Ұйымдастыру кезеңі (17
мин)
|
Мұғалім оқушылармен
амандасып, олардың көңіл-күйлерін
сұрайды.
Тақырыпты жариялап, сабақтың мақсатын
түсіндіреді.
Оқушылардан "Мейірімділік" сөзіне қандай ассоциациялар
пайда болатынын сұрайды.
Мұғалім: «Құрметті оқушылар! Бүгінгі тәрбие сағатымыздың
тақырыбы – Мейірімділік сеннен
басталады.
Мейірімділік – бұл ең алдымен өзіңнен бастау алатын ізгі қасиет.
Біз әрқайсымыз өзіміздің жүрегіміздегі мейірімділік пен жылулықты
басқаларға көрсетіп, оларға көмек көрсете аламыз. Осы арқылы
қоғамда қандай да бір қиындықтар туындаса, біз бір-бірімізге қол
ұшын беріп, бірге жеңеміз. Мейірімділік деген не? Бұл – өзгенің
жағдайына жаны ашып, қиын сәтте қолдау көрсету. Мейірімділік қашан
да өзінен басталады, яғни сен, мен, бәріміз де мейірімді болуымыз
керек. Ал сендер қалай ойлайсыңдар, мейірімділік өмірде қалай
көрінеді?»
Топтық жұмыс.
«Әр топқа мейірімділік туралы жағдайлар
мен сұрақтар беремін. Бүгінгі мақсатымыз – сол жағдайларда қалай
мейірімділік көрсете алатынымызды талқылау. Мейірімді болу үшін ең
алдымен, өзіміздің жүрегімізде мейірімділік сезімін ояту керек.
Қазір әр топқа бір-бірінен көмек көрсету немесе қиын жағдайда
мейірімділік таныту керек болған жағдайды беріп, сол мәселені қалай
шешу керектігін талқылауды
бастаймыз.»

|
Мұғаліммен
амандасады.
Сабақ тақырыбымен
танысады.
Мұғалімнің қойған
сұрақтарына жауап беру (мысалы, «Мейірімділік деген не?»,
«Мейірімді болу үшін не істеу
керек?»).
Тақырыпқа байланысты
өз пікірін ашық түрде
білдіру.
Мейірімділіктің қоғамдағы маңызын
талқылау.
Өмірден немесе
кітаптардан, фильмдерден көрген мейірімділік жайлы
әңгімелеу.
Бір-біріне
көмектескен немесе қиын жағдайда қолдау көрсеткен адамдар туралы
айтып беру.
Мейірімділік көрсеткен кезде қандай сезімдер
туындайтынын түсіну.
Оқушылар топтарға
бөлініп, мейірімділік тақырыбы бойынша тапсырмаларды орындайды.
Олар мейірімділік туралы өз пікірлерін және ұсыныстарын талқылайды,
бір-біріне көмек көрсету жолдарын
іздейді.
Оқушылар әрекеті:
Топтарда жұмыс істей отырып, «Мейірімділік»
тақырыбында пікір алмасу.
Топтық тапсырманы
орындау барысында өз ойларын жүйелеу және ортақ шешім
қабылдау.
Әр топ өз пікірін
қорғап, қорытынды жасайды.

|
Мейірімділік туралы
бейнемазмұн (қажет болған
жағдайда)
Плакаттар мен
суреттер
Слайдтар (егер
қолдансаңыз)
|
Сабақ ортасы (10
мин)
|
Қауіпсіздік сабағы.
«СІЗДІҢ ӘРЕКЕТТЕРІҢІЗ ҮШІН ЖАУАПКЕРШІЛІКТІ
ҚАЛАЙ ҚАБЫЛДАУҒА ЖӘНЕ МЕКТЕПТЕГІ ҚАУІПСІЗ ОРТАНЫ САҚТАУҒА
БОЛАДЫ?
Сабақтың
мақсаты: білім беру мекемесінде қауіпсіз орта
қалыптастыра отырып, білім алушылардың жан-жақты дамуына жағдай
туғызу. Әр іске жауапкершілікпен қарауға
дағдыландыру.
Негізгі міндеттері:
-жоғары сынып оқушыларымен бірлесе отырып
бастауыш сынып, орта буын білім алушылардың қауіпсіз ортасын
қалыптастырудың алғышартын
құру;
-жеке бас қауіпсіздігін сақтай алатындай
азамат болуға
тәрбиелеу;
-әр іске жауапкершілікпен қарайтын ұқыпты,
жауапты тұлға
қалыптастыру.
Материалдар мен ресурстар: ватмандар, маркерлер,
стикерлер, желім.
Сабақтың барысы
1.Кіріспе (2
мин)
Қауіпсіздік адам баласы үшін әрқашанда керек.
Қауіпсіздік аясындағы мектептің қызметі – оқу және еңбек қызметі
кезіндегі күтпеген жерден туындайтын ықтимал жайттардан (өрттен,
апаттан) оқушылар мен қызметкерлердің өмірін сақтау және
денсаулығын қорғауға бағытталған заманауи технологияларды қолдана
отырып, оқушыларды сабақ қызметі кезінде
қорғау.
2.Негізгі бөлім (6
мин)
Үзіліс кезінде мектептегі қауіпсіз
мінез-құлық:
-дәліздер мен баспалдақтар арқылы қадам
жасаңыз, жүгірмеңіз, айналаңыздағыларды
итермеңіз;
-қарама-қарсы жаққа тап болмас үшін оң жағымен
жүріңіз;
-баспалдақтағы қоршауды ұстаңыз, олармен
жүрмеңіз, баспалдақтан
секірмеңіз;
-кезекші жоғары сынып оқушылары мен
педагогтердің талаптарын
орындау;
-сабақта оқу заттары мен жиһаздарды ұқыпты
ұстаңыз;
-қарындаштарды ұштауда қауіпсіз ұштағыштарды
қолданыңыз;
-сыныпқа кіру немесе шығу, кенеттен есікті
ашпаңыз немесе
тарсылдатпаңыз.
-физика, химия және биология сабақтарында
зертханалық жұмыстарды орындау кезінде ерекше күтім
қажет.
Оқу шеберханаларындағы сабақтар туралы да
айтуға болады. Аспаптар, химиялық реактивтер, ағаш ұстасы және
дәнекер құралдары қауіпсіздік ережелерін қатаң сақтауды және
белгілі бір пайдалану дағдыларын қажет
етеді.
3.Қорытынды
Пайдалы
сілтемелер: https://youtu.be/NHWYVHBHch4?si=zdCOob9ZZJzKBg_p
https://youtu.be/DycscArvAYw?si=uBpUSdWzZB9_-fYc
https://youtu.be/eAuWMVuaBbU?si=f7Bu5Hev8Xii7u9
|
Келесі ережелерді сақтау қажет:
-жұмыс басталар алдында педагогтің қауіпсіздік
туралы нұсқаулығын
тыңдаңыз;
-жұмыс кезінде нұсқауларды дәл
орындаңыз;
-жұмыстарды орындау немесе жұмысшылардың
жанында болу кезінде еркелікке немесе немқұрайдылыққа жол
бермеу;
-жабдықтар мен реактивтерді мақсатсыз
пайдалануға болмайды.
Дене шынықтыру сабақтарында спортзалдың немесе
мектеп стадионының жабдықтары да, мектеп оқушыларының мінез-құлқы
да қауіпті болуы мүмкін. Дене шынықтыру сабағын көптеген адамдар
разряд, қозғалыссыз
отырған
сабақтар кезіндегі жинақталған энергияны босату
мүмкіндігі ретінде қабылдайды.
Еңбекке баулу сабақтарында жарақат алу мүмкіндігі
жоғары. Ағаш ұстасы,
дәнекер және басқа құралдармен жұмыс істеудің
қарапайым дағдыларын игеру, станоктарда және электромеханизмдерде
жұмыс істеу.
Мектептегі сабақ кезінде мектеп ғимаратынан
тез кетуді қажет ететін жағдай туындауы мүмкін, мысалы, өрт. Әдетте
дүрбелең пайда болады, балалар терезеден секіріп, жарақат алып,
тіпті қайтыс болуы мүмкін. Бұған жол бермеу үшін педагогтер де,
оқушылар да үнемі бір-біріне кедергі келтірмей, мектеп ғимаратынан
ұйымдасқан түрде шығуға
жаттығады.
Кешенді қауіпсіздік жүйесі білім беру
мекемесінің қауіпсіз жұмыс істеуін қамтамасыз ететін әлеуметтік,
техногендік және табиғи сипаттағы нақты және болжамды қауіптерден
қорғалу жағдайын білдіреді. Оқушылар қауіпсіздік ережелерін біліп,
оларды сақтауға
міндетті.
