ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН
ОБЛЫСЫ
БІЛІМ БАСҚАРМАСЫ
«№10 колледж» МКҚК
Тақырыбы: «Tesla
Motors».
Ө/о
шебері:..........................Шаумаров
Ш
Шымкент 2019
ж
Tesla
Motors — электр көлік
құралдарын өндіруге бағытталған Силикон аңғарындағы американдық
автокөлік компаниясы. Әлемге әйгілі инженер-электрик және физик
Никола Тесла құрметіне аталған.
Компанияның инвесторлары
арасында —
Google құрылтайшылары Ларри
Пейдж және Сергей
Брин, PayPal төлем жүйесінің
негізін қалаушылардың
бірі Илон
Маск және Джефри
Сколл, eBay, Daimler
AG компаниясының негізін
қалаушы және президенті. Илон
Маск бәрінен артық өз қаражатын инвестициялады —
70 млн долл. — компаниясын сатудан
алған.
Tesla
Roadster — электр спорт автомобилі, компанияның
бірінші автокөлігі. Ресми тұсаукесері Санта Моникада, Калифорнияда
19 шілдеде 2006 жылы өтті.
Tesla
Motors Tesla Roadster үшін Lotus британдық
өндіруші шығарған спорттық автомобильдер жоспарлы екі түрін таңдау
үшін конкурс өткізді. Автокөліктер
алынды.
Алғашқы
100 Tesla
Roadster бір ай ішінде жасалған. Автомобильдің
бағасы 100 000 АҚШ доллары болды. Сериялық өндіріс 2008 жылдың
наурыз айында басталды.
Lotus 2500 автомобильдер жеткізу бойынша
келісім-шарты 2011 жылдың аяғында біткен, сол себепті бұл модель,
2012 жылға дейін сатылды. Компания 2011 жылдың тамыз айында
АҚШ-тың нарығы үшін өтінімдерді қабылдау
тоқтатылды,[4]. Ал осы модельдің келесі буыны, 2019 жылы
енгізіледі, ол Model S-ке негізделетін
болады[5].
Tesla Model S
Tesla Model S
Аавтомобиль концепті Калифорнияның
Хоторн қаласында 2009 жылғы 26 наурызда таныстырылды. Седан
Детройт фирмалық серіктестік «Whitestar» сол символы шеңберінде
әзірленген. Жобалау жұмыстарынан кейін бастапқыда Калифорниядағы
зауытта 10 000 өндіруге тиіс еді, ал кейінірек - 25 000
автомобиль.
АҚШ-та автокөліктерді жеткізу 2012 жылы 22
маусымда бастады[6]. 60 және 85 кВттық, артқы ось бір электр
қозғалтқышымен жабдықталған, алғашында екі нұсқада ұсынылады. Содан
кейін, 9 қазан, 2014 жылы, әрбір білікке электр қозғалтқышы бар
нұсқасы шықты, және 2015 жыл 8 сәуірден бастап компания толығымен
бір-қозғалтқышты конфигурациясынан және 60 кВт-сағ нұсқасынан бас
тартты. Сол уақыттан бері, барлық машиналар стандартты нұсқада 70
кВтс батареямен жабдықталған екі электр моторлары мен төрт-жетекпен
жабдықталған. Америка Құрама Штаттарында бастапқы бағасы.
конфигурациясына байланысты $75 750, автокөлік қуаттандырусыз 442,
480, және 502 шақырым жүре алады[7].
Автокөлік 2012 жылы 12 қарашада Motor Trend
2013 «Жыл автокөлігін» жеңіп
алды[8].
2015 жылы S және X модельдер
жеткізу [9][10]
Квартал
|
Model S
|
Model X
|
Барлығы
|
I
кв. 2015
|
10,030
|
0
|
10,030
|
II
кв. 2015
|
11,507
|
0
|
11,507
|
III
кв. 2015[9]
|
13,091
|
6
|
13,097
|
IV
кв. 2015
|
17,192
|
208
|
17,400
|
Tesla Model
X[
Tesla Model X
Tesla Model X деп аталатын кроссовер - компания
жаңа моделдің прототипін 9 ақпанда, 2012 жылы ұсынды. Содан
кейін Элон Маск модель өндірісі 2013 жылы бастау жоспарланып отыр
деп мәлімдеді[11]. Ол бастапқыда шағын тараптар 2014
жылдың соңында жеткізіледі, ал толық басылым модельдері 2015 жылы
бастау алады деп жоспарланған
болатын[12]. Алайда, 2014 жылдың ақпан айында ол
жеткізудің басталуы 2015 жылдың екінші тоқсанында жоспарланып отыр
деп мәлім етті[13]. Қараша айында, бұл жолы жеткізу басы
қайтадан 2015 жылдың үшінші тоқсанына
ауыстырылды[14].
Модель S салыстырғанда артқы көрініс үшін сыртқы
айналар алып тасталған (олар жауапты шамамен 5% сақтау үшін жолда
бар камералар ауыстырылды, және «айна» суреті бақылау тақтасына
шығады), үшінші қатар орны, 2 және 3 қатар жолаушылар кіруі үшін
автоматты түрде ашылатын артқы есіктер қосылған, екі қозғалтқышы (4
× 4) бар моделіне тапсырыс беру мүмкіндігі сияқты айырмашылықтарды
көруге болады.
21
шілде, 2014 компания X босату моделі үшін оңалту және дайындау үшін
Калифорния, Фремонте зауыты өндірісін
тоқтатты[15].
Tesla Model X кроссовері қыркүйекте 2015 жылы
таныстырылды, бірінші сатып алушыларда III тоқсанның соңында
пайда болады. Бұл туралы Tesla Motors II тоқсанның қаржы
есепбі хатында жариялады[16].
Model 3
Model 3 бастапқыда Model E және «BlueStar» деп
аталды, ағымдағы атауы 15 шілде 2014 жылы
жарияланды[17]. Бұл модель 2016 жылдың наурыз айында
ұсынылатын болады деп күтілген[18]. Бірақ бұл модель 2016 жылдың 1 сәуірде
ұсынылды.
Мартин Эбергартд көлік құралы 2012 жылға
қарай сатылымда болатынын 2007 жылы 30 шілдеде туралы
баяндады. Көзделген моделі бағасы $ 30 000 шеңберінде болды. Бірақ
іске қосу 2017 жылға қалдырылды. Оның бағасы 35 000 долларға
көтерілді, сапар ұзақтығы шамамен 320
км[18]. Автокөлік S моделіне қарағанда 20%
-ға аз болады[19].
2015 жылы қыркүйек айында Илон Маск 35 000 доллар
бағасы бойынша 2017 жылы Tesla Model 3 бюджеттік электркөлігінің
шығуын растады. Алдын-ала тапсырыстар автомобильдің ресми
таныстырылуынан кейін ашылады[20].
Егер қаласаңыз Tesla Motors-тың ресми сайтында
Model 3-ке алдын ала тапсырыс бере аласыз. Қазіргі уақыттың өзінде
төрт сағат ішінде 133 000-нан астам алдын ала тапсырыс келіп түскен
екен (тапсырыс беру 2016 жылы 1 сәуірде Астана уақыты бойынша 7:15
басталды).
Компанияның бас директоры Элон Маск электрикалық
көліктер әлемге таралады деген үлкен үмітте. Оның айтуы бойынша сіз
35,000 АҚШ долларына Model 3-тен артық көлік таба
алмайсыз.
Жаңа темір тұлпар 100 км/сағ жылдамдығын 5 секунд
ішінде өрбіте алады. Бүкіл Model 3 көліктері жоғары жылдамдықты
операциялық жүйемен қамтамассыз етіледі.
Автопилот жүйесі Tesla-ның өзге көліктеріндегідей
қалыпты режимде жұмыс істейді. Сол себепті қауіпсіздік туралы
алаңдамауыңызға болады.
Көлік алдыңғы шынысынан бастап жүксалғышқа дейін
түгел әйнекпен қапталған. Сонымен қатар, бұл көліктің екі жүксалғыш
бөлімі бар: алдында және артында. Элон Масктың айтуы бойынша сіз
көлігіңізге тіпті 2 метрден асатын серфинг тақтайын да сыйғыза
аласыз.
Tesla Motors компаниясының бұған дейін көлік
нарығына шыққан Model S және Model Х моделдері өте қымбат. Бұл
көліктерді алу үшін қалтаңыздан кем дегенде $100,000 шығару керек
болады. Ал су жаңа Model 3 көлігін компанияның болашағы деп нық
сеніммен айтуға болады.
Алайда компания өз көлігін 18 айдан кейін, яғни
2017 жылдың соңында шығаруды жоспарлап отыр. Компанияның басты
мақсаттарының бірі диллерлік және сервистік қызметті екі есе
ұлғайту. Сол арқылы Tesla көліктерін екі есе көбірек сатып, барлық
көліктеріне «күтім» жасай алады.
Бас
директор бүгін 3-моделді таныстыру барысында Model S және Model Х
көлігінің иелеріне көліктердің жетілдіруіне қаржылай өз үлестерін
қосқаны үшін үлкен алғысын білдірді. Қазіргі таңда Элон Маск өз
компаниясын сәттілік атты жолмен жүргізіп бара жатыр деп айтуға
толық мүмкіндік бар
«Суперзарядтау» желісі
Tesla «Суперзарядтау» желісін кеңейтуде (ағылш.
Supercharger) - Tesla автомобильдер үшін әзірленген электр
құралдарына арналған зарядтау станциялары ұзақ сапарлар жасауға
мүмкіндік береді. Станциялар негізінен күн энергиясын пайдаланады.
Станцияны пайдалану мүмкіндігі барлық жаңа автомобильдерде қол
жетімді, бірақ кейбір 60 кВтс ескі модельдер үшін $2500-ге қосымша
модуль сатып алу талап етіледі.
АҚШ-та 2015 жылы негізгі көлік дәліздері
қамтылған, ал, бір жағалаудан екіншісіне жете алуға болатын Tesla
станцияларында жылдам зарядтау тегін. Сонымен қатар «Суперзарядтау»
желісі Еуропа мен Азияда белсенді дамуда, өйткені 2015 жылдың
соңына дейін Батыс Еуропа мен Жапонияның толық қамту,
сондай-ақ Қытайдың және Аустралияның шығыс жағалауында аяқтау
жоспарланып отыр.
Ресейде станциялардың пайда болуы 2016 жылға
жоспарланып отыр.[22]
Tesla автокөліктерін зарядтау үшін қызметтердің
құны:
Мадақтама[өңдеу]
«Үздік экологиялық таза бастама» номинациясы
бойынша (электр қозғалтқыштарымен көлік құралдарын дамытқаны үшін)
The Crunchies 2007 жүлдесінің
жеңімпазы[23].
Жоспарлар[өңдеу]
Bloomberg агенттігіне берген өз сұхбатында,
негізін қалаушылардың бірі Илон
Маск Еуропадағы Tesla автокөлік өндірісін
кеңейту жоспарларымен бөлісті. Қазіргі уақытта компания Нидерландта
Tesla Model S кеңтүйінді жинауын жүргізуде. Еуропадағы жаппай
өндірісті кеңейту 3-4 жыл ішінде жүргізілуі тиіс Tesla Model 3,
«бюджеттік» нұсқасы іске қосылғаннан соң бастау жоспарланып
отыр.[24][25]
Кірістердің бөлігі, шамамен Tesla Motors 11%-ы,
Калифорнияның белгілі бір заңнамалық ерекшеліктерімен
байланысты (ZEV бағдарламасы), автоөндірушілер электр көлік
құралдары ретінде, тікелей ауаның ластануын жасамай машиналар
белгілі бір үлесін штатқа жеткізуге міндетті, оған сәйкес. Барлық
Tesla автомобильдері болғандықтан, компания өзінің квота шегін
қайта сатылымға шығара алады («ZEV credit»), мысалы
жанар-жағар май автомобильдерін өндіруші Honda компаниясына.
Квоталарды сатуға байланысты Tesla электр машиналарының әр
«моделінің» табысы 35 мың АҚШ долларына жетуі мүмкін
өндірді.[26][27][28][29]
2014 жылы, Tesla және Невада
жоспардағы Gigafactory 1 батарея зауытын салу үшін
салықтық ынталандыруды беруге келісті — бұл әлемдегі ең ірі зауыт
болмақ. Зауыт 2020 жылдан бастап 500 мың электромобиль үшін
шығаратын болады. Батарея. Өндірісінке салынатын инвестиция көлемі
шамамен $5 млрд.[30] 2015 жылғы ақпанда негізгі ғимараттың
белсенді құрылысы жүріп жатыр.[31]
Техникалық
мәселелері[өңдеу]
2015 жылдың қараша айында, Model S иесі алдыңғы
қауіпсіздік белдемінің қауіпсіздік құлпы сенімсіздігін ашқаннан
кейін, компания ақауы анықталған жағдайда тексеру және жөндеу үшін
барлық 90 мың автомобильді кері қайтарып
алды.