Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Монополия ұғымын түсіндіреді.Олигополия ұғымын біледі
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
КЕЛІСІЛДІ «Облыстық инновациялық-әдістемелік орталығы» КММ «Білім беру процесін әдістемелік сүйемелдеу» бөлімінің басшысы __________ С.К. Бласбаев «___»_____________2024ж. |
Б БЕКІТЕМІН Директордың оқу жұмысы жөніндегі орынбасары _ _________Е.А.Вощакина «___» ___________2024 ж. |
«Рымбек Байсейітов атындағы Семей қаржы-экономикалық колледжі»КМҚК
(білім беру ұйымының атауы)
Облыстық ашық оқу сабағының
жоспары
Тақырыбы: Монополия ұғымын түсіндіреді.Олигополия ұғымын біледі.
Модуль/пән атауы: КМ 01 ОН 7. Нарықтық экономиканың түрлері мен типтерін, негізгі экономикалық заңдылықтарын бағдарлау
Курс 2, топ 22 ЕА-1
Дайындаған педагог: Мухтарова Меруерт Назарбековна
Күні: «___»_____________2024ж.
КЕЛІСІЛДІ Есеп-экономикалық пәндердің оқу-әдістемелік комиссияның отырысында қаралды және мақұлданды. 2024ж. «___»___________ №__ хаттама Төрайымы_________М.Г.Алимгожина |
КЕЛІСІЛДІ Экономикалық пәндер бойынша облыстық оқу-әдістемелік бірлестігінің төрайымы_________ М.Г.Алимгожина «___» ___________2024 ж. |
Абай облысыныңғ білім басқармасының «Рымбек Байсейітов атындағы Семей қаржы-экономикалық колледжі» КМҚК |
|
Колледж миссиясы: |
Терең білімді,кәсіпқой,әлемнің тұрақты экономикалық дамуына ықпал ететін жаһандық экономиканың кәсіби көшбасшыларын қалыптастыратын сапалы білім |
Колледждің пайымдауы: |
Әлемдік білім беру аренасында танылуға, бәсекеге қабілетті мамандарды кәсіби даярлауда сапалы білім беруді қамтамасыз ету |
Құндылықтар |
Аналитикалық ойлау, жауапкершілік, тәртіп, топпен жұмыс істей білу |
Оқу сабағының жоспары
Сабақ тақырыбы: |
Монополия ұғымын түсіндіреді.Олигополия ұғымын біледі. |
||
Модуль /пән атауы |
КМ 01 ОН 7. Нарықтық экономиканың түрлері мен түрлерін, негізгі экономикалық заңдылықтарын бағдарлау |
||
Дайындаған педагог |
Мухтарова Меруерт Назарбековна |
||
1. Жалпы мәліметтер: |
|
||
Сабақтың өтетін күні: |
Курс, топ |
||
26.02.2024 |
II- курс, 22 ЕА-3 |
||
Сабақтың түрі |
Аралас |
||
2. Сабақтың мақсаты:
Сабақтың міндеті: |
Экономикадағы монополия мен олигополияның мәні мен негізгі сипаттамаларын түсіну. Монополиялық және олигополистік құрылымдардың мінез-құлқын түсіндіретін негізгі теориялар мен модельдермен танысу. Монополия мен олигополияның нарықтық процестерге, бағаларға, өндіріс пен тұтыну көлемдеріне әсерін талдау. Экономикадағы монополиялық және олигополистік құрылымдарды реттеу әдістерін қарастыру. Монополия мен олигополияның анықтамаларын және олардың айырмашылықтарын зерттеу. Экономикадағы монополиялар мен олигополиялардың себептерін талдау. Шекті кіріс теориясы, ойын теориясы және т. б. сияқты монополиялық және олигополистік мінез-құлықтың негізгі теорияларын зерттеу. Нақты өмірдегі монополиялық және олигополистік нарықтардың мысалдарын қарастыру (мысалы, телекоммуникация секторы, фармацевтика индустриясы және т.б.). Монополиялық және олигополистік құрылымдардың экономикалық процестерге және қоғамның әл-ауқатына әсерін түсінуге бағытталған міндеттер мен жағдайларды шешу. |
||
3. Күтілетін нәтижелер: |
Экономикадағы монополия мен олигополияға қатысты негізгі ұғымдар мен теорияларды түсіну. Монополиялық және олигополистік құрылымдардың нарықтық процестер мен экономикалық әл-ауқатқа әсерін талдау және түсіндіру мүмкіндігі. Теориялық білімді нақты өмірдегі нақты жағдайларға, сондай-ақ бизнес-саладағы мысалдарға қолдана білу. Монополиялар мен олигополияларды реттеудің әртүрлі тәсілдері туралы сыни ойлауға және талқылауға дайын болу. |
||
4. Қажетті ресурстар: |
Интерактивті тақта, презентация PowerPoint бағдарламасы, тапсырмалар,оқу-әдістемелік құрал-жабдықтар |
||
5. Сабақ барысы: |
|||
Сабақтың кезеңі: |
Сабақтың мазмұны |
Ескерту |
|
1.Ұйымдастыру сәті |
- сәлемдесу -студенттердің сыртқы келбетін тексеру, жоқ студенттерді тексеру; журналды толтыру. - білім алушылардың дайындығын тексеру(топқа бөлу) - Энергизатор
|
2 мин 5 мин (студенттер арасында жағымды эмоционалды көңіл-күй қалыптастыру, сабаққа ынтасын арттыру)
|
|
2. Үй тапсырмасын сұрау: |
Өткен тақырып бойынша білімін тексеру
|
15 минут quizizz.com
|
|
3. Сабақтың мақсаттары мен міндеттерін қою
|
Афоризмдер: "Монополия бағалары барлық
жағдайда сатып алушылардан сығып алуға болатын немесе төлеуге
келісетін ең жоғарғысы болып табылады."- Адам Смит шотланд
экономисі,
философ Тауар немесе нарықтық монополист ешқашан көшбасшы бола алмайды және болмайды да. Монополист ешқашан көшбасшы болмайды, өйткені тұтынушы таңдай алмайды. Питер Дракер "Өзімізді тым байыпты(серьезно) қабылдамайық. Біздің ешқайсымызда даналық монополиясы жоқ."- Елизавета II Ұлыбритания патшайымы 1926-2022 жж 2.Сабақтың мақсаты мен міндеттерін қалыптастыру. Монополиялық және олигополистік құрылымдардың мінез-құлқын түсіндіретін негізгі теориялар мен модельдермен танысу. Экономикадағы монополиялық және олигополистік құрылымдарды реттеу әдістерін қарастыру. Нақты өмірдегі монополиялық және олигополистік нарықтардың мысалдарын қарастыру (мысалы, телекоммуникация секторы, фармацевтика индустриясы және т.б.). |
2 мин Презентация (Қосымша 1) Қанатты сөздерді талқылау,оқытушы сөзі 3 мин (Оқытушы сабақ тақырыбын атайды және студенттерге мақсатты етістіктер арқылы тұжырымдауды ұсынады. (зерттеу, білу, анықтау, жалпылау, бекіту, дәлелдеу, салыстыру, талдау, қорытынды жасау, түсіну, жүйелеу және т.б.). Презентация (Қосымша 2) |
|
3.Жаңа материалды түсіндіру. |
Жоспар: 1. Монополия ұғымы және оның түрлері мен белгілері 2. Олигополия және оның ерекшеліктері
Олигополия нарығының түрлерін анықтаймыз. Жұмыс 4 адамнан тұратын 4 топта орындалады. Балалар жағдайаттар картасын алып, оны талдағаннан кейін біз қандай түрлері бар екенін болжауға тырысамыз. Карточкалардың мазмұны 1. Дуополия: Екі ірі авиакомпания екі ірі қала арасындағы әуе нарығының көп бөлігін басқарады деп елестетіп көріңіз. Олар бағаны белгілеуде және әртүрлі Қызметтерді ұсынуда бәсекелеседі, бірақ екеуі де нарықтағы негізгі ойыншылар болып қала береді. 2. Олигополия үстемдігі(доминант) Бір ірі компания смартфондарды өндіру және сату нарығында үстемдік етеді делік, нарықтағы үлестің 60% - дан астамын бақылайды, ал қалған бөлігін бірнеше шағын компаниялар бөледі. 3.Сараланған олигополия: Бірнеше ірі мұнай компаниялары мұнай өнімдері нарығының көп бөлігін басқарады деп елестетіп көріңіз. Компаниялардың әрқайсысы мұнай өнімдерінің бір түрін (мысалы, бензин) ұсынғанымен, олардың сапасы, бағасы және басқа сипаттамалары әртүрлі болуы мүмкін. 4. Сараланбаған олигополия: Бірнеше ірі компаниялар нарықта сүт өнімдерінің әртүрлі брендтерін шығарады және насихаттайды деп елестетіп көріңіз. Олардың барлығы әртүрлі дәмдерді, қаптамаларды және баға нүктелерін ұсына отырып, бір-бірімен бәсекелеседі. Осы жағдайлардың әрқайсысы үшін тапсырмаларды ұсынып стратегияларын зерттеу, нарық үлесін талдау, тұтынушыларға әсерін бағалау және т.б. бұл тапсырмалар студенттерге олигополияның әр түрінің ерекшеліктерін жақсы түсінуге мүмкіндік береді.
Бейнебаянда нарықтық құрылымдар дың түрлері нарықтағы бәсекелестік деңгейімен анықталады. Қазіргі экономикалық теория осындай құрылымдар ретінде монополияларды, олигополияларды, мінсіз және монополиялық бәсекелестік нарықтарын ажыратады. Бейнеде олардың айырмашылықтары туралы айтылады, сонымен қатар тиісті мысалдар келтірілген. |
30 мин 450 ₸ - Сатып алу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз |