Ұйымдастыру кезеңі (17
мин)
|
Мұғалім оқушылармен
амандасып, олардың көңіл-күйлерін
сұрайды.
Тақырыпты жариялап, сабақтың мақсатын
түсіндіреді.
Оқушылардан "Мейірімділік" сөзіне қандай ассоциациялар
пайда болатынын сұрайды.
Мұғалім: «Құрметті оқушылар! Бүгінгі тәрбие сағатымыздың
тақырыбы – Мейірімділік сеннен
басталады.
Мейірімділік – бұл ең алдымен өзіңнен бастау алатын ізгі қасиет.
Біз әрқайсымыз өзіміздің жүрегіміздегі мейірімділік пен жылулықты
басқаларға көрсетіп, оларға көмек көрсете аламыз. Осы арқылы
қоғамда қандай да бір қиындықтар туындаса, біз бір-бірімізге қол
ұшын беріп, бірге жеңеміз. Мейірімділік деген не? Бұл – өзгенің
жағдайына жаны ашып, қиын сәтте қолдау көрсету. Мейірімділік қашан
да өзінен басталады, яғни сен, мен, бәріміз де мейірімді болуымыз
керек. Ал сендер қалай ойлайсыңдар, мейірімділік өмірде қалай
көрінеді?»
Топтық жұмыс.
«Әр топқа мейірімділік туралы жағдайлар
мен сұрақтар беремін. Бүгінгі мақсатымыз – сол жағдайларда қалай
мейірімділік көрсете алатынымызды талқылау. Мейірімді болу үшін ең
алдымен, өзіміздің жүрегімізде мейірімділік сезімін ояту керек.
Қазір әр топқа бір-бірінен көмек көрсету немесе қиын жағдайда
мейірімділік таныту керек болған жағдайды беріп, сол мәселені қалай
шешу керектігін талқылауды
бастаймыз.»

|
Мұғаліммен
амандасады.
Сабақ тақырыбымен
танысады.
Мұғалімнің қойған
сұрақтарына жауап беру (мысалы, «Мейірімділік деген не?»,
«Мейірімді болу үшін не істеу
керек?»).
Тақырыпқа байланысты
өз пікірін ашық түрде
білдіру.
Мейірімділіктің қоғамдағы маңызын
талқылау.
Өмірден немесе
кітаптардан, фильмдерден көрген мейірімділік жайлы
әңгімелеу.
Бір-біріне
көмектескен немесе қиын жағдайда қолдау көрсеткен адамдар туралы
айтып беру.
Мейірімділік көрсеткен кезде қандай сезімдер
туындайтынын түсіну.
Оқушылар топтарға
бөлініп, мейірімділік тақырыбы бойынша тапсырмаларды орындайды.
Олар мейірімділік туралы өз пікірлерін және ұсыныстарын талқылайды,
бір-біріне көмек көрсету жолдарын
іздейді.
Оқушылар әрекеті:
Топтарда жұмыс істей отырып, «Мейірімділік»
тақырыбында пікір алмасу.
Топтық тапсырманы
орындау барысында өз ойларын жүйелеу және ортақ шешім
қабылдау.
Әр топ өз пікірін
қорғап, қорытынды жасайды.

|
Мейірімділік туралы
бейнемазмұн (қажет болған
жағдайда)
Плакаттар мен
суреттер
Слайдтар (егер
қолдансаңыз)
|
Сабақ ортасы (10
мин)
|
Қауіпсіздік сабағы.
«CАЯХАТ КЕЗІНДЕГІ ТӨТЕНШЕ ЖАҒДАЙЛАР (ӨРТ,
ЖЕР СІЛКІНІСІ, СУ
ТАСҚЫНЫ)»
Сабақтың
мақсаты: саяхат кезінде төтенше жағдайларда (ТЖ) дұрыс
әрекет етуге және пайдалы әдеттерді дамытуға
үйрету.
Негізгі
міндеттер:
1.Балаларды төтенше жағдайлардың түрлерімен
және олардың ерекшеліктерімен
таныстыру.
2.Төтенше жағдайлар кезіндегі негізгі
әрекеттерді (өрт, су тасқыны, жер сілкінісі және т.б.)
қарастырыңыз.
3.Балаларды саяхат кезінде төтенше жағдай
жоспарын құруға
үйрету.
Материалдар мен
ресурстар
-ТЖ мысалдарымен
таныстыру.
-ТЖ жағдайына арналған іс-қимыл жоспары бар
үлестірме
материалдар.
-Топтарда жұмыс істеуге арналған аймақ
карталары.
-Карточкалар бойынша ТЖ жағдайларын
талдау.
Сабақтың барысы
1.Кіріспе (2 минутқа
дейін)
2.Негізгі
бөлім
Төтенше жағдайлар: дауыл, жер сілкінісі, жел,
өрт, су тасқыны.
Табиғи апат Адамның әрекетінен
болатын
жағдайлар
жер сілкінісі химиялық заттармен
улану
жел ұшақ апаты
дауыл кеме апаты
шабуыл өрттер
су тасқыны шабуылдар
Төтенше жағдайда тез, мұқият әрекет ету керек,
қырағы және сақ болу керек. Команда бойынша сізге
қажет:
1.Таңғышты
кию.
2.Портфельдер/сөмкелер
алу.
3.Белгіленген нүктеге
өту.
4.Орнына
оралу.
Педагогтің бұйрығымен балалар орындарын
ауыстырып, орындарына
оралады.
3.Қорытынды
-Сабақты
қорытындылау.
-ТЖ жағдайына арналған іс-қимыл жоспары бар
жадынамаларды
тарату.
Пайдалы
сілтемелер:
https://drive.google.com/file/d/19wpRcA_4fC0LL70sxwitJ7bs0-7zZIBq/view
https://drive.google.com/file/d/1Evig09Ds3VRYA6K5uSMFkNUqjpkj9abH/view
https://youtu.be/HBgZoMfOcIE?si=EZJu9AyOvXc6UNRO
|
Өрт
Өрт – бұл бақылауға алынбайтын жану үрдісі, адам
өмірі мен денсаулығына, материалдық құндылықтарды жоюға қарай
сүйемелдейтін тілсіз жау.
Өрттің негізгі әсер етуші
факторлары:
қоршаған ортаның жоғары
температурасы;
түтін құрамында улы заттар
бар;
түтін салдарынан көрінудің
жоғалуы.
Өрт кезінде не істеу керек:
Өрт кезінде 101 нөміріне қоңырау шалу
керек.
Өрт сөндіру: эвакуация, өрт шығу жолдарын
пайдалану.
Су тасқыны: биік жерлерді іздеу, жертөлелерден
аулақ болу.
Жер сілкінісі: күшті заттардың астында
баспана, ашық кеңістікті пайдалану. Топтық жұмыс: нақты сценарий
үшін төтенше жағдай жоспарын
құру.
«Сөйлемді аяқта» ойыны
«Сөйлемді аяқта» ойыны бізге осы ережелерді есте
сақтауға көмектеседі.
Өрт болғанда 101
Сіріңке балаларға ойыншық емес
Өр пен түтіннен қашу керек
Полиция нөмірі 102
Жедел жәрдем нөмірі 103
Түтін шыққан бөлмеде еңкейіп жүру
керек
Хлормен ластану қаупінен қашу жердің төменгі
бөлігінде
ТЖ кезіндегі ережелер
«Есте сақта!»
Өрт күзеті 101
Полиция
102
Жедел жәрдем 103
Төтенше газ қызметі
104,112
Бірыңғай құтқару қызметі 112
«111 жедел қызметі» байланыс орталығы балалар
мен
ересектер өздеріне көмек қажет екендігі
туралы, тұрмыстық зорлық-зомбылық, балалардың құқықтарының бұзылуы
туралы, баланың көшеде, үйде, көлікте жалғыз қалғаны туралы,
өміріне және денсаулығына қауіп төнгенде хабарласу үшін
ашылған.
