Материалдар / Менің сүйікті ертегім «Бауырсақ»
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Менің сүйікті ертегім «Бауырсақ»

Материал туралы қысқаша түсінік
Менің сүйікті ертегім «Бауырсақ»
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
26 Наурыз 2019
517
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қалыптастырушы бағалауға арналған
тапсырмалар жинағы
Математика
1-сынып

Құрметті мұғалім!
Аталған тапсырмалар жинағы білім беру мазмұнын жаңарту аясында мұғалімдерге
көмек құралы ретінде құрастырылды. Бұл мұғалімдердің ұжымдық жұмысының нәтижесі.
Бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар қалыптастырушы бағалауды
өткізуге, сабақты жоспарлауға, ұқсас тапсырмаларды құрастыруға және іріктеп алуға, оқу
мақсатына жетуге қатысты сындарлы кері байланыс беруге көмектесетін үлгі болып
табылады.
Жинақтың ұсынылған сипаты сізге білім алушының қажеттілігі мен мүмкіндігін
есепке ала отырып, тапсырмаларға толықтырулар мен өзгерістер енгізуіңізге, бейімдеуіңізге
мүмкіндік береді.
Қосымша материалдарды (нұсқаулықтар, таныстырылымдар, жоспарлар және т.б.),
форумдағы талқылауларды және бейне нұсқауларды сіз «Назарбаев Зияткерлік мектептері»
ДББҰ smk.edu.kz ресми сайтынан таба аласыз.
Жемісті жұмыс пен шығармашылық табыс тілейміз!
Жинақ бастауыш мектеп мұғалімдеріне, әдіскерлерге, критериалды бағалау бойынша
өңірлік және мектеп үйлестірушілеріне, басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.
Жинақты дайындау барысында ресурстар (суреттер, мәтіндер, бейне және аудио
материалдар, т.б.) қолжетімді ресми интернет-сайттардан алынды. Жинақ коммерциялық
емес мақсатта құрастырылған.

2

Мазмұны
1-тоқсан ............................................................................................................................................... 4
1А бөлім:«Сандар мен цифрлар» .................................................................................................. 4
1В бөлім: «Геометриялық фигуралар» ....................................................................................... 19
1С бөлім: « Шамалар және өлшем бірліктері» .......................................................................... 23
2-тоқсан ............................................................................................................................................. 27
2А бөлім: «10 көлеміндегі сандарды қосу және азайту» .......................................................... 27
2В бөлім:«Сандар және заңдылықтар» ...................................................................................... 36
2С бөлім: «Шамалар және өлшем бірліктері» ........................................................................... 40
3-тоқсан ............................................................................................................................................. 45
3А бөлім: «Сандармен амалдар орындау. Есептер» ................................................................. 45
3В бөлім: «Шамалар.Уақытты бағдарлау» ................................................................................ 52
3С бөлім:«Теңдік және теңсіздік. Теңдеу. Қосу кестесін қолдану. Есептер» ........................ 55
4-тоқсан ............................................................................................................................................. 63
4А бөлім: «Күнделікті өмірдегі есептеулер» ............................................................................. 63
4В бөлім: « Жиын және логика элементтері»............................................................................ 69
4С бөлім: «Нысандардың орналасуы және бағыты» ................................................................ 78

3

1-тоқсан
1А бөлім:«Сандар мен цифрлар»
Бөлімше 1.1 «Натурал сандар және 0 саны. Бөлшектер»
Оқу мақсаты

1.1.1.1 Санау барысында натурал сандардың реттік номері
анықталатындығын түсіну; 10 көлемінде тура және
кері санау; олардың натурал сандар қатарындағы
орнын анықтау

Бағалау критерийі

Білім алушы
• 10 көлемінде тура және кері бағытта санайды
• Сандардың натурал сандар қатарындағы орнын
анықтайды

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Білу және түсіну
Қолдану

1-тапсырма
Гүлдерді орналасу ретіне қарай сәйкес сандармен байланыстыр.


Дескриптор

10 көлеміндегі сандарды кему ретімен жаз:
______________________________________
Білім алушы
- гүлдерді өсу ретімен санай отырып, сәйкес
байланыстырады;
- 10 көлеміндегі сандарды кему ретімен жазады.

санмен

2-тапсырма


3 санынан кейінгі санды жаз:



8 санының алдында тұратын санды жаз:

Дескриптор

Білім алушы
- 3 санынан кейінгі санды жазады;
- 8 санының алдындағы санды жазады.

4

Бөлімше 1.1 «Натурал сандар және 0 саны. Бөлшектер»
Оқу мақсаты

1.1.1.2** Бір таңбалы сандарды оқу, жазу және
салыстыру

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Бір таңбалы сандарды таниды және атайды
• 10 көлеміндегі сандарды салыстырады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Білу және түсіну
Қолдану

1-тапсырма
Суреттерді сәйкес сандармен байланыстырып сыз. Сандарды оқы.

Дескриптор

Білім алушы
- заттардың санына сәйкес цифрды белгілейді;
- сандарды дұрыс оқиды.

5

2- тапсырма
Үлкен және кіші доптарды санап, бос торкөздерге жаз. Сандарды салыстыр.

Дескриптор

Білім алушы
- үлкен доптардың санын анықтайды және сәйкес цифрмен жазады;
- кіші доптардың санын анықтайды және сәйкес цифрмен жазады;
- сандарды салыстырады және салыстыру таңбасын дұрыс қояды.

6

Бөлімше 1.1 «Натурал сандар және 0 саны. Бөлшектер»
Оқу мақсаты

1.1.1.3** Біртаңбалы сандардың құрамын анықтау

Бағалау критерийі

Білім алушы
• 10 көлеміндегі сандардың құрамын көрсетеді

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Білу және түсіну
Қолдану

Тапсырма
Сандардың құрамын толықтырып жаз.

Дескриптор

Білім алушы
- 4 санының құрамын жазады;
- 6 санының құрамын жазады;
- 5 санының құрамын жазады.

7

Бөлімше 3.2 «Геометриялық фигураларды кескіндеу және салу»
Оқу мақсаты

1.3.2.5 Заттардың кеңістікте орналасуын (оң жақта, сол
жақта, жоғарыда, төменде, үстінде, астында,
арасында, алдында, артында) анықтау

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Заттардың кеңістіктегі орналасу қалпын анықтайды

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Білу және түсіну
Қолдану

Тапсырма
Тірек сөздерді қолданып, қоянның орнын сипаттап айт.

Тірек сөздер: оң жақта, сол жақта, үстінде, астында, арасында, алдында, артында
Дескриптор

Білім алушы
- заттардың кеңістіктегі орнын анықтайды;
- тірек сөздерді орынды қолданып сипаттайды.

8

Бөлімше 1.2 «Сандармен амалдарды орындау»
Оқу мақсаты

1.1.2.1 Қосу амалын ортақ элементтері жоқ жиындардың

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Қосу амалының нәтижесін жиындардың бірігуі
ретінде көрсетеді
• Азайту амалының нәтижесін жиынның бөлігін
ажыратып алу ретінде түсіндіреді

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Білу және түсіну
Қолдану

бірігуі, азайтуды жиынның бөлігін ажыратып алу
ретінде түсіну

1-тапсырма
Оң жақтағы және сол жақтағы балықтарды сана. Барлығы нешеу? Өрнекті жаз.

Дескриптор

Білім алушы
- балықтардың санын анықтайды;
- нәтижесін өрнек түрінде жазады.

2-тапсырма
Сурет бойынша азайту амалына өрнек құрастырып жаз және түсіндір.

Дескриптор

Білім алушы
- сурет бойынша өрнек құрап жазады және түсіндіреді.

9

Бөлімше 1.2 «Сандармен амалдарды орындау»
Оқу мақсаты

1.1.2.5** Ондықтан аттамай бір таңбалы сандарды
ауызша қосу және азайту тәсілдерін қолдану

Бағалау критерийі

Білім алушы
• 10 көлеміндегі сандармен қосу және азайту
амалдарын орындайды

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

Тапсырма
Өрнектердің мәнін тап.

Дескриптор

Білім алушы
- біртаңбалы сандардың қосындысының мәнін дұрыс есептейді;
- біртаңбалы сандардың айырмасының мәнін дұрыс есептейді.

Бөлімше 1.2 «Сандармен амалдарды орындау»
Оқу мақсаты

1.1.2.3** 1-дің қасиетін қолдану

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Есептеу барысында 1-дің қасиетін тиімді қолданады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

Тапсырма
Өрнекті мәнімен сәйкестендір.

8+1

6–1

5

8

7–1

9

1+3

7

4

6

Білім алушы
- санға 1-ді қосуды дұрыс орындайды;
-саннан 1-ді азайтуды дұрыс орындайды.

Дескриптор

Бөлімше 3.3 «Нүктелер координаттары және қозғалыс бағыты»
Сан сәулесінде белгіленген
қатысты орналасуын анықтау

нүктелердің

Оқу мақсаты

1.3.3.1

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Сан сәулесіндегі нүктелердің орнын анықтайды

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

бір-біріне

1-тапсырма
Сан сәулесіне белгіле:
• 2 санының оң жағындағы санды;
• 5 санының сол жағындағы санды;
• 8 бен 10 сандарының арасындағы санды жаз.

Дескриптор

Білім алушы
- сандардың сан сәулесіндегі орнын анықтайды;
-берілген сандарды сан сәулесіне белгілеп көрсетеді.
11

Бөлімше 4.3 «Тізбектер»
Оқу мақсаты

1.4.3.1** 10-ға дейінгі сандар тізбегін және кері ретпен
сандардың тізбегін құрастыру

Бағалау критерийі

Білім алушы
• 10 көлеміндегі сандардың тура және кері тізбегін
құрастырады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Білу және түсіну
Қолдану

Тапсырма
Моншақтағы сандар тізбегін тура ретпен толықтыр.



Кері ретпен ұқсас тізбек құрастыр.