«Мұнара» жаттығуы
Алдарыңызға А4 қағаздары мен маркер, желім
берілді. Сіздерге
тапсырма
«Мектептебілім алушылардың қауіпсіз ортасынқалай
қалыптастырамыз?».
Сұрақты жан-жақты зерттеп, әр қабырғасына
мектептегі қауіпсіздік шарасын күшейтуге қажет ресурстар мен қажет
дағдылар туралы жазып
шығыңыздар.
|
|
Ортасы (15
мин)
|
Мұғалім: «Мейірімділік – бұл сөз
ғана емес, адамның әрекетінде көрініс табатын қасиет. Мейірімді
болу – бұл қиындыққа тап болған адамдарға көмек көрсету, кез келген
адамға өз қолыңды ұсыну, қиын сәттерде жанынан табылу. Мейірімділік
тек сөзбен ғана емес, іс-әрекетпен де көрсетіледі. Мысалы, сен
біреудің көмегіне мұқтаж екенін көрсең, оған көмектесу –
мейірімділік. Адамдар бір-біріне жақсылық жасаса, қоғамда үлкен
өзгерістер болуы мүмкін. Мейірімділік қоғамда қандай рөл
атқарады деп ойлайсыңдар?»
Рөлдік
ойындар. «Ал енді, оқушылар, біз мейірімділік жайында айтқан
әңгімелерімізді тәжірибе жүзінде көруге көшпекпіз. Әрқайсымыз
әртүрлі рөлдерде боламыз. Сіздерге арнайы жағдайлар мен рөлдер
беріледі. Мақсатымыз – әрқайсымыз өз рөлімізде мейірімділікті қалай
көрсететінімізді түсініп, бір-бірімізге көмек көрсету дағдыларын
дамыту. Ойын барысында бір-бірімізге қолдау көрсетіп, қиындықтарды
бірге шешуге тырысамыз.»

|
Рөлдік ойындар
арқылы оқушылар мейірімділікті өмірде қалай көрсетуге болатынын іс
жүзінде көрсетеді. Олар түрлі өмірлік жағдайларда
мейірімділік танытуды
ойнайды.
Оқушылар әрекеті:
Оқушылар рөлдерге бөліне отырып, әртүрлі
жағдайларда (мысалы, бір адамға көмек көрсету, қиындыққа тап болған
адамға моральдық қолдау көрсету) мейірімділік көрсету
керек.
Рөлдерде ойнау
арқылы мейірімділіктің тиімділігін және оның маңыздылығын
түсінеді.
Ойын барысында өз әрекеттерін талқылап, дұрыс
шешім қабылдауды үйренеді.
. 
|
Мейірімділік туралы
бейнемазмұн (қажет болған
жағдайда)
Плакаттар мен
суреттер
Слайдтар (егер
қолдансаңыз)
|
Соңы
3
мин
|
Мұғалім:
«Оқушылар, бүгін біз мейірімділіктің қоғамдағы маңыздылығын
түсініп, оны әрбіріміздің өмірімізде қолданудың жолдарын
талқыладық. Енді мен сіздерден бір сұрақ қойғым келеді:
Мейірімділік тек басқаларға көмектесу ғана
ма? Осы сұраққа жауап беріп,
өздеріңіздің бүгінгі сабақтан алған әсерлеріңізді айтып өтсеңіздер.
Осы сабақтан кейін әрқайсымыз өзіміздің күнделікті өмірімізде
мейірімділік көрсету үшін не істей аламыз деп
ойлайсыздар?»
|
Сабақ соңында
оқушылар өздерінің алған білімдерін қорытындылайды. Олар
мейірімділік туралы ойларын пысықтап, оны өз өмірлерінде қалай
қолданатындары жайлы пікірлерін
айтады.
Оқушылар әрекеті:
Сабақ соңында мейірімділік туралы пікірлерін
білдіріп, қорытынды жасайды.
Мейірімділіктің
өмірде қаншалықты маңызды екенін өз сөздерімен айтып, сабақтан
алған әсерлерін бөліседі.
Өздері мен өзгелер үшін мейірімді болудың
маңыздылығын түсініп, оны күнделікті өмірде қолдануға
тырысады.
|
Мейірімділік туралы
бейнемазмұн (қажет болған
жағдайда)
Плакаттар мен
суреттер
Слайдтар (егер
қолдансаңыз)
|