Тренинг: «Отбасы құндылықтары»
Міндеттері: жасөспірімдерде қазіргі заманғы
отбасылардағы отбасылық құндылықтар туралы түсінік
қалыптастыру.
Міндеті
: 1Отбасы құндылықтарын, отбасылардың
ерекшеліктерін жаңартыңыз, «отбасы» ұғымын қорытыңыз 2. Отбасылық
құндылықтардың қалыптасуы, тыңдай білу және кері байланыс жасай
білу. 3. Отбасылық құндылықтардың қалыптасуына ықпал ететін жеке
қасиеттерін дамыту.
Ұйымдастыру түрі:
тренинг.
Құрал-жабдықтар: ағаштың
суреті бар бланкілер, дөңгелектейтін мәндер кестесі, қатысушылар
санына сәйкес қаламдар, ақ парақтар.
Сабақтың
барысы:
Ұйымдастыру сәті. Тренинг
қатысушыларына сәлем!
Жүргізушінің кіріспе сөзі -
Бір философ былай деп жазды: «Сүйіспеншілік дегеніміз - сіз төрт
мезгілді де біреумен өткізгіңіз келеді. Көктемгі найзағайдан гүлдер
шашылған сирень астында біреуімен жүгіріп, жазда біреуімен жидек
теріп, өзенге шомылғыңыз келгенде. Күзде кептелісті бірге пісіріп,
терезелерді суықтан жапсырыңыз. Қыста - мұрыннан және ұзақ
кештерден аман қалуға көмектесу, ал салқындаған кезде - пешті бірге
жылыту »
Тренингке қатысушыларға
сұрақ:
-Махаббат сөзін қандай
сөздермен байланыстырасың?
- Тізімде келтірілген нұсқалар
арасында «бақыт» деп айтылған
Енді оңай тапсырманы
орындайық. Нұсқаулық: адам өмірінің бақытпен байланыстыруға болатын
салаларының маңыздылығының кему ретімен
қойайық.
Жетекші:
-Құндылықтар негізін жасайды,
онсыз отбасы дами алмайды. Сондай-ақ, отбасының өзіндік
құндылықтары бар. Көптеген адамдар некеге сүйіспеншілік негізделуі
керек деп санайды. Махаббат - бұл басқа адамға бейімділіктің бір
түрі, оны сөзбен түсіндіру қиын. Адамдардың бұл бірлігі тарихтағы
барлық философиялық түсініктер мен гуманистік діндер арасындағы ең
маңызды құндылық болып саналады.
Адамдар кез-келген жағдайда
бір-біріне қамқорлық көрсетіп, қолдау көрсете бастағанда жақын
болады. Адам өз өмірінде жиі кездесетін және оның үмітін
төмендететін түрлі проблемаларға кезігеді. Мұндай күйзелістерді
бастан кешіру өте қиын. Сондықтан, жақын адамдарымен толтырылған үй
- адамға әрдайым қолдау көрсетілетін және түсінетін пананың
түрі.
«Мерекелік үстел» жаттығуы
Тапсырма: Топ мүшелері дөңгелек үстел өткізуге шақырылады және осы
мерекелік дастархан басында отбасылық мерекеде көргісі
келетіндердің бәрін отырғызады. Дискуссия: Шеңберде әр топ
мүшесімен мерекелік дастарқанды суретінде қалай бейнелегенін
талқылаңыз. Тренингке қатысушыларға сұрақтар: -Бұл үстел басында
кім отыр? - Жиналғандарды кім осылай отырғызды? -Осы отбасы
үстелінің басында барлық отбасы мүшелері бар ма? Егер жоқ болса,
неге? -Қонақтар көп пе? Олар кім? - Бұл дастархан басында
отырғандарға ыңғайлы ма? (әңгімеден кейін жүргізуші сөзін
аяқтайды)
Қорытынды: «отбасы» ұғымына
біз көбіне жақын адамдардың санын қосамыз. Бірақ дәстүр бойынша
отбасына ата-аналар мен балалар кіреді. Мінсіз отбасылық имиджді
біріктірейік.
3. «Идеалды отбасы» кластерін
құрастыру (топпен жұмыс) Жүргізуші: Енді сіз кез-келген тәртіппен 4
топқа бөлінбеуіңіз керек. (әр топқа идеалды образ жасау
тапсырылады) Сіздің міндетіңіз - идеалды АНА, идеал Әке, идеал ҰЛ,
идеал қыз дегенді сипаттайтын тізім жасау.
(Содан кейін тізімдер
оқылады.) Қатысушыларға мұндай бейнелер өмірде жиі кездесетіндігін
талқылау ұсынылады.
Жүргізуші: -Біз «идеал» сын
есімін қолданғанымызды ескеріңіз
Қорытынды: әлемде ИДЕАЛ жоқ,
және барлығының кемшіліктері бар, бірақ бұл ата-аналардың өз
балаларын және ата-аналарының балаларын сүюін тоқтатпайды. Яғни,
біз көбіне бір-бірімізге жоғары талаптар қоямыз. Бірақ отбасы не
береді бірге ойланайық.
5. «Отбасылық құндылықтар
ағашы» жаттығуы (топпен жұмыс)
Мақсаты: отбасылық
құндылықтарды анықтау және рейтингі.
Барлығы отбасылық құндылықтар
ағашын алады.
Қатысушылардың міндеті -
отбасылық құндылықтарды жазу (яғни, отбасы не береді және бос
орынға жазбалар)
Қорытындылау.
Мүмкін болатын отбасылық
құндылықтар тізімі:
Отбасының әр мүшесіне құрмет,
қамқорлық, отбасылық мерекелер, қаржылық қауіпсіздік, денсаулық,
сүйіспеншілік, өзара түсіністік, ортақ мақсаттар, отбасылық
дәстүрлер, ортақ хобби, ұрпақаралық қарым-қатынас, демалыс, мереке,
балалар уақыттарын бірге өткізу, бірге спорт ойнау, бірге
саяхаттау, шығармашылықты, ар-намысты, бақыт сезімін, топтық
жұмысты, адалдықты, сенімділікті қолдау.
Шығу. Сіздің
мәлімдемелеріңізден мынандай қорытынды жасауға болады: отбасы
көптеген отбасылық құндылықтарға ие бола отырып, үлкен рөл
атқарады.
Бүгінгі тренингімізді аяқтамас
бұрын мен астарлы әңгіме тыңдауды
ұсынамын.
«Бірде ақылды қария бір ауылға
келіп, өмір сүруге қалды. Ол балаларды жақсы көретін және олармен
көп уақыт өткізетін. Ол сондай-ақ оларға сыйлық бергенді ұнататын,
бірақ тек нәзік заттарды беретін. Балалар қанша ұқыпты болуға
тырысқанымен, олардың жаңа ойыншықтары жиі сынатын. Балалар ренжіп,
қатты жылады. Біраз уақыт өтті, данышпан тағы да оларға ойыншықтар
сыйлады, бірақ одан да нәзік. Бір күні ата-ана шыдай алмай, қасына
келді:
- Сен ақылдысың, балаларымызға
тек жақсылық тілейсің. Бірақ сіз оларға неге осындай сыйлықтар
беріп жатырсыз? Олар қолдан келгенше тырысады, бірақ ойыншықтар
бәрібір сынып, балалар жылайды. Бірақ ойыншықтардың әдемі болғаны
соншалық, онымен ойнамау мүмкін емес. “Бұл бірнеше жылға созылады,
- деді ақсақал күлімсіреп, - біреу оларға жүрегін береді. Мүмкін,
бұл оларға осы баға жетпес сыйлықты сәл ұқыпты ұстауды үйрететін
шығар?
Осы астарлы әңгіменің
адамгершілігі өте қарапайым: бір-біріңізді жақсы көріңіз және
бағалаңыз.
Рефлексия
- Бұл кездесу сіз үшін
қаншалықты пайдалы?
- Сіз бүгін білген ең маңызды
нәрсе не?
- Ал отбасылық өмірдің басты
құпиясы неде?
Жауап: Бұл бәрібір өте
қарапайым: БІР-БІРІҢІЗГЕ ҚУАНЫШ БЕРУ!
Қоштасу рәсімі. Біз жаттығу
сабағымызды аяқтаймыз. Рақмет, мен үшін сенімен бірге оқу қуанышты
болды.
Мәндерді кезекпен
қою
Құндылықтар
|
Маңыздылығы
|
Мансап
|
|
Отбасы
|
|
сұлулық
|
|
Кең көзқарас
|
|
Қаржылық әл-ауқат
|
|
Әзіл-оспақты түсіне білу
|
|
Мәндерді кезекпен
қою
Құндылықтар
|
Маңыздылығы
|
Мансап
|
|
Отбасы
|
|
сұлулық
|
|
Кең көзқарас
|
|
Қаржылық әл-ауқат
|
|
Әзіл-оспақты түсіне білу
|
|
Мәндерді кезекпен
қою
Құндылықтар
|
Маңыздылығы
|
Мансап
|
|
Отбасы
|
|
сұлулық
|
|
Кең көзқарас
|
|
Қаржылық әл-ауқат
|
|
Әзіл-оспақты түсіне білу
|
|
Мәндерді кезекпен
қою
Құндылықтар
|
Маңыздылығы
|
Мансап
|
|
Отбасы
|
|
сұлулық
|
|
Кең көзқарас
|
|
Қаржылық әл-ауқат
|
|
Әзіл-оспақты түсіне білу
|
|
Мәндерді кезекпен
қою
Құндылықтар
|
Маңыздылығы
|
Мансап
|
|
Отбасы
|
|
сұлулық
|
|
Кең көзқарас
|
|
Қаржылық әл-ауқат
|
|
Әзіл-оспақты түсіне білу
|
|