Оқуға деген мотивациясы
және оқуға эмоциялық
қарым-қатынасы әдістемесі
Андреева А.Д
Мақсаты: оқуға деген эмоциональды
қарым-қатынасы, танымдық белсенділігі, жетістікке жету мотивациясы,
алаңдаушылық, ашуының көрінуі
Өткізу
нұсқаулығы: мұқият әр бір сөзді оқып оң
жағындағы санды деңгейіңізге қарай таңдаңыз, дұрыс дұрыс емес деген
жауап жоқ, бұл әдеттегі сіздің қалпыңыз, көп
ойланбыңыз.
Өткізу
ұзақтығы: 15-20
минут
Жас
ерекшелігі: 12-14 жас (6-7
сынып)
Өткізу
уақыты: қараша,
желтоқсан
Сұрақтар:
-
Мен
сабырлымын
-
Маған жағдайдың бас аяғын
толық білгім келіп тұрады.
-
Мен
ашулымын
-
Мен оқудағы қиындықтардан
кейін көңіл күйім түседі.
-
Мен
уайымшылмын
-
Мен барлығына қызығушылық
танытып білгім келіп тұрады
-
Менің жұдырығыммен столды
ұрғым келіп тұрады.
-
Мен тек жақсы баға алуға
тырысамын
-
Мен
еркінмін
-
Маған бәрі
қызық
-
Мен
ашулымын
-
Мен оқудағы жетістігім үшін
бар күшімді саламын
-
Мені болып қалатын
сәтсіздіктер алаңдатады
-
Маған оқу ешқашан бітпейтіндей
көрінеді.
-
Менің біреуге айғайлағым келіп
тұрады.
-
Мен барлығын дұрыс жасауға
тырысамын
-
Мен өзімді жолы болмағыр
ретінде санаймын
-
Мен өзімді зерттеуші ретінде
сезінемін
-
Менің бірдемені сындырғым
келіп тұрады
-
Мен тапсырманы орындай
алмайтындай сезінемін
-
Мен
ашулымын
-
Мен
күштімін
-
Мен қызу
қандымын
-
Мен мектептегі
жетістіктеріммен мақтанамын
-
Мен өзімді толық еркін
сезінемін
-
Мен өзімнің басым жақсы
істейтініне сенімдімін
-
Мен
ашулымын
-
Мен оқудығы ең қиын
тапсырмаларды орындаймын
-
Маған сенімділік
жетіспейді
-
Мен ішім
пысады
-
Менің бірдемені сындырғым
келіп тұрады.
-
Мен екі алмауға
тырысамын
-
Мен
сабырлымын
-
Маған ойланған
ұнайды
-
Мен өзімді алданғандай
сезінемін
-
Мен өзімнің қабілетім мен
ақылымды көрсеткім келіп тұрады
-
Мен
қорқамын
-
Мен сағыныш пен зерігуді
сезінемін
-
Мені көбі ашуымды
келтіреді
-
Мен өзімді жақсылардың
қатарынан көргім келеді.
Оқушы
бланкі
Аты
жөні.:
|
сынып: күні:
|
2
|
4
|
1
|
3
|
6
|
8
|
5
|
7
|
10
|
12
|
9
|
11
|
14
|
16
|
13
|
15
|
18
|
20
|
17
|
19
|
22
|
24
|
21
|
23
|
26
|
28
|
25
|
27
|
30
|
32
|
29
|
31
|
34
|
36
|
33
|
35
|
38
|
40
|
37
|
39
|
|
|
|
|
Оқушы
бланкі
Аты
жөні.:
|
сынып: күні:
|
2
|
4
|
1
|
3
|
6
|
8
|
5
|
7
|
10
|
12
|
9
|
11
|
14
|
16
|
13
|
15
|
18
|
20
|
17
|
19
|
22
|
24
|
21
|
23
|
26
|
28
|
25
|
27
|
30
|
32
|
29
|
31
|
34
|
36
|
33
|
35
|
38
|
40
|
37
|
39
|
|
|
|
|
Оқушы
бланкі
Аты
жөні.:
|
сынып: күні:
|
2
|
4
|
1
|
3
|
6
|
8
|
5
|
7
|
10
|
12
|
9
|
11
|
14
|
16
|
13
|
15
|
18
|
20
|
17
|
19
|
22
|
24
|
21
|
23
|
26
|
28
|
25
|
27
|
30
|
32
|
29
|
31
|
34
|
36
|
33
|
35
|
38
|
40
|
37
|
39
|
|
|
|
|
Кілті
Шкала
|
номер
|
Танымдық
белсенділік
|
2,
6, 10, 14, 18, 22, 26, 30, 34, 38
|
Жетістікке жету
мотивациясы
|
4,
8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40
|
Алаңдаушылық
|
1,
5, 9, 13, 17, 21, 25, 29, 33, 37
|
Реніш
|
3,
7, 11, 15, 19, 23, 27, 31, 35, 39
|
Қорытындылау:
Осы әдістемеде кері санау
сандары бар, олар егер оқушы 1 белгілесе 4 қоясыз, егер 2 тұраса 3
қоясыз, егер 3 тұрса 2 қоясыз, 4 тұрса 1 қоясыз. Осылай кері
баллдарды 1,4,9,14,20,25,30,32,33,38 номерлі сұрақтарда ғана
есептейсіз.
1 қатар танымдық
белсендіікті
2 қатар жетістікке жету
мотивациясын
3 қатар
алаңдаушылықты
4 қатар ренішті білдіреді, ең
аз балл әр қайсында 10 баллдан, ең үлкен балл 40
балл.
Интерпретация:
Соңғы баллды формула арқылы
қоямыз
ТБ+ ЖМ-А –
Р
ТБ – танымдық белсенділік
бойынша балл
ЖМ – жетістікке жету
мотивациясы
А –
алаңдаушылық
Р –
реніш
Қорытынды бағасы интерпретация
бойынша 60 тан 60 қа дейінгі балл
Оқу мотивациясы келесі
деңгейде көрсетіледі.
І деңгей (45 -60 балл) -
жемісті оқуға деген мотивациясы және эмоциялық қарым-қатынасыда
жеткілікті деңгейде
ІІ деңгей (29-44 балл) -
әлеуметтік нормаға сай мотивация.
ІІІ деңгей (13-28 балл) -
танымдық мотивациясы бірнеше деңгейге
түскен
ІV деңгей ((-2)-(+2)) – төмен
мотивация, оқуға эмоциялық қарым қатынасы төменгі
деңгейде
V
деңгей ((-3)-(60)) – тез оқуға
деген қарсы мотивация
Қалыпты
көрсеткіштер
Шкала
|
деңгей
|
Жыныстық жасерекшелік
топтар
|
|
|
10-11 жас
|
12- 14 жас
|
15-16 жас
|
қыз.
|
ұл.
|
қыз.
|
ұл.
|
қыз.
|
ұл.
|
Танымдық
белсенділік
|
Жоғары
|
31-40
|