-«111» нөмірі – 24/7
байланыста
-«111» нөмірі – құпиялылықты
сақтайды
- «111» нөмірі – тәулік бойы ІІД және
өңірлердің жедел топтарымен
байланыста.
|
|
Ортасы (15
мин)
|
Мұғалім: «Мейірімділік – бұл сөз
ғана емес, адамның әрекетінде көрініс табатын қасиет. Мейірімді
болу – бұл қиындыққа тап болған адамдарға көмек көрсету, кез келген
адамға өз қолыңды ұсыну, қиын сәттерде жанынан табылу. Мейірімділік
тек сөзбен ғана емес, іс-әрекетпен де көрсетіледі. Мысалы, сен
біреудің көмегіне мұқтаж екенін көрсең, оған көмектесу –
мейірімділік. Адамдар бір-біріне жақсылық жасаса, қоғамда үлкен
өзгерістер болуы мүмкін. Мейірімділік қоғамда қандай рөл
атқарады деп ойлайсыңдар?»
Рөлдік
ойындар. «Ал енді, оқушылар, біз мейірімділік жайында айтқан
әңгімелерімізді тәжірибе жүзінде көруге көшпекпіз. Әрқайсымыз
әртүрлі рөлдерде боламыз. Сіздерге арнайы жағдайлар мен рөлдер
беріледі. Мақсатымыз – әрқайсымыз өз рөлімізде мейірімділікті қалай
көрсететінімізді түсініп, бір-бірімізге көмек көрсету дағдыларын
дамыту. Ойын барысында бір-бірімізге қолдау көрсетіп, қиындықтарды
бірге шешуге тырысамыз.»

|
Рөлдік ойындар
арқылы оқушылар мейірімділікті өмірде қалай көрсетуге болатынын іс
жүзінде көрсетеді. Олар түрлі өмірлік жағдайларда
мейірімділік танытуды
ойнайды.
Оқушылар әрекеті:
Оқушылар рөлдерге бөліне отырып, әртүрлі
жағдайларда (мысалы, бір адамға көмек көрсету, қиындыққа тап болған
адамға моральдық қолдау көрсету) мейірімділік көрсету
керек.
Рөлдерде ойнау
арқылы мейірімділіктің тиімділігін және оның маңыздылығын
түсінеді.
Ойын барысында өз әрекеттерін талқылап, дұрыс
шешім қабылдауды үйренеді.
. 
|
Мейірімділік туралы
бейнемазмұн (қажет болған
жағдайда)
Плакаттар мен
суреттер
Слайдтар (егер
қолдансаңыз)
|
Соңы
3
мин
|
Мұғалім:
«Оқушылар, бүгін біз мейірімділіктің қоғамдағы маңыздылығын
түсініп, оны әрбіріміздің өмірімізде қолданудың жолдарын
талқыладық. Енді мен сіздерден бір сұрақ қойғым келеді:
Мейірімділік тек басқаларға көмектесу ғана
ма? Осы сұраққа жауап беріп,
өздеріңіздің бүгінгі сабақтан алған әсерлеріңізді айтып өтсеңіздер.
Осы сабақтан кейін әрқайсымыз өзіміздің күнделікті өмірімізде
мейірімділік көрсету үшін не істей аламыз деп
ойлайсыздар?»
|
Сабақ соңында
оқушылар өздерінің алған білімдерін қорытындылайды. Олар
мейірімділік туралы ойларын пысықтап, оны өз өмірлерінде қалай
қолданатындары жайлы пікірлерін
айтады.
Оқушылар әрекеті:
Сабақ соңында мейірімділік туралы пікірлерін
білдіріп, қорытынды жасайды.
Мейірімділіктің
өмірде қаншалықты маңызды екенін өз сөздерімен айтып, сабақтан
алған әсерлерін бөліседі.
Өздері мен өзгелер үшін мейірімді болудың
маңыздылығын түсініп, оны күнделікті өмірде қолдануға
тырысады.
|
Мейірімділік туралы
бейнемазмұн (қажет болған
жағдайда)
Плакаттар мен
суреттер
Слайдтар (егер
қолдансаңыз)
|