Орган- музыкалық
аспаптардың ең үлкені. Органды фортепианода ойнағандай басқыштарын
басып ойнайды.Орган – фортепианодай ішекті емес, үрмелі
аспап.
Органды «аспаптардың патшасы» деп атайды. Органды
ойнағанда бірнеше аспап қосылып ойнап жатқан тәрізді болады. Бірақ
ол олай емес.Ешқандай аспаптар да, артық музыканттар да жоқ, оларды
басқарып тұрған дирижер де жоқ. Өйткені осынша аспаптардың дыбысы
бір ғана органнан, бір ғана органшының ойынынан
шығады.
Суретімен
таныстыру.
Органда ойнайтын
музыкантты- оргоншы деп атайды.
Өте үлкен орган аспабы
әртүрлі өлшемдегі түтікшелерден,ауа желпеуіштен, басқыштардан және
тежегіштен тұрады.Органшы қолымен де, аяғымен де бірдей
ойнайды.
Иоганн Себастьян
Бах (1685-1750)- неміс
халқының ұлы композиторы. Ол алғашында органда шебер орындаушы
ретінде халыққа танымал болған.
Органға арналған «Токката және Фуга»,ре минор
(үзінді). И.С.Бах.
Аве Мария» )дауысқа және
оргонға арналған).Дж.Каччини.
Тапсырма. Ақпарат
іздеу.
Оқушылардың ақпаратпен жұмыс
істеуі (мүмкіндігінше топтық жұмысқа ноутбукты қарастыру, болмаған
жағдайда тапсырма тақырыбына сай ақпараты бар түрлі дерек көздерін
алдын ала қарастыру).
Бұрынғыдан өзге топқа бөліп,
топтарға тақырыптың таратылуы:
1 топ - И.С.Бах
шығармашылығы;
2 топ - Орган
аспабыныңшығутарихы;
3 топ
-И.С.Бахтыңжазғанмузыкасы.
Бағалау
критерийлері:
Оқушыларға дайындалу үшін
уақыт беру және содан кейін топтың мүшелерінің жауаптарын
тыңдау.
Оқушылардың берілген ақпаратты
дәптерге жазбаша түсіруі.
Берілген бағалау
критерийлеріне сүйене отырып, өз ара бағалауды
ұйымдастыру.
Тапсырма 1. И.С.Бахтың
«Токката фуга» шығармасын тыңдап, шығармадағы музыкалық аспаптардың
үні мен ерекшелігін табыңыз.
2. Тыңдалған шығарма
үзіндісінің жанрын, түрін
ажыратыңыз.
Дескриптор Білім алушы —
шығармадағы музыкалық аспаптардың үні мен ерекшелігін ажыратады; —
орган аспабы үнінің ерекшелігін талқылайды; — шығарма үзіндісінің
жанрын, түрін ажыратады.
Тапсырма. Орындау.
И.С Бахтың "Токкатамен фуга"ре
миноршығармасының негізгі әуенініңүзіндісін(3 фразасын)"та"
буыныменбірнеше мәрте орындату, сонымен қатар әуенді таза айтып,
ырғағының нақты айтылуын қадағалау. Орындауға ырғақтық суреттіқосып
орындату.Орындаудағы мәнерлеп айтудың рөлін еске түсіріп
қайталау.Балаларменканонтерминін еске үсіріп, әуенді орындату. 1
топ- оқушылар, 2 топ- мұғалім.
Қосымша
тапсырма:Оқушылардан әуеннің жүрісін
бірнеше рет қолмен көрсеткізіп, сосын оны сызықтардың көмегімен
жазып көрсетуді ұсыныңыз. Үлгіге қарап өз өздерін тексертуді
ұйымдастырыңыз.
Тапсырма. Қорытындылау.
Оқушыларға парақшаларды
таратып, түсініктерге сәйкестікті табуды ұсыну:токката, фуга,
И.С.Бах, орган, аспаптық музыка, вокалдық музыка, үрмелі топ,
ішекті топ, ұрмалы топ, классикалық
музыка.
Бірінші болып орындаған топқа
оқып шығуды тапсыру.
|