Ақсукент Гуманитарлық техникалық
колледж директорының
оқу ісі жөніндегі орынбасары
___________ Ш.Давлетова
«_28 »___09___2025ж.
Ақсукент Гуманитарлық техникалық
колледж директорының
оқу ісі жөніндегі орынбасары
___________ Ш.Давлетова
«_9_»___09___2025ж.
САБАҚ ЖОСПАРЫ
Топ атауы: МДО 232 Модуль /пән атауы: КМ.2 ОН.2.2. Педагогикалық өзара әрекеттесу мен оның компонентерінің мәнің сипаттау. 1.Сабақтың тақырыбы: Педагогикалық қатынас және қарым - қатынас . 2.Сабақ түрі: Теориялық сабақ. 3.Сабақтың мақсаты, міндеттері : Оқу-тәрбие процесінде педагог пен баланың сондай-ақ педагог пен ата-ана, педагогтар арасындағы өзара түсіністік пен ынтымақтастыққа негізделген тиімді байланыс орнатып, баланың тұлғалық дамуына, білім алуына және әлеуметтенуіне жағдай жасау. Педагогикалық қатынастың басты мақсаты баланың тек біліммен қаруландыру ғана емес, оны тұлға ретінде дамыту, әлеуметтік ортада өмір сүре білуге үйрету, және жан-жақты қолдау көрсету. Ол үшін педагог пен баланың арасында ашық, сенімді, мәдениетті қарым-қатынас орнауы қажет. 4.Сабақтың тәрбиелік мақсаты : Студенттерге адамгершілік, мәдени, әлеуметтік қасиеттерін дамыту және тәрбиелік мақсаттағы қатынас дұрыс құрылған жағдайда, баланың өмірлік ұстанымын қалыптастырып, жақсы азамат болып өседі. 5.Сабақтың дамытушылық мақсаты : Педагогикалық қатынас пен қарым-қатынас арқылы оқушының интеллектуалдық, шығармашылық, коммуникативтік және тұлғалық қабілеттерін жан-жақты дамыту. Студенттерге дұрыс бағытталған қатынас қабілеттерін, танымдық белсенділігін және өмірлік дағдыларын қалыптастырады. 6.1 Оқу-әдістемелік құрал-жабдықтар, анықтамалық әдебиеттер: 1 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту" - А.Қ. Жунусова. Бұл кітапта мектепке дейінгі білім беру жүйесінің теориялық негіздері мен практикалық аспектілері қарастырыла 2 "Мектепке дейінгі білім беру: теориясы мен практикасы" - М.Х. Нургалиева. Бұл еңбек мектепке дейінгі білім беру мен тәрбиенің мәнін, мақсаттары мен міндеттерін талдайды. 3 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту: теория, әдістеме, практика" - С.Ж. Мусин. Кітапта мектепке дейінгі мекемелерде қолданылатын әдістемелік тәсілдер мен практикалық тәжірибе туралы ақпарат берілген 7. Сабақ бойынша рефлексия : Бүгінгі сабақта мен –Жасыл түс -Барлығын түсіндім , Сары түс -Біраз сұрақтарым бар , Қызыл түс - Түсінбедім . 8. Үй тапсырмаса Сабақ жоспарының берілген тармақтары міндетті болып табылады. Оқытушы пән ерекшеліктерін және білім алушылардың қажеттіліктерін ескере отырып, қосымша элементтерді енгізе алады Сабақтың барысы :
|
Ұйымдастыру кезеңі: (5 мин ) |
Аудиторияның дайындығын тексеру. Студенттердің сабаққа қатысуын тексеру. Сабақтың мақсатымен, мазмұнымен және жұмыс кезеңдерімен таныстыру |
|
Техник қауіпсіздік ережелері : (5 мин ) |
Техника қауіпсіздік ережелері – жұмыс орнында немесе өндірісте еңбек қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін сақталуы қажет ережелер мен талаптар жиынтығы. Бұл ережелер әр түрлі жағдайларда қызметкерлердің денсаулығы мен өмірін қорғауға бағытталған.Негізгі техника қауіпсіздік ережелері: 1. Жұмыс алдында дайындық:Оқу орындарды мұқият тексеріп, қажет құрал-саймандар мен жабдықтардың жарамдылығын тексеріңіз.Тек жұмысқа жарамды, стандартқа сай құралдарды қолданыңыз.Қорғаныс киімін (қолғап, каска, көзілдірік және т.б.) киіңіз. 2. Құралдар мен жабдықтарды дұрыс қолдану:Әрбір құралдың қолдану нұсқаулығын оқып, оны дұрыс қолданыңыз.Электр жабдықтарын ылғалдан алыс ұстаңыз және қолдарыңыз құрғақ болуын қадағалаңыз. |
|
Өткен сабақты қорытындылау: (5 мин ) |
Өткенді сабақтың тақыптың : Педагогикалық өзара әрекеттесудің мәні мен маңызы үй тапсырмасың сура арқылы есте сақтау қабілеті дамыту. |
|
Жаңа сабақ (35 мин ) |
Білім беру жүйесінде қарым-қатынастың орны ерекше. Себебі педагог пен баланың , педагог пен ата-ана және педагогикалық ұжым арасындағы байланыс тек ақпарат алмасу ғана емес, тәрбиелеу мен дамыту құралы. Осы тұста біз «педагогикалық қатынас» пен «қарым-қатынас» ұғымдарының мәнін ажыратып, олардың маңызын терең түсіну қажет. Қарым-қатынас адамдар арасындағы эмоция, ақпарат, идея, тәжірибе алмасу процесі. Бұл үдеріс барлық жерде жүреді: отбасында, көшеде, жұмыста, достар арасында. Ал педагогикалық қатынас қарым-қатынастың арнайы кәсіби түрі. Ол тек педагог пен баланың арасында білім беру, тәрбие беру, дамыту мақсатында жүзеге асады. Яғни педагогикалық қатынас мақсатты, басқарылатын, кәсіби қарым-қатынас. Педагогикалық қатынас тек сабақты түсіндірумен шектелмейді. Бұл баланың тыңдау, түсіну, қолдау көрсету, ынталандыру, қателігін түзету, жетістігін бағалау. Тиімді педагогикалық қатынас орнаған жерде баланың өзін еркін сезінеді, ойын ашық жеткізеді, белсенділігі артады. Білім берудегі жаңартылған мазмұн, заманауи әдістер педагогикалық қатынастың сапасына жоғары талап қояды. Педагог тек білім беруші емес, сонымен қатар тұлғалық дамуға ықпал етуші болуға тиіс. Ол үшін шынайы, адамгершілікке толы, ынтымақтастыққа негізделген қатынас қажет . Әр баланың жүрегіне жол таба алатын тұлға. Өйткені білімнен бұрын баланың бойына сенімділік, ынта, құндылық ұялату – нағыз ұстаздың қолынан ғана келеді. Ал мұндай әсер тек сапалы педагогикалық қатынас арқылы жүзеге асады. |
|
Қорытынды: |
Педагогикалық қатынас білім беру процесінің жүрегі. Ол жай ғана қарым-қатынас емес, баланың тұлға ретінде қалыптастыру жолындағы маңызды құрал. Сондықтан әр педагог қарым-қатынас мәдениетін дамыту, баланың серіктестікке негізделген ашық, жылы қатынас орната білуі керек. Сонда ғана білім де, тәрбие де өз нәтижесін береді. |
|
Сабақтың қортыңдысы : (15 мин )
|
1 Педагогикалық қатынас дегеніміз не? 2 Қарым-қатынас ұғымына қалай анықтама беруге болады? 3 Педагогикалық қарым-қатынастың қандай түрлері бар? 4 Педагогикалық қатынас қандай құрылымдық кезеңдерден тұрады? 5 Қарым-қатынастың бұзылуы білім беру процесіне қалай әсер етеді? 6 Тиімді педагогикалық қатынас орнату үшін мұғалімге қандай қасиеттер қажет? 7 Қазіргі мұғалім қандай қарым-қатынас стилін ұстануы керек деп ойлайсыз? Неліктен? |
|
Сабақ бойынша рефлексия : (5 мин )
|
|
|
Бағалау: (5 мин ) |
Сабақта қатысқан студенттер бағаланады. |
|
Үйге тапсырма : (5 мин )
|
«Педагогикалық қатынас пен жалпы қарым-қатынастың ұқсастықтары мен айырмашылықтары» тақырыбына шағын эссе жазып келу . |
Әдіскер: __________ Туребеков Т.Д. Оқытушы: ________Кожакулова А.С.
.
Ақсукент Гуманитарлық техникалық
колледж директорының
оқу ісі жөніндегі орынбасары
___________ Ш.Давлетова
«_9_»___09___2025ж.
САБАҚ ЖОСПАРЫ
Топ атауы: МДО 231 Модуль /пән атауы: КМ.2 ОН.2.2. Педагогикалық өзара әрекеттесу мен оның компонентерінің мәнің сипаттау. 1.Сабақтың тақырыбы: Педагогикалық өзара әрекеттесудің құрылымы 2.Сабақ түрі: Теориялық сабақ. 3.Сабақтың мақсаты, міндеттері : Баланың тұлғалық дамуына ықпал ету және білім беру үдерісінің тиімділігін арттыру. Баланың әлеуметтік ортаға бейімдеу , тәрбиелік және білімдік мақсаттарды үйлестіре жүзеге асыру. Педагог пен баланың бір-бірін түсінуге баулу және оқыту процесінде әр баланың ерекшелігін ескеру.
4.Сабақтың тәрбиелік мақсаты : Педагогикалық өзара әрекеттесу тек білім берудің емес, тәрбие берудің де құралы. Оның құрылымын дұрыс ұйымдастыру тәрбие жұмысының табысты болуына негіз болады. 5.Сабақтың дамытушылық мақсаты : Педагогикалық өзара әрекеттесудің құрылымы оқыту мен тәрбиелеу процесінде ғана емес, сонымен қатар баланың жеке тұлғасын дамыту мақсатында да маңызды рөл атқарады. Бұл дамытушылық бағыт баланың ақыл-ойын, эмоциясын, ерік-жігерін, шығармашылығын және әлеуметтік дағдыларын дамытуға бағытталған. 6.1 Оқу-әдістемелік құрал-жабдықтар, анықтамалық әдебиеттер: 1 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту" - А.Қ. Жунусова. Бұл кітапта мектепке дейінгі білім беру жүйесінің теориялық негіздері мен практикалық аспектілері қарастырыла 2 "Мектепке дейінгі білім беру: теориясы мен практикасы" - М.Х. Нургалиева. Бұл еңбек мектепке дейінгі білім беру мен тәрбиенің мәнін, мақсаттары мен міндеттерін талдайды. 3 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту: теория, әдістеме, практика" - С.Ж. Мусин. Кітапта мектепке дейінгі мекемелерде қолданылатын әдістемелік тәсілдер мен практикалық тәжірибе туралы ақпарат берілген 7. Сабақ бойынша рефлексия : Бүгінгі сабақта мен –Жасыл түс -Барлығын түсіндім , Сары түс -Біраз сұрақтарым бар , Қызыл түс - Түсінбедім . 8. Үй тапсырмаса Сабақ жоспарының берілген тармақтары міндетті болып табылады. Оқытушы пән ерекшеліктерін және білім алушылардың қажеттіліктерін ескере отырып, қосымша элементтерді енгізе алады Сабақтың барысы :
|
Ұйымдастыру кезеңі: (5 мин ) |
Аудиторияның дайындығын тексеру. Студенттердің сабаққа қатысуын тексеру. Сабақтың мақсатымен, мазмұнымен және жұмыс кезеңдерімен таныстыру |
|
Техник қауіпсіздік ережелері : (5 мин ) |
Техника қауіпсіздік ережелері – жұмыс орнында немесе өндірісте еңбек қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін сақталуы қажет ережелер мен талаптар жиынтығы. Бұл ережелер әр түрлі жағдайларда қызметкерлердің денсаулығы мен өмірін қорғауға бағытталған.Негізгі техника қауіпсіздік ережелері: 1. Жұмыс алдында дайындық:Оқу орындарды мұқият тексеріп, қажет құрал-саймандар мен жабдықтардың жарамдылығын тексеріңіз.Тек жұмысқа жарамды, стандартқа сай құралдарды қолданыңыз.Қорғаныс киімін (қолғап, каска, көзілдірік және т.б.) киіңіз. 2. Құралдар мен жабдықтарды дұрыс қолдану:Әрбір құралдың қолдану нұсқаулығын оқып, оны дұрыс қолданыңыз.Электр жабдықтарын ылғалдан алыс ұстаңыз және қолдарыңыз құрғақ болуын қадағалаңыз. |
|
Өткен сабақты қорытындылау: (5 мин ) |
Өткенді сабақтың тақыптың : Педагогикалық өзара әрекеттесудің мәні мен маңызы үй тапсырмасың сура арқылы есте сақтау қабілеті дамыту. |
|
Жаңа сабақ (35 мин ) |
Педагогикалық өзара әрекеттесудің құрылымы бұл педагог пен баланың арасындағы мақсатты, жүйелі, әрі тиімді қарым-қатынасты қамтамасыз ететін негізгі компоненттердің жиынтығы. Ол оқу-тәрбие процесінің сәтті жүруіне тікелей әсер етеді. Педагогикалық өзара әрекеттесудің құрылымы келесі негізгі компоненттерден тұрады: 1. Мақсаттық компонент өзара әрекеттесудің негізгі бағыт-бағдарын анықтайды. Педагог пен баланың арасындағы әрекет белгілі бір мақсатқа — білім беру, тәрбиелеу, дамытуға бағытталған болуы тиіс. Егер мақсат нақты әрі түсінікті болса, барлық тараптар сол мақсатқа жетуге ұмтылады. 2.Мазмұндық компонент арқылы оқыту мен тәрбиелеу үдерісінің ішкі мазмұны жүзеге асады. Мұнда оқу материалының мазмұны, әдістемелік құралдар, құндылықтар жүйесі қамтылады. Баланың тұлғалық дамуына ықпал ететін мазмұн ғана шынайы педагогикалық өзара әрекетке негіз бола алады. 3. Қатынастық немесе коммуникативтік компонент педагог пен баланың арасындағы тілдік қарым-қатынасты сипаттайды. Тіл табысу, сенім, құрмет, өзара қолдау осы компоненттің негізгі көрсеткіштері. 4. Әрекеттік компонент өзара іс-әрекеттің нақты қадамдарын, тапсырмаларды орындау, бірлескен жұмыстар мен жобаларды қамтиды. Бұл кезеңде оқушылар белсенділік танытып, өз қабілеттерін шыңдайды. 5. Басқарушылық компонент педагог оқу процесін ұйымдастыру, бағыттау және бағалау әрекеттерін қамтиды. Ол балалардың жетістіктерін бақылап, қажет болған жағдайда түзетулер енгізуге мүмкіндік береді. 6. Эмоциялық-психологиялық компонент. Ол өзара әрекеттегі жағымды эмоциялық ахуал, ынталандыру, қолдау көрсету арқылы балалардың ішкі мотивациясын арттыруға бағытталған. Шынайы қызығушылық пен жағымды орта балалардың оқу үлгеріміне оң әсерін тигізеді. |
