Жалпы орта білім беру
деңгейінің 8- сыныптарына
арналған
"Медиасауаттылық" оқу
пәнінен жаңартылған мазмұндағы оқу
бағдарламасы
1-тарау. Жалпы
ережелер
«Білім туралы», «Педагог
мәртебесі туралы», «Білім берудің барлық деңгейінің мемлекеттік
жалпыға міндетті білім беру
стандарттары» (2018 жылғы 31 қазандағы
№604 бұйрығы (өзгерістермен және толықтырулармен 2020 жылғы 28
тамыздағы №372 бұйрық ), «Жалпы білім беру
ұйымдарына арналған жалпы білім беретін пәндердің, таңдау
курстарының және факультативтердің үлгілік оқу бағдарламаларын
бекіту туралы» ҚР БҒМ (2013 жылғы 3 сәуірдегі №115 бұйрығы және
өзгерістермен және толықтыруларымен 2020 жылғы 27 қарашадағы №496с
бұйрық), «Оқулықтардың, оқу-әдістемелік кешендердің, оқу
құралдарының және басқа да қосымша әдебиеттердің, оның ішінде
электрондық тасымалдау құралдары тізбесін бекіту туралы» (ҚР БҒМ
2021 жылғы 10 маусымдағы №286 бұйрығы); Оқу
жоспарлары ҚР БҒМ 2012 жылғы 8
қарашадағы №500 бұйрығымен
бекітілген (2021 жылғы 25 наурыздағы №
125 бұйрықпен енгізілген өзгерістерімен және толықтыруларымен) 2018
жылғы 4 қыркүйектегі № 441 бұйрығына сәйкес
бекітілген).
Мереке күндеріне сәйкес
келген сабақтар басқа күндерге ауыстырылады. Осы жағдайда
сабақтардың тақырыптары/оқу
мақсаттары оқу бағдарламасының
мазмұнына сәйкес кіріктірілуі
қажет.
2.
2021-2022 оқу жылында 8
сыныптарда «Информатика» оқу пәні ҚР БҒМ
2019 жылғы 7 наурыздағы №105 бұйрығымен бекітілген жаңартылған
мазмұн бойынша үлгілік оқу бағдарламасымен
оқытылады.
8-сыныптарда «Информатика» оқу
пәнін оқытуға бөлінген апталық жүктеме: 1 сағат аптасына, барлығы
34 сағат
«Медиасауаттылық» пәнінің
мазмұны:
Кіріспенің орнына. ОҚЫТУДЫҢ
ҮЗДІК ТӘЖІРБИЕЛЕРІ ЖАЙЛЫ БІРЕР СӨЗ.Медиасауаттылық Медиалық және
ақпараттық сауаттылық (МАС) Демократиялық дискурс және медиа. МАС
құзіреті (ЮНЕСКО жүйесі бойынша). Жаңа медиа, жаңа форматтар.
Конвергенция және медиа бизнестің трендтері.Өшпенділік тілі және
БАҚ-тағы кемсітушілік Ақпараттық соғыстар, кемсітушілік. Өшпенділік
тілінің технологиясы, стереотиптер. БАҚ-та алауыздық тудырудың
маркерлері. Жеке және қоғамдық медиа-гигиена. Ақпараттық
қауіпсіздік қағидалары.Ақпарат алаңы Ақпарат алаңы, ақпарат
көздері. Сыни ойлау Ақпарат беру және насихат. Насихаттың
механизмдері. Авторлық жанрлар: редакциялық мақалалар, бағандар.
Ақпараттық жанрлар: сұхбат, репортаж Журналистикағы өзін-өзі реттеу
Ақпарат сапасын бағалау әдістері МЕДИАӨНДІРІС. Жаңалықтарды іріктеу
Жаңалықтарды таңдайтын технология: бақылау, аудитория. Күн тәртібі
теориясы. Фейк: жалған ақпаратты кім және не себепті шығарады?
Тақырып, жаңалықтарды безендіру ережелері. Медиа-бизнес. Контенттің
жасалуы. Фото және видео журналистика Фото және видеоның мағынасы
мен әсері. Фото және фотошоп, видео және
видеоредакторлар.
Сурет пен видеоматериалдарды пайдалану
ережелері. Әлеуметтік медиа Әлеуметтік
желі қағидалары Әлеуметтік желілерде жалған ақпараттың таралуы
Желідегі этикалық Практикум.
