Материалдар / Оқу сауаттылығын қалыптастыру әдістері мен тәсілдері .
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Оқу сауаттылығын қалыптастыру әдістері мен тәсілдері .

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқушылардың функционалдық оқу сауаттылығын арттыру жолдарын таныту және «PISA» бағдарламасы бойынша мұғалімдерге оқушының оқу сауаттылығын арттыруда коллаборативті орта, дағды қалыптастыруына бағыт беру.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
28 Ақпан 2024
87
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
900 тг 675 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Күні: 21.11.2023ж

Өтетін орны «№32 В.Маяковский атындағы мектебі.

Тақырыбы: Оқу сауаттылығын қалыптастыру әдістері мен тәсілдері .


Мұғалімнің аты-жөні: Майжанова Салтанат Алимхановна

Коучинг сабағының жоспары

Тақырыбы

Оқу сауаттылығын мен қалыптастыру тәсілдері

Өткізген мерзімі,уақыты

21.11.2023 ж. 30 минут

Мақсаты

Оқушылардың функционалдық оқу сауаттылығын арттыру жолдарын таныту және «PISA»  бағдарламасы бойынша мұғалімдерге  оқушының оқу сауаттылығын арттыруда коллаборативті орта, дағды қалыптастыруына бағыт беру.

Күтілетін нәтиже

1.Қатысушылар белсенді оқыту стратегиясын қолдану жолдарымен танысады
2.  Қазақ тілі мен әдебиеті сабақтарында мектеп оқушыларының оқу сауаттылығын дамыту үшін, белсенді оқыту стратегиясын қолдануды меңгереді.
3«PISA»  тапсырмаларының  ешімін анықтауға  үйренеді,бағдарлама негізінде мәтінді жаңа форматта талдауға үйренеді,тәжірибесінде пайдалануға қадам жасайды

Түйінді идея

Мұғалімдердің нәтижелі іс-әрекеттері негізінде оқушылардың оқуға қызығушылығын арттыру және алған білімдерін өмірде қолдана алуына бағыттау.   

Ресурстар

А- 4 парақтары,стикер, интерактивті тақта, , маркер, қалам, бағалау парақтары,маркер, түрлі-түсті стикерлер, суреттер, бояу құралдары.








Уақыты

Коучинг сессияның өтілу кезеңдері

Коучердің іс-әрекеті

Мұғалімнің (тыңдаушының) іс-әрекеті

Қолданылған құралдар

3 минут

Ұйымда-стыру


Сәлемдесу.

-Армысыздар, құрметті әріптестер!. Бүгінгі коучинг сабағыма қатысқандарыңыз мен үшін үлкен құрмет!Қош келдіңіздер! /Осы жерде өзін таныстыра кету/.Мен осы коучинг сабағымды: «Сабақ беру-үйреншікті жай шеберлік емес, ол үнемі жетілдіруді қажет ететін,үнемі жаңалық табатын өнер»,-деп баға берген Жүсіпбек Аймауытовтың сөзімен бастағым келді.Менің ойымша,бүгінгі коучингтен өздеріңізге керекті әдіс-тәсілдермен таныса отырып, алдағы уақытта тәжірибеде қолдана аласыздар деген үміттемін.

Назарын коучерге аударады. Сәлемдеседі.



3 минут

«Таңғалдыра таныстыру»

тренингі

Психологиялық ахуал

Танысу. «Шаттық шеңбері»

"Жүздің түсін білгенше ,бірдің атын біл "дейді дана халқымыз,сондықтан қазір біз «Таңғалдыра таныстыру»

тренингін өткіземіз.

-Құрметті әріптестер, барлығыңызды шеңберге,яғни «Шаттық шеңберіне» тізбектеліп тұруларыңызды сұрай-мын. Шеңбер жасап орналасып болсақ,мен қолымдағы гүлімді оң жағымда тұрған адамға беремін. Бұл адам гүлді алып, өз есімін айтады да,өз есімінің бас әріпінен бастала-тын сын есім қосып,өзін таныстырады да, гүлді келесі адамға береді.Өзімнен бастайын.Менің атым – Салтанат. сымбатты» . Осылайша, екінші адам гүлді алып, алдыңғы адамның есімін айта отырып, өз есімін жариялайды..

Сұрақ:

-Сіздерге танысудың бұл тәсілі ұнады ма?

-Бұл танысудан сіздер нені түсіндіңіздер?

Эмоционалдық көңіл-күйін көтереді, бір-бірімен танысады. Гүлді кезекпен алып, өздерінің есімдерін айта отырып, топ мүше-лерімен танысады.Оның аты-Салтанат. «Салтанат-сымбатты» деген сөздерді қайталау арқылы гүлді бір-біріне ұсынады.Осылайша, өздеріне ахуал туғызады. Сұрақтарға өз пікірлерін айтады.

Гүлдер

3 минут








Топтастыру

QR. –әдісі

Топқа бөлу QR. –әдісі бойынша топқа бөлу

Барлықтарыңыз QR.код дегенді білесіздер.Coogle кіріп,

QR- басасыздар.Кімде қандай сан шықты ,сол топқа

жиналасыздар.

Нәтижесінде 4 топ құрылады.


QR.-код


3минут

«Болжау стратегиясы»

Осы тірек сөздерді анықтай отырып,бүгінгі коучингтің тақырыбы не деп ойласыздар?

1-топ Адамның өзіне жүктелген немесе өз еркімен қабылданған функцияларды орындауға дайындық дәрежесі (функционалдық сауаттылық)

2-топ. . Адамның жазбаша мәтіндерді түсіну және пайдалану, олар туралы ойлау және мақсаттарына жету, білімі мен мүмкіндіктерін кеңейту, әлеуметтік өмірге қатысу үшін оқумен айналысу қабілеті (оқу сауаттылығы

3-топ.

Жазылған кез-келген сөйлеу (әдеби шығарма, эссе, құжат, сондай – ақ олардың бір бөлігі, үзіндісі) - (мәтін)

4-топ.

Адамның сыртқы ортамен қарым-қатынас жасау және оған мүмкіндігінше тез бейімделу және жұмыс істеу қабілеті (функционалдық сауаттылық)






Топтағы әрбір қатысушы тақырыпты толғанып, өз ой-пікірлерін айтады.

Мұғалімдер бүгінгі тақырыпты көз алдарына елестеді.Өздеріне таныс әдіс-тәсілдерді атап шығады.

Коучингтің мақсаты мен міндетімен таныстырады.

Интерактивті тақта,

презентация


5 минут

Ой шақыру


1-топ " Мектептегі білім беруде функционалдық тәсіл не береді?

2-топ " Неліктен функционалдық оқу дағдыларын дамыту керек?

3-топ Функционалдық оқу дегеніміз не?

4-топ Оқу сауаттылығы дегеніміз не?



Жауап береді/үлестірме материал / Мектеп оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамыту жолдарын атайды.

Оқушылардың функционалдық оқу сауаттылығын арттыру жолдары қандай, не істеу қажет



.

А3,

маркер


5 минут


















































Топтық жұмыс

«Адам ақпарат әлемінде»

стратегиясы


1-топ


Қатысушылар мәтінді өз бетінше оқиды. Оқып болған соң мәтін бойынша сұрақтар құрастырады.

Жіңішке” сұраққа қарапайым сұрақтар жатады: Кім? Не? Қашан? Дұрыс па? Қайда?, т.с.с.

Жуан” сұрақтарға салыстыруды, талдауды, жинақтауды, бағалауды қажет ететін сұрақтар жатады: Түсіндір, неге олай деп ойлайсың? Айырмашылығы неде? Неге ұқсас келеді?, т.с.с.

Сұрақтарды кестеге рәсімдеуге болады. Бұл әдіс оқушыларға сұрақтарды сауатты қоюға және сұрақтардың күрделілік деңгейін түсінуге үйретеді.



А3,

маркер













2 -топ



















































«Ақылды үкілер»

Стратегиясы


8мин


Қатысушылардың оқу сауаттылығын дамытуға арналған тапсырмалар


2 -топ

1-тапсырма.«Адам ақпарат әлемінде» схемасын қарастырайық. Достарыңызбен өмірде қай жерде және қандай ақпаратты кездестіретініңізді талқылаңыз. Олардың әрқайсы біздің өмірімізде қандай рөл атқарады? Сызбаны өз мысалдарыңызбен толықтырыңыз. Мына сұраққа жауап беріңіз: «Неліктен әртүрлі ақпарат түрлерімен жұмыс істей білу соншалықты маңызды?»

3- топ

1-тапсырма. Кестені мұқият қарастырыңыз. Сұрақтарға жауап беріп, тапсырманы орындаңыз.

Сұрақтар

  • – Алматыдан пойыздар жиі жүре ме? 

  • – Алматыдан қай қалаға пойыз аз жүреді?

– Алматыдан күн сайын шығатын пойыздардың нөмірін жазыңыз


4- топ

1-тапсырма. Парақшаға қарап, сұрақтарға жауап беріңіз: Кинотеатр қай қалада орналасқан?

  • Осы кинотеатрдың өкілдерімен қалай байланысуға болады?

  • Қандай екі фильмді кезекпен көруге болады?

  • Кинотеатр көрермендерді қалай тартады?

Фильмдердің біріне жарнамалық слоган құрастырыңыз.











«Ақылды үкілер»

стратегиясы

Қатысушыларға материалмен өз бетінше танысу ұсынылады. Мәтін бойынша жұмыс жеке, жұптық немесе топтық түрде ұйымдастырылуы мүмкін. Әрбір топқа мәтіндегі ақпаратты өңдеу мақсатындағы нақты сұрақтары мен тапсырмалары бар жұмыс парағы ұсынылады. Мәтінді өңдеудің түрлі амалдары «Ақылды үкілер» педагогикалық техникасы деп аталады.

Мәтінмен жұмыстың бастапқы қадамдары.

Мәтіндегі негізгі (жаңа) ұғымдарды тауып, оларды алфавиттік ретпен жазыңыз.

Күтілмеген ақпарат.

Мәтіннен сіз күтпеген, сіздің алғашқы пікірлеріңізге қарама-қайшы келетін ақпаратты табыңыз.

Соңғы жаңалық.

Сіз үшін жаңа болып табылатын ақпаратты жазыңыз.

Ең негізгі өмірлік даналық.

Бір сөйлеммен мәтіннің (мәтін тарауларының) негізгі ойын келтіріңіз. Екінші нұсқасы: әрбір тараудың қай сөйлемі негізгі болып табылады, қай сөйлемдер түйінді болып табылады?

Белгілі және белгісіз.

Мәтіннен сізге бұрыннан белгілі және бұрын белгілі болмаған ақпаратты табыңыз.

Иллюстративті бейнелеу.

Мәтіннің негізгі ойын сурет, схема, карикатура және т.б. арқылы бейнелеңіз.

Мағыналы қорытынды.

Оқығаннан алдағы өмірде және қызметте пайдалы болатын қорытынды жасауға болады ма?

Талқылау үшін маңызды тақырыптар.

Мәтіннен ерекше көңіл бөлуге және сыныпта талқылауға тұрарлық тұжырымдарды табыңыз. Әрі қарай жұмыс нәтижелерін талқылау ұйымдастырылады. Мұнда келесі қадамдарды белгілеуге болады: қосымша ақпарат іздеу, жеке оқушылар немесе топтар үшін үй тапсырмалары, шешілмеген проблемаларды анықтау, жұмыстың кейінгі кезеңдерін белгілеу.

Мәтін тақырыптары.

1- топ Ғаламтор.

2- топ Достық.

3- топ Сөзден тосылу

4- топ Тесік шелек.































«Ақылды үкілер» стратегиясын түсіндіріп іс жүзінде көрсетеді

Қатысушыларға материалмен өз бетінше танысу ұсынылады. Мәтін бойынша жұмыс жеке, жұптық немесе топтық түрде ұйымдастырылуы мүмкін. Әрбір топқа мәтіндегі ақпаратты өңдеу мақсатындағы нақты сұрақтары мен тапсырмалары бар жұмыс парағы ұсынылады. Мәтінді өңдеудің түрлі амалдары «Ақылды үкілер» педагогикалық техникасы деп аталады.

Мәтінмен жұмыстың бастапқы қадамдары.

Мәтіндегі негізгі (жаңа) ұғымдарды тауып, оларды алфавиттік ретпен жазыңыз.

Күтілмеген ақпарат.

Мәтіннен сіз күтпеген, сіздің алғашқы пікірлеріңізге қарама-қайшы келетін ақпаратты табыңыз.

Соңғы жаңалық.

Сіз үшін жаңа болып табылатын ақпаратты жазыңыз.

Ең негізгі өмірлік даналық.

Бір сөйлеммен мәтіннің (мәтін тарауларының) негізгі ойын келтіріңіз. Екінші нұсқасы: әрбір тараудың қай сөйлемі негізгі болып табылады, қай сөйлемдер түйінді болып табылады?

Белгілі және белгісіз.

Мәтіннен сізге бұрыннан белгілі және бұрын белгілі болмаған ақпаратты табыңыз.

Иллюстративті бейнелеу.

Мәтіннің негізгі ойын сурет, схема, карикатура және т.б. арқылы бейнелеңіз.

Мағыналы қорытынды.

Оқығаннан алдағы өмірде және қызметте пайдалы болатын қорытынды жасауға болады ма?

Талқылау үшін маңызды тақырыптар.

Мәтіннен ерекше көңіл бөлуге және талқылауға тұрарлық тұжырымдарды табыңыз. Әрі қарай жұмыс нәтижелерін талқылау ұйымдастырылады. Мұнда келесі қадамдарды белгілеуге болады: қосымша ақпарат іздеу, шешілмеген проблемаларды анықтау, жұмыстың кейінгі кезеңдерін белгілеу.



Түрлі-түсті маркерлер,

А4

3 минут

Кері байланыс.

«Тазалық» тәсілі


Сабақ соңындағы кері - байланыс

Әріптестерімнің біліктілік деңгейін бақылау үшін  «Тазалық» тәсілі арқылы теориялық білімді  меңгергенін бақылаймын.

Сабақ соңындағы кері - байланыс. «Тазалық» тәсілі
Қатысушыларға бір парақ және стикерлер беріледі. Бір парақта мыналар салынған:
Чемодан(суреті)

қоқыс жәшігі (суреті)

еттартқыш (Суреті)

«Тазалық» тәсілінің шарты:


1.Бүгінгі тақырып бойынша алған керекті ақпараттарыңызды чемоданға салыңыздар (жазыңыздар),

2.Бүгінгі сабақтағы керек емес болған, артық дүниені қоқыс жәшігіне салыңыздар (жазыңыздар).

3.Бүгіні ақпараттың ішінде әлі оқуым керек, толықтыруым керек дегендері болса, еттартқышқа салыңыздар (жазыңыздар)

Көңіл қойып тыңдағандарыңызға және уақыт тауып катысқандарыңызға рахмет! Келесі коучинг семинарларында көріскенше күндеріңіз сәтті болсын!

Стикердің біреуін  3 суреттің таңдағанына Чемодан(суреті),

қоқыс жәшігі (суреті) ,

еттартқыш (суреті) жапсырады. қатысушылар

«Оқушылардың функционалдық оқу сауаттылығын арттыру«атты коучингтен алған әсерлерін ашық жазады,ұсыныс береді.


Сурет,

слайд.



Сілтеме

Деңгейлік бағдарлама, мұғалімдерге арналған нұсқаулық

Журнал «Методист организации образования», №11 Ноябрь 2022

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!