Ұйымдастыру
кезеңі:
Оқушылармен сәлемдесу,
оқушыларды түгелдеу, сабаққа назарын
аудару.
Сабақта қарастырылатын
мәселелер:
І. Үй тапсырмасын
тексеру.
«Серпілген
сауал» әдісі. Бір-біріне қағазға
жазылған сұрақтарға жауап беріп,өткен тақырыптарға шолу жасау
арқылы өткен тарау бойынша білімін
шыңдайды.
1.Қысым дегеніміз
не?
2.Қалыпты атмосфералық қысым
дегеніміз не?
3. Архимед заңының
тұжырымдамасы.
4. Архимед күші қандай
физикалық шамаларға тәуелді?
5. Денелердің жүзу шарттарына
түсінік бер.
Жаңа
тақырып
I.
«Болжау
ағашы». Оқушылар назарына жаңа
тақырыпқа байланысты суреттер
ұсынылады. Суретте не
берілген? Бірдей жұмысты кім жылдам
бітіреді? Неліктен? Қоршаған ортадан және күнделікті өмірден тағы
қандай мысалдар келтіруге болады? Өз ойы жазылған стикерді
ағашқа жабыстырады.
Мұғалім(D):
Денені бір орыннан екінші
орынға қозғап апаруда күштің істеген жұмысы механикалық жұмыс деп
аталады.
Дененің қозғалу
бағытында әрекет ететін күштің механикалық жұмысы күшке де жүрілген
жолға да тура пропорционал.
Мұндағы: А-жұмыс;
Ғ-күш; s – жүрілген жол.Жұмыстың өлшем бірлігіне 1 Ньютон күштің
денені 1 метрге жылжытқандағы жұмысы алынады. Жұмыстың өлшем
бірлігі ХБЖ-да джоуль
алынады.
1Дж=1Нх1м=1Н∙м.
1 килоджоуль
(1кДж)=1000 Дж=103Дж
1 миллиджоуль
(1мДж)=0,001 Дж=10-3Дж
1 микроджоуль
(1мкДж)=0,000001 Дж=10-6Дж
Жұмыстың орындалу
тездігін сипаттайтын шаманы қуат деп
атайды.
N=A/t,
Мұндағы: N-қуат;
А-жұмыс; t-жұмыс істеуге кеткен
уақыт.
Қуатты өлшеудің
бірлігіне 1 секундта істелетін 1 Джоуль жұмыс алынады. Өлшем
бірлігі ватт.
1
Вт =1 Дж/1с = 1
Дж/с
1 киловатт
(1кВт)=1000 Вт=103Вт
1 милливатт
(1мВт)=0,001 Вт=10-3Вт
1микроватт
(1мкВт)=0,000001 Вт=10-6Вт
II . «Кім жылдам?»
әдісі (I) жеке жұмыс есептер
шығару
ІІІ. “Қызықты тәжірибе”
әдісі
Тәжірибе: көлбеу тақтайдың бетімен жүкті жоғары қарай
көтеру үшін жұмсалған жұмысты және осы кездегі қуатты анықтау
керек.
ІV. «Формулалар
сыр шертеді» әдісі
(I) жеке
жұмыс. Физикалық шамалар мен
олардың белгіленуін, формуласын, өлшем бірлігін нұсқамамен
сәйкестендіру.
Физикалық шама
атауы
|
Белгіленуі
|
Формуласы
|
Өлшем
бірлігі
|
Жұмыс
|
|
|
Н
|
Жүрілген
жол
|
Fa
|
|
Вт
|
Ауырлық
күші
|
N
|
A/t
|
Дж
|
Масса
|
|
|
м
|
Қуат
|
S
|
|
кг
|
Жылдамдық
|
|
|
м/с
|
V. «Білгіш бокс»
әдісі (I) жеке
жұмыс. Карточка таңдау арқылы
деңгейлік сұрақтарға жауап
береді.
ДЖоуль – жұмыстың
өлшем бірлігі.
Механикалық жҰмыс –
күш әрекетінен дене орын ауыстырғанда атқарылатын
жұмыс.
ДинаМометр – күшті
өлшейтін құрал.
ОрЫн ауыстыру –
бағытталған кесінді сызық.
Секунд – уақыттың
өлшем бірлігі.
ЖұмысҚа - тура
пропорционал.
Уақытқа - кері
пропорционал.
ВАтт – қуаттың өлшем
бірлігі.
ОрТаша қуат –
тұрмыста, техникада жиі
қолданылады.
Оқушының сабақтағы өз
әрекетіне
рефлексиясы
Кестеде сол жақта көрсетілген
сөйлемге оң жақтан өз әрекетіңізге сәйкесін таңдау арқылы
сәйкестендіру жасаңыздар
|
Мен сабақта ... әрекеттер
жасадым
|
Белсенді /белсенді
емес
|
Бүгінгі сабақтағы өзімнің
әрекетіме көңілім ...
|
Толады /
толмайды
|
Маған бүгінгі сабақ ....болған
секілді көрінді
|
Қысқа /
Ұзақ
|
Бүгінгі сабақта мен
...
|
Шаршадым / шаршаған
жоқпын
|
Бүгінгі сабақтағы менің
көңіл-күйім
|
Жақсарды /
нашарлады
|
Бүгінгі сабақтың материалы мен
үшін ..
|
Түсінікті /
түсініксіз
|
|