Our planet’s treasure

Тақырып бойынша 14 материал табылды

Our planet’s treasure

Материал туралы қысқаша түсінік
4 сыныпқа арналған ашық сабаққа КМЖ
Материалдың қысқаша нұсқасы

LESSON 23

Unit 3: Treasure and heritage

School: 101 school-lyceum named by Ali Muslimov


Date:16 November

Teacher name: Aitmaganbet Akkenzhe

Grade: 4 D

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Our planet’s treasure

Learning objectives

4.L4 understand an increasing range of short supported questions on general and some curricular topics

4.R3 recognise basic opinions in short, simple texts on an increasing range of general and some curricular topics

4.W2 begin to use joined up handwriting in a limited range of written work

4.UE5 use interrogative pronouns who, what, where, how many, how much, how often, how big, what kind of … to ask questions on growing range of familiar topics

Lesson objectives

All learners will be able to: use interrogative pronouns who, what and where, how many, how much, how often, how big, what kind of to ask questions

Most learners will be able to: use interrogative pronouns who, what and where, how many, how much, how often, how big, what kind of to ask questions

Some learners will be able to: use interrogative pronouns who, what and where, how many, how much, how often, how big, what kind of to ask questions

Criteria

to talk about natural features.

Previous learning

Treasure and numbers 1

Plan

Planned timings



Planned activities


Learners’ activities

Evaluation

Resources

Begining

3 min

GREETING .

What’s in this lesson?

Good afternoon dear students.How are you today?

Divide the class into two teams, A and B.

Pupils act out the dialogue

Verbal

evaluation



Middle

10 min









































12 min
















15 min

Check up homework

Ex:15 p42 Read and choose the right word.Then decide if the sentences are True or False. Correct the false statements.

New theme

Articles A/An/The

How to use articles? There are 3 articles. A/An/The/- .

Articles are give information about the noun that they come before. Using articles incorrectly can make your sentences confusing or sound strange.

There are lot’s of different rules about how to use articles and lots of exceptions too!

There are 2 kinds of articles:

  • Definite Articles: The

  • Indefinite Articles: A/An

Rule #1

  • When an object is being introduced for the 1st time, we use an indefinite Article (“a” or “an”) before it.

  • After the object has been introduced, we then use a definite Article (“the”) to talk about it.

There are 2 indefinite articles:

  • A

  • An

Vowels

A E I O U

Rule #2

  • When the object we are talking about starts with a vowel (ex: ant, octopus, elephant) we use “an”. When the object does not start with a vowel (ex: dog, bunny, girl), we use “a”.

  • Used with professions (ex: She is a doctor)

Rule #3

  • When the object we are talking about is unique, we always use the definite article (“the”).

Time to fun

Mouse trap

Click on the right article to complete the sentence


Story time

Complete the given text using a or the.

Once upon a time,there was____shoemaker. _____shoemaker lived in ____small hut. He could make very pretty shoes. One day, ____rich lady came to_____shoemaker.She wanted____new pair of sandals made____beautiful pair of sandals. When ____lady came, she was not at all happy with _____sandals. ____ sandals were made of glass and ____lady was quite fat. She knew what would happen if she wore_____sandals! _______sandals would break.

Pupils read and complete, then answer








































Pupils complete the activity.














Pupils read the text and complete.

Individual

evaluation










































Verbal

evaluation














Mutual avaluation


SMILES

Student’s book

Ex.15 p.42




Slideshow













































Slideshow



















Poster

End

5 min

REFLECTION

At the end of the lesson I want to take feedback. This is my instagram page If you liked the lesson, put a likes if you don't like it, write your comments and suggestions.  I will definitely take this into the next lesson.

Hometask:

Ex: 17 at page 43

Read and complete. Use a,an,the where necessary.

Saying goodbye

A pupil from each team writes the answer on the board.

Selfassess

ment











































Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
04.03.2025
117
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі