Ұйымдастыру кезеңі (17
мин)
|
Мұғалім оқушылармен
амандасып, олардың көңіл-күйлерін
сұрайды.
Тақырыпты жариялап, сабақтың мақсатын
түсіндіреді.
Оқушылардан "Мейірімділік" сөзіне қандай ассоциациялар
пайда болатынын сұрайды.
Мұғалім: «Құрметті оқушылар! Бүгінгі тәрбие сағатымыздың
тақырыбы – Мейірімділік сеннен
басталады.
Мейірімділік – бұл ең алдымен өзіңнен бастау алатын ізгі қасиет.
Біз әрқайсымыз өзіміздің жүрегіміздегі мейірімділік пен жылулықты
басқаларға көрсетіп, оларға көмек көрсете аламыз. Осы арқылы
қоғамда қандай да бір қиындықтар туындаса, біз бір-бірімізге қол
ұшын беріп, бірге жеңеміз. Мейірімділік деген не? Бұл – өзгенің
жағдайына жаны ашып, қиын сәтте қолдау көрсету. Мейірімділік қашан
да өзінен басталады, яғни сен, мен, бәріміз де мейірімді болуымыз
керек. Ал сендер қалай ойлайсыңдар, мейірімділік өмірде қалай
көрінеді?»
Топтық жұмыс.
«Әр топқа мейірімділік туралы жағдайлар
мен сұрақтар беремін. Бүгінгі мақсатымыз – сол жағдайларда қалай
мейірімділік көрсете алатынымызды талқылау. Мейірімді болу үшін ең
алдымен, өзіміздің жүрегімізде мейірімділік сезімін ояту керек.
Қазір әр топқа бір-бірінен көмек көрсету немесе қиын жағдайда
мейірімділік таныту керек болған жағдайды беріп, сол мәселені қалай
шешу керектігін талқылауды
бастаймыз.»

|
Мұғаліммен
амандасады.
Сабақ тақырыбымен
танысады.
Мұғалімнің қойған
сұрақтарына жауап беру (мысалы, «Мейірімділік деген не?»,
«Мейірімді болу үшін не істеу
керек?»).
Тақырыпқа байланысты
өз пікірін ашық түрде
білдіру.
Мейірімділіктің қоғамдағы маңызын
талқылау.
Өмірден немесе
кітаптардан, фильмдерден көрген мейірімділік жайлы
әңгімелеу.
Бір-біріне
көмектескен немесе қиын жағдайда қолдау көрсеткен адамдар туралы
айтып беру.
Мейірімділік көрсеткен кезде қандай сезімдер
туындайтынын түсіну.
Оқушылар топтарға
бөлініп, мейірімділік тақырыбы бойынша тапсырмаларды орындайды.
Олар мейірімділік туралы өз пікірлерін және ұсыныстарын талқылайды,
бір-біріне көмек көрсету жолдарын
іздейді.
Оқушылар әрекеті:
Топтарда жұмыс істей отырып, «Мейірімділік»
тақырыбында пікір алмасу.
Топтық тапсырманы
орындау барысында өз ойларын жүйелеу және ортақ шешім
қабылдау.
Әр топ өз пікірін
қорғап, қорытынды жасайды.

|
Мейірімділік туралы
бейнемазмұн (қажет болған
жағдайда)
Плакаттар мен
суреттер
Слайдтар (егер
қолдансаңыз)
|
Сабақ ортасы (10
мин)
|
Қауіпсіздік сабағы.
«ҚАУІПТІ ХОББИ ЖӘНЕ СЕРУЕНДЕУ
ОРЫНДАРЫ»
Сабақтың
мақсаты: мектеп оқушыларының серуендеу кезінде болуы
мүмкін қауіптер туралы хабардарлығын арттыру және қауіпті
жағдайлардан аулақ болуға
үйрету.
Негізгі міндеттер:
1.Серуендеу кезінде жиі кездесетін қауіпті
хоббиді талқылаңыз.
2.Мұндай хоббидің салдарын
түсіндіріңіз.
3.Көшеде қауіпсіз мінез-құлықты
үйрету.
Материалдар мен ресурстар:
-Қауіпті хобби мысалдарымен
таныстыру.
-Қауіпсіз жүріс-тұрыс ережелері бар үлестірме
материал (жадынама).
Сабақтың барысы
1.Кіріспе (2 минутқа
дейін)
-Серуендеу кезінде оқушылардың әдеттерін
талқылау.
-Неліктен кейбір хобби қауіпті болуы
мүмкін.
2.Негізгі бөлім (6 минутқа
дейін)
-Презентация: жалпы қауіпті хобби (жол
бойындағы ойындар, қоршауларға өрмелеу, қараусыз қалған ғимараттар
және т.б.).
-Нақты жағдайларды талдау: егер дос қауіпті
хобби ұсынса не істеу керек (бас тарту және оның себептерін
түсіндіру, қауіпсіз балама
ұсыну,
Сенімді ересек адамның көмегіне жүгіну,
сенімдерін
ұстану, қысымға берілмеу, салдары туралы
ойлау).
3.Қорытынды
-Сабақты
қорытындылау.
-Көшеде қауіпсіз жүріс-тұрыс ережелері бар
жадынамалар
тарату.
Пайдалы
сілтеме:
https://drive.google.com/file/d/1alWN8U2OxJLUEaa3zxdD0Ls94PpziMof/view
https://drive.google.com/file/d/1rJTUrgLk4rS4sPyqdBCOEbG94uh58A77/view
|
-Қазіргі уақытта әртүрлі жастағы кәмелетке
толмағандар арасында жасөспірімдердің өмірге қауіп төндіретін
хоббиі жиі кездеседі - көп қабатты үйлердің төбесіндегі селфи,
руфинг, үйлердің төбесінде серуендеу және
т.б.
-Бұл формалар балалардың өмірі мен
денсаулығына қауіпті және балаға ата-аналар назар аударып және
бақылау қажет, жасөспірім өзінің жетілуі мен тәуелсіздігінің
көріністерінің салдарын түсіндіруді қажет етеді. Көбінесе жастардың
құмарлығы жасөспірімдердің мінез-құлқының девиантты түрінде
көрінеді, әкімшілік құқық бұзушылық белгілерін қамтиды. Салынып
жатқан немесе жабық нысанға барып, өте биік жерде, суретке түсіп,
оны желіге салған кезде, оны қарайтындар көп болады. Бұл нысандарға
бару заңсыз, бұл құқық
бұзушылық.
-(Кәмелетке толмағандар арасындағы құқық
бұзушылықтардың алдын алу және балалардың қадағалаусыз және панасыз
қалуының алдын алу туралы Қазақстан Республикасының 2004 жылғы 9
шілдедегі № 591 Заңы, Қазақстан Республикасының 2002 жылғы 8
тамыздағы №345 «Қазақстан Республикасындағы Бала құқықтары туралы»
Заңы). Мұндай объектілерге жиі ену әрдайым заңды түрде бола
бермейді. Мұндай нысандарда кәмелетке толмағандардың болуы олардың
өмірі мен денсаулығына қауіп төндіреді, балалардың мертігуіне және
өліміне әкелуі мүмкін. Егер сіз балаларыңыздың немесе көрші үйдің
төбесінде жүргенін байқасаңыз, бұл туралы полицияға
хабарлаңыз.
|
|
Ортасы (15
мин)
|
Мұғалім: «Мейірімділік – бұл сөз
ғана емес, адамның әрекетінде көрініс табатын қасиет. Мейірімді
болу – бұл қиындыққа тап болған адамдарға көмек көрсету, кез келген
адамға өз қолыңды ұсыну, қиын сәттерде жанынан табылу. Мейірімділік
тек сөзбен ғана емес, іс-әрекетпен де көрсетіледі. Мысалы, сен
біреудің көмегіне мұқтаж екенін көрсең, оған көмектесу –
мейірімділік. Адамдар бір-біріне жақсылық жасаса, қоғамда үлкен
өзгерістер болуы мүмкін. Мейірімділік қоғамда қандай рөл
атқарады деп ойлайсыңдар?»
Рөлдік
ойындар. «Ал енді, оқушылар, біз мейірімділік жайында айтқан
әңгімелерімізді тәжірибе жүзінде көруге көшпекпіз. Әрқайсымыз
әртүрлі рөлдерде боламыз. Сіздерге арнайы жағдайлар мен рөлдер
беріледі. Мақсатымыз – әрқайсымыз өз рөлімізде мейірімділікті қалай
көрсететінімізді түсініп, бір-бірімізге көмек көрсету дағдыларын
дамыту. Ойын барысында бір-бірімізге қолдау көрсетіп, қиындықтарды
бірге шешуге тырысамыз.»

|
Рөлдік ойындар
арқылы оқушылар мейірімділікті өмірде қалай көрсетуге болатынын іс
жүзінде көрсетеді. Олар түрлі өмірлік жағдайларда
мейірімділік танытуды
ойнайды.
Оқушылар әрекеті:
Оқушылар рөлдерге бөліне отырып, әртүрлі
жағдайларда (мысалы, бір адамға көмек көрсету, қиындыққа тап болған
адамға моральдық қолдау көрсету) мейірімділік көрсету
керек.
Рөлдерде ойнау
арқылы мейірімділіктің тиімділігін және оның маңыздылығын
түсінеді.
Ойын барысында өз әрекеттерін талқылап, дұрыс
шешім қабылдауды үйренеді.
. 
|
Мейірімділік туралы
бейнемазмұн (қажет болған
жағдайда)
Плакаттар мен
суреттер
Слайдтар (егер
қолдансаңыз)
|
Соңы
3
мин
|
Мұғалім:
«Оқушылар, бүгін біз мейірімділіктің қоғамдағы маңыздылығын
түсініп, оны әрбіріміздің өмірімізде қолданудың жолдарын
талқыладық. Енді мен сіздерден бір сұрақ қойғым келеді:
Мейірімділік тек басқаларға көмектесу ғана
ма? Осы сұраққа жауап беріп,
өздеріңіздің бүгінгі сабақтан алған әсерлеріңізді айтып өтсеңіздер.
Осы сабақтан кейін әрқайсымыз өзіміздің күнделікті өмірімізде
мейірімділік көрсету үшін не істей аламыз деп
ойлайсыздар?»
|
Сабақ соңында
оқушылар өздерінің алған білімдерін қорытындылайды. Олар
мейірімділік туралы ойларын пысықтап, оны өз өмірлерінде қалай
қолданатындары жайлы пікірлерін
айтады.
Оқушылар әрекеті:
Сабақ соңында мейірімділік туралы пікірлерін
білдіріп, қорытынды жасайды.
Мейірімділіктің
өмірде қаншалықты маңызды екенін өз сөздерімен айтып, сабақтан
алған әсерлерін бөліседі.
Өздері мен өзгелер үшін мейірімді болудың
маңыздылығын түсініп, оны күнделікті өмірде қолдануға
тырысады.
|
Мейірімділік туралы
бейнемазмұн (қажет болған
жағдайда)
Плакаттар мен
суреттер
Слайдтар (егер
қолдансаңыз)
|