
Интернеттегі қауіпсіздік шаралары:
-
Құпия сөздер мен логиндерді қауіпсіз сақтау.
-
Құрылғыларды антивируспен қорғау.
-
Әлеуметтік желілердегі жеке ақпаратты қорғау және жариялауды шектеу.
-
Фейк жаңалықтар мен ақпаратты тексеру әдістері
-
Фейк жаңалықтарды қалай тану керек?
-
Ақпаратты бірнеше дереккөзден тексеру: Бір ғана дереккөзден алынған ақпаратқа сенбеу, әрқашан дереккөздің сенімділігін тексеру.
-
Тақырыптың эмоциялық әсері: Егер ақпарат өте эмоционалды және оқырманды үрейлендіретін болса, бұл көбінесе фейк жаңалықтың белгісі.
-
Мазмұнның сәйкестігі: Мазмұн мен тақырыптың өзара үйлесімділігін тексеру, өйткені көп жағдайда фейк жаңалықтарда тақырып мазмұннан бөлек болады.
-
Сайттың дизайны мен URL-адресі: Сенімді сайттардағы URL-адрес мен сайттың дизайны нақты болады. Фейк сайттарда бұрмаланған немесе оғаш атаулар мен дизайндар болуы мүмкін.
-

-
Практикалық жаттығу:
Оқушыларға бірнеше жаңалықтардан үзінділер беріп, олардың қайсысы шынайы, қайсысы фейк жаңалық екенін талқылауды сұрау. Оқушылар ақпаратты тексеру әдістерін қолданып, өз ойларын дәлелдейді.
Интернетте қауіпсіз болудың негізгі ережелері
-
Әлеуметтік желілерде қауіпсіз болу:
-
Жеке ақпаратты қорғау: Өзіңіз туралы жеке ақпаратты тек таныс адамдармен ғана бөлісу.
-
Құпия сөздерді қауіпсіз сақтау: Құпия сөздеріңізді ешкімге айтпаңыз және оларды жиі ауыстырып тұрыңыз.
-
Сілтемелерге абай болу: Белгісіз сілтемелерді ашпаңыз, себебі олар вирус немесе зиянды бағдарламалар тарататын болуы мүмкін.
-
Фотосуреттер мен видеоларды жариялау: Өз суреттеріңізді немесе бейнемазмұнды тек қана сенімді адамдармен бөлісіңіз.
-
-
Киберқылмыс пен киберқорғау:
Киберқылмысқа қарсы тұрудың негізгі әдістері, интернет алаяқтарынан қорғану, онлайн қауіпсіздік ережелерін сақтау.
Топтық жұмыс және пікірталас
-
Топтық жұмыс: Оқушыларды топтарға бөлу және әр топқа медиа-қауіпсіздік тақырыбында шағын презентация жасау тапсырмасын беру. Мысалы:
-
1-топ: «Фейк жаңалықтарды анықтау әдістері».
-
2-топ: «Интернеттегі жеке ақпаратты қалай қорғауға болады».
-
3-топ: «Әлеуметтік желілерде қауіпсіздік ережелері».
-
-
Талқылау: Әр топ өз ұсыныстарын ортаға салып, басқа топтармен пікір алмасады.
Қорытынды
-
Қорытынды сөз: Оқушыларға медиа-қауіпсіздік ережелерін өмірде қолдануға шақыру. Олардың интернеттегі қауіптерден қалай қорғану керектігін білуі маңызды.
-
Сұрақ: «Медиа-қауіпсіздік туралы бүгін не үйрендіңдер? Интернетте қауіпсіз болу үшін қандай шаралар қабылдау керек?» деген сұрақтар арқылы оқушылардың ойларын тыңдап, қорытынды жасау.
