Ондық бөлшектерді қосу және азайту

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Ондық бөлшектерді қосу және азайту

Материал туралы қысқаша түсінік
5 сыныпқа арналған "Ондық бөлшектерді қосу және азайту " тақырыбында сабақ жоспары
Материалдың қысқаша нұсқасы



Абай облысы білім басқармасының Аягөз ауданы білім бөлімінің

«Е.Рахмадиев атындағы жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі

Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары

Бөлім:

5.3В Ондық бөлшектер және оларға амалдар қолдану

Педагогтің аты-жөні:

Бақытқызы Анар

Күні:

05 ақпан 2024 жыл

Сынып: 5

Қатысушылар саны: 11

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Ондық бөлшектерді қосу және азайту

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

5.1.2.27

ондық бөлшектерді қосу және азайтуды орындау;

Сабақтың мақсаты

Барлық оқушылар: ондық бөлшектерді қосып, азайтуды орындайды.

Оқушылардың басым бөлігі:Ондық бөлшектерді қосып, азайтуға берілген өрнектерді ықшамдап, мәндерін табады.

Кейбір оқушылар: Ондық бөлшектерді қосып, азайтуға өрнектер құрастырып, мәнін табады.

Құндылық

Ұлттық мүдде. Ұлттық мирасты, мәдениетті дәріптеу.

     

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/ уақыты



Педагогтің іс-әрекеті



Оқушының іс-әрекеті



Бағалау



Ресурстар


Сабақтың басы (
12 минут)

  1. Білу кезеңі

Ұйымдастыру кезеңі(3минут) «Сәлем сөздің анасы» әдісі

Мұғалім оқушыларды жаттығу мақсатымен таныстырады, жаттығу жүргізу арқылы жағымды психологиялық ахуал туғызады. Қазақ халқының амандасу салты туралы айтады.





Бүгінгі сабақта Алматы қаласындағы Ықылас атындағы Халық музыка аспаптарының мұражайына виртуалды саяхат жасаймыз.


Топқа бөлу (2 минут)

«Мұражайға билет» әдісі

1-топ – «Домбыра»

2-топ – «Жетіген»

3-топ – «Қобыз»

Мұражай ХХ ғасырдың 80 жылдары құрылған. Келушілер үшін мұражайда 7 экспозициялық зал ашылған. Соның бірі ішекті аспаптарға арналған екен. Домбыра, жетіген, қобыз қазақтың ұлттық ішекті-шертпелі аспаптарына жатады.


Өткенді пысықтау (3 минут)

«Wordwall» платформасы, сұрақ-жауап әдісі

Ондық бөлшектерді қосу және азайтуға қатысты сұрақ-жауап

1.Натурал сандарды қосу мен ондық бөлшектерді қосудың қандай ұқсастығы бар?

2.Ондық бөлшектерді қосқанда бірінші және екінші қосылғыштар қалай жазылады?

3.Қосындының мәніндегі үтірлерді қалай айырады?

4.Ондық бөлшектердің жазылуында үтірден кейінгі таңбалар саны әртүрлі болса не істеу қажет?

5.Ондық бөлшектерге қосудың қандай қасиеттері қоланылады?


Жұптық жұмыс

Үй тапсырмасын тексеру (4минут) «Ноутбук» әдісі

642 Есепті шығар және оған кері есеп құр

Солтүстік Қазақстан облысының әр тұрғынына 54,9 м3 ағаш қоры келеді. Бұл Қазақстан бойынша орташа есеппен әр тұрғынға келетін ағаш қоры бөлігінен 34,1 м3 артық. Қазақстанның әр тұрғынына қанша текше метр ағаш қоры келеді?

Дескриптор

1.Ондық бөлшектерді азайтады.

2.Кері есеп құрастырады.



Оқушылар оң қолын көтеріп, көршісінің арқасынан қағып «Армысыз» дейді, сол қолдарын көтеріп, көршісінің арқасын қағып «Бармысыз» дейді. Екі қолдарын көтеріп «Тамаша!» деп шапалақтайды. Сабаққа қатысушыларға оң қолдарын жүрек тұсына қойып басын сәл иіп амандасады.

Мұражайға виртуалды саяхат жасайды.






Кассадан билет алады. Әркім өзінің билетіндегі жазылған атаулар бойынша үш топқа бөлінеді.

1-топ – «Домбыра»

2-топ – «Жетіген»

3-топ – «Қобыз» топтарына бөлініп отырады.






Оқушылар сұрақтарға жауап береді. Сұраққа жауап беретін оқушы аттары жазылған домбыралар бойынша таңдалады. Таңдалған оқушы тақырып бойынша сұрақтарға сәйкес жауапты таңдайды.



Аттары жазылған домбыралар бойынша сабақ бойы әр оқушы өзін-өзі бағалап отырады.






Қатар отырған екі оқушы бір-бірінің дәптерімен алмасады, алдарына берілген QR-код арқылы жауаптарын тексереді.


  1. Шарты:

СShape1 ҚО - 54,9 м3

Қ - ? 34,1 м3 артық

Шешуі:

54,9 34,1 = 20,8 (м3)

Жауабы: 20,8 м3

  1. Шарты:

СShape2 ҚО - 54,9 м3

Қ - 20,8 м3 ? артық

Шешуі:

54,9 – 20,8 = 34,1 (м3)

Жауабы: 34,1 м3




ҚБ «Мадақтау»

























ҚБ Мақсатына қарай мұғалім кері байланыс жасайды.

«Асығың алшысынан түссін!»

Сұраққа дұрыс жауап берген оқушыға 1 балл







ҚБ «Дескриптор бойынша бағалау» Әр қадамына 1 баллдан бағалайды (жалпы 2 балл).

Смайликтер арқылы бірін бірі бағалайды.





Т.Төреәлі орындауындағы «Ассалаумағалейкум» әні







https://youtu.be/bzquu0XPbTk?si=W4hYuAxHLI9rqiFF




Мұражай билеті



Топ атаулары










«Wordwall» платформасы








«Ноутбук» таратпа материал


Cабақтың ортасы (23 минут)

2.Түсіну кезеңі (6 минут)

Жеке жұмыс

«Zip grede» бағдарламасы бойынша тест 2 нұсқада беріледі

Тест 1 нұсқа

1.Қосуды орында: 23,32 + 34,59

А)57,91 В)5791 С) 58,91 D)5891 Е) 57,81

2. Қосуды орында: 55,176 + 4,82

А) 95,996 В) 59,996 С) 59,258 D) 59996 Е) 95996

3. Азайтуды орында: 8,79 – 3,86

А) 593 B) 493 C) 5,93 D) 4,93 Е) 4,03

4. Азайтуды орында: 30,04 – 8,037

А) 21,003 B) 21003 C)22,003

D) 22003 Е) 22,017

5. Қосуды орында: 0,27 + 4,52

А) 3,79 B) 5,79 C) 497 D) 4,79 Е) 479

Оқушылар орындап жатқанда жетіген туралы ақпарат беріледі.

Жетіген — жасалуы да, ойналу әдіс-тәсілі де өте күрделі аспап. Ертеректе ел арасында сақталған көне жетігеннің ішегі аттың қылынан тағылып, тиектің орнына асықтар пайдаланылатын болған. Аспаптың құлақ күйі осы асықтарды әрлі-берлі жылжыту арқылы келтірілген. Ішек сандары жетеу болғандықтан, аспап Жетіген аталған.


3.Қолдану кезеңі (5 минут)

Топтық жұмыс

«Ойлан, бірік, бөліс!» әдісі

1-топ – «Домбыра»

Топ құрамындағы екі оқушының бойларының ұзындығының қосындысын тап.

2-топ – «Жетіген»

Топтағы екі оқушының салмақтарының қосындысын тап.

3-топ – «Қобыз»

Картоп пен сәбіздің массасының бір-бірінен қанша килограмм артық немесе қанша кем екенін есепте.

Дескриптор

1.Арнайы құралдармен өлшейді.

2.Қосындысын немесе айырмасын табады.





Тест тапсырмасын орындайды.

Екі нұсқада беріледі. Ондық бөлшектерді анықтайды. Ондық бөлшектің бүтін және бөлшек бөлігін ажыратады. Ондық бөлшекті аралас сан түрінде жазады. Ондық бөлшектің үлес разрядтарын анықтайды.


Жауаптары:

1.А

2.В

3.Д

4.С

5.Д



Оқушылар орындап жатқанда жетіген туралы ақпарат алады. Жетігенде орындалған әуенді тыңдайды.











Топпен жұмысты орындап. Әр топ оқушылары тақтаға шығып орындаған тапсырманы жазады.

1-топ – «Домбыра»

Топтағы екі оқушының бойларының ұзындығын өлшеп, қосындысын табады.

2-топ – «Жетіген»

Топтағы екі оқушының салмағын өлшеп, қосындысын табады.

3-топ – «Қобыз»

Картоп пен сәбіздің массасын өлшеп, қанша килограмм артық немесе қанша кем екенін есептейді.




ҚБ «Zip grede» бағдарламасында тексеріп «Жетіген» бағалау тақтасында көрсету.

1-3 жауап 1 балл

4-5 жауап 2 балл






















ҚБ «Бір ауыз сөзбен түйіндеу» әр топтан бір оқушы ауызша келесі топтарға кері байланыс жасайды.

Дескриптор бойынша 2 балл




Тест тапсырмалары,

«Жетіген» бағалау тақтасы













https://youtu.be/YHtpfO28SiE?si=0EGVTVO6NQhPNySb









Сергіту сәті (2 минут)

«Нағыз қазақ домбыра» Домбыра — қазақ халқының ең кең тараған екі ішекті, көп пернелі музыкалық аспабы.




Оқушылар мұғаліммен бірге «Жастар биі» күйін орындайды.

Рисунок 3




Домбыра


4. Талдау кезеңі (10 минут)

Деңгейлік тапсырма Жеке жұмыс (топ мүшелеріне 4 нұсқада тапсырма беріледі, дәптерде орындайды)

І нұсқа

А. Теңдеудің түбірін тап: №643

18,08 – х = 10,7

Дескриптор

1.Белгісіз азайтқышты табады.

2.Ондық бөлшектерді азайтады.

В. Өрнекті ықшамдап, оның мәнін тап: №644

20,1 + а + (5,38 +4,38), а = 0,098

Дескриптор

1.Өрнекті ықшамдайды.

2.Тиісті санды орнына қойып есептейді.

С. №647

5,69 және 1,606 сандарының қосындысы мен 1,29 санының айырымы болатын өрнекті құрып, мәнін тап.

Дескриптор

1.Өрнек құрастырады.

2.Өрнектің мәнін табады.

Оқушылар орындап жатқанда қобыз туралы ақпарат беріледі.

Қобыз – қазақтың ең көне аспаптарының бірі. Қобыздың мойны имек, шанағы ожау тәрізді қуыс, бет жағы ашық болады. Қобыздың ішегі мен садақ тәрізді ысқышы жылқының қылынан тағылады.



А деңгейлік тапсырмадан бастап орындайды.

І нұсқа

А. Теңдеудің түбірін табады.

18,08 – х = 10,7

х = 18,08 – 10,7

х = 7,38

18,08 – 7,38 = 10,7



В. Өрнекті ықшамдап, оның мәнін тап:

20,1 + а + (5,38 +4,38) = 29,86 +

0,098 = 29,958


С. №647

5,69 + 1,606 – 1,29 = 6,006




Оқушылар орындап жатқанда қобыз туралы ақпарат алады.

Қобызбен орындалған әуенді тыңдайды.




ҚБ «Қобыз» Қобыз ысқышындағы дескриптор бойынша бағалау, әр тапсырмаға 1 баллдан жалпы 3 балл









Таратпа деңгейлік тапсырмалар























https://youtu.be/KfVgMg8lfqQ?si=F_gehEQO_WlEJ0F1


Сабақ соңы (10 минут)

5. Жинақтау кезеңі (5 минут)

«Пирамида» әдісі

Тапсырма: Ондық бөлшектерді қосу немесе бір ондық бөлшектен екіншісін азайту алгоритмін құр.



Оқушылар берілген түсініктеме бойынша алгоритмін (реттілігін) орналастырады.



ҚБ «Мотивация» мұғалім оқушыларға мотивация береді.


Таратпа материал


6.Бағалау кезеңі

(5 минут)

Сабақтың табыс критерийі бойынша бағаланады.

Сабақ басында әр оқушыға «Домбыра» бағалау парағы таратылған

Үйге тапсырма №649

Рефлексия

«Көңілді әуен» әдісі арқылы сабаққа рефлексия жасалады.

Нота сызығына сабақты түсінгеніне қарай ноталарды орналастырады.

  • Өте жақсы түсіндім, мен үшін қызықты болды.

  • Мен сабақты жақсы түсіндім, сабақ жақсы өтті.

  • Тақырып бойынша әлі де оқуым керек.


Оқушылар әр кезең сайын алған баллдары бойынша бағаланады.




Үй тапсырмасын жазып алады.





Оқушылар нота сызығына ноталарды орналастыру арқылы кері байланыс жасайды.


ҚБ «Домбыра»










Жылжымалы бағалау парағы




Оқулық





Түрлі түсті ноталар









Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
05.11.2025
45
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі