Механикалық қозғалыс ,санақ жүйесі

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Механикалық қозғалыс ,санақ жүйесі

Материал туралы қысқаша түсінік
Механикалық қозғалыс, санақ жүйесін біледі
Материалдың қысқаша нұсқасы

Оқу жұмыс орынбасары:


Қысқа мерзімді жоспар


Білім беру ұйымының атауы


Бөлім


Педагогтың аты-жөні:


Күні :


Сынып:



Сабақтың тақырыбы

Механикалық қозғалыс және оның сипаттамасы

Санақ жүйесі

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

7.2.1.1 келесі терминдердің физикалық мағынасын түсіндіру – материялық нүкте, санақ жүйесі, қозғалыстың салыстырма-лылығы, траектория, жол, орын ауыстыру

Сабақтың мақсаты

  • Механикалық қозғалыс және оның сипаттайды;

  • Санақ жүйесі ұғымын біледі;

  • Келесі терминдердің физикалық мағынасын түсінеді – материялық нүкте, санақ жүйесі, қозғалыстың салыстырма-лылығы, траектория, жол, орын ауыстыру


Құндылықтарға баулу

  • Бірлік және ынтымақ –командамен топтық тапсырмаларды орындап ,басқалармен біолескен жұмыстың нәтижесін қорғай алады;

  • Жасампаздық және жаңашылдық-қарапайым өлшеулер жүргізу,практикалық есептерді шешуге арналған құралдармен жұмыс жасай алады;

  • Білімнің жаратылыстану салаларындағы тәжірибиені бақылаудың ,жжүйелеудің ,түсінудің қарапайым дағдыларынығ болуы

  • Еңбекқорлық құндылығы:түрлі мамандықтарға қызығушшылық таныту,өзіне өзі қызмет көрсетуге дағдылану.



Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/уақыты

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

7 минут

Сәлемдесу

Оқушыларды түгелдеу.

«Адал азамат бағдарламасындағы құндылықтарды оқыту процесіне ұйымдастыру кезеңінен бастап,сабақтың әрбір кезеңінде жүргіземін»

«Еңбекқорлық пен кәсіби біліктілік» құндылығы

Ахуал орнату «Смайлик»әдісі

Үй тапсырмасы

тапсырмасы

Wordwoll мен Educaplay платформасындағы ойын түріндегі тапсырманы орындайды.

https://wordwall.net/es/resource/52990564



Өткен тақырыпты қайталау. “Жалған, ақиқат” әдісі

Әр тұжырымды оқып, «Ақиқат» немесе «Жалған» деп белгілеңдер.

  1. Егер 10 қағаздың қалыңдығы 1 мм болса, бір парақтың қалыңдығы 0,1 мм-ге тең.

  2. Сызғышпен өте кішкентай денелердің өлшемін әрқашан дәл анықтауға болады.

  3. Жіптің диаметрін оның қалыңдығын бірден өлшеп табуға болады.

  4. Бірнеше қабаттап өлшеу әдісі өлшеудің дәлдігін арттырады.

  5. Мензуркадағы су көлемі арқылы тастың көлемін анықтауға болады.

  6. Сағат тілінің ұзындығы уақытты өлшеу құралы болып табылады.

  7. Кішкентай денелердің өлшемін тек микроскоп арқылы ғана өлшеуге болады.

  8. Жіптің 40 орамының жалпы қалыңдығы 10 мм болса, бір жіптің диаметрі 0,25 мм.

  9. Егер өлшеу құралының ең кіші бөлігі 1 мм болса, 0,2 мм қалыңдықты дәл анықтауға болмайды.

  10. Дененің өлшемін анықтау үшін әрқашан тек бір құрал жеткілікті.



Оқушылар мұғаліммен сәлемдеседі.

Үй тапсырмасын орындайды.

Дискриптор :



Үй тапсырмасына берілген тапсырманы дұрыс орындай алады;








1 балл

Презентация

Жұмыс парағы

Көрнекіліктер












Сабақтың ортасы

30 минут

Жаңа сабақ


https://youtu.be/jCRMZPx-7Vk?si=WtTqJuq6YSInnG--


Стиммульяциялық программа көмегімен тақырыпқа сай тапсырманы зерттейді

https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/templateimg.php?s=mech_kolo&l=ru



ЖИ көмегімен берілген тапсырманы орындайды.


Тапсырма


Оқулықпен жұмыс

Shape1

Жеке тапсырма

Суретпен жұмыс

Жол мен орын ауыстыруды көрсетіп ,санақ басын белгілеңіз

Рисунок 672916965

















ЕБК тапсырмасы

1-тапсырма

Сұрақ: Механикалық қозғалыс дегеніміз не? Өз сөзіңмен түсіндір.

Бағалау критерийі:
- Қозғалыстың анықтамасын дұрыс жазады;
- Басқа денелерге қатысты орнын өзгерту екенін атап көрсетеді.

2-тапсырма

Санақ жүйесінің құрамына кіретін бөліктерді ата.
Жауапты кестеге жаз:

Санақ жүйесінің бөлігі

Мысалы

1



2



3



3-тапсырма

Ситуация: Оқушы пойыздың ішінде кітап оқып отыр.
– Пойызға қатысты ол тыныштықта ма, әлде қозғалыста ма?
– Жерге қатысты ше?

4-тапсырма

Өз өміріңнен қозғалыстың салыстырмалылығына мысал келтіріп, қысқаша сурет не сызба жаса.


Функционалдық сауаттылық тапсырмасы


Екі оқушы ның сыныптағы қозғалысын сипаттаңыз.Санақ басы бола алатын нүктені белгілеңіз.Сыныпта екі бала ары – бері қозғалады ,топтың үшінші оқушысы санақ басы болып ортада тұрады қалған топтағы оқушылар Санақ басын қозғалыстың салыстырмалығын түсіндіреді.


Жұптық тапсырма :

«Сыйқырлы қалам» оқушылар өзінің үйімен мектеп арасындағы жол мен орын ауыстыруды салады.Төмендегі сұрақтарға жауап береді

1.Сен мектепке қанша уақытта келесің ?

2.Үйден мектепке дейін неше кеилометр?

3.Жоғарыдағы екі сұрақтың жауабын қолданып жылдамдығыңды тауабыңыз

4.Санақ басы үй ма ,мектеп па ?


Shape3 Shape2


Оқушылар жаңа сабақты меңгеріп ,тапсырмалар орындайды.


























Оқушылар стиммульяциялық прграммада ерілген тапсырманы орындайды.







Оқушылар ChatGPT көмегімен берілген тапсырманы орындайды.






































































































































































Оқушылар оқулықтағы тапсырманы орындайды.














































Оқушылар функционалдық сауаттылық тапсырмасын орындайды.

Дискриптор :

Стиммульяциялық программа көмегімен тақырыпқа сай тапсырманы зерттейді

Санақ басын есептейді біледі ;

Қозғалыстың салыстырмалылығын сипаттай алады;








2 балл
















Дискриптор :

ЖИ көмегімен берілген тапсырманы орындай алады;

Коммикс көмегімен тақырыпты түсіне алады;


Механикалық қозғалыс және оның сипаттай алады;

Санақ жүйесі ұғымын біледі;

Келесі терминдердің физикалық мағынасын түсіндіре алады – материялық нүкте, санақ жүйесі, қозғалыстың салыстырма-лылығы, траектория, жол, орын ауыстыру







2 балл




































































































Дискриптор :



Оқулықтағы тапсырманы дұрыс орындай алады;

Жол мен орын ауыстыруды көрсете алады,санақ басын белгілей алады;








2 балл
























































































Дискриптор :

Функционалдық сауаттылық тапсырмасын дұрыс орындай алады;

Оқушылардың қозғалысын сипаттай алады;

Қозғалыстың салыстырммалылығын түсіне алады;

Жол мен траекторияны ,орын ауыстыруды ажырата алады ;








2 балл

Жұмыс парағы

Тапсырмалар














Cергіту

3 минут

Нейро жаттығулар

« Оң қол,сол қол» нейрожаттығуын жасайды

Оқушылар нейрожаттығуларды орындайды.

Мақтау ,мадақтау.


Сабақтың соңы


5 минут



















Рефексия


Бағалау




Үй тапсырмасы


Сабақты бекіту тапсырмасы

Educaplay платформасындағы ойын түріндегі тапсырманы орындайды.

https://www.educaplay.com/learning-resources/17849760-learning_resource.html


Мұғалім оқушыларға “Мини тест” әдісі көмегімен жұптық тапсырма таратады.

Сұрақтарға жауап беріңіз:

Тест тапсырмасы

  1. Механикалық қозғалыс дегеніміз не?

    • A) Дененің белгілі бір уақыт аралығында тыныштықта болуы

    • B) Дененің бір нүктеден екінші нүктеге орын ауыстыруы

    • C) Дененің орнында қозғалмай тұруы

    • D) Дененің айналу қозғалысы

Жауабы: B

  1. Қозғалыс жылдамдығын қандай формуламен есептейміз?

    • A) v=s/t

    • B) v=t*s

    • C) s=v*t

    • D) t=v×s

Жауабы: A

  1. Түзу сызықты бірқалыпты қозғалыс кезінде дененің жылдамдығы:

    • A) Өзгермейді

    • B) Артады

    • C) Төмендейді

    • D) Тек бастапқы нүктеде өзгереді

Жауабы: A

  1. Егер дене 10 м/с жылдамдықпен 5 секунд жүрсе, қанша қашықтық жүреді?

    • A) 50 м

    • B) 10 м

    • C) 100 м

    • D) 500 м

Жауабы: A

  1. Қандай шама қозғалыс кезінде өзгермейді?

    • A) Уақыт

    • B) Жылдамдық

    • C) Орын ауыстыру

    • D) Ара қашықтық

Жауабы: B

Сабақты бекітуге берілген тапсырманы орындайды.


Дискриптор :

Механикалық қозғалыс және оның сипаттай алады;

Санақ жүйесі ұғымын біледі;


Сабақты бекіту тапсырмасын дұрыс орындай алады;


1 балл










Жұмыс парағы

Тапсырмалар


Рефлексия




Үй тапсырмасы:Тақырыпты оқу,видео сабақты қарау.

Оқулық соңындағы сұрақтарға жауап жазу.Жаттығу есептерін аяқтау.Тақырыпқа байланысты қызықты зерттеу мен үй жағдайында қауіпсіздік шарасын сақтай отырып эксперименттер жасап видео материал дайындасаңыз да болады.

Сабаққа кері байланыс қалдыраады.

Жұмыс парағында

Өзін өзі бағалап бағалап сабақтың соңында хабарлайды.

Жұмыс парағында Өзін-өзі бағалау жүргізеді.

Кері байланыс стиккерлері



Жұмыс парағы




Оқушының жұмыс парағы





Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

7.2.1.1 келесі терминдердің физикалық мағынасын түсіндіру – материялық нүкте, санақ жүйесі, қозғалыстың салыстырма-лылығы, траектория, жол, орын ауыстыру



Жаңа сабақ

Жаңа сабақ


https://youtu.be/jCRMZPx-7Vk?si=WtTqJuq6YSInnG--


Стиммульяциялық программа көмегімен тақырыпқа сай тапсырманы зерттейді

https://www.vascak.cz/data/android/physicsatschool/templateimg.php?s=mech_kolo&l=ru



ЖИ көмегімен берілген тапсырманы орындайды.




Тапсырма



Оқулықпен жұмыс

Shape4

Жеке тапсырма

Суретпен жұмыс

Жол мен орын ауыстыруды көрсетіп ,санақ басын белгілеңіз

Рисунок 672916965








Функционалдық сауаттылық тапсырмасы


Қызықты тапсырма №3:

Екі оқушы ның сыныптағы қозғалысын сипаттаңыз.Санақ басы бола алатын нктені белгілеңіз.Сыныпта екі бала ары – бері қозғалады ,топтың үшінші оқушысы санақ басы болып ортада тұрады қалған топтағы оқушылар Санақ басын қозғалыстың салыстырмалығын түсіндіреді.


Жұптық тапсырма : «Сыйқырлы қалам» оқушылар өзінің үйімен мектеп арасындағы жол мен орын ауыстыруды салады.Төмендегі сұрақтарға жауап береді

1.Сен мектепке қанша уақытта келесің ?

2.Үйден мектепке дейін неше кеилометр?

3.Жоғарыдағы екі сұрақтың жауабын қолданып жылдамдығыңды тауабыңыз

4.Санақ басы үй ма ,мектеп па ?


Shape6 Shape5













Үй














































































Мектеп













Сабақты бекіту тапсырмасы

Wordwoll мен Educaplay платформасындағы ойын түріндегі тапсырманы орындайды.

Мұғалім оқушыларға “Мини тест” әдісі көмегімен жұптық тапсырма таратады.

Сұрақтарға жауап беріңіз:

Тест тапсырмасы

  1. Механикалық қозғалыс дегеніміз не?

    • A) Дененің белгілі бір уақыт аралығында тыныштықта болуы

    • B) Дененің бір нүктеден екінші нүктеге орын ауыстыруы

    • C) Дененің орнында қозғалмай тұруы

    • D) Дененің айналу қозғалысы

Жауабы: B

  1. Қозғалыс жылдамдығын қандай формуламен есептейміз?

    • A) v=s/t

    • B) v=t*s

    • C) s=v*t

    • D) t=v×s

Жауабы: A

  1. Түзу сызықты бірқалыпты қозғалыс кезінде дененің жылдамдығы:

    • A) Өзгермейді

    • B) Артады

    • C) Төмендейді

    • D) Тек бастапқы нүктеде өзгереді

Жауабы: A

  1. Егер дене 10 м/с жылдамдықпен 5 секунд жүрсе, қанша қашықтық жүреді?

    • A) 50 м

    • B) 10 м

    • C) 100 м

    • D) 500 м

Жауабы: A

  1. Қандай шама қозғалыс кезінде өзгермейді?

    • A) Уақыт

    • B) Жылдамдық

    • C) Орын ауыстыру

    • D) Ара қашықтық

Жауабы: B

РЕФЛЕКСИЯ БАҒАЛАУ



ЕБК тапсырмасы

1-тапсырма

Сұрақ: Механикалық қозғалыс дегеніміз не? Өз сөзіңмен түсіндір.

Бағалау критерийі:
- Қозғалыстың анықтамасын дұрыс жазады;
- Басқа денелерге қатысты орнын өзгерту екенін атап көрсетеді.

2-тапсырма

Санақ жүйесінің құрамына кіретін бөліктерді ата.
Жауапты кестеге жаз:

Санақ жүйесінің бөлігі

Мысалы

1



2



3



3-тапсырма

Ситуация: Оқушы пойыздың ішінде кітап оқып отыр.
– Пойызға қатысты ол тыныштықта ма, әлде қозғалыста ма?
– Жерге қатысты ше?

4-тапсырма

Өз өміріңнен қозғалыстың салыстырмалылығына мысал келтіріп, қысқаша сурет не сызба жаса.


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
09.10.2025
16
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі