Тақырыбы:Мерейлі
отбасы.
Мақсаты: Ғасырлар бойы жалғасын тауып келе жатқан, топ
бастайтын, отбасы тәрбиенің қайнар көзі екендігін санамызда
жаңғырту. Үш тұлға: ата-ана, бала, ұстаз арасындағы ашық әңгіме
арқылы ұлттық қазақы тәрбиемізді оқушы санасына сіңіру. Жас
жеткіншектерді ата-ананың қадірін, қасиетін, өнегелі өмірін,
үлкеннің ақыл кеңесін тыңдауға, инабаттылыққа, мейірімділікке
тәрбиелеу.
Көрнекілігі:
ұлағатты сөздер, ой толғау сұрақтары,
фото-сурет,слайд т.б.
Барысы:
Ұйымдастыру
кезеңі:
1.Тақырыппен
таныстыру
Жүргізуші:Отбасы ошақтың үш тағаны сияқты,
олар- әке, ана, бала. Үшеуінің бірлігі отбасының бірлігі. Қоғамдағы
әр шаңырақтың босағасы берік, мерейі үстем болмай , мем лекетіміз
мықты болуы мүмкін емес.. Бала- ата-ананың игі істерін жалғастырушы
болашағы.
Атамыз қазақ «Бала-адамның бауыр еті»,
«Балалы үй базар» дейді. Өйткені, бала өмірдің жалғасы, отбасының
жеміс берер гүлі. Отбасы – бұл қоғамның негізі. Баланың болашақта
жақсы азамат болып өсуі, жан-жақты тәрбиелі болуы отбасында
берілетін тәрбиеге тікелей
байланысты.
Әр бала-дара тұлға. Бала тәрбиесінде жаман
қылықтар көрсетуден аулақ бо-лып, балаға үлгі бола алсақ- жан-жақты
дамыған, шығармашылық қызығуы бар ұрпақ тәрбиелей аламыз. «Әкеге
қарап ұл өсер, шешеге қарап қыз өсер» дегендей жақсы тәрбие беру
ата-ананың парызы.
• «Отбасы», «отау», «отағасы», «отау иесі» деген
ұғымдарды қалай түсінесің?
• Отбасы негізі неде деп ойлайсың?
Отбасының берекелі болуы кімге байланысты деп
ойлаймыз?
2.Әр топтың
оқушылары отбасы туралы тақпақтар айтады.
1.Дастарқанның
басында
Әдептен біз
озбаймыз:
Үлкендердің
қасында
Қолды бұрын
созбаймыз.
2.Тамақ ішер
кезде енді
Сөйлемейміз,күлмейміз,
Астан басқа
өзгені
Елемейміз,білмейміз!
3.Атамнан
басталар,
Әжемнен
қосталар
Отбасым
мынылар:
Ең жақын
адамдар-
Әкем мен анам
бар,
Бір туған ағам
бар,
Бір туған апам
бар...
Бәрін жақсы
көремін,
Еркелеймін,еремін!
4.Титтей бөбек
кезімнен
Әлдилеген
емізген,
Еркелетіп
күлгізген,
Алғаш «апа»
дегізген.
5.Кішкентайы-мен
үшін
Тағат,байыз
таппайтын,
Не жемесін, не
ішсін,
Менсіз тағам
татпайтын.
Шомылдырып
кешкісін,
Мен
жатпасам,жатпайтын-
Анам менің
қандай-ды!
6.Ерте кетіп
жұмысқа,
Үйге кештеп
қайтатын,
Болған күндіз
құрылыста
Қызықтарды
айтатын.
7.Жаз келісімен,күн
қызып,
Машинасын
жүргізіп,
Барлық көрші
баланы
Маған қоса
мінгізіп,
Аралайтын
даланы,
Қыдыртатын
қаланы-
Әкем менің
қандай-ды!
3.Оқушылар постар қорғайды «Бақытты
жанұя»
1.Ата-ананың бақыты
неде?
2.Қазіргі қоғамда ата-ана
баласынан не күтеді?
4. Құндылық құнын
ұғындар.
Отбасымда ең сыйлы
______________________________________
Ең қымбатты _____________________________________________
Ең ақылды _______________________________________________
Ең сүйкімді ______________________________________________
Ең құрметті ______________________________________________
Ең құнды ________________________________________________
Ең бағалы ________________________________________________
Ең қажетті
_______________________________________________
5.Кәне, балалар « Сандық» стратегиясы туралы тапсырмасын
орындайық.
1. Не тәтті? ( Ананың сүті
тәтті.)
2. Не жұмсақ? ( Ананың қолы)
3. Не қатты? ( Атаның жүрегі қатты)
4. Кім жақын? ( Тату болса, ағайын
жақын,
Ақылшың болса, апайың жақын.
Алдыңа тартқан, адал асын,
Қимас жақын қарындасың.)
5. Не қымбат? ( Алтын ұяң Отан қымбат.
Құт - береке атаң қымбат.
Аймалайтын анаң қымбат.
Бәрінен де ар мен ұят қымбат.)
Сергіту сәті: « Қоржындағы асық» ойыны. Ойынның шарты:
қоржындағы асықтарды алып, сол асықтағы тапсырмаларды орындату.
1. Отбасын кімдер құрайды? ( Ата, апа, ана, әке, аға, қарындас,
әпке, сіңілі, іні.)
2. Ұл мен қызды жасына қарай қалай атайды? ( қарындас, әпке,
сіңілі, аға, іні)
3. Отбасының әдет - ғұрпы туралы түсініктеме беру ( Үлкенді сыйлау,
айтқан ақылдарын тыңдау, үлкендер - кішіге ақылшы, кішіге -
көмекші.
4. Отбасының бүкіл міндеті кімдерге
негізделген?( Ата - анасына)
5. « Үлкенге көмек» дегенді қалай түсінесің?
( Үлкендердің заттарын көтеріп, айтқандарын істеу керек.)
6. Конституцияда отбасына қамқорлық туралы не айтылған? ( 27 -
бабында «Неке мен отбасы, әке мен ана және бала мемлекеттің
қарауында болады деп көрсетілген»).
7.
Отбасының ұйтқысы кім? ( Ана)
8. Отбасының басшысы кім? ( Әке)
6.Бейне ролик көрсету.
7.
Қортыныды:
«Әке- асқар
тау. Ана- ағып жатқан бұлақ, бала жағасындағы құрақ» таныстырылымын
көрсету.
Әке асқар
тауымыз әр уақытта биіктен көрінсе, ағып жатқан бұлақ сарқылмайтын
қазына болса, сол бұлақтың жағасында әр кезде жап-жасыл құрақтар
өсіп тұрса, табиғатымыз отбасымыз, әсем болмай ма? Сыйластық пен
мейірімділік орын алған отбасы ешқашанда шайқалмайды. Болашақ
Қазақстанның әрбір отбасы тату болса, еліміз де тату
болады.
Әлем өзгеруде.
Мысалы: Жапонияда ата-аналар мен мектеп тығыз байланыста болып, әр
сабағына қатыса отырып, демалыстарда да «ашық есік» күнін өткізеді
екен. Біздер де үнемі осылайша мектеппен байланыста болып,
өзгеруге, дамуға әзір боламыз деп
ойлаймын.