МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫҢ СӨЗДІК ҚОРЫН ДАМЫТУ

Тақырып бойынша 31 материал табылды

МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫҢ СӨЗДІК ҚОРЫН ДАМЫТУ

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл мақалада мектеп жасына дейінгі балалардың сөздік қорын дамыту мәселесі қарастырылған. Баланың тілін дамытуда көрнекілік, ойын, көркем әдебиет және әңгімелесу әдістерінің тиімділігі баяндалады. Сондай-ақ, баланың сөздік қорын байытуда тәрбиеші мен ата-ананың өзара әрекетінің маңызы көрсетіледі.
Материалдың қысқаша нұсқасы


МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫҢ СӨЗДІК ҚОРЫН ДАМЫТУ


Аннотация


Бұл мақалада мектеп жасына дейінгі балалардың сөздік қорын дамыту мәселесі қарастырылған. Баланың тілін дамытуда көрнекілік, ойын, көркем әдебиет және әңгімелесу әдістерінің тиімділігі баяндалады. Сондай-ақ, баланың сөздік қорын байытуда тәрбиеші мен ата-ананың өзара әрекетінің маңызы көрсетіледі.


Түйінді сөздер: мектеп жасына дейінгі бала, тіл дамыту, сөздік қор, тәрбиеші, ойын, әдіс-тәсіл.



Аннотация


В данной статье рассматривается проблема развития словарного запаса дошкольников. Излагается эффективность методов наглядности, игры, художественной литературы и беседы в развитии языка ребенка. Также показано значение взаимодействия воспитателя и родителей в обогащении словарного запаса ребенка.


Ключевые слова: дошкольник, развитие речи, словарный запас, воспитатель, игра, метод.


Abstract


This article discusses the problem of developing the vocabulary of preschoolers. It describes the effectiveness of the methods of visualization, play, fiction and conversation in the development of the child's language. It also shows the importance of interaction between the educator and parents in enriching the child's vocabulary.


Keywords: preschooler, speech development, vocabulary, educator, play, method.



Кіріспе


Мектеп жасына дейінгі кезең – баланың тілінің, ойлау қабілетінің және дүниетанымының қарқынды дамитын уақыты. Бұл кезеңде баланың тіл байлығын арттыру, сөздік қорын қалыптастыру оның болашақтағы оқу жетістігі мен тұлғалық дамуына тікелей әсер етеді. Сондықтан мектепке дейінгі ұйымдарда тіл дамыту жұмыстары жүйелі түрде жүргізілуі қажет.



Негізгі бөлім


1. Сөздік қордың маңызы


Сөздік қор баланың тілдік қабілетінің көрсеткіші болып табылады. Сөздік қоры бай бала өз ойын еркін жеткізіп, айналасындағылармен белсенді қарым-қатынас жасай алады. Сонымен қатар, сөз байлығы баланың ойлау, есте сақтау, қабылдау сияқты психологиялық процестерінің дамуына ықпал етеді.


2. Сөздік қорды дамыту әдістері


Мектеп жасына дейінгі балалардың сөздік қорын байытуда келесі әдіс-тәсілдер тиімді:

• Көрнекілік әдісі. Балаларға заттарды, суреттерді көрсету арқылы олардың атауларын меңгерту.

• Ойын әдісі. Ойын барысында жаңа сөздер жеңіл есте сақталады. Мысалы: «Сөз тап», «Не өзгерді?», «Кім жылдам?» ойындары.

• Көркем әдебиетпен жұмыс. Ертегілер, өлеңдер, мақал-мәтелдер, жаңылтпаштар арқылы тілдік қорды кеңейту.

• Сұрақ-жауап және әңгімелесу. Баламен тұрақты сөйлесу, сұрақтар қою, жаңа сөздерді сөйлеу барысында қолдануға дағдыландыру.

• Жағдаяттық ойындар. Белгілі бір өмірлік жағдайларды сахналау арқылы балалар сөздерді қолдану тәжірибесін меңгереді.


3. Тәрбиеші мен ата-ананың рөлі


Баланың тілін дамытуда тәрбиеші мен ата-ананың бірлескен еңбегі аса маңызды. Тәрбиеші оқу іс-әрекетінде сөздік жұмысын жүйелі жүргізіп, әр баланың сөйлеу белсенділігін арттыруға жағдай жасауы тиіс. Ал ата-ана үйде баламен жиі сөйлесіп, көркем әдебиет оқуға, жаңа сөздерді күнделікті өмірде қолдануға ықпал етуі қажет.



Қорытынды


Қорыта айтқанда, мектеп жасына дейінгі балалардың сөздік қорын дамыту — олардың тілдік және танымдық дамуының негізгі шарты. Баланың сөз байлығы молайған сайын, оның ойлау, сөйлеу және қоршаған ортамен қарым-қатынас жасау қабілеті де жетіледі. Сондықтан тіл дамыту жұмыстары үздіксіз және жүйелі түрде жүргізіліп, тәрбиеші мен ата-ананың өзара байланысы күшейтілуі тиіс.



Пайдаланылған әдебиеттер тізімі


1. Әбиев Ж., Бабаев С., Құдиярова А. Педагогика. – Алматы: Дарын, 2021.

2. Сүлейменова Э. Тіл дамытудың теориясы мен әдістемесі. – Алматы: Қазақ университеті, 2020.

3. Жұмабекова Ф.Н. Мектепке дейінгі балалардың тілін дамыту әдістемесі. – Нұр-Сұлтан: Фолиант, 2019.

4. Қазақстан Республикасының «Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту стандарты». – Астана, 2022.

5. Баймұратова Б. Мектеп жасына дейінгі балалардың тілін дамыту жолдары. – Алматы, 2018.

Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
05.11.2025
30
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі