Материалдар / Өмірді бағала
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Өмірді бағала

Материал туралы қысқаша түсінік
Айналасындағы адамдармен жағымды қарым-қатынас жасау дағдыларын дамыту мақсатында құрылған жоғарғы сынып оқушыларына арналған тренинг
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
23 Қараша 2022
364
2 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Тақырыбы: « Өмірді бағала »


Өмір бір, бірақ кейде оң мен теріс оның ішінде өте күрделі.

Тағдырдың қиыншылықтарына көнуге және сақтауға лайықты

оның бақытты сәттері – өмірдің қарапайым даналығы.

Дина Дин

Мақсаты:

Айналасындағы адамдармен жағымды қарым-қатынас жасау дағдыларын дамыту


Тапсырмалар:

  • жағымды психоэмоционалды түсіру дағдыларын қалыптастыру;

  • жағымды көңіл-күйдің қалыптасуына ықпал етеді;

  • оқушыларды ең қиын және жағымсыз жағдайларда да жақсы нәрсені табуға үйрету;

  • оқушыларды біріктіру, өзара сенімін арттыру;

  • өз сезімдерін адекватты түрде білдіру және басқа адамдардың сезімдерінің көрінісін түсіну қабілетін дамыту;

  • тиімді қарым-қатынас дағдыларын дамыту.


Құрал-жабдықтар: мультимедиялық проектор, ноутбук, карточкалар – көңіл-күйді бағалауға арналған жыл мезгілдерін бейнелейтін суреттер, демалуға арналған музыка, сабаққа презентация.

Оқиға барысы:

Бүгін мен сіздерді жаттығулардың элементтері бар сабаққа шақырғым келеді, онда сіздердің әрқайсысыңыз ойын әлеміне еніп кете аласыздар. Біздің кездесу өзіңізді жақынырақ тануға арналған, сонымен қатар біз жақсы, позитивті көңіл-күйдің құрамдас бөліктері туралы сөйлесеміз.

«Ауа райы болжамы» жаттығуы

Мақсаты: топ мүшелерінің жағдайын диагностикалау.

Алдарыңызда тұрған суреттердің бірін таңдап, сол сәттегі көңіл-күйіңізді көрсететін суретті көрсетіңіз.

«Жақсы көңіл-күй тудыру» жаттығуы

Қазір күліп, бір-бірімізге жылы сөздер айтайық!

Жаттығу «Жақсы көңіл-күй» клипі бойынша орындалады.

Рефлексия:

Тапсырманы орындау барысында қандай сезімде болдыңыз?

Күлімсіреуге жауап ретінде күлгіңіз келді ме?

Күнделікті өмірде күлімсіреу, әдетте, басқалардың күлкісін және сәйкес көңіл-күйін тудырады. Күлімсіреу - бұл қуаныш сезімін тудыратын, қуанышты көзқарастың қоздырғышы, ал қуаныш, өз кезегінде, психиканы өмірді растайтын фон болып табылады. Бақытты адам өзгереді. Жүрегінен жайдары естіледі, көздерінен мейірім нұры шашылады. Мұндай адамда өнерді, табиғат сұлулығын қабылдау қиындайды, басқалармен қарым-қатынасы жақсарады. Сондықтан көбірек күлейік.



«Мұз үстінде» жаттығуы

Мақсаты: топ құру, өзара сенімділікті қалыптастыру.

Жаттығудың сипаттамасы. Қатысушылар 5 - 7 адамнан тұратын командаларға бөлінеді (барлық командалардың өлшемдері бірдей болғаны және ұлдар мен қыздардың олардың арасында біркелкі бөлінгені жөн). Әр командаға газет парағы беріледі, оны еденге жайып тастайды. Педагог психолог нұсқауларды оқиды: «Сізді ызғарлы мұхиттың ортасынан өтіп бара жатқан сынық мұздың үстінде екеніңізді елестетіңіз. Мұз беті сіздің газетіңіз. Құтқарушыларды күту үшін барлығыңыз оның үстіне отырып, бірнеше минут тұруыңыз керек. Газет сыртындағы еденге қол тигізу мүмкін емес - мұны кім жасаған болса, «суға батқан» болып саналады.

Әрбір мұз қабатынан бір бөлікті алып, әр «флоядан» (газеттен) бірдей бөліктерді жұлып алып, қатысушыларды қалған жерге отыруға шақырады. Бұл 2-3 рет қайталанады. Командада бір адам суға батып кетсе, 2 немесе одан да көп адам ойыннан тыс қалса, ескерту алады (сіздің мұз айдыны аударылды). Жеңімпаз команда - ең ұзақ уақытқа созылған команда.

«Эмоциялардың сыртқы көріністері» жаттығуы

Оқушыларға белгілі бір эмоцияларды білдіретін адамдарды бейнелейтін түрлі иллюстрациялық материалдар көрсетіледі. Бірінші кезеңде белгілі бір эмоцияларға тән айқын қадағаланатын мимика бар суреттерді немесе фотосуреттерді қолданған жөн. Сонымен қатар, қатысушылардан үй тапсырмасы ретінде эмоциялардың жарқын көрінісін көруге көмектесетін портреттер мен фотосуреттерді таңдап алып, сыныпқа әкелуді сұрауға болады. Педагог-психолог иллюстрациялық материалдарды барлық оқушыларға бірден көрсетеді. Оқушылар бұл суреттерде қандай эмоциялар бейнеленетіні және олар мимиканың қандай нақты бөлшектерінде көрсетілгені туралы гипотезаларды алға тартады.

Қатысушылар мұндай жұмысқа үйренген кезде, оқшауланған бет әлпетін емес, эмоциялар мен сезімдерді бастан кешіретін адамдардың толық көрінісін көрсететін күрделірек материалға сурет салуға болады. Мұндай жұмыстарға картиналар көп нәрсе береді. Мысалы, И.Репиннің «Казактар ​​түрік сұлтанына хат жазады» (күлкінің барлық түрі) және «Иван Грозный мен оның ұлы Иван» (ужас, өкініш), А. Мәсіхтің адамдарға көрінуі» (оның кейіпкерлері қорқыныш, ұялу, қуаныш, үміт, ск Одан әрі тренинг жаттығулары кезінде қатысушылардың эмоцияларының көріністері байқалады. Бұл үшін қатысушылардың күшті эмоционалды реакциясын тудыратын кез келген жаттығу қолайлыСсептицизм, сабырлы сенімділік сияқты тәжірибелердің ең кең ауқымын көрсетеді) және т.б.

«Карусель» жаттығуы

«Байланыс орнату мүмкіндігі адамға заманауи әлемде өзін сенімдірек және табысты сезінуге мүмкіндік береді. Енді біз әр жолы жаңа адаммен бірқатар кездесулер өткіземіз. Сізге оңай және жағымды байланыста болу, әңгімені жалғастыру және онымен жағымды қоштасу керек.

Оқушылар «карусель» принципі бойынша тұрады (отырылады), яғни бір-біріне қарама-қарсы және екі шеңбер құрайды: ішкі қозғалыссыз (қатысушылар шеңбердің ортасына арқасымен тұрады) және сыртқы жылжымалы (қарап). шеңбердің ортасы).

Көшбасшының белгісі бойынша сыртқы шеңбердегі барлық қатысушылар бір уақытта оңға 1 қадам жасап, жаңа серіктестің алдында қалады. Осындай бірнеше ауысулар болады. Әр жолы көшбасшы қатысушыларға рөлді тағайындайды. Жағдай мысалдары:

1. «Алдыңда өзің жақсы білетін, бірақ көптен көрмеген адам. Сіз бұл кездейсоқ кездесуге қуаныштысыз ...»

2. «Алдарыңызда белгісіз біреу тұр. Оны біліңіз, атын, қайда оқитынын және т.б. біліңіз...»

3. «Алдарыңызда бірдеңеден қорқып, көзіне жас алмақшы болған өте кішкентай бала тұр. Оған жақындаңыз, әңгіме бастаңыз, оны тыныштандырыңыз ...»

4. «Сізді біреу автобуста қатты итеріп жіберді. Айналаңызға қарасаңыз, сіз қарт адамды көрдіңіз ...»

Байланыс орнату, амандасу және әңгіме жүргізу уақыты 2-3 минут. Содан кейін фасилитатор белгі береді, қатысушылар 1 минут ішінде әңгімені аяқтап, қоштасып, оңға жаңа серіктеске өтуі керек.

Педагог-психолог қатысушылардың назарын кездесуді бастаған кезде қалай байланысқанын ғана емес, сонымен бірге әңгімені қалай аяқтайтынын да аударуы керек.

Келесі ауысудан кейін серіктестерді ауыстырып, жүргізуші жағдайды белгілей отырып, әр шеңбер үшін нақты рөлдерді анықтайды, мысалы, ішкі шеңберге қатысушылар қорқып кеткен баланың рөлін, ал сыртқы шеңберде ересек адамның рөлін ойнайды. баланы тыныштандыру керек.

Әрқайсымыздың өмірімізде дүние құлағандай болып көрінетін сәттер болады. Мұның көптеген себептері болуы мүмкін: маусымдық депрессия, жеке өмірдегі немесе оқудағы сәтсіздіктер, проблемалар денсаулық немесе созылмалы шаршау. Адамға өмірдегі қиын жағдайларды жеңуге, аз эмоционалды күйзеліспен сәтсіздіктерді бастан кешіруге не көмектеседі? Жолда кездесетін кез келген кедергілерді мүмкін, оңай жеңуге болатын нәрсе деп санауға не итермелейді? Адамның өмірінің қиын сәттерінде де күлкі кетпейтін не? Позитивті көзқарас, жағымды көңіл-күй - бұл сұрақтарға жауап.

Оптимистік көңіл-күй көптеген жағымды аспектілерді қамтиды! Позитивті көзқарас өнімділікті жақсартады және адамның физикалық және психикалық әл-ауқатына әсер етеді. Позитивті көңіл-күй өзіне деген сенімділікті тудырады. Позитивті адамдар басқаларға тартылады.

Сонымен, қандай әдістердің көмегімен позитивке бейімделу керек? Бұл туралы қазір сөйлесетін боламыз.Өмірлік жағдайларда оң көзқарасты қалыптастыру және қолдау

Көптеген жолдар бар. Бүгін біз олардың кейбіреулері туралы сөйлесетін боламыз.

«Көңіл-күй және эмоциялар» жаттығуы

Мақсаты: көңіл-күйді өзгертуге, эмоцияларды басқаруға үйрету.

Іске асыру нұсқаулары: қайғылы ойлар келе салысымен, көңілді нәрсені есте сақтаңыз, бақытты кездегі күйге кіріп, шын жүректен күліңіз.

Енді осы жаттығуды жасап көрейік.

Жаттығу босаңсытатын музыкамен орындалады.

Рефлексия: Сонымен не болды? Бұл жаттығуды орындағанда қандай сезімде болдыңыз?

Жаттығу «Бақыт болмас еді, бірақ бақытсыздық көмектесті»

Жаттығу босаңсытатын музыкамен орындалады.

Мақсаты: ең қиын және жағымсыз жағдайларда да жақсы нәрсені табуға үйрету.

Орындау нұсқаулығы: қиын жағдайда немесе күйзеліс, мұң, мұң күйде болу, жағдайға жан-жақты қарап, «Бақыт болмас, бақытсыздық көмектесті» деген мақалды есте сақтаңыз. Қазіргі жағдайларға басқа көзқараспен қарауға тырысыңыз, олардан қандай жағымды аспектілерді табуға болатынын ойлаңыз.

Есіңізде болсын, қазір сіздің өміріңізде өзіңізді нашар сезінген сәттердің бірі болып табылады және бұл жағдайды ұсынылған схемаға сәйкес қарастыруға тырысыңыз.

Рефлексия: Ал, саған не болды?

Сіз жағымды сәттерді таба алдыңыз ба?

« Жақсы көңіл-күйдің хош иісі»

Иіс - ең күшті және жұмбақ күш. Хош иісті және біздің эмоцияларымызды сырттан басқара алады.

Міне, бірнеше мысалдар:

қызғылт сары: көңіл-күйді жақсартады, оптимизм мен өзіне сенімділікті арттырады; стрессті, депрессияны және эмоционалды шиеленісті жеңуге көмектеседі;

грейпфрут: стрессті жеңілдетеді және көңіл-күйді жақсартады; физикалық төзімділікті арттырады;

қалампыр: көңіл-күйді жақсартады және ақыл-ой белсенділігі мен өнімділігін ынталандырады

лимон: көңіл-күйді жақсартады және сергітеді; депрессия мен стресспен күресуге көмектеседі; өмірлік қызығушылықты арттырады; жаңа өмір жағдайларына тез және аз ауыртпалықсыз бейімделуге көмектеседі; байланыс пен өнімділікті жақсартады;

раушан гүлі: көңіл-күйді жақсартады, депрессияны жеңуге көмектеседі; бет пен дененің терісіне косметикалық күтім жасауда оң нәтиже береді; өмірдің барлық салаларында энергетикалық үйлесімділікті табуға көмектеседі;

қарағай: көңіл-күйді жақсартады, сергітеді және сергітеді; күшті стресстен кейін күшті қалпына келтіруге көмектеседі және өмірге оптимистік көзқарасты дамытуға ықпал етеді.

«Роза бұтасы» көрнекі жаттығу

Жаттығу босаңсытатын музыкамен орындалады. Жаттығу кезінде раушан гүлінің хош иісін қолдануға болады.

Ыңғайлы отырыңыз, көзіңізді жұмып, бірнеше терең тыныс алыңыз және дем алыңыз.

Гүлдері көп, бүршіктері ашылмаған раушан гүлін елестетіп көріңізші... Енді назарыңызды бүршіктердің біріне аударыңыз. Ол әлі де толығымен жабық, жасыл тостағанмен қоршалған, бірақ оның ең жоғарғы жағында қызғылт ұшы көрініп тұр. Назарыңызды толығымен осы суретке аударыңыз.

Енді өте баяу жасыл тостаған ашыла бастайды. Ол бірте-бірте бір-бірінен алшақтап, еңкейіп, әлі күнге дейін жабық күйінде қалатын раушан жапырақтарын ашатын жапырақтардың бөлек ыдыстарынан тұратынын қазірдің өзінде көруге болады. Сепалстардың ашылуы жалғасуда және сіз бүкіл бүршікті көре аласыз.

Рефлексия: өз әсерлеріңізбен бөлісіңіз.

Енді мен сендерді бір астарлы әңгімені көруге және тыңдауға шақырғым келеді

«Құн – өзіңде» деген астарлы әңгіме

Белгілі психолог психология бойынша семинарын 500 теңгелік қағазды көтеруден бастады. Залда 200-ге жуық адам болды.

Психолог осы ақшаны кімнің есепшотына алғысы келетінін сұрады. Бəрі бірдей қолдарын көтерді. Сіздердің біреулеріңіз осы есепшотты алғанша, мен онымен бірдеңе жасаймын, деп жалғастырды психолог.

Ол оны мыжып алды да, оны әлі де біреу алғысы келетінін сұрады. Және бәрі қайтадан қолдарын көтерді. Сосын, – деп жауап берді ол, – мен мынаны істеймін де, шотты еденге лақтырып, етігіммен лас еденге жеңіл сүйредім. Сосын қолына алды, шоты мыжылған, лас екен.

«Ал, бұл пішін кімге керек?» Және бәрі қайтадан қолдарын көтерді. Қымбатты достар, – деді психолог, – жаңа ғана құнды нысан сабағын алдыңыздар. Мен бұл шотпен не істесем де, бәріңіз оны алғыңыз келді, өйткені ол әлі күнге дейін құндылығын жоғалтқан жоқ. Бұл әлі 500 теңгелік купюра.

Біздің өмірде біз өзімізді ер-тұрманнан лақтырып, таптап, еденде жатқан кезде жиі кездестіреміз. Бұл біздің өміріміздің шындығы... Мұндай жағдайларда өзімізді түкке тұрғысыз сезінеміз.

Бірақ қандай жағдай болса да, сіз ешқашан құндылығыңызды жоғалтпайсыз. Кір немесе таза, мыжылған немесе үтіктелген, сіз әрқашан сізді жақсы көретін адамдар үшін баға жетпес құнды боласыз.

Біздің құндылығымыз не істейтінімізбен немесе кім білетінімізбен емес, кім екенімізбен анықталады. Сіз ерекшесіз және бұл туралы ешқашан ұмытпаңыз!

Сабағымыздың соңында сізге бірнеше ұсыныстар берейін.

Ақыл-ойды үйлестіруге арналған бірнеше кеңестер мен амалдар:

Айналадағы әлемді, табиғатты бақылаңыз; бұлттардың қозғалысынан, күннің шығуынан, кемпірқосақтан ләззат алу;

Сіздің күніңізді рахатқа бос уақытыңыз болатындай етіп жоспарлауға тырысыңыз, жиі күліңіз және жақсылық туралы ойлаңыз;

Бос уақытыңызда өзіңізге ұнайтын және оңай болған адамдарды есіңізде сақтаңыз, өзіңізді өзіңізге күлкілі әзілдер айтыңыз және күлкілі әңгімелер құрастырыңыз, пәтеріңізге бақытты және қуанышты адамдардың фотосуреттерін іліңіз;

Көбірек күліңіз, өйткені сіз әрқашан күлуге себеп таба аласыз.

Өзіңізге тартып алмаңыз, көбірек қиялдаңыз және эксперимент жасаңыз;

«Ауа райы болжамы» жаттығуы

Мақсаты: топ мүшелерінің жағдайын диагностикалау. Сабақтың соңында.

Алдарыңызда тұрған суреттердің бірін таңдап, сол сәттегі көңіл-күйіңізді көрсететін суретті көрсетіңіз.

Топ мүшелерінің эмоционалдық жағдайының өзгеру динамикасын қадағалаңыз.

















Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!