|
Қорытынды: |
Педагогикалық өзара әрекеттесудің құрылымы оқу-тәрбие процесінің мазмұндық әрі ұйымдастырушылық негізі болып табылады. Әрбір компонент бір-бірімен тығыз байланыста жұмыс істегенде ғана оқыту нәтижелі, ал баланың дамуы жан-жақты болмақ. Заманауи педагог осы құрылымның әр сатысын дұрыс ұйымдастыра отырып, баланың шынайы тұлға ретінде қалыптасуына жол ашады. |
|
Сабақтың қортыңдысы : (15 мин )
|
1 Педагогикалық өзара әрекеттесудің негізгі құрылымдық компоненттері қандай? 2 Педагог пен баланың арасындағы өзара әрекеттесу қандай деңгейлерден тұрады? 3 Өзара әрекеттесудің қандай түрлері педагогикалық үдерісте жиі қолданылады? 4 Педагогикалық қарым-қатынастың тиімділігіне әсер ететін қандай факторлар бар? 5 Баланың тұлғалық дамуына педагогикалық өзара әрекеттесудің қандай әсері бар? 6 Өзара әрекеттесудің бұзылуы білім беру сапасына қалай әсер етеді? 7 Жас ерекшеліктеріне қарай педагогикалық өзара әрекеттесу қалай өзгереді? 8 Қазіргі заманауи технологиялар педагогикалық өзара әрекеттесу құрылымына қандай өзгерістер енгізді? |
|
Сабақ бойынша рефлексия : (5 мин )
|
|
|
Бағалау: (5 мин ) |
Сабақта қатысқан студенттер бағаланады. |
|
Үйге тапсырма : (5 мин )
|
Педагогикалық өзара әрекеттесудің құрылымы түралы реферат жазып келу .
|
Әдіскер: __________ Туребеков Т.Д. Оқытушы: ________Кожакулова А.С.
Ақсукент Гуманитарлық техникалық
колледж директорының
оқу ісі жөніндегі орынбасары
___________ Ш.Давлетова
«_8_»___09___2025ж.
САБАҚ ЖОСПАРЫ Топ атауы: МДО 231 Модуль /пән атауы: КМ.2 ОН.2.2. Педагогикалық өзара әрекеттесу мен оның компонентерінің мәнің сипаттау. 1.Сабақтың тақырыбы: Педагогикалық өзара әрекеттесудің мәні мен маңызы 2.Сабақ түрі: Теориялық сабақ. 3.Сабақтың мақсаты, міндеттері : Педагогикалық өзара бірлескен іс-әрекетке негізделген, тұлғаны дамытуға бағытталған қарым-қатынас формасы. Ол білім беру процесінің орталық буыны ретінде баланың танымдық, эмоционалдық және әлеуметтік дамуына ықпал етеді. Педагогикалық өзара әрекеттесудің ұғымын, құрылымын және түрлерін түсіндіру. Өзара әрекеттесу арасындағы қарым-қатынас ерекшеліктерін анықтау.
4.Сабақтың тәрбиелік мақсаты : Педагог пен баланың арасындағы өзара сыйластыққа, сенімге және ынтымақтастыққа негізделген қарым-қатынас орната отырып, баланың жеке тұлғалық қасиеттерін – адамгершілік, жауапкершілік, өзара құрмет, ынтымақтастық және қарым-қатынас мәдениетін қалыптастыру . 5.Сабақтың дамытушылық мақсаты : Педагог пен баланың арасындағы тиімді өзара әрекеттесу арқылы балалардың ойлау қабілетін, сөйлеу мәдениетін, шығармашылық белсенділігін, өзін-өзі дамыту және реттеу дағдыларын қалыптастыру. 6.1 Оқу-әдістемелік құрал-жабдықтар, анықтамалық әдебиеттер: 1 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту" - А.Қ. Жунусова. Бұл кітапта мектепке дейінгі білім беру жүйесінің теориялық негіздері мен практикалық аспектілері қарастырыла 2 "Мектепке дейінгі білім беру: теориясы мен практикасы" - М.Х. Нургалиева. Бұл еңбек мектепке дейінгі білім беру мен тәрбиенің мәнін, мақсаттары мен міндеттерін талдайды. 3 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту: теория, әдістеме, практика" - С.Ж. Мусин. Кітапта мектепке дейінгі мекемелерде қолданылатын әдістемелік тәсілдер мен практикалық тәжірибе туралы ақпарат берілген 7. Сабақ бойынша рефлексия : Бүгінгі сабақта мен –Жасыл түс -Барлығын түсіндім , Сары түс -Біраз сұрақтарым бар , Қызыл түс - Түсінбедім . 8. Үй тапсырмаса Сабақ жоспарының берілген тармақтары міндетті болып табылады. Оқытушы пән ерекшеліктерін және білім алушылардың қажеттіліктерін ескере отырып, қосымша элементтерді енгізе алады Сабақтың барысы :
|
Ұйымдастыру кезеңі: (5 мин ) |
Аудиторияның дайындығын тексеру. Студенттердің сабаққа қатысуын тексеру. Сабақтың мақсатымен, мазмұнымен және жұмыс кезеңдерімен таныстыру |
|
Техник қауіпсіздік ережелері : (5 мин ) |
Техника қауіпсіздік ережелері – жұмыс орнында немесе өндірісте еңбек қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін сақталуы қажет ережелер мен талаптар жиынтығы. Бұл ережелер әр түрлі жағдайларда қызметкерлердің денсаулығы мен өмірін қорғауға бағытталған.Негізгі техника қауіпсіздік ережелері: 1. Жұмыс алдында дайындық:Оқу орындарды мұқият тексеріп, қажет құрал-саймандар мен жабдықтардың жарамдылығын тексеріңіз.Тек жұмысқа жарамды, стандартқа сай құралдарды қолданыңыз.Қорғаныс киімін (қолғап, каска, көзілдірік және т.б.) киіңіз. 2. Құралдар мен жабдықтарды дұрыс қолдану:Әрбір құралдың қолдану нұсқаулығын оқып, оны дұрыс қолданыңыз.Электр жабдықтарын ылғалдан алыс ұстаңыз және қолдарыңыз құрғақ болуын қадағалаңыз. |
