Түсінік хат
«Ойна да
,ойла» факультатив сабақты алу
себебім: жалпы оқушылардың грамматикалық талдау дағдысын
дидактикалық және танымдық ойындар арқылы дамыту, сауатты, әрі
көркем жазуға баулу. Сонымен қатар оқушыларға жан - жақты ізденуге
арналған тапсырмалар бере отырып, оқушылардың алған білімдерін
пысықтап, сауатты жазу дағдыларын қалыптастыру, өз бетінше талдауға
үйрету. Оқушылардың бойындағы шығармашылық қабілеттер ашу және оны
дамыту.
Қазақ тілінің дыбыстық жүйесін, лексикасы мен грамматикалық
құрылымын терең меңгерту, бір жүйеде сауатты жазу, тілдік –
грамматикалық құрылымды орынды пайдалану осы пәнді оқытудың негізгі
мақсаты болып табылады. Бұл тұрғыдан алғанда, оқушылардың
білімдерін пысықтау мен тексеруге арналған грамматикалық
тапсырмалар, талдау жұмыстары, диктант жұмыстарының алатын орны
ерекше. Сауатты жазу – дұрыс ойлаудың көрінісі. Ендеше бұл
факультатив сабақ - оқушылардың дүниетанымын кеңейтіп, олардың
ойлау, шығармашылық қабілеттерін арттыруға, жазу дағдыларын
дамытуға көмегін тигізеді.
Курстың негізгі
мақсаты – оқушылардың ауызша дұрыс
сөйлеуді, сауатты жазуды, сөзді мағынасына сай дұрыс қолдануды
талап етеді.Халық ауыз әдебиетінің үлгілері арқылы оқушылардың
шығармашылық қабілетін, тіл байлықтарын, байланыстырып сөйлеу
қабілеттерін арттыру, дидактикалық және танымдық
ойындар арқылы оқушылардың грамматикалық сауаттылығын
дамыту
Міндеттері:
- дыбыстың айтылуы мен жазылуын меңгерту;
- оқушылардың сөздік қорын байыту;
- көркем жазуға тәрбиелеу;
- тапсырмаларды өз бетінше орындау дағдысын қалыптастыру;
- дыбыстық жүйені, фонетика, лексика мен грамматиканы терең
меңгерту;
- шығармашылық қабілеттерін арттыру;
- өз бетінше жұмыс жасау дағдыларын қалыптастыру;
- еріктен тыс есте сақтауларын жүзеге
асыру;
Күтілетін нәтиже:
-оқушылар жылдам әрі жүйелі талдау дағдысына қалыптасады.
-сөздердің дұрыс жазылу ,сауатты әрі әдемі жазуға дағдыланады.
-грамматикалық тапсырмалардың мағанасына қарай дұрыс,әрі қатесіз орындауға үйренеді.
-талдау түрлерін үйрене отырып,қызығушылығы артады.
-оқушылардың сөйлеу дағдысы қалыптасады, көркем сөйлеу мәнері, тілдік тәсілдер мен сөз шеберлігін орнымен қолдану
қабілеттері дамиды.
«Ойна да ойла» факультатив сабағының жоспары
|
Р/c |
тақырыптар |
Сағат саны |
Күні |
Сабақтың өту формасы |
Білімді бағалау |
Күтілетін нәтиже |
|
1 |
Ойнай отырып ойлаймыз |
1 |
|
Топтық жұмыс |
Топ басшысының бағалауы |
Топпен жұмысқа дағдыланады. |
|
2 |
Дыбыс. Әріп. «Қай дыбысты жоғалттым?» ойыны |
1 |
|
Белсенді қимыл ойындары |
Формативті бағалау |
Ойнай отыра ойланады.дыбыс әріп туралы түсініктері артады |
|
3 |
Дыбыс түрлері «Үйлеріне кіргіз» ойыны |
1 |
|
Жұптық жұмыс |
Досының бағалауы |
Бірігіп жұмыс жасауды үйренеді. |
|
4 |
Дыбыстық талдау жаса |
1 |
|
Ойын сабақ |
Формативті бағалау |
Ынтымақтастық қалыптасады, талдау жасауды меңгереді |
|
5 |
Буын. «Қай буынды жоғалттым» ойыны |
|
|
Топтық жұмыс |
Бағалау критерилері арқылы |
Өз деңгейін байқайды, салыстырады |
|
6 |
Буын түрлері «Кім шапшаң?» ойыны |
1 |
|
Жеке жұмыс |
Мұғалімнің форм. бағалауы |
Буын түрлері туралы жаңа ұғым қалыптасады. |
|
7 |
Шығармашылық жұмыс |
1 |
|
Өзіндік жұмыс |
Өзін-өзі бағалау |
Өзбетімен жұмыс жасауға ұмтылыс пайда болады. |
|
8 |
Сөз. «Өз сөзіңмен түсіндір» ойыны |
1 |
|
Постер қорғау |
«Екі жұлдыз,бір тілек» |
Өз пікірін қорғауды үйренеді. |
|
9 |
Синоним сөздер |
1 |
|
Топтық жұмыс |
Топ басшысының бағалауы |
Синоним сөздер туралы түсінік алады. |
|
10 |
Омоним сөздер |
1 |
|
Ұжымды жұмыс |
Мұғалім бағалауы |
Омоним сөздерді ажырыата алады. |
|
11 |
Антоним сөздер |
1 |
|
Жұптық жұмыс |
Мұғалімнің бағалауы |
Тақырып бойынша теорияны меңгереді. |
|
12 |
Сөздік диктант |
1 |
|
Білімді есепке алу |
Мұғалімнің бағалауы |
Мұғалім мен оқушы арасындағы байланыс нығаяды. |
|
13 |
Сөйлем «Ойды жалға» ойыны |
1 |
|
Ұжымды жұмыс |
Смайликтер арқылы |
Сөйлемдегі сөздердің байланыстылығын меңгереді. |
|
14 |
«Тез ойла!» ойыны |
1 |
|
Жеке жұмыс |
Суреттер арқылы |
Танымдық ойлау қабілеттерін дамытады,шапшаңдыққа үйренеді. |
|
15 |
Хабарлы сөйлем |
1 |
|
Дидактикалық ойындар |
Мұғалім бағалауы |
Салыстыруды меңгереді. |
|
16 |
Сұраулы сөйлем |
1 |
|
Диалогты сөйлесу |
Оқушы пікірі арқылы |
Диалогты сөйлесуді меңгереді. |
|
17 |
Лепті сөйлем |
1 |
|
Танымдық ойындармен жұмыс |
Критерийлер арқылы бағалау |
Лепті сөйлем туралы түсінік алады. |
|
18 |
«Тиісті сөйлемді тап» ойыны |
1 |
|
«Маршрут» ойыны |
Формативті бағалау |
Сөйлем түрлерін ажыратады, ережені меңгереді. |
|
19 |
Шығармашылық тапсырма |
1 |
|
Өзіндік жұмыс |
Көшбасшының бағалауы |
Шығармашылығы артады. |
|
20 |
Диктант |
1 |
|
Білімді есепке алу сабағы |
Мұғалімнің бағалауы |
Сауаттылық деңгейі артады. |
|
21 |
Мәтін дегеніміз не? |
1 |
|
Топтық жұмыс |
Критерийлер арқылы |
Мазмұнды баяндауға төселеді. |
|
22 |
Мәтін бөліктері «Ажырата білесің бе?» ойыны |
1 |
|
Жұптық жұмыс |
Бірін-бірі бағалау |
Ойлау деңгейлері артады,танымдық қабілеттері дамиды. |
|
23 |
Мәтін түрлері «Құрастыру» ойыны |
1 |
|
Дидактикалық материалдармен жұмыс |
Топ басшысының бағалауы |
Қисынды ойлау деңгейлері қалыптасады. |
|
24 |
Шығармашылық тапсырма |
1 |
|
Өзіндік жұмыс |
Өзін-өзі бағалау |
Мұғалім мен оқушы арасындағы байланыс нығаяды |
|
25 |
Мазмұндама |
1 |
|
Білімді есепке алу сабағы |
Мұғалімнің бағалауы |
Жүйелі ойлауға,сауатты жазуға төселеді. |
|
26 |
Сөз құрамы |
1 |
|
Постер қорғау |
Топ басшысының бағалауы |
Сөз құрамы туралы жаңа түсінік алады. |
|
27 |
Жұрнақ.Жалғау «Үйшігіне кіргіз» ойыны |
1 |
|
Танымдық ойындар |
Формативті бағалау |
Жұрнақ пен жалғауды ажырата алады. |
|
28 |
Диктант |
1 |
|
Білімді есепке алу сабағы |
Мұғалімнің бағалауы |
Сауаттылық деңгейі артады.Көркем жазуға дағдыланады. |
|
29 |
Зат есім «Дүкенде» ойыны |
1 |
|
Ойын сабақ |
Бағалау критерийлері арқылы |
Зат есімді меңгереді.Ережені іс-әрекетте пайдаланады. |
|
30 |
Етістік «Кім не істейді?» ойыны |
1 |
|
Қимылды ойындар |
Көшбасшының бағалауы |
Етістік туралы меңгереді.Сөйлем ойлау дағдысы жетіледі. |
|
31 |
Сын есім «Ол қандай?» ойыны |
1 |
|
Ұжымды жұмыс |
Формативті бағалау |
Сын есімді меңгереді,есте сақтау қабілеттері дамиды. |
|
32 |
Сан есім «Сен сұра, мен жауап беремін» ойыны |
1 |
|
Диалогты сөйлесу |
«Екі жұлдыз, бір тілек» |
Сан есім туралы меңгереді.Сөйлем ойлау дағдысы жетіледі |
|
33 |
Диктант |
1 |
|
Білімді есепке алу сабағы |
Мұғалімнің бағалауы |
Сауаттылық деңгейі артады.Көркем жазуға дағдыланады |
|
34 |
Шығармашылық тапсырма |
1 1 |
|
Қорытынды сабақ |
Формативті бағалау (смайликтер) |
Жыл бойы алған білімдерін пайдалана алады,қорытынды жасай алады. |
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. «Кіші жастағы оқушылардың
жазбаша тілін дамыту» Алматы 1972 жыл
Авторы : С. Рахметова
2. «Мазмұндама, шығарма жинағы» Б. Ысқақ
3. «Мен оқимын, ойлаймын, ойнаймын» Арман –ПВ баспасы 2003 жыл
Авторы: Р. Б. Нұртазина, А. Д. Сейсенова
4. « 777-жұмбақ» Авторы: Ә. Ысқақов
5. «Мақал – мәтелдер жинағы» Б.
Наурызбаев
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
"Ойна да ойла" факультатив жоспары сынып
"Ойна да ойла" факультатив жоспары сынып
Түсінік хат
«Ойна да
,ойла» факультатив сабақты алу
себебім: жалпы оқушылардың грамматикалық талдау дағдысын
дидактикалық және танымдық ойындар арқылы дамыту, сауатты, әрі
көркем жазуға баулу. Сонымен қатар оқушыларға жан - жақты ізденуге
арналған тапсырмалар бере отырып, оқушылардың алған білімдерін
пысықтап, сауатты жазу дағдыларын қалыптастыру, өз бетінше талдауға
үйрету. Оқушылардың бойындағы шығармашылық қабілеттер ашу және оны
дамыту.
Қазақ тілінің дыбыстық жүйесін, лексикасы мен грамматикалық
құрылымын терең меңгерту, бір жүйеде сауатты жазу, тілдік –
грамматикалық құрылымды орынды пайдалану осы пәнді оқытудың негізгі
мақсаты болып табылады. Бұл тұрғыдан алғанда, оқушылардың
білімдерін пысықтау мен тексеруге арналған грамматикалық
тапсырмалар, талдау жұмыстары, диктант жұмыстарының алатын орны
ерекше. Сауатты жазу – дұрыс ойлаудың көрінісі. Ендеше бұл
факультатив сабақ - оқушылардың дүниетанымын кеңейтіп, олардың
ойлау, шығармашылық қабілеттерін арттыруға, жазу дағдыларын
дамытуға көмегін тигізеді.
Курстың негізгі
мақсаты – оқушылардың ауызша дұрыс
сөйлеуді, сауатты жазуды, сөзді мағынасына сай дұрыс қолдануды
талап етеді.Халық ауыз әдебиетінің үлгілері арқылы оқушылардың
шығармашылық қабілетін, тіл байлықтарын, байланыстырып сөйлеу
қабілеттерін арттыру, дидактикалық және танымдық
ойындар арқылы оқушылардың грамматикалық сауаттылығын
дамыту
Міндеттері:
- дыбыстың айтылуы мен жазылуын меңгерту;
- оқушылардың сөздік қорын байыту;
- көркем жазуға тәрбиелеу;
- тапсырмаларды өз бетінше орындау дағдысын қалыптастыру;
- дыбыстық жүйені, фонетика, лексика мен грамматиканы терең
меңгерту;
- шығармашылық қабілеттерін арттыру;
- өз бетінше жұмыс жасау дағдыларын қалыптастыру;
- еріктен тыс есте сақтауларын жүзеге
асыру;
Күтілетін нәтиже:
-оқушылар жылдам әрі жүйелі талдау дағдысына қалыптасады.
-сөздердің дұрыс жазылу ,сауатты әрі әдемі жазуға дағдыланады.
-грамматикалық тапсырмалардың мағанасына қарай дұрыс,әрі қатесіз орындауға үйренеді.
-талдау түрлерін үйрене отырып,қызығушылығы артады.
-оқушылардың сөйлеу дағдысы қалыптасады, көркем сөйлеу мәнері, тілдік тәсілдер мен сөз шеберлігін орнымен қолдану
қабілеттері дамиды.
«Ойна да ойла» факультатив сабағының жоспары
|
Р/c |
тақырыптар |
Сағат саны |
Күні |
Сабақтың өту формасы |
Білімді бағалау |
Күтілетін нәтиже |
|
1 |
Ойнай отырып ойлаймыз |
1 |
|
Топтық жұмыс |
Топ басшысының бағалауы |
Топпен жұмысқа дағдыланады. |
|
2 |
Дыбыс. Әріп. «Қай дыбысты жоғалттым?» ойыны |
1 |
|
Белсенді қимыл ойындары |
Формативті бағалау |
Ойнай отыра ойланады.дыбыс әріп туралы түсініктері артады |
|
3 |
Дыбыс түрлері «Үйлеріне кіргіз» ойыны |
1 |
|
Жұптық жұмыс |
Досының бағалауы |
Бірігіп жұмыс жасауды үйренеді. |
|
4 |
Дыбыстық талдау жаса |
1 |
|
Ойын сабақ |
Формативті бағалау |
Ынтымақтастық қалыптасады, талдау жасауды меңгереді |
|
5 |
Буын. «Қай буынды жоғалттым» ойыны |
|
|
Топтық жұмыс |
Бағалау критерилері арқылы |
Өз деңгейін байқайды, салыстырады |
|
6 |
Буын түрлері «Кім шапшаң?» ойыны |
1 |
|
Жеке жұмыс |
Мұғалімнің форм. бағалауы |
Буын түрлері туралы жаңа ұғым қалыптасады. |
|
7 |
Шығармашылық жұмыс |
1 |
|
Өзіндік жұмыс |
Өзін-өзі бағалау |
Өзбетімен жұмыс жасауға ұмтылыс пайда болады. |
|
8 |
Сөз. «Өз сөзіңмен түсіндір» ойыны |
1 |
|
Постер қорғау |
«Екі жұлдыз,бір тілек» |
Өз пікірін қорғауды үйренеді. |
|
9 |
Синоним сөздер |
1 |
|
Топтық жұмыс |
Топ басшысының бағалауы |
Синоним сөздер туралы түсінік алады. |
|
10 |
Омоним сөздер |
1 |
|
Ұжымды жұмыс |
Мұғалім бағалауы |
Омоним сөздерді ажырыата алады. |
|
11 |
Антоним сөздер |
1 |
|
Жұптық жұмыс |
Мұғалімнің бағалауы |
Тақырып бойынша теорияны меңгереді. |
|
12 |
Сөздік диктант |
1 |
|
Білімді есепке алу |
Мұғалімнің бағалауы |
Мұғалім мен оқушы арасындағы байланыс нығаяды. |
|
13 |
Сөйлем «Ойды жалға» ойыны |
1 |
|
Ұжымды жұмыс |
Смайликтер арқылы |
Сөйлемдегі сөздердің байланыстылығын меңгереді. |
|
14 |
«Тез ойла!» ойыны |
1 |
|
Жеке жұмыс |
Суреттер арқылы |
Танымдық ойлау қабілеттерін дамытады,шапшаңдыққа үйренеді. |
|
15 |
Хабарлы сөйлем |
1 |
|
Дидактикалық ойындар |
Мұғалім бағалауы |
Салыстыруды меңгереді. |
|
16 |
Сұраулы сөйлем |
1 |
|
Диалогты сөйлесу |
Оқушы пікірі арқылы |
Диалогты сөйлесуді меңгереді. |
|
17 |
Лепті сөйлем |
1 |
|
Танымдық ойындармен жұмыс |
Критерийлер арқылы бағалау |
Лепті сөйлем туралы түсінік алады. |
|
18 |
«Тиісті сөйлемді тап» ойыны |
1 |
|
«Маршрут» ойыны |
Формативті бағалау |
Сөйлем түрлерін ажыратады, ережені меңгереді. |
|
19 |
Шығармашылық тапсырма |
1 |
|
Өзіндік жұмыс |
Көшбасшының бағалауы |
Шығармашылығы артады. |
|
20 |
Диктант |
1 |
|
Білімді есепке алу сабағы |
Мұғалімнің бағалауы |
Сауаттылық деңгейі артады. |
|
21 |
Мәтін дегеніміз не? |
1 |
|
Топтық жұмыс |
Критерийлер арқылы |
Мазмұнды баяндауға төселеді. |
|
22 |
Мәтін бөліктері «Ажырата білесің бе?» ойыны |
1 |
|
Жұптық жұмыс |
Бірін-бірі бағалау |
Ойлау деңгейлері артады,танымдық қабілеттері дамиды. |
|
23 |
Мәтін түрлері «Құрастыру» ойыны |
1 |
|
Дидактикалық материалдармен жұмыс |
Топ басшысының бағалауы |
Қисынды ойлау деңгейлері қалыптасады. |
|
24 |
Шығармашылық тапсырма |
1 |
|
Өзіндік жұмыс |
Өзін-өзі бағалау |
Мұғалім мен оқушы арасындағы байланыс нығаяды |
|
25 |
Мазмұндама |
1 |
|
Білімді есепке алу сабағы |
Мұғалімнің бағалауы |
Жүйелі ойлауға,сауатты жазуға төселеді. |
|
26 |
Сөз құрамы |
1 |
|
Постер қорғау |
Топ басшысының бағалауы |
Сөз құрамы туралы жаңа түсінік алады. |
|
27 |
Жұрнақ.Жалғау «Үйшігіне кіргіз» ойыны |
1 |
|
Танымдық ойындар |
Формативті бағалау |
Жұрнақ пен жалғауды ажырата алады. |
|
28 |
Диктант |
1 |
|
Білімді есепке алу сабағы |
Мұғалімнің бағалауы |
Сауаттылық деңгейі артады.Көркем жазуға дағдыланады. |
|
29 |
Зат есім «Дүкенде» ойыны |
1 |
|
Ойын сабақ |
Бағалау критерийлері арқылы |
Зат есімді меңгереді.Ережені іс-әрекетте пайдаланады. |
|
30 |
Етістік «Кім не істейді?» ойыны |
1 |
|
Қимылды ойындар |
Көшбасшының бағалауы |
Етістік туралы меңгереді.Сөйлем ойлау дағдысы жетіледі. |
|
31 |
Сын есім «Ол қандай?» ойыны |
1 |
|
Ұжымды жұмыс |
Формативті бағалау |
Сын есімді меңгереді,есте сақтау қабілеттері дамиды. |
|
32 |
Сан есім «Сен сұра, мен жауап беремін» ойыны |
1 |
|
Диалогты сөйлесу |
«Екі жұлдыз, бір тілек» |
Сан есім туралы меңгереді.Сөйлем ойлау дағдысы жетіледі |
|
33 |
Диктант |
1 |
|
Білімді есепке алу сабағы |
Мұғалімнің бағалауы |
Сауаттылық деңгейі артады.Көркем жазуға дағдыланады |
|
34 |
Шығармашылық тапсырма |
1 1 |
|
Қорытынды сабақ |
Формативті бағалау (смайликтер) |
Жыл бойы алған білімдерін пайдалана алады,қорытынды жасай алады. |
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. «Кіші жастағы оқушылардың
жазбаша тілін дамыту» Алматы 1972 жыл
Авторы : С. Рахметова
2. «Мазмұндама, шығарма жинағы» Б. Ысқақ
3. «Мен оқимын, ойлаймын, ойнаймын» Арман –ПВ баспасы 2003 жыл
Авторы: Р. Б. Нұртазина, А. Д. Сейсенова
4. « 777-жұмбақ» Авторы: Ә. Ысқақов
5. «Мақал – мәтелдер жинағы» Б.
Наурызбаев
шағым қалдыра аласыз













