Оқушының мектепке психологиялық дайындығы.
Қазақстан Республикасының «Білім туралы » Заңында білім беру жүйесінің негізгі міндеті-баланың даралығын дамыту, тәрбиелеу және оқыту үшін жағдайлар жасау арқылы интеллектісін дамыту, бала тұлғасының рухани және дене мүмкіндіктерін ашу екендігін ерекшелейді. Сондықтан да оқушылардың даму ерекшеліктерін жетік танып білуіміз қажет.
Алты
жасар баланың мектепке дейінгі және мектеп аралығындағы жағдайының
өзіндік психологиялық ерекшелігін анықтау болып табылады. Танымдық
іс-әрекет түрлері жас ерекшеліктеріне сай дамығанын анықтау.Баланың
танымдық қызығушылығын білу- бала жан-дүниесіне билік жүргізудің
жолы.
Баланың
білуге деген құмарлығын қалай дамытуға болады? Ол үшін ата-ана не
істеу керек?
Баланың
білуге деген құмарлығын дамыту ересектермен байланыс жасау кезінде
ерекше қарқын алады. Ата-анамен қарым-қатынас кезінде бала өзін
толғандырған сұрақтарға жауап алуға тырысады, бірақ психологтардың
зерттеулеріне қарағанда, сұраққа бірден жауап беруге тырыспау
керек, баланы әр нәрсенің жауабын өзі ізденіп табатындай жағдайға
жеткізу керек.
Атақты балалар психологы Леонид Абрамович Венгер: «Мектепке дайын болу-бұл оқу, жазу және санауды білу дегенді ғана білдірмейді. Мектепке дайын болу-осының бәрін білуге дайын болу», – деген екен. Баланың мектепке дайындығы дегеніміз- бұл кешенді, көп жақты және бала өмірінің түгел аумағын қамтитын үрдіс. Мектепте оқуға психологиялық дайындық- оқыту үрдісі барысында сыныптасымен, мұғаліммен қарым-қатынас жасап, оқу бағдарламасын меңгеру үшін психологиялық қажетті деңгей.
Мектепке психологиялық дайындық проблемаларының теориясы Л.С.Выгодскийді ң еңбектеріне негізделген.
Л.И.Божович: «Мектепте нәтижелі оқуға ықпалын тигізетін- баланың психикалық даму параметрлері: оқудың танымдық және әлеуметтік мотивтері- баланың мотивациялық даму деңгейі; ырықты тәртіптің және интеллектуалды сфераның дамуы ». Мектеп балалық шақ пен ересек өмірлерін біріктіретін буын.Егер балаға мектепке дейінгі мекемелерге бару міндетті болмаса, мектепке бару -міндет, сонымен қатар бала құрбылармен, ересектермен қарым-қатынаста болады.
Мектепке психологиялық дайындықты зерттеген психологтар, педагогтар бала тәртібінің ырықтылығына ерекше мән берген. Д.Б.Элькониннің есептеуінше, ырықты тәртіп ұжымдық- ролдік ойында туындайды, себебі бала осының арқасында дамудың жоғарғы деңгейіне жетеді.
Д.Б.Эльконин мектепке дайындық проблемасын қарастырған кезде, оқу іс-әрекетінің қажетті негізгі шартын белгілеген:
Балалардың өз әрекеттерін саналы түрде ережелерге бағындыру;
Берілген талаптар жүйесіне бағдарлана алу;
Айтушыны дұрыс тыңдай алу және ауызша формадағы тапсырмаларды орындай алу;
Үлгіні көру арқылы қабылдап, тапсырманы өзі орындай алу.
Сонымен қатар мектепке психологиялық дайындықта- сөйлеу дамуына көңіл бөлінеді. Сөйлеу интеллектімен тығыз байланысты және баланың жалпы дамуын, оның логикалық ойлау деңгейін бейнелейді. Бала сөздерде жеке дыбыстарды таба білу қажет, яғни оның фонематикалық естуі дамыған болу керек.
Баланың мектепке дайындығы келесі көрсеткіштер бойынша анықталады: жоспарлау, бақылау, мотивация, интеллект дамуының деңгейі. Мектепке психологиялық дайындық-бұл бүкіл мектепке дейінгі өмір. Сондықтан да, мектепке баланы жүйелі түрде дайындай отырып сіз болашақ бірінші сынып оқушысына тыныш және қуанышты жаңа әлемге кіруге көмектесе аласыз. Мектепке психологиялық дайындық балаларда өздігінен емес, біртіндеп қалыптасады : ойын арқылы, еңбек арқылы, достарымен қарым-қатынас арқылы, тікелей білім беру арқылы.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Мектепке психологиялық дайындық
Мектепке психологиялық дайындық
Оқушының мектепке психологиялық дайындығы.
Қазақстан Республикасының «Білім туралы » Заңында білім беру жүйесінің негізгі міндеті-баланың даралығын дамыту, тәрбиелеу және оқыту үшін жағдайлар жасау арқылы интеллектісін дамыту, бала тұлғасының рухани және дене мүмкіндіктерін ашу екендігін ерекшелейді. Сондықтан да оқушылардың даму ерекшеліктерін жетік танып білуіміз қажет.
Алты
жасар баланың мектепке дейінгі және мектеп аралығындағы жағдайының
өзіндік психологиялық ерекшелігін анықтау болып табылады. Танымдық
іс-әрекет түрлері жас ерекшеліктеріне сай дамығанын анықтау.Баланың
танымдық қызығушылығын білу- бала жан-дүниесіне билік жүргізудің
жолы.
Баланың
білуге деген құмарлығын қалай дамытуға болады? Ол үшін ата-ана не
істеу керек?
Баланың
білуге деген құмарлығын дамыту ересектермен байланыс жасау кезінде
ерекше қарқын алады. Ата-анамен қарым-қатынас кезінде бала өзін
толғандырған сұрақтарға жауап алуға тырысады, бірақ психологтардың
зерттеулеріне қарағанда, сұраққа бірден жауап беруге тырыспау
керек, баланы әр нәрсенің жауабын өзі ізденіп табатындай жағдайға
жеткізу керек.
Атақты балалар психологы Леонид Абрамович Венгер: «Мектепке дайын болу-бұл оқу, жазу және санауды білу дегенді ғана білдірмейді. Мектепке дайын болу-осының бәрін білуге дайын болу», – деген екен. Баланың мектепке дайындығы дегеніміз- бұл кешенді, көп жақты және бала өмірінің түгел аумағын қамтитын үрдіс. Мектепте оқуға психологиялық дайындық- оқыту үрдісі барысында сыныптасымен, мұғаліммен қарым-қатынас жасап, оқу бағдарламасын меңгеру үшін психологиялық қажетті деңгей.
Мектепке психологиялық дайындық проблемаларының теориясы Л.С.Выгодскийді ң еңбектеріне негізделген.
Л.И.Божович: «Мектепте нәтижелі оқуға ықпалын тигізетін- баланың психикалық даму параметрлері: оқудың танымдық және әлеуметтік мотивтері- баланың мотивациялық даму деңгейі; ырықты тәртіптің және интеллектуалды сфераның дамуы ». Мектеп балалық шақ пен ересек өмірлерін біріктіретін буын.Егер балаға мектепке дейінгі мекемелерге бару міндетті болмаса, мектепке бару -міндет, сонымен қатар бала құрбылармен, ересектермен қарым-қатынаста болады.
Мектепке психологиялық дайындықты зерттеген психологтар, педагогтар бала тәртібінің ырықтылығына ерекше мән берген. Д.Б.Элькониннің есептеуінше, ырықты тәртіп ұжымдық- ролдік ойында туындайды, себебі бала осының арқасында дамудың жоғарғы деңгейіне жетеді.
Д.Б.Эльконин мектепке дайындық проблемасын қарастырған кезде, оқу іс-әрекетінің қажетті негізгі шартын белгілеген:
Балалардың өз әрекеттерін саналы түрде ережелерге бағындыру;
Берілген талаптар жүйесіне бағдарлана алу;
Айтушыны дұрыс тыңдай алу және ауызша формадағы тапсырмаларды орындай алу;
Үлгіні көру арқылы қабылдап, тапсырманы өзі орындай алу.
Сонымен қатар мектепке психологиялық дайындықта- сөйлеу дамуына көңіл бөлінеді. Сөйлеу интеллектімен тығыз байланысты және баланың жалпы дамуын, оның логикалық ойлау деңгейін бейнелейді. Бала сөздерде жеке дыбыстарды таба білу қажет, яғни оның фонематикалық естуі дамыған болу керек.
Баланың мектепке дайындығы келесі көрсеткіштер бойынша анықталады: жоспарлау, бақылау, мотивация, интеллект дамуының деңгейі. Мектепке психологиялық дайындық-бұл бүкіл мектепке дейінгі өмір. Сондықтан да, мектепке баланы жүйелі түрде дайындай отырып сіз болашақ бірінші сынып оқушысына тыныш және қуанышты жаңа әлемге кіруге көмектесе аласыз. Мектепке психологиялық дайындық балаларда өздігінен емес, біртіндеп қалыптасады : ойын арқылы, еңбек арқылы, достарымен қарым-қатынас арқылы, тікелей білім беру арқылы.
шағым қалдыра аласыз