Дескриптор

Білім алушы
- тізбектегі белгісіз сандарды жазады;
- кері ретпен тізбек құрастырады.

12

Бөлімше 5.2 «Математикалық тіл»
Оқу мақсаты

1.5.2.1 Цифрды саннан ажырату, бір таңбалы сандарды
түрлі тәсілдермен (нүктелер жиынтығымен,
таяқшалармен және т.б) көрсету және сан
сәулесінде көрсету

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Сандар мен цифрларды ажыратады
• Бір таңбалы сандарды әртүрлі тәсілдермен жазып
көрсетеді

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Білу және түсіну
Қолдану

1-тапсырма
Шыршалардың санын цифрмен жаз. Олардың сан сәулесіндегі орнын тауып,
байланыстырып сыз.

Дескриптор

Білім алушы
- әр суреттегі шыршалардың санын сәйкес цифрмен жазады;
- сандарды сан сәулесіндегі орнымен сәйкестендіреді.

2-тапсырма
Суреттегі көгөністерді сана. Олардың санын әр түрлі тәсілмен жазып көрсет.

Дескриптор

Білім алушы
- суреттегі әр заттың санын анықтайды;
- заттардың санын сәйкес белгілермен жазып көрсетеді.
13

Бөлімше 5.2 «Математикалық тіл»
Оқу мақсаты

1.5.1.2** Сандарды салыстыру кезінде қолданылатын
ұғымдарды пайдалану/заттар арасындағы
арақашықтықты, бағытты, орналасуын
анықтайтын терминдерді қолдану

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Сандарды салыстыруда «артық», «кем», «тең»
ұғымдарын қолданады.

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

Тапсырма
Жұптық жұмыс.
Жұбыңмен бір-біріңе кез келген сан жазылған карточканы көрсетіңдер. Көрсетілген
сандарды салыстырыңдар.

Дескриптор

Білім алушы
- сандарды салыстырады;
- «артық», «кем», «тең» ұғымдарын орынды қолданады.

14

Бөлімше 5.2 «Математикалық тіл»
Оқу мақсаты

1.5.2.3 Сандардың қосындысы мен айырмасын, сандарды
салыстыру (артық/кем), көршілес сандарды, сандық
аралықтарды, сандар қатарын көрсету үшін сан
сәулесін қолдану

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Сан сәулесі арқылы сандардың қатарын,
аралықтарын көрсетеді.
• Сандарды сан сәулесінің көмегімен салыстырады.
• Сан сәулесін пайдаланып, қосу және азайту
амалдарын орындайды

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Білу және түсіну
Қолдану

1-тапсырма
Сандар қатарын жалғастыр. 6 санының көршілерін белгіле.

Дескриптор

Білім алушы
- сан сәулесіне сандар қатарын толықтырады;
- 6 санының көршілерін белгілеп көрсетеді.

2-тапсырма
Сандарды салыстыр. Сан сәулесін пайдалан.

Дескриптор

Білім алушы
- санның сан сәулесіндегі орнын анықтайды;
- берілген сандарды салыстырады;
- салыстыру таңбаларын дұрыс қояды.

15

3-тапсырма
Өрнектердің мәнін тап. Сан сәулесінде бейнелеп көрсет.

Дескриптор

Білім алушы
- қосындының мәнін табады;
- айырманың мәнін табады;
- есептеулерді сан сәулесінде бейнелеп көрсетеді.

4-тапсырма
Оқушы үйінен қанша қадамға алыстады? Ол мектепке дейін қанша қадам жүреді?

Дескриптор

Білім алушы
- оқушы мен үйдің аралығын анықтайды;
- оқушы мен мектептің аралығын анықтайды.

16

Бөлімше 5.2 «Математикалық тіл»
Оқу мақсаты

1.5.2.2** «+», «-», «>», «<», «=»таңбаларын, цифрларды
қолдану

Бағалау критерийі

Білім алушы
• «+», «-», «>», «<», «=» таңбаларын дұрыс
қолданады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

1-тапсырма
Теңдік тура болатындай етіп бос торкөздерге «+» және «-» таңбаларының тиістісін жаз.

Дескриптор

Білім алушы
- қосындыны анықтайды және «+» таңбасын қояды;
- айырманы анықтайды және «-» таңбасын қояды.

2-тапсырма
Әр бұтақтағы сары және жасыл түсті жапырақтарды сана. Жапырақтардың санын жаз.
Сұрақ белгісінің орнына «>», «<» таңбаларының тиістісін қой.

Дескриптор

Білім алушы
- әр түсті жапырақтардың санын анықтап, цифрмен жазады;
- сандарды салыстырып, тиісті таңбаны қояды.

17

Бөлімше 5.2 «Математикалық тіл»
Оқу мақсаты

1.5.2.4 Қосу мен азайту амалдарының компоненттері
атауларын өрнектерді оқу мен жазуда қолдану

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Компоненттері бойынша қосу, азайту амалдарына
өрнектер жазады және оқиды

Ойлау дағдыларының
деңгейлері

Білу және түсіну
Қолдану

1-тапсырма
Компоненттерді өрнектердегі сәйкес сандармен байланыстырып сыз.

Дескриптор

Білім алушы
- қосудың компоненттерін анықтайды және сәйкес сандармен
байланыстырады;
- азайтудың компоненттерін анықтайды және сәйкес сандармен
байланыстырады.

2-тапсырма
Математикалық диктант. Өрнек түрінде жаз.
Азайғыш – 8, азайтқыш – 3, айырманың мәнін тап.
Бірінші қосылғыш –6, екінші қосылғыш – 4, қосындының мәнін тап.
Дескриптор

Білім алушы
- компоненттері бойынша айырма жазады және мәнін табады;
- компоненттері бойынша қосынды жазады және мәнін табады.

18

1В бөлім: «Геометриялық фигуралар»
Бөлімше 4.1«Жиындар және олармен орындалатын амалдар»
Оқу мақсаты

1.4.1.2 Жиындарды элементтерінің белгілері
(нысандардың түсі, пішіні, өлшемі, материалы,
әрекеті) бойынша құру және жіктеу

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Ортақ белгілері бойынша жиындар құрады
• Заттарды ортақ белгілеріне қарай жиындарға
жіктейді

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары

1-тапсырма
Фигураларды ортақ белгілері бойынша топтастыр.

Дескриптор

Білім алушы
- фигураларды ортақ белгілері (түсі, пішіні, көлемі) бойынша
топтастырады.

2-тапсырма
Берілген суреттерді қандай жиындарға жіктеуге болады? Жиындарды ата және түсіндір.

Дескриптор

Білім алушы
- суреттерді жиындарға бөледі:
- жиындарды атайды.

19

Бөлімше 3.1 «Геометриялық фигуралар және олардың жіктелуі»
Оқу мақсаты

1.3.1.1 Геометриялық фигураларды: нүкте, түзу, қисық
және сынық сызықтар, тұйықталған және
тұйықталмаған сызықтар, кесінді, сәуле, бұрышты
бір-бірінен ажырату және атау

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Геометриялық
атайды

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Білу және түсіну
Қолдану

фигураларды

ажыратады

және

1-тапсырма
Суретке мұқият қара. Геометриялық фигураларды атауымен сәйкестендір.

Дескриптор

Білім алушы
- геометриялық фигураларды ажыратады;
- геометриялық фигураларды атауымен сәйкестендіріп сызады.

2-тапсырма
Қисық сызықты- қызыл, сынық сызықты- жасыл, түзуді көк түсті қарындашпен бастырып
сыз.

Дескриптор

Білім алушы
- сызық түрлерін ажыратады және тиісті түспен бастырып сызады.

Бөлімше 3.1 «Геометриялық фигуралар және олардың жіктелуі»
Оқу мақсаты

1.3.1.2 Жазық фигураларды (үшбұрыш, дөңгелек, шаршы,
тіктөртбұрыш) және кеңістік фигураларды (куб,
шар, цилиндр, конус, пирамида, тікбұрышты
параллепипед) тану және қоршаған ортадағы
заттармен сәйкестендіру

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Жазық фигураларды және кеңістік
денелерін
ажыратады
• Қоршаған ортадан ұқсас фигураларды анықтайды

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Білу және түсіну
Қолдану

1-тапсырма
Жазық фигураларды - қызыл, ал кеңістік денелерін көк түспен боя. Фигураларды ата.

Дескриптор

Білім алушы
- жазық фигураларды анықтайды;
- кеңістіктік денелерді анықтайды.

2-тапсырма
Кеңістік денелерінің атауын оқы. Оларды суреттегі ұқсас заттармен сәйкестендіріп сыз.

Дескриптор

Білім алушы
- цилиндр пішіндес заттарды анықтап, сәйкестендіреді;
- куб пішіндес заттарды анықтап, сәйкестендіреді;
- шар пішіндес заттарды анықтап, сәйкестендіреді.

21

Бөлімше 3.2 «Геометриялық фигураларды кескіндеу және салу»
Жазық
фигуралардың
модельдерінен
бөліктерінен композиция құрастыру

Оқу мақсаты

1.3.2.3

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Жазық фигуралардан композиция құрастырады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

және

Тапсырма
1. Суретке мұқият қара. Балық қандай геометриялық фигуралардан құрастырылған?
Фигураларды ата.

2. Берілген геометриялық фигураларды пайдаланып, кеме немесе зымыран құрастыр.

Дескриптор

Білім алушы
- балықтың қандай фигуралардан құралғанын айтады;
- геометриялық фигуралардан ұсынылған композицияны
құрастырады.

22

1С бөлім: « Шамалар және өлшем бірліктері»
Бөлімше 5.1 «Есептер және математикалық модель»
Оқу мақсаты

1.5.1.2 Артық, кем, тең, сонша, бірнеше бірлікке
артық/кем, ұзын, қысқа, ауыр, жеңіл, қымбат,
арзан, баға ұғымдарын қолдану

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Заттарды «ұзын-қысқа», «биік-аласа», «үлкен-кіші»,
«жуан-жіңішке», «қалың-жұқа», ұғымдарын
қолданып, салыстырады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

Тапсырма
Төменде берілген сөздерді пайдаланып, суреттегі заттарды салыстыр.

Дескриптор

Білім алушы
- суретте бейнеленген заттарды салыстыра сипаттайды;
- ұсынылған тірек сөздерді орынды қолданады.

23

Бөлімше 5.2 «Математикалық тіл»
Оқу мақсаты

1.5.2.2 «+», «-», «=», « », «>», «<» таңбаларын қолдану

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Цифрлар мен «+», «-», «=» таңбаларын пайдаланып,
өрнек құрастырады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

Тапсырма
Сурет бойынша өрнек құрастырып жаз.

Дескриптор

Білім алушы
− цифрлар мен «+», «=» таңбаларын пайдаланып, қосынды
құрастырады;
− цифрлар мен «-», «=» таңбаларын пайдаланып, айырма
құрастырады.

24

Бөлімше 1.3 «Шамалар және олардың өлшем бірліктері»
Оқу мақсаты

1.1.3.3 Шамалар мәндерін (см, дм/ кг/ л/ сағ) салыстыру
және амалдар орындау

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Ұзындық, масса, сыйымдылық өлшем бірліктерін
салыстырады
• Атаулы сандармен амалдар орындайды

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

1-тапсырма
Шамаларды салыстыр.
2кг

Дескриптор

6 кг

10 см

9 см





Білім алушы
- массаны салыстырады және салыстыру таңбасын қояды;
- ұзындықты салыстырады және салыстыру таңбасын қояды;
- сыйымдылықты салыстырады және салыстыру таңбасын қояды.

2-тапсырма
Амалдарды орында.

Дескриптор

Білім алушы
- ұзындық шамаларына берілген өрнектердің мәнін табады;
- масса шамаларына берілген өрнектердің мәнін табады;
- жауабына тиісті өлшем бірлігін жазады.

25

Бөлімше 1.3 «Шамалар және олардың өлшем бірліктері»
Оқу мақсаты

1.1.3.2 Өлшем бірліктерді (см, дм/ кг/л/сағ) қолданып
өлшеу

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Өлшем жасауда тиісті өлшем бірліктерін қолданады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

1-тапсырма
Кесіндінің ұзындығын өлше және нәтижесін жаз.

Дескриптор

Білім алушы
- кесіндінің ұзындығын өлшейді;
- нәтижесін сәйкес өлшем бірлігімен жазады.

2-тапсырма
Суретке мұқият қара. Күріштің массасын анықтап, жаз.

Дескриптор

Білім алушы
- күріштің массасын анықтайды;
-нәтижесін сәйкес өлшем бірлігімен жазады.

26

2-тоқсан
2А бөлім: «10 көлеміндегі сандарды қосу және азайту»
Бөлімше 1.2 «Сандармен амалдарды орындау»
Оқу мақсаты

1.1.2.4 Бір таңбалы сандарды ондықтан аттамай қосу кестесін
құру, білу және қолдану

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Бір таңбалы сандарды
ондықтан аттамай
қосу
кестесін құрады
• Есептеу барысында қосу кестесін дұрыс қолданады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

1-тапсырма
Суретке мұқият қара. 3-ті қосу кестесінің қалай құрылғанын түсіндір. Суретті толықтыра
отырып, жазбаны жалғастыр.
1
2
3
?
?
?
?
Дескриптор

+
+
+
+
+
+
+

3
3
3
3
3
3
3

=
=
=
=
=
=
=

4
5
6
7

Білім алушы
- заңдылығын анықтай отырып, суретті жалғастырып салады;
- сәйкес өрнектер жазып, кестені толықтырады.

2-тапсырма
Суретке мұқият қара. Қосу кестесін қолдану жолын түсіндір. Кестені пайдаланып, берілген
өрнектердің мәнін тап.

Дескриптор

Білім алушы
-қосу кестесін пайдалану жолын түсіндіреді;
- кестенің көмегімен өрнектердің мәнін табады.
27

Бөлімше 1.1 «Натурал сандар және 0 саны. Бөлшектер»
Оқу мақсаты

1.1.1.4 Санның жаңа бірлігі - ондық туралы түсінігі болу,
100-ге дейін ондықтармен санау, жазу, салыстыру

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Ондық санның құрылу жолын түсіндіреді
• 100 көлемінде ондықтармен санайды және жазады
• Ондықтарды салыстырады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Білу және түсіну
Қолдану

1-тапсырма
10 санының құрылу жолын түсіндір. Өрнектің мәнін тап.

Дескриптор

Білім алушы
- 10 санының құрылу жолын түсіндіреді;
- өрнектің мәнін табады;
- ондық санды дұрыс жазады.

2-тапсырма
Бір бумада неше бірлік бар? Ол неше ондық болады? Ондықтармен санап, кестеге
сәйкес сандарды жаз.

Дескриптор

Білім алушы
- бумадағы бірліктердің санын анықтайды;
- ондықтармен санай отырып, кестеге сәйкес сандарды жазады.

28

3-тапсырма
Сандарды салыстыр. >, <, = таңбаларының тиістісін қой.

Дескриптор

Білім алушы
- сандарды салыстырады және салыстыру таңбасын дұрыс қояды.

29

Бөлімше 4.3 «Тізбектер»
Оқу мақсаты

1.4.3.1** Ондықтармен 100-ге дейінгі сандар тізбегін
құрастыру; 100 көлеміндегі сандар, суреттер,
фигуралар, символдардан тұратын тізбектердің
заңдылықтарын анықтау

Бағалау критерийі

Білім алушы
• 100 көлеміндегі ондықтарды ретімен орналастырады
• Тізбектердің заңдылығын анықтайды және
жалғастырады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары

1-тапсырма
Ағаштар тізбегіндегі белгісіз сандарды тауып жаз.

Дескриптор

Білім алушы
- ондық сандардың орналасу заңдылығын анықтайды;
- қатардағы белгісіз сандарды тауып жазады.

2-тапсырма
Заңдылықты анықтап, суретті жалғастырып сал.

Дескриптор

Білім алушы
- заңдылығын сақтай отырып, тізбекті жалғастырып салады.

30

Бөлімше1.2 «Сандармен амалдарды орындау»
Оқу мақсаты

1.1.2.5 Ондықтан аттамай бір таңбалы сандарды/ 20
көлеміндегі біртаңбалы мен екітаңбалы
сандарды/ондықтарды ауызша қосу және
азайтуды орындау

Бағалау критерийі

Білім алушы
• 20 көлеміндегі сандарды ондықтан аттамай
қосады және азайтады
• Ондықтармен ауызша қосу және азайту
амалдарын орындайды

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

1-тапсырма
Буратиноға көмектес. Өрнектің мәнін тауып, сәйкестендір.

Дескриптор

Білім алушы
- қосу амалдарының мәнін сәйкес сандармен байланыстырады;
- азайту амалдарының мәнін сәйкес сандармен байланыстырады.

2-тапсырма
Өрнектердің мәнін тап.

Дескриптор

Білім алушы
- ондықтарды қосады;
- ондықтарды азайтады.

31

Бөлімше1.2 «Сандармен амалдарды орындау
Оқу мақсаты

1.1.2.1 Қосу амалын ортақ элементтері жоқ жиындардың
бірігуі, азайтуды жиынның бөлігін ажыратып алу ретінде
түсіну

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Қосу амалының нәтижесін жиындардың бірігуі
ретінде көрсетеді
• Азайту амалының нәтижесін жиынның бөлігін
ажыратып алу ретінде түсіндіреді

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

1-тапсырма
Кірпіге жинаған алмаларын санауға көмектес. Өрнек түрінде жаз және мәнін тап.

Дескриптор

Білім алушы
- сурет бойынша қосындыға өрнек жазады;
- өрнектің мәнін табады.

2-тапсырма
Суретке мұқият қара. Мысықтың ойын өрнек түрінде жаз. Өрнектің мәнін тап.

Дескриптор

Білім алушы
- сурет бойынша айырмаға өрнек құрап жазады;
- өрнектің мәнін табады.

32

Бөлімше 1.2 «Сандармен амалдарды орындау»
Оқу мақсаты

1.1.2.3 Қосудың ауыстырымдылық қасиетін; 0 және 1-дің
қасиетін қолдану

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Қосудың ауыстырымдылық қасиетін қолданып
есептейді
• Есептеуде 0 және 1-дің қасиеттерін тиімді қолданады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

1-тапсырма
Балықтардың жұбын тауып, сызықпен қос.

Дескриптор

Білім алушы
- өрнектердің мәнін дұрыс есептейді;
- қосудың ауыстырымдылық қасиетін қолданады.

2-тапсырма
Өрнектердің мәнін тап.

Дескриптор

Білім алушы
- санға нөлді қосады және азайтады;
- санға 1-ді қосады және азайтады.

33

Бөлімше 2.1 «Санды және әріпті өрнектер»
Оқу мақсаты

1.2.1.1** Санды өрнектерді (қосынды, айырма) құрастыру,
жазу, оқу, ажырату

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Қосу және азайту амалдарына санды өрнектер
құрастырады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

Тапсырма
Суреттер бойынша өрнек құрастырып жаз. Өрнектерді оқы.

Дескриптор

Білім алушы
-сурет бойынша қосынды құрастырады және оқиды;
-сурет бойынша айырма құрастырады және оқиды.

34

Бөлімше 5.2 «Математикалық тіл»
Оқу мақсаты

1.5.2.4 Қосу мен азайту амалдарының компоненттері
атауларын өрнектерді оқу мен жазуда қолдану

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Қосу және азайту амалдарының компоненттерін
анықтайды

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

Тапсырма
Берілген өрнектердің компоненттерін анықта. Компонент атауларының тұсына тиісті
санды жаз.

Дескриптор

Білім алушы
- қосындының компоненттерін ажыратады және жазады;
- айырманың компоненттерін ажыратады және жазады.

35

2В бөлім:«Сандар және заңдылықтар»
Бөлімше 1.1 «Натурал сандар және 0 саны. Бөлшектер»
Оқу мақсаты

1.1.1.5 Тәжірибе арқылы 2, 4, 6, 8, 10 заттың жартысын
табу

Бағалау критерийі

Білім алушы
• 20 көлемінде 2-ден топтап тура және кері санайды
• 2, 4, 6, 8, 10 затты тең бөліп, жартысын табады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

1-тапсырма
Тәжірибелік жұмыс
Парталас оқушымен жұп құрап , сапқа тұрыңдар. Екі- екіден топтап саналыңдар.
Қатардағы оқушылардың санын жаз. Екі-екіден топтап кері санап көр.

Дескриптор

Білім алушы
- екі-екіден топтап тура санайды және санды жазады;
- екі-екіден топтап кері санайды.

2-тапсырма
Алмаларды сана және санын жаз. Ыдысқа алмалардың жартысын бөліп сал және санын
жаз.

Дескриптор

Білім алушы
- алмаларды санап, санын цифрмен жазады;
- санның жартысын анықтайды және цифрмен жазады.

36

Бөлімше 4.3 «Тізбектер»
Оқу мақсаты

1.4.3.2 Іс-әрекет және табиғат күйінің тізбектілігін
анықтау, сандар, фигуралар, ойыншықтар, түрлітүсті моншақтар т.б. тізбектерін құру және
тізбектегі заңдылықтың бұзылуын табу

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Табиғат күйінің тізбектілігін анықтайды
• Заттар тізбегінің орналасу ретін жалғастырады
• Тізбектегі заңдылықтың бұзылуын анықтайды

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары

1-тапсырма
Табиғат құбылыстарының орындалу ретін анықтап, нөмірле.

Дескриптор

Білім алушы
- табиғат құбылысының ретін анықтайды және белгілейді.

2-тапсырма
Жеміс-жидектердің тізбегін толықтырып сал.

Дескриптор

Білім алушы
- тізбектің заңдылығын анықтайды және тиісті суретті салады.

37

3-тапсырма
Суретке мұқият қара. Заңдылығы бұзылған суретті тауып, қорша.

Дескриптор

Білім алушы
- заңдылығы бұзылған суретті анықтайды.

38

Бөлімше 4.2 «Тұжырымдар»
Оқу мақсаты

1.4.2.2** Бірдей цифрлар мен фигуралардан тұратын
басқатырғыш есептер, ребустар шешу

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Басқатырғышты шешу жолдарын анықтайды
және түсіндіреді

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары

Тапсырма
Фигуралардың орнына тиісті сандарды тауып жаз. Бірдей фигуралардың орнына бірдей
сандар қойылады.

Дескриптор:

Білім алушы
- фигураның орнындағы сандарды анықтайды;
- өрнекті шешу жолын түсіндіреді.

39

2С бөлім: «Шамалар және өлшем бірліктері»
Бөлімше 3.1«Геометриялық фигуралар және олардың жіктелуі»
Оқу мақсаты

1.3.1.3 Геометриялық фигуралардың (үшбұрыш, шаршы,
тіктөртбұрыш) қабырғаларын өлшеу және салыстыру

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Үшбұрыштың қабырғаларының ұзындығын
өлшейді және салыстырады.

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

Тапсырма
Қай жол қысқа? Сызғыштың көмегімен жолдардың ұзындығын өлше. Оларды салыстыр.
Ең қысқа жолды тап.

Дескриптор

Білім алушы
- үшбұрыштың қабырғаларының ұзындықтарын өлшейді;
- нәтижелерін салыстырады және ең қысқа жолды анықтайды.

40

Бөлімше 3.2 «Геометриялық фигураларды кескіндеу және салу»
1.3.2.2 Берілген ұзындығы бойынша кесінді сызу

Оқу мақсаты
Бағалау критерийі



Ойлау дағдыларының
деңгейі

Берілген ұзындығы бойынша кесінді сызады

Қолдану

Тапсырма
Сызғышты пайдаланып, ұзындығы 9 см және 5 см болатын екі кесінді сыз.

Дескриптор

Білім алушы
- ұзындығы 9 см кесінді сызады;
- ұзындығы 5 см кесінді сызады;
- кесінділердің өлшемін жазып көрсетеді.

41

Бөлімше 1.3 «Шамалар және олардың өлшем бірліктері»
Оқу мақсаты

1.1.3.1 Ұзындық/ масса/ көлем (сыйымдылық)/уақыт
шамаларын ажырату; оларды өлшеу үшін өлшемдер
мен құралдарды таңдау, өлшемдер жүргізу

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Ұзындық, масса, көлем шамаларының өлшем
бірліктерін ажыратады
• Шамаларды өлшеу құралдарын анықтайды

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

Тапсырма
Суреттерді тиісті өлшеу құралдарымен сәйкестендіріп сыз. Бос орынға шама атауын жаз.



Өлшем бірліктерін жаз.
-

Ұзындық өлшем бірліктері: _________________

-

Масса өлшем бірлігі:

-

Сыйымдылық өлшем бірлігі: ______________

Дескриптор

_________________

Білім алушы
- суреттерді өлшеу құралдарымен сәйкестендіреді және шамаларды
жазады;
- ұзындық өлшем бірліктерін жазады;
- масса өлшем бірлігін жазады;
- сыйымдылық өлшем бірлігін жазады.

42

Бөлімше 1.3 «Шамалар және олардың өлшем бірліктері»
Оқу мақсаты

1.1.3.4 Ұзындық өлшем бірліктерін (см, дм) олардың
арақатысына сүйеніп түрлендіру

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Ұзындық өлшем бірліктерін түрлендіреді

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

Тапсырма
Ұзындық өлшем бірліктерін түрлендір.

Дескриптор

Білім алушы
- ұзындық өлшемінің кіші бірлігін үлкен бірлікке айналдырады;
- ұзындық өлшемінің үлкен бірлігін кіші бірлікке айналдырады.

43

Бөлімше 1.3 «Шамалар және олардың өлшем бірліктері»
Оқу мақсаты

1.1.3.2** Өлшем бірліктерді (см, дм/ кг/л/сағ) қолданып
өлшеу

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Өлшем жасауда тиісті өлшем бірліктерін қолданады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

1-тапсырма
Сынық сызықтың ұзындығын өлше. Нәтижесін тиісті өлшем бірлігімен жаз.

Дескриптор

Білім алушы
- әр кесіндінің ұзындығын анықтайды;
- сынық сызықтың ұзындығын есептеп табады;
- нәтижесін сәйкес өлшем бірлігімен жазады.

2-тапсырма
Сурет бойынша асқабақтың массасын анықта. Өрнек құрастырып жаз және мәнін есепте.

Дескриптор

Білім алушы
- сурет бойынша өрнек құрастырады,
- өрнектің мәнін табады және сәйкес өлшем бірлігін жазады.

3-тапсырма
Шәйнекте үш литр су бар. Шәйнектегі судың көлемін анықтау үшін неше ыдыс керек?
Қоршап сыз.

Дескриптор

Білім алушы
- шәйнектің сыйымдылығына сәйкес ыдыстардың санын анықтайды.

44

3-тоқсан
3А бөлім: «Сандармен амалдар орындау. Есептер»
Бөлімше 1.1 «Натурал сандар және 0 саны. Бөлшектер»
Оқу мақсаты

1.1.1.2** Бір таңбалы сандарды және 10 санын/
11-ден 20-ға дейінгі сандарды оқу, жазу және
салыстыру

Бағалау критерийі

Білім алушы
• 20 көлеміндегі сандарды салыстырады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану

Тапсырма
Сандарды салыстыр. >, <, = таңбаларының тиістісін қой.

Дескриптор

Білім алушы
- 20 көлеміндегі сандарды салыстырады;
- салыстыру таңбаларын дұрыс қояды.

45

Бөлімше 5.1 «Есептер және математикалық модель»
Оқу мақсаты

1.5.1.1
Есепті сызба, сурет, қысқаша жазба түрінде
модельдеу; есепті шешу үшін тірек сұлбаны таңдау

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Есептің моделін сурет/ сызба/ қысқаша жазба түрінде
көрсетеді.
• Есепке сәйкес сызбаны таңдайды.

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары

1-тапсырма
Есептің шартын сурет/сызба немесе қысқаша жазба түрінде көрсет.
Алмастың 10 ойыншық мəшинесі және 4 қонжығы бар. Алмастың барлығы неше
ойыншығы бар?
Дескриптор

Білім алушы
- есептің шартын қысқаша жазба/сурет / сызба түрінде жазады.

2-тапсырма
Есепке сәйкес сызбаны тауып, белгіле ().

Дескриптор

Білім алушы
- есепке сәйкес сызбаны дұрыс анықтайды.

46

Бөлімше 5.1 «Есептер және математикалық модель»
Оқу мақсаты

1.5.1.3** Қосынды және қалдықты табуға берілген есептерді
талдау және шығару, кері есеп құрастыру және шығару

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Қосындыны/ қалдықты табуға берілген есептерді
шығарады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары

Тапсырма
Сызбаны толықтыр. Есепті шығар.
Қорапта 10 ойыншық бар еді. Оның 7-еуін шыршаға ілді. Қорапта неше ойыншық
қалды?

Дескриптор

Білім алушы
- есептің сызбасын сандық деректермен толықтырады;
- есептің шешуін санды өрнек түрінде жазады;
- өрнектің мәнін дұрыс шығарады;
- есептің жауабын жазады.

47

Бөлімше 5.1 «Есептер және математикалық модель»
Оқу мақсаты

1.5.1.4 Санды бірнеше бірлікке арттыру, кеміту, айырмалық
салыстыруға берілген есептерді талдау және шығару;
кері есептер құрастыру және шығару

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Санды бірнеше бірлікке арттыруға/кемітуге/
берілген есептерді шығарады
• Кері есеп құрастырады және шыға
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!