Медиасауаттылық пәні
бойынша күнтізбелік тақырыптық жоспар
8-сынып(34 сағат,
аптасына 1
сағат)
Бөлімдер
|
Сабақтың
№
|
Тақырыптар
|
Саны
|
Мерзімі
|
1-тоқсан
|
8
|
|
Медиа тарихы: ХХІ ғасырға қалай
жеттік
|
1
|
Адамзат коммуникациясы – ым-ишарадан жазуға
дейінгі жол
|
1
|
|
2
|
Медианың даму тарихы
|
1
|
|
3
|
Ақпаратты түрлендіру құралдарының
эволюциясы.
|
1
|
|
4
|
Компьютер мен интернеттің
дамуы.
|
1
|
|
5
|
Медиа түрлері
|
1
|
|
Медиаөріс пен медиасауат
|
6
|
Қазіргі заманғы мифтер: жалған
теориялар мен жалған ғылым
|
1
|
|
7
|
Медиа әлемі
|
1
|
|
8
|
Медиа әлемі мен медиасауат
|
1
|
|
|
|
2-тоқсан
|
8
|
|
Фейк пен фантазия: біз неге және неліктен
сенеміз
Ақпарат. Ақпарат көздері
..
|
9
|
Өнердегі ойдан шығару: кино, театр,
әдебиет
|
1
|
|
10
|
Балаларға арналған ертегілер
мен ересектерге арналған ертегілердің айырмашылығы
неде?
|
1
|
|
11
|
Балаларға арналған ертегілердің
пайдасы
|
1
|
|
12
|
Қорқынышты фильмдер мен
кинофантастика
|
1
|
|
13
|
Кинодағы музыка және эмоцияға
манипуляция
|
1
|
|
14-15
|
Ақпарат және оның сипаттары.
Ақпараттың сипаттарын бұрмалау және оның
салдары..
|
2
|
|
16
|
Қазіргі заманғы ақпарат
көздері және олардың сипаты. Жаһандық ақпарат кеңістігі.
|
1
|
|
|
|
3-тоқсан
|
10
|
|
Формалық логика: жас сарбаз
курсы..
Медиа мен жарнама
. Киберқауіпсіздік
|
17
|
Манипуляция түрлері және
олармен күрес тәсілдері. Манипуляция және онымен күрес
тарихы
|
1
|
|
18
|
Логикалық қулықтар (қателер)
жіктемесі. Рetitio principii түрлер
|
1
|
|
19
|
Жарнама мен медиа . Жарнама
тарихы.
|
1
|
|
20
|
Визуал материал түрлері.
Жарнаманың функциялары
|
1
|
|
21
|
Интернет пен әлеуметтік желідегі
қатерлер.
|
1
|
|
22
|
Әлеуметтік желіде туындауы мүмкін
проблемалар. Әлеуметтік желідегі
аккаунтымызды қалай қорғаймыз?
|
1
|
|
23
|
Парольді қолдануға қатысты
кеңестер . Аккаунттарыңа бөтен компьютерден кірудің
қаупіү
|
1
|
|
24-25
|
Проблемалардың қайнар көздері. Жарнама
берушілер
|
2
|
|
26
|
Цифр әлеміндегі
қылмыскерлерден қалай қорғанамыз? .
|
1
|
|
|
|
4-тоқсан
|
10
|
|
Әлеуметтік желілердегі құпиялық
«Қараңғы» әлеуметтік медиа.
|
27
|
Компьютер вирустары.
Вирустардан қалай қорғану керек? Заңға қайшы
әрекетке араласу ..
|
1
|
|
28
|
Құқық қорғау органдары не істейді? Әлеуметтік
желідегі қауіпсіздік ережелері
|
1
|
|
29-30
|
Фото- және видеофейктерді кім жасайды?
Яндекс.Картинки мүмкіндіктері
Factcheck.kz ұсынған қазақстандық
кейс.
|
2
|
|
|
|
|
|
31-32
|
Келешектің ақпараттық қаруы.
Dark Social дегеніміз не?
|
2
|
|
|
|
|
|
33
|
Мессенджердегі хабарламаны қалай тексеру
керек?
|
1
|
|
|
34
|
Dark Social желілеріне қайтіп
жарық түсіреміз? .
|
|
|
|
|
|
34
|
|