|
мактаб |
С.Рақимов № 53 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Педагогнинг исми шарифи |
Пайзахметова З.А. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Куни: |
19.12.2023й |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Синф: 5 в, д. е |
|
қатнашганлар қатнашмаганлар |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Дарснинг мавзуси: |
Оддий касрлар ва аралаш сонларни бўлиш |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Мана шу дарс орқали юзага ошириладиган ў |
5.1.2.23 оддий касрлар ва аралаш сонларни бўлишни бажариш |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Баҳолаш критерийи - оддий касрлар ва аралаш сонларни бўлишни бажаради;
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Дарснинг бориши |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Режаланган вақт ҳисоби |
Педагогнинг ҳаракати |
Ўқувчиларнинг ҳаракати |
Баҳолаш |
Ресурслар Кўргазмали қуроллар: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Кириш қисми (боши)
|
1.Ташкилий қисм -Ўқувчилар билан саломлашиш. -Ўқувчиларни дарсга тайёргарлигини текшириш; -Ўқувчиларни диққатини дарсга жалб қилиш; -Дарснинг мақсади билан таништириш |
Саломлашишади, дафтар китобларини олиб, езишади |
Бош бармок оркали бахолаш
|
Турли рангли фломастер, расмлар, тарқатмалар, кўргазмали қуроллар, АКТ, фотоҳисобот, постер |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Асосий қисм (ўртаси)
|
“Мияга ҳужум” усули орқали саволларга жавоб берадилар:
Савол-жавоб. 1. Жай
бөлшекті қалай көбейтеміз ? 2. Жай бөлшекті натурал санға қалай
көбейтеміз? 3. Аралас сандарды қалай көбейтеміз?
4. Оддий касрни бўлиш учун, 1-касрни ўзини ёзиб 2- касрни ўрнини алмаштирамиз, яънисуратини махражига махражини суратига ёзиб кўпайтирамиз.
М АРАЛАШ СОННИ АРАЛАШ СОНГА БЎЛИШ Аралаш сонни аралаш сонга бўлиш учун, уларни нотўғри каср кўринишида ёзиб олиб, касрни бўлиш қоидасига асосан бўлиш керак.
Натурал сонни касрга бўлиш ва касрни натурал сонга бўлиш Б Мисал
Бўлишни бажариш (оғзаки)
Бўлишни бажар:
Топшириқлар І даражали (5 балл)
1.
2.
3.
ІІ даражали (6 балл)
1.
2. Квадраттың
қабырғасы
3.
ІІI даражали (8 балл) Оқулықпен жұмыс.№617 /211 бет/
1)
4) №619 /212 бет/
3.Егер 3 тышқан 3 жаңғақты 3 минутта жессе, 100 тышқан
|
Саволга жавоб берадилар
Қоидани дафтарга ёзадилар
Мисолларни ҳисоблашадилар
Дискриптор: -касрларни бўлиш -аралаш сонларни бўлиш -натурал сонни касрга бўлиш қоидасини қўлланиб ечиш
|
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
мактаб
С.Рақимов №
53
Педагогнинг
исми шарифи
Пайзахметова
З.А. Куни:
19.12.2023й Синф: 5 в, д.
е қатнашганлар
қатнашмаганлар Дарснинг
мавзуси:
Оддий касрлар
ва аралаш сонларни бўлиш
Мана шу дарс
орқали
юзага
ошириладиган ў
5.1.2.23 оддий касрлар ва аралаш
сонларни бўлишни бажариш
Баҳолаш
критерийи -
оддий касрлар ва аралаш
сонларни бўлишни бажаради;
Дарснинг
бориши
Режаланган
вақт ҳисоби
Педагогнинг
ҳаракати
Ўқувчиларнинг
ҳаракати
Баҳолаш
Ресурслар Кўргазмали
қуроллар:
Кириш
қисми
(боши)
1.Ташкилий қисм
-Ўқувчилар билан
саломлашиш.
-Ўқувчиларни
дарсга тайёргарлигини
текшириш;
-Ўқувчиларни
диққатини дарсга жалб қилиш; -Дарснинг мақсади билан
таништириш
Саломлашишади,
дафтар китобларини олиб,
езишади Бош бармок оркали
бахолаш
Турли
рангли фломастер, расмлар, тарқатмалар,
кўргазмали қуроллар, АКТ, фотоҳисобот,
постер
Асосий
қисм
(ўртаси)
“Мияга ҳужум” усули орқали
саволларга жавоб берадилар:
Савол-жавоб. 1. Жай
бөлшекті қалай көбейтеміз ? 2. Жай бөлшекті натурал санға қалай
көбейтеміз? 3. Аралас сандарды қалай көбейтеміз?
4. Оддий касрни бўлиш
учун, 1-касрни ўзини ёзиб 2-
касрни ўрнини алмаштирамиз, яънисуратини махражига махражини
суратига ёзиб
кўпайтирамиз. М АРАЛАШ СОННИ АРАЛАШ СОНГА
БЎЛИШ Аралаш сонни аралаш
сонга бўлиш учун, уларни нотўғри каср кўринишида ёзиб олиб, касрни
бўлиш қоидасига асосан бўлиш
керак. Натурал сонни касрга бўлиш
ва касрни натурал сонга
бўлиш Б
Мисал
Бўлишни бажариш
(оғзаки) Бўлишни
бажар:
Көбейту Бөлу Ұқсастығы Аралас сандарды
бұрыс бөлшекке айналдыру Аралас сандарды
бұрыс бөлшекке айналдыру Айырмашылығы Көбейту кезінде
алымы мен алымын, бөлімі мен бөлімін
көбейтеміз Бөлу кезінде
бөлінгіш бөлшекті бөлгіш бөлшекке кері санға көбейту
керек
Топшириқлар
І даражали (5
балл)
1.
2.
3.
ІІ
даражали (6
балл)
1.
2. Квадраттың
қабырғасы
3.
ІІI
даражали (8
балл)
Оқулықпен жұмыс.№617
/211 бет/
1)
4)
№619 /212
бет/
Логикалық
жаттығу.
Жыл он екі айдың
ішінде 30 және 31 сандары ауысып отырады. Ал 28 және 29 сандары қай
айда кездеседі?
Қосарланып жегілген
ат-арбамен Самат 8 шақырым жол жүрді. Оның әр аты неше шақырым жол
жүрді?
3.Егер 3 тышқан 3
жаңғақты 3 минутта жессе, 100
тышқан
ңғақты неше минутта
жейді?
Саволга жавоб
берадилар
Қоидани дафтарга
ёзадилар
Мисолларни
ҳисоблашадилар
Дискриптор:
-касрларни
бўлиш
-аралаш
сонларни бўлиш
-натурал сонни
касрга бўлиш қоидасини қўлланиб
ечиш
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
асалан,
өлінгіш немесе бөлгіш натурал сан болған жағдайда натурал
сан бөлімі














