|
Мұғалімнің аты-жөні: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Пән/Сынып: |
Химия, 8-сынып |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Қай аптаның нешінші сабағы |
22- сабақ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Тарау немесе бөлім атауы: |
VI тарау. Химиялық реакциялардағы энергиямен танысу |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың тақырыбы: |
Отынның жануы және энергияның бөлінуі |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Оқу мақсаты: |
8.3.1.1 -заттың жану реакциясының өнімі көбінесе оксид екенін және құрамында көміртегі бар отын оттекте жанғанда, көмірқышқыл газы, иіс газы немесе көміртек түзілетінін түсіну 8.3.1.2 -парниктік эффекттің себептерін түсіндіру және шешу жолдарын ұсыну |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бағалау критериі: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Саралап оқыту тапсырмалары |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ұжымдық жұмыс Жаңа тақырыптың түсіндірілуі. Бүгінгі жұмыс мақсатымен таныстыру. Бейнематериалды көре отырып, сабақты түсіндіру. Бекіту тапсырмалары және оқу тапсырмалары беріледі. Сабақты қорытындылау |
Бірлескен жұмыс (1,2 тапсырма) Бекіту тапсырманы ұсыну және дұрыс жауапты ұсыну арқылы үйрету 1 тапсырма Отынның алыну жолдарына анықтама беріңіз, мысалдар келтіріңіз 2 тапсырма Парниктік әсердің пайда болуына және бұл құбылысқа қарсы тұруға көмектесетін адамзат іс-әрекеттерін анықта |
Жеке жұмыс Оқу тапсырманы ұсыну, оқушылар өз бетімен орындайды |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Уақыты |
Кезеңдері |
Тапсырма |
Тапсырманың мақсаты |
Мұғалімнің бақылауы мен зерттеуі не? |
Бағалау |
Ресурстар |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1 минут |
Ұйымдастыру |
Сәлеметсіздер ме! Сіздер заттардың жанған кезде жылу бөлінетінін жақсы білесіздер. Жылу бөлінген заттардан түзілген химиялық реакцияларды оқып-үйренесіңдер.. Бүгінгі сабағымыздың тақырыбы: Отынның жануы және энергияның бөлінуі Бүгінгі сабақта: Сенің білетінің:
Сенің меңгеретінің:
|
Сабақтың мақсатымен таныстыру |
|
|
Презентация Слайд 1 Слайд 2 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
8 минут |
Жаңа сабақ |
Жанғанда жылу бөлетін заттарды отын деп атайды. Отын табиғи және жасанды отын деп екіге бөлінеді. Табиғи отын: Таза күйінде алынған: тас және қоңыр көмір, табиғи газдар, ағашкөмірі, жанғыш сланец, шымтезек. Жасанды отын: Мұнай өнімдерінен алынған бензин, керосин, мазут жатады. Барлық отындардың түрлері белгілі бір элементтерден, әртүрлі құрамда болады. Отын негізінен екі элемент топтарынан тұрады. 1.Бірінші топ элементтеріне жақсы жанатын, жануды қолдайтындар кіреді. Олар: көміртек, сутек, күкірт, оттек. 2.Екінші топқа жанбайтын және жануды қолдамайтын азот элементі жатады. С + O2 = СО2 + Q СО2 + C = 2CO + Q Агрегаттық күйіне байланысты: қатты отындар: Тас көмірді ауаның қатысынсыз 1000-1100С –да өңдеу арқылы кокс алынады, оның құрамында 87% көміртек бар. сұйық отындар: Мұнайда айдау тәсілі арқылы алатын бензинде болатын көмірсутектер. газ күйіндегі отындар: Қатты отындарды генераторларда өңдегенде түзіледі. Сутегі болашақтың өнімі: Тиімділігі:
қосымша өнімдер түзілмейді
оны өндіру мүмкіндігі шексіз. Қолданысқа енбеу себебі:
айыруға электр энергиясы көп жұмсалады.
алуында;
қоспасын түзуінде Парниктік эффект жылулық газдардың әсерінен жылудың артуымен және қайтадан жан-жақа шағылысуымен сипатталады. Жылудың шағылысқан бөлігі жердің жоғары қабаты мен төменгі атмосферасына бағытталады. Парниктік газдар әсері нәтижесінде ауаның орташа температурасы көтеріледі. Көмірқышқыл газы мен метанның шамадан тыс бөлінуі жер бетінде жылудың ұзақ тұруына әкеліп, парниктік эффектіні күшейтеді. Бұл жағдай климаттың жылынуына алып келеді. Мәселені шешу жолдары:
мөлшерін экологиялық құрылғыларды қолдану арқылы төмендету, сонымен қатар фильтрлер мен катализатор қолдану;
Балама энергия (күн, жел, су, топырақтың температурасы) үлесін арттыру. Энергетикалық ресурстар көздерінің қолданылуын азайту;
экологиялық таза және төмен көміртекті технологияларды қолдану;
өрттерімен күресу, жасыл көшеттер ауданын ұлғайту; |
Жаңа тақырыпты меңгеру |
|
|
Презентация Слайд 3
Слайд 4 https://bilimland.kz/kk/subject/ximiya/8-synyp/otynnyng-zhanuyu
Слайд 5
Слайд 6
Слайд 7 https://bilimland.kz/kk/subject/ximiya/8-synyp/otynnyng-zhanuy
Слайд 8 https://bilimland.kz/kk/subject/ximiya/8-synyp/otynnyng-zhanuy
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
9 минут |
|
1 тапсырма Отынның алыну жолдарына анықтама беріңіз, мысалдар келтіріңіз Кестеге толтырыңыз.
Жауабы:
2 тапсырма Парниктік әсердің пайда болуына және бұл құбылысқа қарсы тұруға көмектесетін адамзат іс-әрекеттерін анықта
Жауабы:
|
Жаңа тақырыпты меңгеру |
|
Дескриптор: Отынның алыну жолдарының анықтамасын біледі және мысалдар келтіреді
Дескриптор: парниктік әсердің пайда болуына және бұл құбылысқа қарсы тұруға көмектесетін адамзат іс-әрекеттерін анықтайды
|
Слайд 9
Слайд 10
Слайд 11
Слайд 12
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2 минут |
Бекіту |
Сабағымызды қорытындылайық. Оқу тапсырмасы:
кезінде түзілетін заттарды атаңыз, реакция теңдеуін жазыңыз.
жазыңыздар Бүгінгі сабақта:
көбінесе оксид екенін және құрамында көміртегі бар отын оттекте жанғанда, көмірқышқыл газы, иіс газы немесе көміртек түзілетінін түсіндірдім
және шешу жолдарын ұсындым |
Тақырыпты меңгергенін анықтау |
|
|
Слайд 13 Слайд 14 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Отынның жануы және энергияның бөлінуі
Отынның жануы және энергияның бөлінуі
|
Мұғалімнің аты-жөні: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Пән/Сынып: |
Химия, 8-сынып |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Қай аптаның нешінші сабағы |
22- сабақ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Тарау немесе бөлім атауы: |
VI тарау. Химиялық реакциялардағы энергиямен танысу |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың тақырыбы: |
Отынның жануы және энергияның бөлінуі |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Оқу мақсаты: |
8.3.1.1 -заттың жану реакциясының өнімі көбінесе оксид екенін және құрамында көміртегі бар отын оттекте жанғанда, көмірқышқыл газы, иіс газы немесе көміртек түзілетінін түсіну 8.3.1.2 -парниктік эффекттің себептерін түсіндіру және шешу жолдарын ұсыну |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бағалау критериі: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Саралап оқыту тапсырмалары |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ұжымдық жұмыс Жаңа тақырыптың түсіндірілуі. Бүгінгі жұмыс мақсатымен таныстыру. Бейнематериалды көре отырып, сабақты түсіндіру. Бекіту тапсырмалары және оқу тапсырмалары беріледі. Сабақты қорытындылау |
Бірлескен жұмыс (1,2 тапсырма) Бекіту тапсырманы ұсыну және дұрыс жауапты ұсыну арқылы үйрету 1 тапсырма Отынның алыну жолдарына анықтама беріңіз, мысалдар келтіріңіз 2 тапсырма Парниктік әсердің пайда болуына және бұл құбылысқа қарсы тұруға көмектесетін адамзат іс-әрекеттерін анықта |
Жеке жұмыс Оқу тапсырманы ұсыну, оқушылар өз бетімен орындайды |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Уақыты |
Кезеңдері |
Тапсырма |
Тапсырманың мақсаты |
Мұғалімнің бақылауы мен зерттеуі не? |
Бағалау |
Ресурстар |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1 минут |
Ұйымдастыру |
Сәлеметсіздер ме! Сіздер заттардың жанған кезде жылу бөлінетінін жақсы білесіздер. Жылу бөлінген заттардан түзілген химиялық реакцияларды оқып-үйренесіңдер.. Бүгінгі сабағымыздың тақырыбы: Отынның жануы және энергияның бөлінуі Бүгінгі сабақта: Сенің білетінің:
Сенің меңгеретінің:
|
Сабақтың мақсатымен таныстыру |
|
|
Презентация Слайд 1 Слайд 2 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
8 минут |
Жаңа сабақ |
Жанғанда жылу бөлетін заттарды отын деп атайды. Отын табиғи және жасанды отын деп екіге бөлінеді. Табиғи отын: Таза күйінде алынған: тас және қоңыр көмір, табиғи газдар, ағашкөмірі, жанғыш сланец, шымтезек. Жасанды отын: Мұнай өнімдерінен алынған бензин, керосин, мазут жатады. Барлық отындардың түрлері белгілі бір элементтерден, әртүрлі құрамда болады. Отын негізінен екі элемент топтарынан тұрады. 1.Бірінші топ элементтеріне жақсы жанатын, жануды қолдайтындар кіреді. Олар: көміртек, сутек, күкірт, оттек. 2.Екінші топқа жанбайтын және жануды қолдамайтын азот элементі жатады. С + O2 = СО2 + Q СО2 + C = 2CO + Q Агрегаттық күйіне байланысты: қатты отындар: Тас көмірді ауаның қатысынсыз 1000-1100С –да өңдеу арқылы кокс алынады, оның құрамында 87% көміртек бар. сұйық отындар: Мұнайда айдау тәсілі арқылы алатын бензинде болатын көмірсутектер. газ күйіндегі отындар: Қатты отындарды генераторларда өңдегенде түзіледі. Сутегі болашақтың өнімі: Тиімділігі:
қосымша өнімдер түзілмейді
оны өндіру мүмкіндігі шексіз. Қолданысқа енбеу себебі:
айыруға электр энергиясы көп жұмсалады.
алуында;
қоспасын түзуінде Парниктік эффект жылулық газдардың әсерінен жылудың артуымен және қайтадан жан-жақа шағылысуымен сипатталады. Жылудың шағылысқан бөлігі жердің жоғары қабаты мен төменгі атмосферасына бағытталады. Парниктік газдар әсері нәтижесінде ауаның орташа температурасы көтеріледі. Көмірқышқыл газы мен метанның шамадан тыс бөлінуі жер бетінде жылудың ұзақ тұруына әкеліп, парниктік эффектіні күшейтеді. Бұл жағдай климаттың жылынуына алып келеді. Мәселені шешу жолдары:
мөлшерін экологиялық құрылғыларды қолдану арқылы төмендету, сонымен қатар фильтрлер мен катализатор қолдану;
Балама энергия (күн, жел, су, топырақтың температурасы) үлесін арттыру. Энергетикалық ресурстар көздерінің қолданылуын азайту;
экологиялық таза және төмен көміртекті технологияларды қолдану;
өрттерімен күресу, жасыл көшеттер ауданын ұлғайту; |
Жаңа тақырыпты меңгеру |
|
|
Презентация Слайд 3
Слайд 4 https://bilimland.kz/kk/subject/ximiya/8-synyp/otynnyng-zhanuyu
Слайд 5
Слайд 6
Слайд 7 https://bilimland.kz/kk/subject/ximiya/8-synyp/otynnyng-zhanuy
Слайд 8 https://bilimland.kz/kk/subject/ximiya/8-synyp/otynnyng-zhanuy
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
9 минут |
|
1 тапсырма Отынның алыну жолдарына анықтама беріңіз, мысалдар келтіріңіз Кестеге толтырыңыз.
Жауабы:
2 тапсырма Парниктік әсердің пайда болуына және бұл құбылысқа қарсы тұруға көмектесетін адамзат іс-әрекеттерін анықта
Жауабы:
|
Жаңа тақырыпты меңгеру |
|
Дескриптор: Отынның алыну жолдарының анықтамасын біледі және мысалдар келтіреді
Дескриптор: парниктік әсердің пайда болуына және бұл құбылысқа қарсы тұруға көмектесетін адамзат іс-әрекеттерін анықтайды
|
Слайд 9
Слайд 10
Слайд 11
Слайд 12
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2 минут |
Бекіту |
Сабағымызды қорытындылайық. Оқу тапсырмасы:
кезінде түзілетін заттарды атаңыз, реакция теңдеуін жазыңыз.
жазыңыздар Бүгінгі сабақта:
көбінесе оксид екенін және құрамында көміртегі бар отын оттекте жанғанда, көмірқышқыл газы, иіс газы немесе көміртек түзілетінін түсіндірдім
және шешу жолдарын ұсындым |
Тақырыпты меңгергенін анықтау |
|
|
Слайд 13 Слайд 14 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
шағым қалдыра аласыз













