Шығыс Қазақстан облысы Тарбағатай ауданы «Қ.Сәтпаев атындағы Шеңгелді мектеп-бөбекжай-балабақша кешені» КММ жанындағы «Балдәурен» шағын орталығының тәрбиешісі:Сыдыкова Гульназ Токеновна
Баяндама
Тақырыбы: Мектепке дейінгі білім беруде инновациялық технология мен жасанды интеллектіні қолданудың маңызы
Кіріспе
Қазіргі таңда білім беру жүйесі қарқынды өзгерістер мен жаңашылдықтарды бастан кешіруде. ХХІ ғасыр – ақпараттық қоғам ғасыры. Бұл кезеңде білім беру саласында инновациялық технологияларды, цифрлық құралдарды және жасанды интеллектіні (ЖИ) тиімді пайдалану – заман талабы. Мектепке дейінгі ұйымдарда инновациялық технологиялар мен жасанды интеллектіні қолдану баланың шығармашылық қабілетін, ойлау мәдениетін, танымдық белсенділігін дамытуға зор ықпал етеді.
Негізгі бөлім
1. Инновациялық технологияның маңызы
Инновациялық технологиялар – бұл
жаңа әдіс-тәсілдер, ойын элементтері, цифрлық құралдар арқылы
оқу-тәрбие процесін жандандыру. Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуда
мұндай технологиялар балалардың қызығушылығын арттырып, оқу
материалын жеңіл меңгеруге мүмкіндік береді.
Мысалы:
- Дамытушы ойын технологиясы (ойын арқылы оқыту);
- Монтессори әдісі;
- STEAM технологиясы;
- Интерактивті тақта мен мультимедиялық бағдарламалар қолдану;
- Цифрлық оқыту ресурстары мен бейне-сабақтар.
2. Жасанды интеллектіні қолданудың артықшылықтары
Жасанды интеллект (Artificial
Intelligence) – адамның ойлау қабілетін еліктейтін компьютерлік
жүйелер жиынтығы. Ол баланың оқу үлгерімін, қызығушылығын, даму
деңгейін талдау арқылы жеке бағытталған оқытуға мүмкіндік
береді.
Мектепке дейінгі білімде ЖИ қолдану мысалдары:
- Сөйлеуді дамытуда: дауыс арқылы жауап беретін тілдік
тренажерлар;
- Танымдық дағдыларда: сурет тану, пішін ажырату, түстермен жұмыс
істейтін интерактивті қосымшалар;
- Эмоциялық интеллектіні дамытуда: баланың көңіл-күйін анықтап,
сәйкес тапсырма ұсынатын цифрлық ойындар;
- Мұғалімдер үшін: баланың жетістігін автоматты түрде талдап, жеке
даму картасын жасау.
3. ЖИ мен инновацияның интеграциясы
Инновациялық технология мен жасанды интеллект өзара байланысты. ЖИ-ді қолдану арқылы педагог оқу-тәрбие процесін тиімді ұйымдастырып, әр баланың даму ерекшелігіне сай жеке тәсіл қолдана алады. Мысалы, интерактивті оқу платформалары, виртуалды шындық (VR), роботталған ойын құрылғылары – балалардың зейінін шоғырландырып, логикалық ойлауын дамытады.
4. Педагогтің рөлі
Мұндай заманауи технологияларды тиімді қолдану үшін педагог үнемі ізденісте болып, цифрлық сауаттылығын жетілдіруі қажет. Тәрбиешінің шығармашылық қабілеті мен инновацияға бейімділігі – табысты білім берудің басты шарты.
Қорытынды
Мектепке дейінгі білім беруде инновациялық технологиялар мен жасанды интеллектіні қолдану – заманауи баланың жан-жақты дамуының кепілі. Бұл әдістер оқу процесін жеңілдетіп қана қоймай, баланың қызығушылығын арттырады, шығармашылық қабілетін ашады және өмір бойы үйренуге деген ынтасын қалыптастырады. Болашақта жасанды интеллект мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың ажырамас бөлігіне айналатыны сөзсіз.
Пайдаланылған әдебиеттер
1. Қазақстан Республикасының
«Білім туралы» Заңы.
2. ҚР Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың мемлекеттік стандарты
(2022 ж.).
3. Педагогикалық инновациялар және цифрлық технологиялар бойынша
ғылыми еңбектер.
4. Әбдіғали А. «Мектепке дейінгі білімде инновация мен жасанды
интеллект». – Алматы, 2024.
Дайындаған: Сыдыкова Гульназ Токеновна
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Мектепке дейінгі білім беруде инновациялық технология мен жасанды интеллектіні қолданудың маңызы
Мектепке дейінгі білім беруде инновациялық технология мен жасанды интеллектіні қолданудың маңызы
Шығыс Қазақстан облысы Тарбағатай ауданы «Қ.Сәтпаев атындағы Шеңгелді мектеп-бөбекжай-балабақша кешені» КММ жанындағы «Балдәурен» шағын орталығының тәрбиешісі:Сыдыкова Гульназ Токеновна
Баяндама
Тақырыбы: Мектепке дейінгі білім беруде инновациялық технология мен жасанды интеллектіні қолданудың маңызы
Кіріспе
Қазіргі таңда білім беру жүйесі қарқынды өзгерістер мен жаңашылдықтарды бастан кешіруде. ХХІ ғасыр – ақпараттық қоғам ғасыры. Бұл кезеңде білім беру саласында инновациялық технологияларды, цифрлық құралдарды және жасанды интеллектіні (ЖИ) тиімді пайдалану – заман талабы. Мектепке дейінгі ұйымдарда инновациялық технологиялар мен жасанды интеллектіні қолдану баланың шығармашылық қабілетін, ойлау мәдениетін, танымдық белсенділігін дамытуға зор ықпал етеді.
Негізгі бөлім
1. Инновациялық технологияның маңызы
Инновациялық технологиялар – бұл
жаңа әдіс-тәсілдер, ойын элементтері, цифрлық құралдар арқылы
оқу-тәрбие процесін жандандыру. Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуда
мұндай технологиялар балалардың қызығушылығын арттырып, оқу
материалын жеңіл меңгеруге мүмкіндік береді.
Мысалы:
- Дамытушы ойын технологиясы (ойын арқылы оқыту);
- Монтессори әдісі;
- STEAM технологиясы;
- Интерактивті тақта мен мультимедиялық бағдарламалар қолдану;
- Цифрлық оқыту ресурстары мен бейне-сабақтар.
2. Жасанды интеллектіні қолданудың артықшылықтары
Жасанды интеллект (Artificial
Intelligence) – адамның ойлау қабілетін еліктейтін компьютерлік
жүйелер жиынтығы. Ол баланың оқу үлгерімін, қызығушылығын, даму
деңгейін талдау арқылы жеке бағытталған оқытуға мүмкіндік
береді.
Мектепке дейінгі білімде ЖИ қолдану мысалдары:
- Сөйлеуді дамытуда: дауыс арқылы жауап беретін тілдік
тренажерлар;
- Танымдық дағдыларда: сурет тану, пішін ажырату, түстермен жұмыс
істейтін интерактивті қосымшалар;
- Эмоциялық интеллектіні дамытуда: баланың көңіл-күйін анықтап,
сәйкес тапсырма ұсынатын цифрлық ойындар;
- Мұғалімдер үшін: баланың жетістігін автоматты түрде талдап, жеке
даму картасын жасау.
3. ЖИ мен инновацияның интеграциясы
Инновациялық технология мен жасанды интеллект өзара байланысты. ЖИ-ді қолдану арқылы педагог оқу-тәрбие процесін тиімді ұйымдастырып, әр баланың даму ерекшелігіне сай жеке тәсіл қолдана алады. Мысалы, интерактивті оқу платформалары, виртуалды шындық (VR), роботталған ойын құрылғылары – балалардың зейінін шоғырландырып, логикалық ойлауын дамытады.
4. Педагогтің рөлі
Мұндай заманауи технологияларды тиімді қолдану үшін педагог үнемі ізденісте болып, цифрлық сауаттылығын жетілдіруі қажет. Тәрбиешінің шығармашылық қабілеті мен инновацияға бейімділігі – табысты білім берудің басты шарты.
Қорытынды
Мектепке дейінгі білім беруде инновациялық технологиялар мен жасанды интеллектіні қолдану – заманауи баланың жан-жақты дамуының кепілі. Бұл әдістер оқу процесін жеңілдетіп қана қоймай, баланың қызығушылығын арттырады, шығармашылық қабілетін ашады және өмір бойы үйренуге деген ынтасын қалыптастырады. Болашақта жасанды интеллект мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың ажырамас бөлігіне айналатыны сөзсіз.
Пайдаланылған әдебиеттер
1. Қазақстан Республикасының
«Білім туралы» Заңы.
2. ҚР Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың мемлекеттік стандарты
(2022 ж.).
3. Педагогикалық инновациялар және цифрлық технологиялар бойынша
ғылыми еңбектер.
4. Әбдіғали А. «Мектепке дейінгі білімде инновация мен жасанды
интеллект». – Алматы, 2024.
Дайындаған: Сыдыкова Гульназ Токеновна
шағым қалдыра аласыз