Қорытынды:
Бұл кураторлық сағат оқушыларға медиа-қауіпсіздік мәселесін түсіндіруге, фейк жаңалықтарды ажыратуға, жеке деректер мен интернеттегі қауіптерден сақтануға көмектеседі. Оқушыларға ақпаратты дұрыс қабылдау, сенімді көздерден ғана пайдалану дағдыларын қалыптастыру мақсатында ұйымдастырылады.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Медиа-қауіпсіздік әлемінде»
Медиа-қауіпсіздік әлемінде»
ТҮРКІСТАН ОБЛЫСЫНЫҢ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ «Д.ҚОНАЕВ АТЫНДАҒЫ АГРАРЛЫҚ -ТЕХНИКАЛЫҚ КОЛЛЕДЖ» МКҚК
Д.Қонаев атындағы
аграрлық техникалық
колледждің ТІЖДО
_________ Р.Абдусаметов.
«_____» «______» 2024ж.
Топ сағаты
Тақырыбы: «Медиа-қауіпсіздік әлемінде»
Тобы: Асл 9-222
2024 жыл .
Тақырып: «Медиа-қауіпсіздік әлемінде»
Өткізілген күні: 17.10.2024ж

Бүгін “Біртұтас тәрбие” бағдарламасы аясында “Медиа қауіпсіздік әлемінде” тақырыбында тәрбие сағатын өткізді. Бұл іс-шараның мақсаты-студенттерге интернеттегі қауіп-қатерден және БАҚ қауіпсіздігінен қорғаудың негіздерін үйрету. Іс-шара барысында студенттерге алаяқтардың құрбаны болмау үшін қандай әрекеттерден сақ болу керектігін түсіндірді. Оларға белгісіз сайттарға кірмеу және күмәнді сілтемелерді ашпау туралы ескертулер берілді.
Медиа-қауіпсіздік: түсінік және маңызы
-
Медиа-қауіпсіздіктің анықтамасы:
-
Медиа-қауіпсіздік – бұл интернет пен басқа да ақпараттық кеңістіктердегі қауіптер мен тәуекелдерден қорғану шаралары. Мұнда жеке деректерді қорғау, ақпараттың дұрыстығы мен сенімділігіне тексеру жүргізу, киберқылмысқа қарсы тұру маңызды.
-
Ақпараттық манипуляция мен фейк жаңалықтар: Ақпараттық манипуляция, фейк жаңалықтар және жалған ақпараттардың таралуы – қазіргі қоғамда кездесетін басты қауіптердің бірі. Оқушыларды фейк жаңалықтарды қалай ажыратуға болатыны туралы ақпарат беру.
-
-
Медиа-қауіпсіздікке арналған негізгі ережелер:
-
Интернетте жеке мәліметтерді қорғау.
-
Интернетте тек сенімді ақпарат көздерінен ақпарат алу.
-
Әлеуметтік желілерде абай болу: таныс емес адамдардан келген хабарламалар мен сілтемелерге назар аудару.
-
Кибербуллинг пен онлайн алаяқтықтан сақтану.
-
Медиа-қауіпсіздік тәуекелдері мен қауіптері
-
Медиа-қауіпсіздік саласындағы қауіптер:
-
Жеке ақпараттың ұрлануы: Интернетте жеке ақпаратты сақтаудың қауіптілігі, оны ұрлап, жәбірлеушілердің пайдалану мүмкіндігі.
-
Фейк жаңалықтар: Интернет пен әлеуметтік желілерде тарайтын жалған ақпарат, соның ішінде саяси немесе әлеуметтік бағыттағы жаңалықтар.
-
Кибербуллинг: Интернет арқылы адамға психологиялық қысым көрсету немесе қорлау.
-
Вирустар мен зиянды бағдарламалар: Кибершабуылдар, вирустар, зиянды бағдарламалар арқылы компьютерлер мен мобильді құрылғыларға зиян келтіру.
-
-
Интернеттегі қауіпсіздік шаралары:
-
Құпия сөздер мен логиндерді қауіпсіз сақтау.
-
Құрылғыларды антивируспен қорғау.
-
Әлеуметтік желілердегі жеке ақпаратты қорғау және жариялауды шектеу.
-
Фейк жаңалықтар мен ақпаратты тексеру әдістері
-
Фейк жаңалықтарды қалай тану керек?
-
Ақпаратты бірнеше дереккөзден тексеру: Бір ғана дереккөзден алынған ақпаратқа сенбеу, әрқашан дереккөздің сенімділігін тексеру.
-
Тақырыптың эмоциялық әсері: Егер ақпарат өте эмоционалды және оқырманды үрейлендіретін болса, бұл көбінесе фейк жаңалықтың белгісі.
-
Мазмұнның сәйкестігі: Мазмұн мен тақырыптың өзара үйлесімділігін тексеру, өйткені көп жағдайда фейк жаңалықтарда тақырып мазмұннан бөлек болады.
-
Сайттың дизайны мен URL-адресі: Сенімді сайттардағы URL-адрес мен сайттың дизайны нақты болады. Фейк сайттарда бұрмаланған немесе оғаш атаулар мен дизайндар болуы мүмкін.
-

-
Практикалық жаттығу:
Оқушыларға бірнеше жаңалықтардан үзінділер беріп, олардың қайсысы шынайы, қайсысы фейк жаңалық екенін талқылауды сұрау. Оқушылар ақпаратты тексеру әдістерін қолданып, өз ойларын дәлелдейді.
Интернетте қауіпсіз болудың негізгі ережелері
-
Әлеуметтік желілерде қауіпсіз болу:
-
Жеке ақпаратты қорғау: Өзіңіз туралы жеке ақпаратты тек таныс адамдармен ғана бөлісу.
-
Құпия сөздерді қауіпсіз сақтау: Құпия сөздеріңізді ешкімге айтпаңыз және оларды жиі ауыстырып тұрыңыз.
-
Сілтемелерге абай болу: Белгісіз сілтемелерді ашпаңыз, себебі олар вирус немесе зиянды бағдарламалар тарататын болуы мүмкін.
-
Фотосуреттер мен видеоларды жариялау: Өз суреттеріңізді немесе бейнемазмұнды тек қана сенімді адамдармен бөлісіңіз.
-
-
Киберқылмыс пен киберқорғау:
Киберқылмысқа қарсы тұрудың негізгі әдістері, интернет алаяқтарынан қорғану, онлайн қауіпсіздік ережелерін сақтау.
Топтық жұмыс және пікірталас
-
Топтық жұмыс: Оқушыларды топтарға бөлу және әр топқа медиа-қауіпсіздік тақырыбында шағын презентация жасау тапсырмасын беру. Мысалы:
-
1-топ: «Фейк жаңалықтарды анықтау әдістері».
-
2-топ: «Интернеттегі жеке ақпаратты қалай қорғауға болады».
-
3-топ: «Әлеуметтік желілерде қауіпсіздік ережелері».
-
-
Талқылау: Әр топ өз ұсыныстарын ортаға салып, басқа топтармен пікір алмасады.
Қорытынды
-
Қорытынды сөз: Оқушыларға медиа-қауіпсіздік ережелерін өмірде қолдануға шақыру. Олардың интернеттегі қауіптерден қалай қорғану керектігін білуі маңызды.
-
Сұрақ: «Медиа-қауіпсіздік туралы бүгін не үйрендіңдер? Интернетте қауіпсіз болу үшін қандай шаралар қабылдау керек?» деген сұрақтар арқылы оқушылардың ойларын тыңдап, қорытынды жасау.
Қорытынды:
Бұл кураторлық сағат оқушыларға медиа-қауіпсіздік мәселесін түсіндіруге, фейк жаңалықтарды ажыратуға, жеке деректер мен интернеттегі қауіптерден сақтануға көмектеседі. Оқушыларға ақпаратты дұрыс қабылдау, сенімді көздерден ғана пайдалану дағдыларын қалыптастыру мақсатында ұйымдастырылады.
шағым қалдыра аласыз