|
Өткен сабақты қорытындылау: (5 мин ) |
Өткенді сабақтың тақыптың : үй тапсырмасың сура арқылы есте сақтау қабілеті дамыту. |
|
Жаңа сабақ (35 мин ) |
Қазіргі білім беру жүйесінің басты мақсаты – жан-жақты дамыған, шығармашыл, жауапкершілігі жоғары тұлғаны тәрбиелеу. Бұл мақсатқа жету жолында педагог пен баланың арасындағы өзара әрекеттесу ерекше орын алады. Педагогикалық өзара әрекеттесу – білім беру үдерісінің негізін құрайтын, педагог пен баланың, сондай-ақ ата-ана мен білім беру ортасының арасындағы саналы және жүйелі байланыс формасы. Педагогикалық өзара әрекеттесудің мәні – тұлғаны дамытуға бағытталған қарым-қатынасты, ынтымақтастық пен серіктестік қағидаларын жүзеге асыруда жатыр. Бұл тек ақпарат жеткізу емес, керісінше, баланың белсенді білім алушы ретінде қалыптастыруға мүмкіндік береді. Педагог баланы тыңдай білуі, оның ой-пікірімен санасуы арқылы тұлғалық дамуға жол ашады. Өзара әрекеттесу барысында баланы өзін қауіпсіз, еркін сезінсе, ол өз пікірін ашық айтып, білім алу үдерісіне белсене қатысады. Бұл – оқыту нәтижелерінің сапасын арттыратын басты факторлардың бірі. Педагогикалық өзара әрекеттесудің маңыздылығы – оның тек оқу үдерісіне ғана емес, тұлғаның эмоционалды, әлеуметтік дамуына да әсер етуінде. Ынтымақтастыққа негізделген қарым-қатынас баланың өзін-өзі бағалауын, жауапкершілігін, қарым-қатынас мәдениетін қалыптастырады. |
|
Қорытынды: |
Педагогикалық өзара әрекеттесу – сапалы білімнің, тәрбиенің және тұлғалық дамудың іргетасы. Ол – тек әдістемелік құрал емес, педагогтің кәсіби мәдениетінің көрсеткіші, баланың жүрегіне жол табудың басты құралы және дұрыс ұйымдастырылған жағдайда білім беру үрдісі нәтижелі, тәрбиелік мәні жоғары, тұлға дамуына бағытталған болады. |
|
Сабақтың қортыңдысы : (15 мин )
|
1 Педагогикалық өзара әрекеттесу дегеніміз не? 2 Өзара әрекеттесудің білім беру үдерісіндегі орны қандай? 3 Педагогикалық өзара әрекеттесу қандай түрлерге бөлінеді? 4 Педагогикалық қатынас пен жай әлеуметтік қатынастың айырмашылығы қандай? 5 Педагог пен баланың арасындағы әрекеттесудің тиімді және тиімсіз формалары қандай ? 6 Қарым-қатынаста туындайтын кедергілер қандай және оларды жою жолдары қандай? |
|
Сабақ бойынша рефлексия : (5 мин )
|
|
|
Бағалау: (5 мин ) |
Сабақта қатысқан студенттер бағаланады. |
|
Үйге тапсырма : (5 мин )
|
«Педагогикалық өзара әрекеттесу» тақырыбында эссе жазып келу. |
Әдіскер: __________ Туребеков Т.Д. Оқытушы: ___________ Кожакулова А.С.
1-тақырып: Педагогикалық өзара әрекеттесудің мәні мен маңызы
-
Өзара әрекеттесудің анықтамасы
-
Педагогикалық үдерістегі орны
-
Қазіргі білім беру жүйесіндегі өзектілігі
2-тақырып: Педагогикалық өзара әрекеттесудің құрылымы
-
Өзара әрекеттесудің субъектілері (оқытушы–оқушы)
-
Байланыс арналары
-
Педагогикалық жүйедегі орны
3-тақырып: Педагогикалық қатынас және қарым-қатынас
-
Қатынас ұғымы және оның түрлері
-
Тиімді педагогикалық қарым-қатынас
-
Мұғалім мен оқушы арасындағы сенімділік
4-тақырып: Коммуникативтік құзыреттілік
-
Мұғалімнің коммуникативтік дағдылары
-
Вербалды және вербалды емес қатынас
-
Қарым-қатынас кедергілері және оларды жою
5-тақырып: Педагогикалық өзара әрекеттесудің компоненттері
-
Танымдық
-
Эмоционалды
-
Әрекеттік
-
Мотивациялық
6-тақырып: Мұғалім мен оқушы арасындағы интеракция
-
Интерактивті оқыту әдістері
-
Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру
-
Қақтығысты жағдайлар және оларды шешу
7-тақырып: Педагогикалық этика және мәдениет
-
Педагогикалық әдеп
-
Мұғалімнің моральдық жауапкершілігі
-
Этикалық кодекс негіздері
8-тақырып: Тұлғааралық қатынастар және топтық жұмыс
-
Топ ішілік өзара әрекеттесу
-
Топтық динамика
-
Топтық оқытуды ұйымдастыру
9-тақырып: Оқушылармен тиімді ынтымақтастық орнату жолдары
-
Оқушының жеке ерекшелігін ескеру
-
Демократиялық стильдегі өзара әрекеттесу
-
Эмпатия мен қолдау көрсету
10-тақырып: Ата-аналармен өзара әрекеттесу
-
Ата-аналармен байланыс формалары
-
Үй мен мектеп арасындағы серіктестік
-
Ата-ананың педагогикалық мәдениетін арттыру
11-тақырып: Цифрлық ортадағы педагогикалық қатынас
-
Онлайн оқытуда байланыс орнату
-
Цифрлық құралдарды тиімді пайдалану
-
Қашықтан оқытудағы қиындықтар мен шешімдер
12-тақырып: Педагогикалық өзара әрекеттесуді талдау және рефлексия
-
Өз әрекетіне талдау жасау
-
Кері байланыс жинау
-
Жеке даму жоспарын құру
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Педагогикалық өзара әрекеттесудің мәні мен маңызы
Педагогикалық өзара әрекеттесудің мәні мен маңызы
Ақсукент Гуманитарлық техникалық
колледж директорының
оқу ісі жөніндегі орынбасары
___________ Ш.Давлетова
«_28 »___09___2025ж.
Ақсукент Гуманитарлық техникалық
колледж директорының
оқу ісі жөніндегі орынбасары
___________ Ш.Давлетова
«_9_»___09___2025ж.
САБАҚ ЖОСПАРЫ
Топ атауы: МДО 232 Модуль /пән атауы: КМ.2 ОН.2.2. Педагогикалық өзара әрекеттесу мен оның компонентерінің мәнің сипаттау. 1.Сабақтың тақырыбы: Педагогикалық қатынас және қарым - қатынас . 2.Сабақ түрі: Теориялық сабақ. 3.Сабақтың мақсаты, міндеттері : Оқу-тәрбие процесінде педагог пен баланың сондай-ақ педагог пен ата-ана, педагогтар арасындағы өзара түсіністік пен ынтымақтастыққа негізделген тиімді байланыс орнатып, баланың тұлғалық дамуына, білім алуына және әлеуметтенуіне жағдай жасау. Педагогикалық қатынастың басты мақсаты баланың тек біліммен қаруландыру ғана емес, оны тұлға ретінде дамыту, әлеуметтік ортада өмір сүре білуге үйрету, және жан-жақты қолдау көрсету. Ол үшін педагог пен баланың арасында ашық, сенімді, мәдениетті қарым-қатынас орнауы қажет. 4.Сабақтың тәрбиелік мақсаты : Студенттерге адамгершілік, мәдени, әлеуметтік қасиеттерін дамыту және тәрбиелік мақсаттағы қатынас дұрыс құрылған жағдайда, баланың өмірлік ұстанымын қалыптастырып, жақсы азамат болып өседі. 5.Сабақтың дамытушылық мақсаты : Педагогикалық қатынас пен қарым-қатынас арқылы оқушының интеллектуалдық, шығармашылық, коммуникативтік және тұлғалық қабілеттерін жан-жақты дамыту. Студенттерге дұрыс бағытталған қатынас қабілеттерін, танымдық белсенділігін және өмірлік дағдыларын қалыптастырады. 6.1 Оқу-әдістемелік құрал-жабдықтар, анықтамалық әдебиеттер: 1 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту" - А.Қ. Жунусова. Бұл кітапта мектепке дейінгі білім беру жүйесінің теориялық негіздері мен практикалық аспектілері қарастырыла 2 "Мектепке дейінгі білім беру: теориясы мен практикасы" - М.Х. Нургалиева. Бұл еңбек мектепке дейінгі білім беру мен тәрбиенің мәнін, мақсаттары мен міндеттерін талдайды. 3 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту: теория, әдістеме, практика" - С.Ж. Мусин. Кітапта мектепке дейінгі мекемелерде қолданылатын әдістемелік тәсілдер мен практикалық тәжірибе туралы ақпарат берілген 7. Сабақ бойынша рефлексия : Бүгінгі сабақта мен –Жасыл түс -Барлығын түсіндім , Сары түс -Біраз сұрақтарым бар , Қызыл түс - Түсінбедім . 8. Үй тапсырмаса Сабақ жоспарының берілген тармақтары міндетті болып табылады. Оқытушы пән ерекшеліктерін және білім алушылардың қажеттіліктерін ескере отырып, қосымша элементтерді енгізе алады Сабақтың барысы :
|
Ұйымдастыру кезеңі: (5 мин ) |
Аудиторияның дайындығын тексеру. Студенттердің сабаққа қатысуын тексеру. Сабақтың мақсатымен, мазмұнымен және жұмыс кезеңдерімен таныстыру |
|
Техник қауіпсіздік ережелері : (5 мин ) |
Техника қауіпсіздік ережелері – жұмыс орнында немесе өндірісте еңбек қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін сақталуы қажет ережелер мен талаптар жиынтығы. Бұл ережелер әр түрлі жағдайларда қызметкерлердің денсаулығы мен өмірін қорғауға бағытталған.Негізгі техника қауіпсіздік ережелері: 1. Жұмыс алдында дайындық:Оқу орындарды мұқият тексеріп, қажет құрал-саймандар мен жабдықтардың жарамдылығын тексеріңіз.Тек жұмысқа жарамды, стандартқа сай құралдарды қолданыңыз.Қорғаныс киімін (қолғап, каска, көзілдірік және т.б.) киіңіз. 2. Құралдар мен жабдықтарды дұрыс қолдану:Әрбір құралдың қолдану нұсқаулығын оқып, оны дұрыс қолданыңыз.Электр жабдықтарын ылғалдан алыс ұстаңыз және қолдарыңыз құрғақ болуын қадағалаңыз. |
|
Өткен сабақты қорытындылау: (5 мин ) |
Өткенді сабақтың тақыптың : Педагогикалық өзара әрекеттесудің мәні мен маңызы үй тапсырмасың сура арқылы есте сақтау қабілеті дамыту. |
|
Жаңа сабақ (35 мин ) |
Білім беру жүйесінде қарым-қатынастың орны ерекше. Себебі педагог пен баланың , педагог пен ата-ана және педагогикалық ұжым арасындағы байланыс тек ақпарат алмасу ғана емес, тәрбиелеу мен дамыту құралы. Осы тұста біз «педагогикалық қатынас» пен «қарым-қатынас» ұғымдарының мәнін ажыратып, олардың маңызын терең түсіну қажет. Қарым-қатынас адамдар арасындағы эмоция, ақпарат, идея, тәжірибе алмасу процесі. Бұл үдеріс барлық жерде жүреді: отбасында, көшеде, жұмыста, достар арасында. Ал педагогикалық қатынас қарым-қатынастың арнайы кәсіби түрі. Ол тек педагог пен баланың арасында білім беру, тәрбие беру, дамыту мақсатында жүзеге асады. Яғни педагогикалық қатынас мақсатты, басқарылатын, кәсіби қарым-қатынас. Педагогикалық қатынас тек сабақты түсіндірумен шектелмейді. Бұл баланың тыңдау, түсіну, қолдау көрсету, ынталандыру, қателігін түзету, жетістігін бағалау. Тиімді педагогикалық қатынас орнаған жерде баланың өзін еркін сезінеді, ойын ашық жеткізеді, белсенділігі артады. Білім берудегі жаңартылған мазмұн, заманауи әдістер педагогикалық қатынастың сапасына жоғары талап қояды. Педагог тек білім беруші емес, сонымен қатар тұлғалық дамуға ықпал етуші болуға тиіс. Ол үшін шынайы, адамгершілікке толы, ынтымақтастыққа негізделген қатынас қажет . Әр баланың жүрегіне жол таба алатын тұлға. Өйткені білімнен бұрын баланың бойына сенімділік, ынта, құндылық ұялату – нағыз ұстаздың қолынан ғана келеді. Ал мұндай әсер тек сапалы педагогикалық қатынас арқылы жүзеге асады. |
|
Қорытынды: |
Педагогикалық қатынас білім беру процесінің жүрегі. Ол жай ғана қарым-қатынас емес, баланың тұлға ретінде қалыптастыру жолындағы маңызды құрал. Сондықтан әр педагог қарым-қатынас мәдениетін дамыту, баланың серіктестікке негізделген ашық, жылы қатынас орната білуі керек. Сонда ғана білім де, тәрбие де өз нәтижесін береді. |
|
Сабақтың қортыңдысы : (15 мин )
|
1 Педагогикалық қатынас дегеніміз не? 2 Қарым-қатынас ұғымына қалай анықтама беруге болады? 3 Педагогикалық қарым-қатынастың қандай түрлері бар? 4 Педагогикалық қатынас қандай құрылымдық кезеңдерден тұрады? 5 Қарым-қатынастың бұзылуы білім беру процесіне қалай әсер етеді? 6 Тиімді педагогикалық қатынас орнату үшін мұғалімге қандай қасиеттер қажет? 7 Қазіргі мұғалім қандай қарым-қатынас стилін ұстануы керек деп ойлайсыз? Неліктен? |
|
Сабақ бойынша рефлексия : (5 мин )
|
|
|
Бағалау: (5 мин ) |
Сабақта қатысқан студенттер бағаланады. |
|
Үйге тапсырма : (5 мин )
|
«Педагогикалық қатынас пен жалпы қарым-қатынастың ұқсастықтары мен айырмашылықтары» тақырыбына шағын эссе жазып келу . |
Әдіскер: __________ Туребеков Т.Д. Оқытушы: ________Кожакулова А.С.
.
Ақсукент Гуманитарлық техникалық
колледж директорының
оқу ісі жөніндегі орынбасары
___________ Ш.Давлетова
«_9_»___09___2025ж.
САБАҚ ЖОСПАРЫ
Топ атауы: МДО 231 Модуль /пән атауы: КМ.2 ОН.2.2. Педагогикалық өзара әрекеттесу мен оның компонентерінің мәнің сипаттау. 1.Сабақтың тақырыбы: Педагогикалық өзара әрекеттесудің құрылымы 2.Сабақ түрі: Теориялық сабақ. 3.Сабақтың мақсаты, міндеттері : Баланың тұлғалық дамуына ықпал ету және білім беру үдерісінің тиімділігін арттыру. Баланың әлеуметтік ортаға бейімдеу , тәрбиелік және білімдік мақсаттарды үйлестіре жүзеге асыру. Педагог пен баланың бір-бірін түсінуге баулу және оқыту процесінде әр баланың ерекшелігін ескеру.
4.Сабақтың тәрбиелік мақсаты : Педагогикалық өзара әрекеттесу тек білім берудің емес, тәрбие берудің де құралы. Оның құрылымын дұрыс ұйымдастыру тәрбие жұмысының табысты болуына негіз болады. 5.Сабақтың дамытушылық мақсаты : Педагогикалық өзара әрекеттесудің құрылымы оқыту мен тәрбиелеу процесінде ғана емес, сонымен қатар баланың жеке тұлғасын дамыту мақсатында да маңызды рөл атқарады. Бұл дамытушылық бағыт баланың ақыл-ойын, эмоциясын, ерік-жігерін, шығармашылығын және әлеуметтік дағдыларын дамытуға бағытталған. 6.1 Оқу-әдістемелік құрал-жабдықтар, анықтамалық әдебиеттер: 1 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту" - А.Қ. Жунусова. Бұл кітапта мектепке дейінгі білім беру жүйесінің теориялық негіздері мен практикалық аспектілері қарастырыла 2 "Мектепке дейінгі білім беру: теориясы мен практикасы" - М.Х. Нургалиева. Бұл еңбек мектепке дейінгі білім беру мен тәрбиенің мәнін, мақсаттары мен міндеттерін талдайды. 3 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту: теория, әдістеме, практика" - С.Ж. Мусин. Кітапта мектепке дейінгі мекемелерде қолданылатын әдістемелік тәсілдер мен практикалық тәжірибе туралы ақпарат берілген 7. Сабақ бойынша рефлексия : Бүгінгі сабақта мен –Жасыл түс -Барлығын түсіндім , Сары түс -Біраз сұрақтарым бар , Қызыл түс - Түсінбедім . 8. Үй тапсырмаса Сабақ жоспарының берілген тармақтары міндетті болып табылады. Оқытушы пән ерекшеліктерін және білім алушылардың қажеттіліктерін ескере отырып, қосымша элементтерді енгізе алады Сабақтың барысы :
|
Ұйымдастыру кезеңі: (5 мин ) |
Аудиторияның дайындығын тексеру. Студенттердің сабаққа қатысуын тексеру. Сабақтың мақсатымен, мазмұнымен және жұмыс кезеңдерімен таныстыру |
|
Техник қауіпсіздік ережелері : (5 мин ) |
Техника қауіпсіздік ережелері – жұмыс орнында немесе өндірісте еңбек қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін сақталуы қажет ережелер мен талаптар жиынтығы. Бұл ережелер әр түрлі жағдайларда қызметкерлердің денсаулығы мен өмірін қорғауға бағытталған.Негізгі техника қауіпсіздік ережелері: 1. Жұмыс алдында дайындық:Оқу орындарды мұқият тексеріп, қажет құрал-саймандар мен жабдықтардың жарамдылығын тексеріңіз.Тек жұмысқа жарамды, стандартқа сай құралдарды қолданыңыз.Қорғаныс киімін (қолғап, каска, көзілдірік және т.б.) киіңіз. 2. Құралдар мен жабдықтарды дұрыс қолдану:Әрбір құралдың қолдану нұсқаулығын оқып, оны дұрыс қолданыңыз.Электр жабдықтарын ылғалдан алыс ұстаңыз және қолдарыңыз құрғақ болуын қадағалаңыз. |
|
Өткен сабақты қорытындылау: (5 мин ) |
Өткенді сабақтың тақыптың : Педагогикалық өзара әрекеттесудің мәні мен маңызы үй тапсырмасың сура арқылы есте сақтау қабілеті дамыту. |
|
Жаңа сабақ (35 мин ) |
Педагогикалық өзара әрекеттесудің құрылымы бұл педагог пен баланың арасындағы мақсатты, жүйелі, әрі тиімді қарым-қатынасты қамтамасыз ететін негізгі компоненттердің жиынтығы. Ол оқу-тәрбие процесінің сәтті жүруіне тікелей әсер етеді. Педагогикалық өзара әрекеттесудің құрылымы келесі негізгі компоненттерден тұрады: 1. Мақсаттық компонент өзара әрекеттесудің негізгі бағыт-бағдарын анықтайды. Педагог пен баланың арасындағы әрекет белгілі бір мақсатқа — білім беру, тәрбиелеу, дамытуға бағытталған болуы тиіс. Егер мақсат нақты әрі түсінікті болса, барлық тараптар сол мақсатқа жетуге ұмтылады. 2.Мазмұндық компонент арқылы оқыту мен тәрбиелеу үдерісінің ішкі мазмұны жүзеге асады. Мұнда оқу материалының мазмұны, әдістемелік құралдар, құндылықтар жүйесі қамтылады. Баланың тұлғалық дамуына ықпал ететін мазмұн ғана шынайы педагогикалық өзара әрекетке негіз бола алады. 3. Қатынастық немесе коммуникативтік компонент педагог пен баланың арасындағы тілдік қарым-қатынасты сипаттайды. Тіл табысу, сенім, құрмет, өзара қолдау осы компоненттің негізгі көрсеткіштері. 4. Әрекеттік компонент өзара іс-әрекеттің нақты қадамдарын, тапсырмаларды орындау, бірлескен жұмыстар мен жобаларды қамтиды. Бұл кезеңде оқушылар белсенділік танытып, өз қабілеттерін шыңдайды. 5. Басқарушылық компонент педагог оқу процесін ұйымдастыру, бағыттау және бағалау әрекеттерін қамтиды. Ол балалардың жетістіктерін бақылап, қажет болған жағдайда түзетулер енгізуге мүмкіндік береді. 6. Эмоциялық-психологиялық компонент. Ол өзара әрекеттегі жағымды эмоциялық ахуал, ынталандыру, қолдау көрсету арқылы балалардың ішкі мотивациясын арттыруға бағытталған. Шынайы қызығушылық пен жағымды орта балалардың оқу үлгеріміне оң әсерін тигізеді. |
|
Қорытынды: |
Педагогикалық өзара әрекеттесудің құрылымы оқу-тәрбие процесінің мазмұндық әрі ұйымдастырушылық негізі болып табылады. Әрбір компонент бір-бірімен тығыз байланыста жұмыс істегенде ғана оқыту нәтижелі, ал баланың дамуы жан-жақты болмақ. Заманауи педагог осы құрылымның әр сатысын дұрыс ұйымдастыра отырып, баланың шынайы тұлға ретінде қалыптасуына жол ашады. |
|
Сабақтың қортыңдысы : (15 мин )
|
1 Педагогикалық өзара әрекеттесудің негізгі құрылымдық компоненттері қандай? 2 Педагог пен баланың арасындағы өзара әрекеттесу қандай деңгейлерден тұрады? 3 Өзара әрекеттесудің қандай түрлері педагогикалық үдерісте жиі қолданылады? 4 Педагогикалық қарым-қатынастың тиімділігіне әсер ететін қандай факторлар бар? 5 Баланың тұлғалық дамуына педагогикалық өзара әрекеттесудің қандай әсері бар? 6 Өзара әрекеттесудің бұзылуы білім беру сапасына қалай әсер етеді? 7 Жас ерекшеліктеріне қарай педагогикалық өзара әрекеттесу қалай өзгереді? 8 Қазіргі заманауи технологиялар педагогикалық өзара әрекеттесу құрылымына қандай өзгерістер енгізді? |
|
Сабақ бойынша рефлексия : (5 мин )
|
|
|
Бағалау: (5 мин ) |
Сабақта қатысқан студенттер бағаланады. |
|
Үйге тапсырма : (5 мин )
|
Педагогикалық өзара әрекеттесудің құрылымы түралы реферат жазып келу .
|
Әдіскер: __________ Туребеков Т.Д. Оқытушы: ________Кожакулова А.С.
Ақсукент Гуманитарлық техникалық
колледж директорының
оқу ісі жөніндегі орынбасары
___________ Ш.Давлетова
«_8_»___09___2025ж.
САБАҚ ЖОСПАРЫ Топ атауы: МДО 231 Модуль /пән атауы: КМ.2 ОН.2.2. Педагогикалық өзара әрекеттесу мен оның компонентерінің мәнің сипаттау. 1.Сабақтың тақырыбы: Педагогикалық өзара әрекеттесудің мәні мен маңызы 2.Сабақ түрі: Теориялық сабақ. 3.Сабақтың мақсаты, міндеттері : Педагогикалық өзара бірлескен іс-әрекетке негізделген, тұлғаны дамытуға бағытталған қарым-қатынас формасы. Ол білім беру процесінің орталық буыны ретінде баланың танымдық, эмоционалдық және әлеуметтік дамуына ықпал етеді. Педагогикалық өзара әрекеттесудің ұғымын, құрылымын және түрлерін түсіндіру. Өзара әрекеттесу арасындағы қарым-қатынас ерекшеліктерін анықтау.
4.Сабақтың тәрбиелік мақсаты : Педагог пен баланың арасындағы өзара сыйластыққа, сенімге және ынтымақтастыққа негізделген қарым-қатынас орната отырып, баланың жеке тұлғалық қасиеттерін – адамгершілік, жауапкершілік, өзара құрмет, ынтымақтастық және қарым-қатынас мәдениетін қалыптастыру . 5.Сабақтың дамытушылық мақсаты : Педагог пен баланың арасындағы тиімді өзара әрекеттесу арқылы балалардың ойлау қабілетін, сөйлеу мәдениетін, шығармашылық белсенділігін, өзін-өзі дамыту және реттеу дағдыларын қалыптастыру. 6.1 Оқу-әдістемелік құрал-жабдықтар, анықтамалық әдебиеттер: 1 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту" - А.Қ. Жунусова. Бұл кітапта мектепке дейінгі білім беру жүйесінің теориялық негіздері мен практикалық аспектілері қарастырыла 2 "Мектепке дейінгі білім беру: теориясы мен практикасы" - М.Х. Нургалиева. Бұл еңбек мектепке дейінгі білім беру мен тәрбиенің мәнін, мақсаттары мен міндеттерін талдайды. 3 "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту: теория, әдістеме, практика" - С.Ж. Мусин. Кітапта мектепке дейінгі мекемелерде қолданылатын әдістемелік тәсілдер мен практикалық тәжірибе туралы ақпарат берілген 7. Сабақ бойынша рефлексия : Бүгінгі сабақта мен –Жасыл түс -Барлығын түсіндім , Сары түс -Біраз сұрақтарым бар , Қызыл түс - Түсінбедім . 8. Үй тапсырмаса Сабақ жоспарының берілген тармақтары міндетті болып табылады. Оқытушы пән ерекшеліктерін және білім алушылардың қажеттіліктерін ескере отырып, қосымша элементтерді енгізе алады Сабақтың барысы :
|
Ұйымдастыру кезеңі: (5 мин ) |
Аудиторияның дайындығын тексеру. Студенттердің сабаққа қатысуын тексеру. Сабақтың мақсатымен, мазмұнымен және жұмыс кезеңдерімен таныстыру |
|
Техник қауіпсіздік ережелері : (5 мин ) |
Техника қауіпсіздік ережелері – жұмыс орнында немесе өндірісте еңбек қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін сақталуы қажет ережелер мен талаптар жиынтығы. Бұл ережелер әр түрлі жағдайларда қызметкерлердің денсаулығы мен өмірін қорғауға бағытталған.Негізгі техника қауіпсіздік ережелері: 1. Жұмыс алдында дайындық:Оқу орындарды мұқият тексеріп, қажет құрал-саймандар мен жабдықтардың жарамдылығын тексеріңіз.Тек жұмысқа жарамды, стандартқа сай құралдарды қолданыңыз.Қорғаныс киімін (қолғап, каска, көзілдірік және т.б.) киіңіз. 2. Құралдар мен жабдықтарды дұрыс қолдану:Әрбір құралдың қолдану нұсқаулығын оқып, оны дұрыс қолданыңыз.Электр жабдықтарын ылғалдан алыс ұстаңыз және қолдарыңыз құрғақ болуын қадағалаңыз. |
|
Өткен сабақты қорытындылау: (5 мин ) |
Өткенді сабақтың тақыптың : үй тапсырмасың сура арқылы есте сақтау қабілеті дамыту. |
|
Жаңа сабақ (35 мин ) |
Қазіргі білім беру жүйесінің басты мақсаты – жан-жақты дамыған, шығармашыл, жауапкершілігі жоғары тұлғаны тәрбиелеу. Бұл мақсатқа жету жолында педагог пен баланың арасындағы өзара әрекеттесу ерекше орын алады. Педагогикалық өзара әрекеттесу – білім беру үдерісінің негізін құрайтын, педагог пен баланың, сондай-ақ ата-ана мен білім беру ортасының арасындағы саналы және жүйелі байланыс формасы. Педагогикалық өзара әрекеттесудің мәні – тұлғаны дамытуға бағытталған қарым-қатынасты, ынтымақтастық пен серіктестік қағидаларын жүзеге асыруда жатыр. Бұл тек ақпарат жеткізу емес, керісінше, баланың белсенді білім алушы ретінде қалыптастыруға мүмкіндік береді. Педагог баланы тыңдай білуі, оның ой-пікірімен санасуы арқылы тұлғалық дамуға жол ашады. Өзара әрекеттесу барысында баланы өзін қауіпсіз, еркін сезінсе, ол өз пікірін ашық айтып, білім алу үдерісіне белсене қатысады. Бұл – оқыту нәтижелерінің сапасын арттыратын басты факторлардың бірі. Педагогикалық өзара әрекеттесудің маңыздылығы – оның тек оқу үдерісіне ғана емес, тұлғаның эмоционалды, әлеуметтік дамуына да әсер етуінде. Ынтымақтастыққа негізделген қарым-қатынас баланың өзін-өзі бағалауын, жауапкершілігін, қарым-қатынас мәдениетін қалыптастырады. |
|
Қорытынды: |
Педагогикалық өзара әрекеттесу – сапалы білімнің, тәрбиенің және тұлғалық дамудың іргетасы. Ол – тек әдістемелік құрал емес, педагогтің кәсіби мәдениетінің көрсеткіші, баланың жүрегіне жол табудың басты құралы және дұрыс ұйымдастырылған жағдайда білім беру үрдісі нәтижелі, тәрбиелік мәні жоғары, тұлға дамуына бағытталған болады. |
|
Сабақтың қортыңдысы : (15 мин )
|
1 Педагогикалық өзара әрекеттесу дегеніміз не? 2 Өзара әрекеттесудің білім беру үдерісіндегі орны қандай? 3 Педагогикалық өзара әрекеттесу қандай түрлерге бөлінеді? 4 Педагогикалық қатынас пен жай әлеуметтік қатынастың айырмашылығы қандай? 5 Педагог пен баланың арасындағы әрекеттесудің тиімді және тиімсіз формалары қандай ? 6 Қарым-қатынаста туындайтын кедергілер қандай және оларды жою жолдары қандай? |
|
Сабақ бойынша рефлексия : (5 мин )
|
|
|
Бағалау: (5 мин ) |
Сабақта қатысқан студенттер бағаланады. |
|
Үйге тапсырма : (5 мин )
|
«Педагогикалық өзара әрекеттесу» тақырыбында эссе жазып келу. |
Әдіскер: __________ Туребеков Т.Д. Оқытушы: ___________ Кожакулова А.С.
1-тақырып: Педагогикалық өзара әрекеттесудің мәні мен маңызы
-
Өзара әрекеттесудің анықтамасы
-
Педагогикалық үдерістегі орны
-
Қазіргі білім беру жүйесіндегі өзектілігі
2-тақырып: Педагогикалық өзара әрекеттесудің құрылымы
-
Өзара әрекеттесудің субъектілері (оқытушы–оқушы)
-
Байланыс арналары
-
Педагогикалық жүйедегі орны
3-тақырып: Педагогикалық қатынас және қарым-қатынас
-
Қатынас ұғымы және оның түрлері
-
Тиімді педагогикалық қарым-қатынас
-
Мұғалім мен оқушы арасындағы сенімділік
4-тақырып: Коммуникативтік құзыреттілік
-
Мұғалімнің коммуникативтік дағдылары
-
Вербалды және вербалды емес қатынас
-
Қарым-қатынас кедергілері және оларды жою
5-тақырып: Педагогикалық өзара әрекеттесудің компоненттері
-
Танымдық
-
Эмоционалды
-
Әрекеттік
-
Мотивациялық
6-тақырып: Мұғалім мен оқушы арасындағы интеракция
-
Интерактивті оқыту әдістері
-
Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру
-
Қақтығысты жағдайлар және оларды шешу
7-тақырып: Педагогикалық этика және мәдениет
-
Педагогикалық әдеп
-
Мұғалімнің моральдық жауапкершілігі
-
Этикалық кодекс негіздері
8-тақырып: Тұлғааралық қатынастар және топтық жұмыс
-
Топ ішілік өзара әрекеттесу
-
Топтық динамика
-
Топтық оқытуды ұйымдастыру
9-тақырып: Оқушылармен тиімді ынтымақтастық орнату жолдары
-
Оқушының жеке ерекшелігін ескеру
-
Демократиялық стильдегі өзара әрекеттесу
-
Эмпатия мен қолдау көрсету
10-тақырып: Ата-аналармен өзара әрекеттесу
-
Ата-аналармен байланыс формалары
-
Үй мен мектеп арасындағы серіктестік
-
Ата-ананың педагогикалық мәдениетін арттыру
11-тақырып: Цифрлық ортадағы педагогикалық қатынас
-
Онлайн оқытуда байланыс орнату
-
Цифрлық құралдарды тиімді пайдалану
-
Қашықтан оқытудағы қиындықтар мен шешімдер
12-тақырып: Педагогикалық өзара әрекеттесуді талдау және рефлексия
-
Өз әрекетіне талдау жасау
-
Кері байланыс жинау
-
Жеке даму жоспарын құру
шағым қалдыра аласыз














