Ы.Алтынсарин атындағы негізгі білім беретін мектебі
«Бекітемін»
Мектеп дирекьоры:___
Пәленшеев Түгенше
ББЖМ (МОДО)
дайындық жоспары
(оқу сауаттылығы)
9 «а»-сыныбы
Пән мұғалімі: Түгеншеев П.Ә
2023-2024 оқу жылы
«Оқу сауаттылығы»
(9-сынып)
Түсінік хат
Жаңартылған оқу бағдарламасы қазақ тілін функционалдық-коммуникативтік тұрғыдан оқытуға назар аударылып, төрт дағдыға (тыңдалым, оқылым, жазылым, айтылым) негізделген. Оқу бағдарламасында коммуникативтік әрекеттер мен дағдыларды жүзеге асыратын оқу мақсаттары ұсынылған. Оқу мақсаттары әр сынып деңгейіне сәйкес динамикалық даму бағытында жасалған. Бағдарлама «спиральді оқыту» тәсіліне негізделе құрылған. Әр сынып сайын оқу мақсаттары қарапайымнан күрделіге қарай өсіп, қайталанып отырады. Бағдарлама мазмұны әдебиет, тарих, биология, география, физика сияқты өзге пәндермен тығыз байланысты. Бағдарлама оқушылардың функционалдық сауаттылығын арттыруға, сыни тұрғыдан ойлау дағдысын дамытуға ықпал етеді.
Оқу сaуaттылығы – оқушылaрдың жaзбa мәтіндерді түсінуі және қолдaнуы, мәтін бaрысындa ой-толғaуы, жaңa білім игерудегі әдіс-тәсілдерді қолдaнуы, әлеуметтік ортaғa бейімделуі. Оқу іс-әрекетін орындaу реті:
-
Мәтінді оқу, aқпaрaтты қaбылдaу;
-
Aқпaрaттaн түйінді ойды жинaқтaу;
-
Мәтін ішінен іс-әрекетті белгілеу;
-
Мaзмұнын бaғaлaу.
PISA зерттеулерінде оқу сaуaттылығы мәтіннен қaжет aқпaрaтты тaбумен бaғaлaнaды:
-
мәтіннен қaжет болaтын мейлінше көп aқпaрaт тaбу;
-
мәтіннен ең қaжетті aқпaрaтты тaбу;
-
мәтіндегі aқпaрaттaрды жіктеу;
-
бұрыннaн тaныс және жaңa aқпaрaттaрғa жіктеу;
-
терең мaзмұнды aқпaрaтты тaбу;
-
күрделі мәтінді қорытындылaу;
-
мәтіннен ой түю.
Курстың мақсаты - оқушылардың мәтін мазмұнын түсіне білуі және оларға ой жүгірте білу, мәтін мазмұнын өзіндік пайымдау жасауға пайдалана білуге баулу.
Курстың міндеттері:
-
мәтіндерге өз тұжырымын жасай отырып, белсенділік таныту,
шығармашылық тұрғыда ойлау, шешім қабылдай алуға даярлау;
-
тілдік жағдаяттарда қарым-қатынасқа түсе алу даярлығын білдіретін
құзыреттілікті қалыптастыру жолдарын қарастыру;
-
ана тілін жетік білетін, ұлттық мәдени құндылықтарды бағалай
алатын тұлға даярлау.
Күнтізбелік-тақырыптық жоспарлау
|
№ |
Сабақ тақырыбы |
Оқу мақсаттарының орындалуы |
Сағаты |
Мерзімі |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1 |
Мәтін. Мәтіннің негізгі тақырыбы мен идеясын ашу. |
9.1.4.1 мәтіннің мақсаты арқылы негізгі ойды анықтау; |
1 |
14.09.2023 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2 |
Мәтіндегі тірек сөздерді табу. |
9.3.5.1 оқылым және тыңдалым материалдары бойынша автордың негізгі ойын сақтай отырып, перифраз тәсілдері арқылы жинақы мәтін (аннотация, тезис) жазу; |
1 |
28.09.2023 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3 |
Мәтін бөліктеріндегі түйінді ойын анықтау |
9.1.5.1 мәтіндегі айтылған ойға өз көзқарасын білдіреді, сыни тұрғыдан баға беріп айту; |
1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4 |
Мәтіндегі негізгі ойды анықтап, соған сай мақалдар табу. |
9.1.4.1 мәтіннің мақсаты арқылы негізгі ойды анықтау; |
1 |
05.10.2023 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
5 |
Тірек сөздер арқылы мәтін құрау. |
9.1.1.1 мәтін мазмұны бойынша дайындалған сұрақтарға болжаммен жауап беру, түпнұсқамен салыстыру; |
1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6 |
Мәтін бойынша сұхбат құру |
9.1.1.1 мәтін мазмұны бойынша дайындалған сұрақтарға болжаммен жауап беру, түпнұсқамен салыстыру; |
1 |
19.10.2023 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
7 |
Мәтін бойынша жуан, жіңішке сұрақтар қою. |
9.1.3.1 тыңдалған мәтіндегі ақпаратты өмірлік мәселелермен байланыстыра білу |
1 |
02.11.2023 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
8 |
Мәтінде көтерілген проблемаға сәйкес 3 ашық сұрақ құрастыру. |
9.2.5.1 мәтінде көтерілген мәселеге оқырманның
қарым-қатынасын анықтауға арналған талқылау сұрақтарын
құрастыру; |
1 |
16.11.2023 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
9 |
Мәтін бойынша проблемалық сұрақтар құрастыру |
9.2.5.1 мәтінде көтерілген мәселеге оқырманның
қарым-қатынасын анықтауға арналған талқылау сұрақтарын
құрастыру; |
1 |
07.12.2023 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
10 |
Мәтіндерге комментарий жасау |
9.4.4.2 салалас құрмалас сөйлемдердің мағыналық түрлерін ажырата білу, түрлендіру; |
1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
11 |
Мәтінді аяқтау |
9.4.4.1 құрмалас сөйлем жасалу жолдарын, түрлерін білу |
1 |
21.12.2023 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
12-13 |
Ой бөліктерін біріктіріп мәтін құрау, тақырып қою |
9.3.3.1 мәтін құрылымын сақтай отырып, бірнеше графиктік мәтіндегі (диаграмма,кесте) деректерді салыстыру,маңызды тұстары мен үрдістерді (тенденция) анықтап жазу |
2 |
04.01.2024 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
14-15 |
Мәтіндік ақпаратты интерпретациялау |
9.3.3.1 мәтін құрылымын сақтай отырып, бірнеше графиктік мәтіндегі (диаграмма, кесте) деректерді салыстыру, маңызды тұстары мен үрдістерді (тенденция) анықтап жазу; |
2 |
18.01.2024 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
16-17 |
Графиктік ақпаратты интерпретациялау |
9.2.1.1 тұтас емес (кесте,диаграмма,сызба,сурет) мәтіндердегі мәліметтерді салыстыру,өңдеу |
2 |
08.02.2024 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
18-19 |
Жинақы мәтін жазу |
9.4.3.1 стильдік ерекшеліктерге сай тілдік бірліктердің дұрыс қолдана білу |
2 |
29.02.2024 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
20 |
Мәтін формасы мен түрін анықтап, жоспарын құру. |
9.1.2.1 қоғамдық-саяси, әлеуметтік-экономикалық, ғылыми тақырыптарға байланысты әртүрлі жанрдағы кең көлемді мәтіндердегі (Жолдау) мақсатты аудитория мен көркемдегіш құралдардың рөлін талдау, |
1 |
07.03.2024 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
21-22 |
Аннотация жазу |
9.2.7.1 ғаламтор, энциклопедия, газет-журналдар, оқулықтар, ғылыми еңбектерден алынған деректерді дәлел ретінде қолдану, авторына сілтеме жасау |
2 |
14.03.2024 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
23 |
Мәтін стилі мен жанрын анықтау. |
9.3.5.1 оқылым және тыңдалым материалдары бойынша автордың негізгі ойын сақтай отырып, перифраз тәсілдері арқылы жинақы мәтін (аннотация, тезис) жазу; |
1 |
21.03.2024 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
24 |
Мәтін мақсаты мен көзделген аудиториясын табу. |
9.1.1.1 мәтін мазмұны бойынша дайындалған сұрақтарға болжаммен жауап беру, түпнұсқамен салыстыру; |
1 |
28.03.2024 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
25 |
Мәтіннің тілін анықтау |
9.1.3.1 тыңдалған мәтіндегі ақпаратты өмірлік мәселелермен байланыстыра білу |
1 |
04.04.2024 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
26 |
Мәтіннің құрылымы мен рәсімделуін анықтау |
мақала құрылымы мен ресімделуі арқылы жанрлық ерекшеліктерін ажырату; |
1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
27 |
Публицистикалық стильдегі мәтіндермен жұмыс |
9.2.7.1 ғаламтор, энциклопедия, газет-журналдар, оқулықтар, ғылыми еңбектерден алынған деректерді дәлел ретінде қолдану, авторына сілтеме жасау |
1 |
11.04.2024 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
28 |
Публицистикалық стильдегі мәтін құру |
9.3.5.1 оқылым және тыңдалым материалдары бойынша автордың
негізгі ойын сақтай отырып, перифраз тәсілдері арқылы жинақы мәтін
(аннотация, тезис)
жазу; Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ы.Алтынсарин атындағы негізгі
білім беретін мектебі
«Бекітемін»
Мектеп
дирекьоры:___
Пәленшеев
Түгенше ББЖМ
(МОДО) дайындық
жоспары (оқу
сауаттылығы) 9
«а»-сыныбы
Пән мұғалімі:
Түгеншеев П.Ә
2023-2024 оқу
жылы «Оқу
сауаттылығы»
(9-сынып) Түсінік
хат
Жаңартылған оқу бағдарламасы
қазақ тілін функционалдық-коммуникативтік тұрғыдан
оқытуға назар аударылып, төрт дағдыға
(тыңдалым, оқылым, жазылым, айтылым) негізделген. Оқу
бағдарламасында коммуникативтік әрекеттер мен
дағдыларды жүзеге асыратын оқу мақсаттары
ұсынылған. Оқу мақсаттары әр сынып деңгейіне сәйкес динамикалық
даму бағытында жасалған. Бағдарлама «спиральді оқыту»
тәсіліне негізделе құрылған. Әр сынып сайын оқу мақсаттары
қарапайымнан күрделіге қарай өсіп, қайталанып
отырады. Бағдарлама мазмұны әдебиет,
тарих, биология, география, физика сияқты өзге пәндермен тығыз
байланысты. Бағдарлама оқушылардың функционалдық сауаттылығын
арттыруға, сыни тұрғыдан ойлау дағдысын
дамытуға ықпал етеді.
Оқу сaуaттылығы – оқушылaрдың
жaзбa мәтіндерді түсінуі және қолдaнуы, мәтін бaрысындa ой-толғaуы,
жaңa білім игерудегі әдіс-тәсілдерді қолдaнуы, әлеуметтік ортaғa
бейімделуі. Оқу іс-әрекетін орындaу
реті:
Мәтінді оқу, aқпaрaтты
қaбылдaу;
Aқпaрaттaн түйінді ойды
жинaқтaу;
Мәтін ішінен іс-әрекетті
белгілеу;
Мaзмұнын бaғaлaу.
PISA зерттеулерінде оқу сaуaттылығы мәтіннен
қaжет aқпaрaтты тaбумен бaғaлaнaды:
мәтіннен қaжет болaтын мейлінше көп aқпaрaт
тaбу;
мәтіннен ең қaжетті aқпaрaтты
тaбу;
мәтіндегі aқпaрaттaрды
жіктеу;
бұрыннaн тaныс және жaңa aқпaрaттaрғa
жіктеу;
терең мaзмұнды aқпaрaтты
тaбу;
күрделі мәтінді
қорытындылaу;
мәтіннен ой түю.
Курстың мақсаты
- оқушылардың мәтін мазмұнын
түсіне білуі және оларға ой жүгірте білу,
мәтін мазмұнын өзіндік пайымдау жасауға пайдалана білуге
баулу.
Курстың
міндеттері:
мәтіндерге өз тұжырымын жасай
отырып, белсенділік таныту, шығармашылық тұрғыда ойлау,
шешім қабылдай алуға даярлау;
тілдік жағдаяттарда
қарым-қатынасқа түсе алу даярлығын білдіретін құзыреттілікті
қалыптастыру жолдарын қарастыру;
ана тілін жетік білетін,
ұлттық мәдени құндылықтарды бағалай алатын тұлға
даярлау. Күнтізбелік-тақырыптық
жоспарлау
№
Сабақ
тақырыбы
Оқу мақсаттарының
орындалуы
Сағаты
Мерзімі
1
Мәтін. Мәтіннің
негізгі тақырыбы мен идеясын
ашу.
9.1.4.1 мәтіннің мақсаты арқылы негізгі ойды
анықтау;
1
14.09.2023
2 Мәтіндегі тірек сөздерді
табу.
9.3.5.1 оқылым және тыңдалым материалдары бойынша автордың
негізгі ойын сақтай отырып, перифраз тәсілдері арқылы жинақы мәтін
(аннотация, тезис)
жазу;
1
28.09.2023
3
Мәтін бөліктеріндегі
түйінді ойын анықтау
9.1.5.1 мәтіндегі айтылған ойға өз көзқарасын білдіреді,
сыни тұрғыдан баға беріп
айту;
1
4
Мәтіндегі негізгі
ойды анықтап, соған сай мақалдар
табу.
9.1.4.1 мәтіннің мақсаты арқылы негізгі ойды
анықтау;
1
05.10.2023
5
Тірек сөздер арқылы
мәтін құрау.
9.1.1.1 мәтін мазмұны бойынша дайындалған сұрақтарға
болжаммен жауап беру, түпнұсқамен
салыстыру;
1
6
Мәтін бойынша сұхбат
құру
9.1.1.1 мәтін мазмұны бойынша дайындалған сұрақтарға
болжаммен жауап беру, түпнұсқамен
салыстыру;
1
19.10.2023
7
Мәтін бойынша жуан,
жіңішке сұрақтар қою.
9.1.3.1 тыңдалған мәтіндегі ақпаратты өмірлік мәселелермен
байланыстыра
білу
1
02.11.2023
8
Мәтінде көтерілген
проблемаға сәйкес 3 ашық сұрақ
құрастыру.
9.2.5.1 мәтінде көтерілген мәселеге оқырманның
қарым-қатынасын анықтауға арналған талқылау сұрақтарын
құрастыру;
1
16.11.2023
9
Мәтін бойынша
проблемалық сұрақтар
құрастыру
9.2.5.1 мәтінде көтерілген мәселеге оқырманның
қарым-қатынасын анықтауға арналған талқылау сұрақтарын
құрастыру;
1
07.12.2023
10
Мәтіндерге комментарий жасау
9.4.4.2 салалас құрмалас сөйлемдердің мағыналық түрлерін
ажырата білу,
түрлендіру;
1
11
Мәтінді
аяқтау
9.4.4.1 құрмалас сөйлем жасалу жолдарын, түрлерін
білу
1
21.12.2023
12-13
Ой бөліктерін
біріктіріп мәтін құрау, тақырып
қою
9.3.3.1 мәтін
құрылымын сақтай отырып, бірнеше графиктік мәтіндегі
(диаграмма,кесте) деректерді салыстыру,маңызды тұстары мен
үрдістерді (тенденция) анықтап
жазу
2
04.01.2024
14-15
Мәтіндік ақпаратты
интерпретациялау
9.3.3.1 мәтін құрылымын сақтай отырып, бірнеше графиктік
мәтіндегі (диаграмма, кесте) деректерді салыстыру, маңызды тұстары
мен үрдістерді (тенденция) анықтап
жазу;
2
18.01.2024
16-17
Графиктік ақпаратты
интерпретациялау
9.2.1.1 тұтас емес
(кесте,диаграмма,сызба,сурет) мәтіндердегі мәліметтерді
салыстыру,өңдеу
2
08.02.2024
18-19
Жинақы мәтін жазу
9.4.3.1 стильдік ерекшеліктерге сай тілдік бірліктердің
дұрыс қолдана
білу
2
29.02.2024
20
Мәтін формасы мен
түрін анықтап, жоспарын
құру. 9.1.2.1 қоғамдық-саяси, әлеуметтік-экономикалық, ғылыми
тақырыптарға байланысты әртүрлі жанрдағы кең көлемді мәтіндердегі
(Жолдау) мақсатты аудитория мен көркемдегіш құралдардың рөлін
талдау,
1
07.03.2024
21-22
Аннотация
жазу
9.2.7.1 ғаламтор, энциклопедия, газет-журналдар, оқулықтар,
ғылыми еңбектерден алынған деректерді дәлел ретінде қолдану,
авторына сілтеме
жасау
2
14.03.2024
23 Мәтін стилі мен жанрын
анықтау.
9.3.5.1 оқылым және тыңдалым материалдары бойынша автордың
негізгі ойын сақтай отырып, перифраз тәсілдері арқылы жинақы мәтін
(аннотация, тезис)
жазу;
1
21.03.2024
24
Мәтін мақсаты мен
көзделген аудиториясын табу.
9.1.1.1 мәтін мазмұны бойынша дайындалған сұрақтарға
болжаммен жауап беру, түпнұсқамен
салыстыру;
1
28.03.2024
25
Мәтіннің тілін
анықтау
9.1.3.1 тыңдалған мәтіндегі ақпаратты өмірлік мәселелермен
байланыстыра
білу
1
04.04.2024
26
Мәтіннің құрылымы
мен рәсімделуін анықтау
мақала құрылымы мен ресімделуі арқылы жанрлық
ерекшеліктерін
ажырату;
1
27
Публицистикалық стильдегі мәтіндермен
жұмыс
9.2.7.1 ғаламтор, энциклопедия, газет-журналдар, оқулықтар,
ғылыми еңбектерден алынған деректерді дәлел ретінде қолдану,
авторына сілтеме
жасау
1
11.04.2024
28
Публицистикалық стильдегі мәтін
құру
9.3.5.1 оқылым және тыңдалым материалдары бойынша автордың
негізгі ойын сақтай отырып, перифраз тәсілдері арқылы жинақы мәтін
(аннотация, тезис)
жазу; |













