Материалдар / ОҚУШЫЛАРДЫ ПРАКТИКАЛЫҚ- МАЗМҰНДЫ ЕСЕПТЕР ШЫҒАРУҒА БАУЛУ
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

ОҚУШЫЛАРДЫ ПРАКТИКАЛЫҚ- МАЗМҰНДЫ ЕСЕПТЕР ШЫҒАРУҒА БАУЛУ

Материал туралы қысқаша түсінік
ОҚУШЫЛАРДЫ ПРАКТИКАЛЫҚ- МАЗМҰНДЫ ЕСЕПТЕР ШЫҒАРУҒА БАУЛУ.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
02 Наурыз 2023
243
2 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

ОҚУШЫЛАРДЫ ПРАКТИКАЛЫҚ- МАЗМҰНДЫ ЕСЕПТЕР ШЫҒАРУҒА БАУЛУ

Жетісу облысы Ақсу ауданы Суықсай ауылы «Ю.Гагарин атындағы орта мектебі» КММ бастауыш пән мұғалімі Бидахмет Анеля Мақсатқызы


Аннотация: Мақалада оқушыларға практикалық- мазмұнды есептер шығаруға тиімді әдіс-тәсілдер, тапсырмалар баяндалған,математика әрдайым қоршаған ортада өз үлесін қосатыны көрсетілген. Математика сабағында зерттелген мәселелер қозқалған.

Тірек сөздер: Математика, практикалық-мазмұнды, есептер, зерттеу, оқу материалы, мета пән, тәжірибе.


Аннотация: В статье изложены эффективные методы и приемы решения практических и содержательных задач учащимся, задания, показано, что математика всегда вносит свой вклад в окружающую среду. Затронуты вопросы, изученные на уроках математики.

Ключевые слова: Математика, практико-содержательная, задачи, исследование, учебный материал, метапредмет, практика.


Математика өте күрделі пәндерге жатады. Бала әрдайым оқу материалын түсінбейді, көбінесе математиканың қоршаған өмірмен байланысын көрмейді, оқу кезінде жағымсыз эмоцияларды сезінеді. Мұғалім математиканы практикалық қызметте, қоғамда, нақты психологиялық маңызды жағдайларда қалай қолдануға болатындығын көрсетуі керек.

Бұл мәселені қалыптастыру мен жетілдірудегі маңызды ресурс болып табылатын тәжірибеге бағытталған міндеттер сәтті шешеді. Осындай мәселелерді шешу кезінде студенттер танымдық жалпы оқу әрекеттерін игереді және дамытады: семантикалық оқу; сұрақтар құрастыру, мәселені шешу жолдарын талдау. Оқу, мақсат қою, іс – қимыл жоспарын құру, нәтиже алу мүмкіндігі-мұның бәрі реттеуші әрекеттер тізіміне кіреді.

Тәжірибеге бағытталған оқытудың негізгі мақсаттары:

-Жеке нәтижелерге қол жеткізу;

-Мета-пән нәтижелеріне қол жеткізу;

-оқушының күнделікті өмірде кездесетін мәселелерін шешу, дағдыларын дамыту;

-ынталандыру, ақыл-ой әрекетін дамыту, пәндер арасындағы байланысты түсіндіру.

Математика оқулықтарында мұндай тапсырма жиі кездеспейді. Оларды құрастыру үшін келесі алгоритмді ұстануға болады: Тәжірибеге бағытталған есептерді құрастыру алгоритмі.

1) тапсырманың мақсатын, оның сабақта, тақырыпта, курста алатын орнын анықтау;

2) міндеттің бағыттылығын айқындау (кәсіби, пәнаралық);

3) есепті құрастыру үшін ақпарат түрлерін анықтау (графикалық, мәтіндік, кестелік);

4)ақпаратты алу мен өңдеуде оқушылардың дербестік деңгейін анықтау;

5) тапсырма сұрағына жауап нысанын анықтау.

Тәжірибеге бағытталған тапсырмалар тек сабақтың элементтері ғана емес, сонымен қатар бүкіл сабаққа, мысалы, топтық жұмыста да айналуы мүмкін. Топтық жұмыс өзара іс-қимыл, ынтымақтастық, қызметті жоспарлау сияқты Мета-пәндік нәтижелердің қалыптасуына ықпал етеді.

Тәжірибеге бағытталған іс – әрекет-бұл мектеп курсын практикамен байланыстыруға бағытталған іс-әрекет, бұл оқушылардың математика арқылы практикалық мәселелерді шешуге қажетті дағдыларын қалыптастыруды қамтиды.

Қолданбалы есепті шешу үшін қажет үш негізгі дағдыларды бөліп көрсету керек:

тапсырманың негізгі сипаттамалары жүйесін таңдау; сипаттамалар арасындағы маңызды байланыстар жүйесін табу; сипаттамаларға қойылған қажетті шектеулер жүйесін табу.

Қолданбалы есептерді шешу әдістемесіне Ю.М. Колягин, В. В. Фирсов, Л. М. Фридман еңбектерінде үлкен көңіл бөлінеді.

Ол үшін сізге қажет:

а) математика курсының тақырыптарын анықтаңыз, онда дүниетанымдық негіздер ең тән;

б) Химия, Физика және басқа пәндер курстарынан математикалық аппаратты пайдалану үшін неғұрлым қолайлы тақырыптарды бөліп алу;

в) қойылған мақсатқа сәйкес оқыту әдістерін іріктеу және әзірлеу;

г) басқа пәндерде математикалық әдістер мен ұғымдарды қолдану формаларын белгілеу.

Алайда, практикалық мазмұны бар есептер математика сабақтарында зерттелген барлық теориялық материалдарды шоғырландыруды қамтамасыз ететін бірыңғай тәуелсіз дидактикалық есептер жүйесін құра алмайтындығын есте ұстаған жөн. Осылайша, практикаға бағытталған есептер деп күнделікті өмірде қажетті математикалық білім мен дағдыларды, оның ішінде өлкетану материалдарын, өндірістік процестердің элементтерін қолдана отырып, практикалық дағдыларды қалыптастыруға байланысты қоршаған шындықтағы жағдайларды сипаттайтын математикалық есептерді айтамыз Осы типтегі мәселелерді шешу көбінесе нақты тапсырмада сипатталған. Нақты жағдайдың моделін құруға негізделген. Бұл математикалық дайындықтың жоғары деңгейін қажет ететін және жалпы мәдени (жалпы білім беру) деп атауға болатын оқытудың нәтижесі болып табылатын модель. Тәжірибеге бағытталған міндеттердің маңызды ерекшелігі: оқушының танымдық мотивациясын қамтамасыз ететін нәтиженің маңыздылығы; мәселенің шарты сюжет, жағдай немесе проблема ретінде тұжырымдалған, оны шешу үшін негізгі пәннің әртүрлі бөлімдерінен – математикадан, басқа пәндерден немесе мәселенің мәтінінде нақты көрсетілмейтін өмірден алынған білімді қолдану қажет; тапсырмадағы ақпарат пен деректер әртүрлі нысанда ұсынылуы мүмкін (сурет, кесте, диаграмма, диаграмма, график және т. б.), бұл объектілерді тануды қажет етеді; міндетті шешу кезінде алынған нәтижені қолдану саласын көрсету (анық немесе анық емес). Мектеп оқулықтарындағы тапсырмалардың бір бөлігі практикалық мазмұндағы тапсырмаларға жатқызылуы мүмкін.

Алайда, бірде-бір оқулық мектеп курсының нәтижелі еңбекпен байланысының барлық түрлерін аша алмайды, сондықтан оқулықта ұсынылған жаттығуларды жинақталған міндеттермен толықтыруға тура келеді.

1 тапсырма. Орыстардың орташа өмір сүру ұзақтығы-68 жыл, Осы жылдардың 8% - ы біз медицина есебінен өмір сүреміз. Дәрігерлер өмірін қанша жылға ұзартады?

2 тапсырма. Бір гектар орман жыл бойына көмірқышқыл газын сіңіре алады, өйткені оны 232 адам шығарады. Бұл Киров облысында тұратын адамдардың жалпы санының қанша пайызын құрайды (2014 жылы олардың саны 487 136 адамды құрады). Қаланың ауасын таза ұстау үшін қала ішінде қанша гектар орман болуы керек?

Жауап: шамамен 0,05%; 2100 га.

3 тапсырма. Бір гектар орманды кесу ауа құрамына үлкен зиян келтіреді. Шынында да, бір шуақты күнде 1 га орман ауадан 280 кг көмірқышқыл газын сіңіреді және 200 кг-ға дейін оттегі шығарады. Сондай – ақ, 1 гектар жапырақты орман жылына 100 тоннаға дейін, қылқан жапырақты-40 тоннаға дейін шаң жинайды.

Қосымша сұрақтар

Колхозшылар күнделікті норманы қанша пайызға асыра орындады? (Жауап: пайыздың оннан бір бөлігіне дейін дөңгелектеңіз)

Егіс жоспары мерзімінен 4 күн бұрын қанша пайызға орындалды?






1.Жохов, В. И. Обучение математике в 5-6 классах : метод. Пособие для учителя к учеб. Н. Я. Виленкина, В. И. Жохова, А. С. Чеснокова, С. И. Шварцбурда / В. И. Жохов. – М. : Мнемозина, 2014. – 328 с. : ил

2.Квитко, Е. С. Методические приёмы обучения математике в 5-6 классах, направленные на формирование универсальных учебных действий / Е. С. Квитко // Перспективы науки. – 2014. – № 3. – С. 19-23.






Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!