Сынып | 8 | Сабақ 64 |
|
Мерзімі |
|
Тақырыбы | Оптикалық аспаптар. Көз- оптикалық жүйе.
|
Мақсаты | Оптикалық аспаптар. Көз-оптикалық жүйе жайлы мағлұмат беруОптикалық аспаптар. Көз-оптикалық жүйе жайында күнделікті өмірде және есептер шығаруда қолдана білуге үйрету-Оптикалық аспаптардың кескінніӊ қалай пайда болуын білу - Оптикалық аспаптар мен көздіӊ негізгі бөліктерін және олардыӊ қызметін білу; -көздіӊ оптикалық жүйесін білу; - көздіӊ ақауларын білу: алыстан көргіштік және жақыннан көргіштік; - алыстан көргіштік және жақыннан көргіштікті түзетуді білу. |
Күтілетін нәтиже | Оптикалық аспаптар. Көз-оптикалық жүйе жайлы мағлұмат аладыОптикалық аспаптар. Көз-оптикалық жүйе жайында күнделікті өмірде және есептер шығаруда қолдана білуге үйренеді- оптикалық аспаптар мен көздіӊ негізгі бөліктерін және олардыӊ қызметін біледі;- оптикалық аспаптар мен көз торламасында пайда болған кескінніӊ қасиетін біледі;- көздіӊ ақауларын айыра біледі;- алыстан көргіштік және жақыннан көргіштікті қандай көзілдірікпен түзетуді біледі. |
Қажетті құралдар | Физика 8 сынып ЭО, постер, |
Сабақ кезеңдері | Мүғалімнің іс-әрекеті | Оқушының іс-әрекеті | Уақыты | Бағалау |
Ұйымдастыру кезеңі | Класты түгендеу. Линза түрлері арқылы 3 топқа бөлу. 1. Шашыратқыш линза2. Жинағыш линза3. Жазық айна | 3 топқа бөлінеді . | 2 мин | Мадақтау |
| Үй тапсырмасын сұрау. «Иә- жоқ» сұрақтарға жауап беру . 1. Линзалардағы кескіндерді тұрғызу үшін негізгі үш сәулені пайдаланады2. Линзаның оптикалық күші сындыру қабілетінің өлшемі болып табылады?3. Адамда бес түрлі сезім мүшелері бар?4. Шашыратқыш линзаны жинағыш линзадан ажырата алмаймыз?5. Нәрсе линзаның бас фокусында орналасса (d = F) , кескін болады6. Анализатордың бір бөлігі зақымданса, басқа бөліктеріне әсер етпейді7. Жинағыш шыны линза суға батырылды. Осы жағдайда линзаның оптикалық күші өзгереді?8. Шашыратқыш линзадағы нәрсе кескіні шын , үлкейтілген болады9.Линзаның бас фокусында жинағыш линзаның көмегімен алынған кескіннің биіктігі дененің биіктігіне тең болады10. Сезім мүшелері қоршаған ортаның бір тітіркендіргіштерін қабылдайды | Сөздерге қатысты жауаптар айтылады.
| 8 мин | Әр жауапқа 1 ұпай беріледі. |
|
Тақтаға сабақтың тақырыбы жазылады. Әр топ өзара білімдерін сынайды.
1-топ. Оптикалық аспаптар 2-топ. Көз. Көз құрылысы 3- топ. Көз кемшілігі: Алыстан және Жақыннан көргіштік |
| 12 мин | Критерийлер арқылы бағалау.1.Қорғау тәртібін сақтау: Уақыт және әдептілік;2. Мазмұнның толық ашылуы;3. Өмірден мысалдар келтіруі. |
| Түрлі түсті Конверт - сұрақ:1. Жақыннан көргіш адам аралға тап болды. Ол көзілдірігінің линзаларын қолдану арқылы от жаға ала ма?2.Фотоаппараттағы сәуле жолын сыз. 3. Көздің бұзылуы, ауру түрлері1. Көз гигиенасы 2. Дәрігер Алмасқа оптикалық күші -1 дптр болатын көзілдірік тағуға кеңес берді. Алмаста көздің қандай кемшілігі байқалады? Бұл көзілдіріктің линзаларының фокустық қашықтығы қандай? 3. Проекциялық аппараттағы сәуле жолын сызыңыз.
1. Орманда адасып қалған бала, сіріңкесіз Күн сәулесі мен өз көзілдірігін пайдалану арқылы от жаға алды. Бұл балада көздің қандай кемшілігі байқалады? 2. Көз құрылысына байланысты тірек сызбаны аяқтап, макет арқылы сипаттау3. Лупаның сәуле жолын салыңдар? | Оқушылар конверттегі сұрақтарға топта талқылап, жауап береді
| 8 мин |
Бағалау критерийлері
Жақсы орындады – 3 ұпай
Жартылайорындалды – 2 ұпай
Орындай алмады, бірақ талпынды – 1 ұпай
|
|
Жұппен жұмыс. Адасқан сөздер
Эксперименттік есептер:№1. Фокустық қашықтығы 5 см линзаны алыңдар да, линзаны экраннан 10 см, ал жарық көзін 5 см аралыққа орналастырыңдар. Экранда анық кескін пайда болғанша жарық көзін жылжыта отырып тиісті есептеулер жүргізіңдер. Нәтижесін белгілі фокустық қашықтықпен салыстырыңдар. №2. Фокустық қашықтығы белгісіз линзаны пайдаланып, экранда анық кескін шығарып алыңдар, есептеулер жүргізу арқылы линзаның фокустық қашықтығын анықтаңдар.Тест тапсырмалары1.Жинағыш линзаның көмегімен нәрсенің кішірейтілген жалған кескінін алуға бола ма? Егер мүмкін болса нәрсені қалай орналастыру қажет? а) жоқ; б) иә, линза мен фокус аралығында; в) иә, Ғ пен 2Ғ арасында; г) иә, 2Ғ –тен ары ; д) иә, 2Ғ-те.2. Егер нәрсені шашыратқыш линзаның фокусында орналастырса, онда оның кескіні …а) шын, үлкейтілген; б) жалған, кішірейтілген ; в)жалған,үлкейтілген ;г) жалған,өлшемі өзіне тең ; д) кескін пайда болмайды.3.Жинағыш линзаның фокус аралығы 0,2м . Кескіннің өлшемі өзіне тең болу үшін нәрсені линзаға дейін қандай қашықтыққа қою керек?а) 10см ; б) 20см ; в) 40см; г) 80см; д) ондай жағдай мүмкін емес.4.Нәрсе мен өлшемі өзіне тең кескіннің ара қашықтығы 2м. Линзаның оптикалық күші а) 1 дптр; б) 2 дптр; в) 3 дптр; г) 4 дптр; д) 0,5 дптр.5. Линзаның оптикалық күшінің БХЖ-де өлшем бірлігі …а) Н; б) ; в) м ; г) ; д) жауаптар ішінде дұрысы жоқ.
|
Оқушылар орысша , ағылшынша дұрыс жауаптарын көрсетеді | 5 мин | Бағалау сатысы.
1-2 сәйкестік - 1 ұпай
3-4 сәйкестік - 2 ұпай
5 сәйкестік - 3 ұпай
|
|
Көру жітілігін анықтау Керекті құрал-жабдықтар: көру жітілігін анықтауға анықтауға арналған кестеОқушылардың көздерінің қаншалықты арақашықта көретінін мектеп дәрігерінің көмегімен анықтаймыз
|
Өз пікірін айтады. |
5 мин |
|
Үйге тапсырма | Бағалау. Топ басшысы жиынтық бағалауды айтадыКері байланыс Кубик беріледі. Кубиктің алты бұрышына өз пікірлерін білдіріп, сабақты қорытындылайды
73 §74. Оқып келу . «Көз – өмірдің айнасы» эссе | Өз ойларын айтады | 5 мин |
|